EI TOSIKOILLE

Heipsistä kukkuu jo Yrjänä nukkuu! Mutta URSULA valvoo ja vastailee.

Hyvä Lutra Lutra! Mahanpuruilla tarkoitetaan pientä nipistelyä ja kiertelyä vatsassa ja suolistossa. Tarkoitat selvästi jotain järeämpää vatsanväännettä kuten vatsainfluenssaa, vatsassa jylläävää viruta tai bakteeria. Saattaapa joskus kyseessä olla ruokamyrkytyskin. Kun siis yleisesti puhutaan mahataudista eli oksentelusta ja ripuloinnista, on valitettavasti todettava, että sellaista on sangen vaikea välttää, eikä kotikonsteja sen hoitoon juuri ole. Tärkeintä mahataudin niin kuin muidenkin tarttuvien sairauksien välttämiseksi on hyvä käsihygienia. Aina, kun kotiudutaan, pestään kädet; aina vessareissulla pestään kädet samoin ennen ruokailua. Ruuuan laittoon ryhdyttäessä pestään ja aina kun mahdollista, pestään! Hyvin suuri osa pöpöistä leviää juuri käsien kautta, joten pesemällä voidaan tuhota monen monta mikrobia, jotka ovat aikeissa saattaa elimistömme kärsimyksen tilaan tavalla tai toisella!

Näin siis tänään! Tapaamme taas, kunhan kysymyksiä karttuu!

Terveisein uskollinen ystävänne URSULA kkpt
 
Kysymys ursulalle: (en ole ennen "joutunut" kääntymään puoleesi)

Yhdessä ketjussa tänään kysyttiin että mitä teidän yksivuotiaat puhuu? Ketju on tässä ja mun vastaukset ketjuun...

http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=558623

Toivottavasti linkki näkyy... Niin tämä henkilö (vieras nimeltään yllättäen) sanoi että olen ylpeä vastaukseni perusteella ja että nykyään kaikki vastaukseni ovat kerskuilevia. :eek: Ei ole ainakaan tarkoitus antaa itsestäni mitenkään kerskuvaa kuvaa, olen täälläkin oma itseni, en ylpeä vaan koitan olla mukava, tulla kaikkien kanssa toimeen, mutta osaan olla tarvittaessa hieman kova ja jopa nöyrä, mutta en tunne itseäni mitenkään ylpeäksi ja on kurjaa jos joku on saanut minusta sellaisen kuvan. En tiedä että mitä täällä voi sanoa ettei joku vedä rivien välistä jotain ihme juttuja, joilla ei ole mitään tekemistä minun kanssani :(

Mitäs URSULA sanoo tästä? Olenko ylpeä viesteistäni päätellen, vai mikä on, ja miten sitten kannattaisi kirjoittaa, ettei anna sellaista kuvaa itsestäni, kun en ainakaan omasta viestistäni, vaikka samanlainen olisi kenen tahansa kirjoittama, päättelisi henkilön olevan ylpeä...

Kiitos jo etukäteen vastauksesta :hug: :flower: :D
 
Ursula, miksi minä innostun hirveästi uudesta harrastuksesta, mutta jaksan touhuta sen parissa täysillä vain pari viikkoa? Miksei minulla ole enempää pitkäjänteisyyttä? Miten voisin kehittää sitä lisää itselleni? Olenko minä sangvistikko?

Toisestakin aiheesta:
Miksi käskyjen muuttaminen pyynnöiksi on niin vaikeaa? Pyrin, että pyytäisin useammin kuin käskisin lapsiani tekemään asioita. Miten kielenkannat saa hitaammiksi, että ehdin muuttaa suustani lähtevän käskyn pyynnöksi? Mukavampaa on sanoa: "Voisitko laittaa lelun laatikkoon?" kuin "Laita lelu laatikkoon!"

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.09.2006 klo 00:53 Lutra lutra kirjoitti:
Ursula, miksi minä innostun hirveästi uudesta harrastuksesta, mutta jaksan touhuta sen parissa täysillä vain pari viikkoa? Miksei minulla ole enempää pitkäjänteisyyttä? Miten voisin kehittää sitä lisää itselleni? Olenko minä sangvistikko?

Toisestakin aiheesta:
Miksi käskyjen muuttaminen pyynnöiksi on niin vaikeaa? Pyrin, että pyytäisin useammin kuin käskisin lapsiani tekemään asioita. Miten kielenkannat saa hitaammiksi, että ehdin muuttaa suustani lähtevän käskyn pyynnöksi? Mukavampaa on sanoa: "Voisitko laittaa lelun laatikkoon?" kuin "Laita lelu laatikkoon!"

Pyyntöihin vastaisi tämä äiti; Tuo käsky-muoto tehoaa ehkä paremmin???
Kauniinpaahan olisi pyytää, mutta kun se ei tehoa??? :headwall: :headwall:
 
Teidän kunnioitettu korkeutenne, PrincessOfAcco! On ilo vastata kysymykseenne, joskaan tehtäväni ei ole helppo! Olen tutustunut aikojen kuluessa useisiin kommentteihinne eri ketjuissa, enkä ole saanut Teistä lainkaan sellaista kuvaa, että olisitte ylpeä. Näin ollen minun on lähinnä arvailtava, mikä saa ko. henkilön ajattelemaan niin, että ylpeys olisi hallitseva luonteenpiirteenne. On tietysti monia mahdollisuuksia, joista yksi on niinkin yksinkertainen, että kyseinen syyttäjä on täysin huumorintajuton persoona, joka pitää Teidän ja kunnia-arvoisan äitinne nikkien valintaa pröystäilynä, eikä ymmärrä asiaa kuten Te, minä ja suurin osa palttailijoista eli että se on nokkela ja hupaisa tapa ilmaista sukulaisuuttanne ja siteitä miestenne kotiseutuun. Mahdollista on myös se, että syyttelijän motivoijana toimii peri-inhimillinen kateus: Teillä on kaunis pieni lapsi, huomaavainen puoliso, hyvä opiskelupaikka alalla, jota arvostetaan kaikkialla maailmassa ja jolla työ ei lopu! Kehotan Teitä jatkamaan palstalla omana iloisena itsenänne välittämättä ikävistä kommenteista. Toivotan menestystä ja intoa opiskeluihinne ja puhtia palttailuunne!

Hyvä Lutra Lutra! 1) Jonkinasteisesta lyhytjänteisyydestähän tuollainen innon äkillinen lopahtaminen todellakin saattaa kertoa. Samaa taipumusta olen ollut havaitsevinani yhdellä jälkeläiselläni, joka on nuoresta iästään huolimatta ehtinyt harrastaa ainakin seuraavia asioita: kuvataidekerho, partio, tyttökerho, kokkikerho, pianonsoitto, rumpujen soitto, posliininmaalaus, VPK, koripallo ja ratsastus. Tällä hetkellä hän ei harrasta juuri mitään säännöllisesti. Hänen pitkäjänteisyyttään on kasvatettu siten, että vaikka harrastus olisi alkanut muutaman viikon jälkeen kyllästyttää, on sitä pitänyt jatkaa kyseisen kauden loppuun saakka eli yleensä n. kouluvuoden ajan. Yleensä on sitten käynyt niin, että harrastus on jatkunut seuraavanakin vuonna. Samaa suosittelen myös sinulle: jatka sitkeästi esim. kansalaisopistossa koko lukuvuoden ajan ja päätä jatkosta vasta sitten! Toisaalta käyttäytymisesi kertoo ennakkoluulottomuudesta uusia harrastuksia kohtaan, koska olet valmis kokeilemaan kaikenlaista mielenkiintoista! 2) Käskeminen on tyypillistä meille äideille, joiden on saatava arki sujumaan. Kirjoitettuna käsky saa turhankin tiukan sävyn, koska siitä jää puuttumaan se äänensävyn sydämellinen hellyys, jolla me äidit kiireenkin keskellä käskymme ympäröimme. On toki mahdollista, että pehmennämme käskyjämme esimerkiksi muuttamalla niitä kysymyksen muotoon tai lisäämällä niihin lieventäviä liitepartikkeleita: Raivattaisiinko lelut? Raivaahan nyt lelut!
On kuitenkin huomattava, että kaikki kysymykset eivät lievennä tai pehmennä asiaa: Raivaatko lelut nyt vai mättääkö isi ne illalla töistä tultuaan roskiin?

Syksyisin terveisin URSULA, kkpt ja sivutoiminen omenansäilöjä
 
Epätoivoinen
Hyvä Ursula, kiitos tästä mainiosta ketjusta!!
Kopioin tähän eilisen viestini, koska kukaan ei tiennyt vastausta. Toivottavasti sinä osaat sanoa tähän jotain fiksua. Ja tottakai osaat!

"Seurustelen mitä ihanimman miehen kanssa. Hän on kuin minua varten tehty. Juuri sellainen mies, josta aina olen haaveillut.

Mutta...

Kun en tunne seksuaalista vetovoimaa häneen ollenkaan... :ashamed:

Missä vika?

Tiedän mitä se on, olen jo sen verran "iäkäs" :LOL:
Toisissa on sitä jotain, toisissa ei.

Voisiko se löytyä jostain? Ehkä ajan kanssa? Vai onko tämä suhde kuitenkin tuhoon tuomittu?
En kuitenkaan halua loppuelämääni viettää täydellisen miehen kanssa, jonka kanssa seksi ei kiinnosta.

Auttakaa!!!"
 
Ursula hyvä, toivottavasti pian palaat tämän ketjun pariin!

Minulla olisi kiperä kysymys: Yrittääkö mieheni tehdä omenahilloketta ruohonleikkurilla kun huristaa menemään kuin vimmattu omppupuiden alla?
Jos yrittää, niin miten saisin parhaiten kerättyä tuotoksen talteen :/

Vai olisiko asiaan jokin muu selitys? Sitten taidan jäädä ilman hilloa ellet neuvo muuta keinoa... ;)

Laitan pienen detaljin tähän vielä ettei vallan hulluksi luulla: Päiväsaikaan hän huristelee ettei sentään nyt parhaillaan :ashamed:
 
Jälleen olen täällä, huideltuani ties missä kantarellikoivikoissa ja tattitammistoissa. Puolukat on poimittu ja karpalosuot katsastettu, joten joutaa tässä taas keskittymään oleellisen eli lähimmäisten auttamiseen ja tiedon jakamiseen!

Hyvä epätoivoinen! Ongelmasi on hankala. On vaikea etukäteen tietää, mihin suhteenne seksiosio kehittyy, jos vakiinnutte pysyvästi. Luulen, että hyvän suhteen voi rakentaa myös vähemmän seksikeskeiseksi. Jos kumppani on muuten erinomainen, hän saattaa kyllä kehittyä seksin sarallakin tai toisaalta voi myös ajatella, että vähemmänkin seksikeskeisesti pärjää! Sen sijaan vaikka kumppani oli seksin mestariguru mutta muuten mahdoton tai jotakuinkin joutava, ei kannattaisi pysyvää parisuhdetta rakentaa!

Hyvä Tiikerin päiväuni! Omenasoseen valmistus ei miehelläsi lainkaan ole mielessä, hän vain lienee niitä miehiä, jotka koneen kuin koneen käynnistyttyä antavat mennä ajattelematta olosuhteiden mahdollisia muutoksia kuten sitä, että omenapuun alustat, jotka koko kesän ovat olleet vain nurmikon asuinsijoja, ovatkin nyt kaikenmaailman Punakaneleiden. Huvitusten, Valkeakuulaiden ja Vuokkojen valtakuntaa! Poimi pois omenat, ennen kuin sato on kokonaan kompostiin tuomittu!

Hyvä Lutra lutra! Hikka johtuu palleasta. Sen lopettamiseksi voi yrittää erilaisia hengityksen ja pallean toiminnan muutoksia, kuten hengityksen hetkellistä pidättämistä, pallean painantaa ja vesilitran lipittämistä.

Hyvä Lutra lutra ja Arvoisa Kuningatar! Käsitöiden tekemiseen on aina löydyttävä aikaa! Televisiota katsottaessa on aina neulottava (länsisuomalaisittain kudottava), samoin silloin, kun lueskelee juttuja netistä. Ompelulle voi nimetä muutaman tunnin viikossa esimerkiksi lasten nukkuma-aikoina. Miehen osallistumisesta taloustöihin on huolehdittava, ja siivouksen voi huoletta siirtää kokonaan miehen kontolle, etteivät käsityöt jää tekemättä!

Hyvä Sipi! Sinua on huijattu! Grönlanti ei voi sulaa kokonaan sen enempää kuin Ahvenanmaakaan, sillä kumpikaan ei ole pelkkä jääköntsä. Grönlannin yllä on tosin jäävaippa, joka peittää n. 85 % saaren pinta-alasta, mutta sen sulamisestahan sinä et kysynytkään!

Hyvä Lutra lutra! tekisi mieleni vastata, että koska tiedän niin paljon, tiedän myös ketjun sijainnin, mutta rehellisyyden nimissä vastaan totuuden mukaisesti: Otan käyttöön mustan nikkini, jonka olemassa olosta olen joskus ketjun alkumetreillä maininnut, ja käytän hakua!

Terveisin URSULA, kkpt, jota kymmenet tai itse asiassa ehkä jopa sadat kukkasipulit odottavat päästäkseen muhevaan multaan !
 
Epätoivoinen
"Hyvä epätoivoinen! Ongelmasi on hankala. On vaikea etukäteen tietää, mihin suhteenne seksiosio kehittyy, jos vakiinnutte pysyvästi. Luulen, että hyvän suhteen voi rakentaa myös vähemmän seksikeskeiseksi. Jos kumppani on muuten erinomainen, hän saattaa kyllä kehittyä seksin sarallakin tai toisaalta voi myös ajatella, että vähemmänkin seksikeskeisesti pärjää!

Sen sijaan vaikka kumppani oli seksin mestariguru mutta muuten mahdoton tai jotakuinkin joutava, ei kannattaisi pysyvää parisuhdetta rakentaa!"


Pointti onkin se, että en halua "vähemmän seksikeskeistä" suhdetta.
Tähän ikään tultuani tiedän jo mitä haluan.
Tuon lopun allekirjoitan ihan täysin!
 
Flupke
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.09.2006 klo 01:28 URSULA kirjoitti:
Hyvä Lutra lutra! tekisi mieleni vastata, että koska tiedän niin paljon, tiedän myös ketjun sijainnin, mutta rehellisyyden nimissä vastaan totuuden mukaisesti: Otan käyttöön mustan nikkini, jonka olemassa olosta olen joskus ketjun alkumetreillä maininnut, ja käytän hakua!
Minä tiedän aina ketjun sijainnin, sehän on tässä.

Oikeesti jos kirjoittaa siihen osoitekenttään http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?cm=forums&mode=viewtopic&fid=2&tid=440905 niin siinäpäs se. =)
 

Yhteistyössä