EI TOSIKOILLE

Hyvä Ursula!

Kirjoitan sinulle ensi kertaa. Olen toistamiseen raskaana (se ei ole ongelma) ;) mutta nyt olen tehnyt kauhean huomion. Odottaessani esikoista hävisi iso osa kavereista "maailmalle". Nyt kun olemme iloineet tästä uudesta tulokkaasta niin viime aikoina on ollut havaittavissa samanlaisia ilmiöitä kuin esikoisen syntymän jälkeen. Onneksi kato ei ole ollut samanlainen (ainakaan toistaiseksi *koputtaa puuta*). Minua onkin tässä raskaushormoonien saattelemana nyt alkanut kovasti peloittaa, että jos perheemme kolmannesta vauva-haaveesta tuleeki joku päivä totta, niin korjaako halla taas satoaan ja vie sitten ne viimeisetkin siemenperunat? Erittääkö odottavat äidit tai vauvat jotain kummallista ainettaan ympärille, jota suurin osa ihmisistä ei kestä?

Kiitos paljon avustasi!

Terveisin; Prinsessa Hömelö
<br><br>
 
H-a-p-a-t-u-s-t-a
Mikä on hapatusta?


Miten sen voi kokea?
Voiko sitä syödä?
Miten sitä pitäisi käsitellä?
Liikkuuko se?
Paljonko se maksaa?
Voiko sitä varten säästää?
Voiko siltä säästyä?
Vaikuttaako kuukautiskierto siihen?
Onko siihen lääkettä?
Mihin se päättyy?
Päättyykö se?
 
Parahin Ursula....

Miksi onnistun kerta toisensa jälkeen vuokraamaan surkeista surkeimpia elokuvia joita jaksaa katsoa korkeintaan 15 min. ennen kuin uni voittaa???

Toinen kysymykseni tai oikeastaan pähkäilyni liittyy lähestyvään lomamatkaan. Alkaa muuten huomenna. Miksi lapset koettelevat hermojani entistä enemmän juuri nyt? Tulenko hulluksi autoillessamme armaassa kotomaassa?

Huokauksin vastausta odotellen, Kamajohi
 
URSULA täällä, tervehdys teille! Kun yön viileys virtaa ikkunasta sisään helteisen päivän jälkeen, jaksaa URSULAkin istahtaa lämpöä hohkaavan laitteen äärelle valistamaan tiedonjanoisia; ja näin helteellähän kaikilla on jano!

Hyvä Jepulisko! Kuten varmaan peruskoulun opetussuunnitelman mukaisista mediatiedon opinnoista muistat, mainonta sisältää monia eri keinoja kuluttajien kukkaroiden aukaisemiseksi! Muistanet äidinkielen oppikirjasta otsikon Mainonnan keinot. Siellä mainittiin sellaisia asioita kuin vetoaminen tunteeseen, tieteellisiin tutkimuksiin, auktoriteetteihin ja kaikenlaisiin hienoihin asioihin. Oletan, että tuon kuukautissuojamainoksen on saanut suunnitellakseen joku kesäharjoittelijana toiminut biologian oppitunneilla nukkunut tai tyttöjä tiiraillut miehen alku, jonka tosielämän tiedot ovat vähäiset. Hänpä ryhtyi miettimään tuota veriasiaa, ja tuli siihen tulokseen, että siteen arvoa nostaa suuresti se, jos mainos antaa sellaisen kuvan, että sitä käyttävät arvostetut henkilöt kuten esimerkiksi aateliset eli siniveriset. Näin tämä poikapolo sitten kehitti mainokseen sinisen liemen ajatellen ihmisten kuvittelevan sitä aatelisten eritteeksi! Ole siis vailla huolta: veresi on normaalia, mutta mainospojan ajatuksenjuoksu ei!

Hyvä Prinsessa Hömelö! Todennäköisesti asia on niin, että ensimmäistä lasta saadessasi suurin osa tuttavapiiristäsi oli lapsettomia henkilöitä, jotka huomattuaan sinun kohoavan äitien kunnioitettuun kastiin kaikkosivat alemmuudentunnetta kokien pois ympäriltäsi. Kun aikaa on kulunut, yhä useampi ystäväpiiristäsi on saanut tai pian saa kokea äitiyden ympärivuorokautisia iloja ja täten palaa ulottuvillesi yhteisen mielenkiinnonkohteen kutsumana. Joten lisäänny rauhassa, kyllä ystäviä yhä säilyy!

Hyvä mies-82! Jopa on aikoihin eletty, kun naisihmisen pitää miestä neuvoa siittämisen taidossa! Suosittelen perinteistä tyyliä selvin päin ja suunnitellusti. Munan ja kanan synnyn järjestyksessä ei ole mitään miettimistä: se oli ensin, joka ei ollut vasta toisen jälkeen.

Hyvä H-A-P-A-T-U-S-T-A! Sekä kysymyksesi että nikkisi viittaavat vahvasti närästykseen ja siihen liittyvään liikahappoisuuteen. Oleellista on se, että saatat vatsasi happotasapainon kuntoon, ettei suolahappo syövytä ruokatorveasi. Mitä hapatukseen muuten tulee, sillä on moniakin merkityksiä, sekä konkreetteja että abstrakteja. Vuodenaikaan liittyvän säilömisinnostuksen huomioon ottaen luulen sinun tarkoittavan sitä hapatusta, jolla ruokia voidaan säilöä eli esimerkiksi tehdä hapankaalia; vastaan siis, että hapatus on säilöntämenetelmä!

Hyvä Lutra lutra! Heidelbergin ihminen (H.omo Heidelbergensis) elää ja voi hyvin keskusteluissa, jotka alati vellovat laidasta toiseen, tutkijoiden todistellessa erilaisia näkemyksiään! Mikäli tarkoitit konkreettisesti fossiililöytöjä, niistä pidetään hyvää huolta arkeologisissa museoissa!

Hyvä Kamajohi! Käyttämäsi video- tai DVD-vuokraamon valikoimaa tuntematta en osaa tarkkaa vastausta antaa, mutta tässä muutama mahdollisuus: a) valikoima vuokraamossa on kauttaaltaan huono b) vuokraamo on erikoistunut pitämään yllä kokoelmaa, jonka elokuvat auttavat unihäiriöisiä nukahtamaan c) jos vuokraamon työtekijä on nainen, hän kadehtii sinulta miestäsi tai jos hän on mies, hän on pettynyt siitä, että kuulut toiselle; kumpikin vaihtoehto saa työntekijän piilottamaan hyvät filmit tiskit alle aina, kun lähestyt liikettä d) alat katsoa elokuvia illalla liian myöhään! Toinen kysymyksesi koskee lomailua. Lasten käytös selittyy keskivaikealla matkakuumeella, joka on ottanut heidät valtaansa. Hulluksi et lomamatkalla tule; ärtymys saattaa kyllä kasvaa sangen uhkaaviin mittoihin, mikäli autossanne ei ole ilmastointia. Ilmastoidussa autossa sen sijaan koko perhe virkistyy hyväntuuliseksi ja tyytyväiseksi. Lasten iästä riippuen kannattaa keksiä erilaisia viihdykkeitä, mikäli taipaleet ovat pitkiä: satukasettien kuuntelu, eriväristen autojen ja postilaatikkojen sekä lehmien laskeminen ovat monella matkalla viihdyttäneet omaa pesuettani!

Hyvä RJS! Koiramäen väki kuuluu myös meidän perheemme suosikkeihin1 Ihmiset eivät toki ennen olleet koiria, eivätkä edes vuohia kuten Herra Hakkarainen. Luulen, että piirtäjä on antanut näille mainioille persoonille koiran hahmon lähinnä siksi, että eläimet ovat sangen sympaattisia olioita, koirat varsinkin. Kautta aikojen kirjailijat ovat inhimillistäneet eläimiä kertomuksissaan. Ja yksi syy koirien esiintymiseen kirjassa on tietenkin kirjan nimi: Koiramäen talossa kuulostaa paljon soinnukkaammalta kuin Ihmismäen talossa!
Jälkimmäiseen kysymykseen vastaan, että ei ole sentään helle Ursulaa kellistänyt, on vain hidastanut toimintoja sen verran, ettei valmista tahdo tulla, vaikka aamulla aikaisin aloittaisi!

Hiukan viilenevää säätä ja hillittyä sadetta toivoen URSULA, kkpt
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.08.2006 klo 01:17 URSULA kirjoitti:
En pane pahakseni, vaikka kirjaisit arvelusi persoonastani näkyviin! Olen hyvin kiltti ja säyseä ihminen B)
ja hellä ja rakastava. :)
liityt erääseen mustaan ja harm. nikkiin.
tämä on parasta aikaa täällä oloon ja muutenkin elämäsi parasta aikaa. ;)
 
Parhaita aikoja on niin monenlaisia... niin päivässä kuin elämässäkin ;) .
Hellä olen varsinkin rakkaan Yrjänän ja lasten mielestä! Musta nikki on todellakin olemassa, kuten jo palstani alkumetreillä totesin, ja tämä nikki on harmaa! B)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.08.2006 klo 01:26 URSULA kirjoitti:
Parhaita aikoja on niin monenlaisia... niin päivässä kuin elämässäkin ;) .
Hellä olen varsinkin rakkaan Yrjänän ja lasten mielestä! Musta nikki on todellakin olemassa, kuten jo palstani alkumetreillä totesin, ja tämä nikki on harmaa! B)
onko musta nikki sinun? :whistle: ;)
 
Hyvä Mammuska! Saattaa olla niin, että teidän kulmakunnallanne päivystää mukavuudenhaluinen ellei peräti laiskahko nukku-matti, joka katsoo viiden lapsen nukuttamisen liian isoksi urakaksi ja johan siinä sietää olla melkoinen hiekkasäkkikin mukana! Luulen siis, että naapurissa on vähemmän lapsukaisia ja se on syynä tuohon syrjivään käytökseen!

Näin arvelee URSULA, kkpt
 
Mustasta persoonastani ja nikistäni kiinnostuneelle vieraalle kopioin tähän lopun ketjuni aloituksesta:

Jään odottelemaan (positiivista) palautettanne ja kiperiä kysymyksiänne!

Ursula, kotitekoinen palstaterapeutti

Ps. Jatketaan tätä hauskuutta, jookos!
Ps. 2. Ette kyllä arvaa kuka mustana olen. Enkä heti paljasta!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.08.2006 klo 01:36 URSULA kirjoitti:
Mustasta persoonastani ja nikistäni kiinnostuneelle vieraalle kopioin tähän lopun ketjuni aloituksesta:

Jään odottelemaan (positiivista) palautettanne ja kiperiä kysymyksiänne!

Ursula, kotitekoinen palstaterapeutti

Ps. Jatketaan tätä hauskuutta, jookos!
Ps. 2. Ette kyllä arvaa kuka mustana olen. Enkä heti paljasta!
jään seurailemaan ja lukemaan viisaita sanojasi sekä odottamaan paljastustasi todellisesta nikkipersoonastasi.

kysyn vielä;miten voin hillitä uteliaisuuttani?

:wave:
 
Hyvä vieras! Uteliaisuuden hillitseminen on hyve, johon on hyvä harjoittaa itseään, ettei vaikuta sivistymättömältä. Tässä uteliaisuutesi tulee hillityksi ihan itsestään ja kärsivällisyytesi kasvaa, koska et millään voi jouduttaa persoonani peljastumista!
 
janni75
Hyvä Ursula!

Kiinnostaa seuraavat seikat; miksi voileipä tippuu aina voipuoli alaspäin ja jos tiputtaa yhden tavaran niin miksi se vie yleensä mennessään tuhat muuta tavaraa...?? Keilausta olen kokeillut huonolla menestyksellä joten mikään keilauslahjakkuus en ole... B)
 
Kiitos Ursulalle taas mahtavista vastauksista =) !

Tässäpä taas pulmaa kerrakseen:

Esikkoni on tunnetusti "hitaasti lämpiävä" ja varauksellinen uusien asioiden ja ihmisten suhteen. Tytön ollessa 4-vuotias menimme mieheni mummon 90-vuotissynttäreille, jossa oli paljon tuntematonta sukulaista. Kun tulimme juhlapaikan pihaan, isotäti sanoi, että "sieltähän se ujo tulee." Juhlien jälkeen kotona nukkumaan mennessä tyttö oli sängyssään hiljaa ja sanoi sitten:"Siellä juhlissa sanottiin että Ujo tulee. Mutta enhän minä ole kääpiö?"

Eihän ole ;) ?

yst.terv. RJS
 
Helteenkin keskellä tulen minä, URSULA, helpottamaan tietämätöntä oloanne kuin virvoittava vesisade!

Hyvä Janni75! 1) Kysymykseesi voileivän tipahtamisesta on esitetty monenlaisia vastauksia. Yksi parhaista kuulemistani on se, että siihen vaikuttaa kaksi lakia: Murphyn laki ja fysiikan laki. Jos leipäpala tipahtaa voipuoli ylöspäin, se on lakia kunnioittamaton rikollinen! Tosielämässä asia ei ole aivan noin yksinkertainen. Kotikokeeni ovat selvästi osoittaneet, että vastapesty matto vetää voipuolta puoleensa selvästi kiivaammin kuin likainen matto; sama koskee mattoja, jotka eivät kestä tavallista vesipesua tai ovat muuten arkoja materiaaliltaan. 2) Se, että putoava tavara usein pyyhkäisee muita mukaansa, johtuu siitä, että on mukavampi mennä porukalla kuin yksin! Ajattelepa vaikka itseäsi: jos lähdet vaikkapa pistäytymään Tallinnassa, purjehditko sinne yksin? Ei toki, sinähän otat perheen tai ystäviä mukaasi, tai ainakin lyöttäydyt laivaan, jossa on muitakin matkustajia!

Hyvä RJS! Voit vakuuttaa tyttärellesi, ettei hän ole kääpiö ollenkaan, vaan erittäin normaalikasvuinen tyttönen. Samalla voit kertoa hänelle, ettei ole häpeällistä olla ujo sen enempää kuin viisaskaan, ja nuhanenä ja uneliaskin saa joskus olla!

Jatkukoon päivänne pilvettömänä - tai itse asiassa saisi jo sataa!

t: Otsansa hiessä uurastava Ursula, kkpt
 

Yhteistyössä