"Ei todellakaan sankariopettaja- ainesta".Kirsi Virtasen puheenvuoro aiheesta Antti Korhonen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eniten minua on huolestuttanut Alppilan yläasteen oppilaiden vanhemmilta tulleet viestit. Monet vanhemmista ovat huolissaan, koska heidän lapsensa eivät uskalla mennä kouluun, koska häirikköoppilaat auktoriteetillaan järjestyksessä pitänyt opettaja ei ole enää koulussa. Kopioitu täältä. http://kunnallisvaaliehdokastoniahva.puheenvuoro.uusisuomi.fi/137505-alppilan-ylaasteen-erityisopettajan-potkuista

Toistan jo kirjoittamani lauseen: Mitäs jos kuitenkin käsitellään asiat niin kuin ne ovat tapahtuneet.
Asiahan tapahtui niin että kookas opettaja tönäisi oppilasta. Tönäisemisen seurauksena usein on kaatuminen, mutta se ei tietysti merkitse mitään, koska nythän oppilas ei kaatunut ja sitäpaitsi teinithän ovat ärsyttäviä, ruokailevatkin huppu päässä.

Helppo sanoa tietysti toisaalta noin, jos itse ei ole 8 tuntia päivässä kuuntelemassa sitä itseilmaisua ja itsetoteuttamista, josta omat vanhemmat kotona ylpeilevät kun MEIDÄN nikopetteri on niin älykäs kun se ei tee kuten sanotaan.

siis joo, yksi päänaukominen, ok. Mutta kun asenneongelma on kaikilla, on jotenkin sankarillista ja hienoa vastustaa.

Jos et pysty aikuisena hallitsemaan tunteitasi ja toimimaan ammattieettisesti, poistu paikalta.

Olisi sitten joku toinen opettaja pyytänyt Korhosta poistumaan tilanteesta.
Hiukan kyllä tuli sellainen olo tästä Korhosesta että käyttäytyy muutenkin natsimaisesti oppilaita kohtaan, uhittelee ja uhkailee. Sitten menikin kuppi nurin kun joku uskalsi vastustaa.

Mutta jos olet mustalammas koulussa niin olet.

Muistakaa että kyseessä on LAPSI.

[QUOTE="Jaajaa";28316869]Näin minullekin opetettiin. Opetettiin, että jos joku tulee kiusaamaan, pitää kertoa opelle tai lähteä pakoon, mutta tönäistä ei saa, koska toinen voi lyödä päänsä ja kuolla. Kun tämä opetettiin (poliisi opetti vierailullaan) olin itse ehkä 30 kilon painoinen. Nyt näyttäisi kuitenkin siltä, että töniminen on sallittua opettajalle, joka painaa arviolta 200 kiloa. Oppilaalle se ei ole sallittua.[/QUOTE]

Muistelen myös jotain esimerkkejä, joissa pelkkä liikkuminen tilassa jossa paljon muita ihmisiä, piti tehdä kävellen ja varoen. Koska jos edes vahingossa tönäisee jotain, joka on juomassa juoma-automaatilla, voi esim. hammaskalusto mennä uusiksi.

ja se nyt oli selvä asia, että tahalllinen väkivalta -henkinen tai fyysinen- ei ole koskaan vaihtoehto. Mutta kai mulla onkin sitten tavallista parempi muisti, kun luulin että just päinvastoin (mulla on huono muisti). Kun moni ei ilmeisesti muista näitä opetuksia. Kai ne poliisit muuallakin käyneet kuin meidän kouluissa.

• Tykkää
Reactions: Ultramariini
[QUOTE="vieras";28316582]Niinpä on näillä adressiin kirjoittajilla ja opettajan puolustajilla sama juttu! Eivät tunne tapauksen taustoja sen tarkemmin![/QUOTE]

No se opettajahan sanoi, että poika oli riehunut sitä ennen ja että videolle taltioitiin vain tuo pätkä, sattuneesta syystä..

[QUOTE="vieras";28316882]Jos et pysty aikuisena hallitsemaan tunteitasi ja toimimaan ammattieettisesti, poistu paikalta.

Hiukan kyllä tuli sellainen olo tästä Korhosesta että käyttäytyy muutenkin natsimaisesti oppilaita kohtaan, uhittelee ja uhkailee. Sitten menikin kuppi nurin kun joku uskalsi vastustaa.

Muistakaa että kyseessä on LAPSI.[/QUOTE]

LAPSI, jonka käytöksestä muut oppilaat ovat ahdistuneet niin paljon, että eivät halua enää mennä kouluun. Kuka heitä suojelisi?

[QUOTE="Jaajaa";28316880]Asiahan tapahtui niin että kookas opettaja tönäisi oppilasta. Tönäisemisen seurauksena usein on kaatuminen, mutta se ei tietysti merkitse mitään, koska nythän oppilas ei kaatunut ja sitäpaitsi teinithän ovat ärsyttäviä, ruokailevatkin huppu päässä.[/QUOTE]

Kuinka monta kertaa mun pitää kirjoittaa tuo lause? Kukaan ei loukkaantunut, eikä edes kaatunut, on siis turha jossitella että mitäs jos olisi...

[QUOTE="Jaajaa";28316901]Niin, onneksi! Mutta täysin samalla toiminnalla opettaja voisi jäädä sympatioista paitsi, jos tämä oppilas olisikin kaatunut ja olisi sattunut pahasti.

Miksi siis nyt, kun vahinkoa ei ONNEKSI!!! sattunut, opettaja on sympatioiden kohteena?[/QUOTE]

Miksi näet niin hirveästi vaivaa (useiden huutomerkkien verran) siitä mitä minä tunnen?

[QUOTE="vieras";28316882]Jos et pysty aikuisena hallitsemaan tunteitasi ja toimimaan ammattieettisesti, poistu paikalta.

Muistakaa että kyseessä on LAPSI.[/QUOTE]

En kannata väkivaltaa. Ope teki väärin. Yritän ymmärtää asioita monelta kantilta. On perheitä, joissa oikei yllytetään menemään siitä mistä aita matalin.

Jos ja kun tuo ope kerran poistuu niin se on merkki joillekin, että he ovat nyt sitten vallassa, ja työrauha on taas vähän kauempana.

se lähtee kotoa.

Kuinka monta kertaa mun pitää kirjoittaa tuo lause? Kukaan ei loukkaantunut, eikä edes kaatunut, on siis turha jossitella että mitäs jos olisi...

Opettaja aiheutti käyttäytymisellään kohtalaisen korkean riskin oppilaan turvallisuudelle. Näitä nimenomaan on turha jossitella enää silloin, kun oppilas makaa vihanneksena loppuelämänsä petissä. Tästä on puhuttava nyt!

[QUOTE="Jaajaa";28316901]Niin, onneksi! Mutta täysin samalla toiminnalla opettaja voisi jäädä sympatioista paitsi, jos tämä oppilas olisikin kaatunut ja olisi sattunut pahasti.

Miksi siis nyt, kun vahinkoa ei ONNEKSI!!! sattunut, opettaja on sympatioiden kohteena?[/QUOTE]

Miksi sitä ymmärrystä tai sanottakoon sitä sitten sympatiaksi, ei saisi tuntea, vaikka katsoisikin opettajan toimineen ehkä väärinkin.

En itse ainakaan ole tässä kohottamassa opettajaa johonkin sankariasemaan tai väitä hänen toimineen esimerkillisesti. Pidän potkuja vaan kohtuuttomana. Itse, jos esimies olisin, en olisi kyllä esittänyt alaiseni työsuhdetta purettavaksi, ainakaan näiden tietojen valossa, joita nyt julkisuudessa on esitetty.

Palstayleisteyksen mukaan, voidaan minut toki leimata väkivallan kannattajaksi, jos uskallan tuntea ymmärrystä tätä opettajaa kohtaan.

Henk.koht en kyllä nähnyt tuollaisessa tönimisessä mitään sankarillista tai tilannetta rauhoittavaa. Minun silmissäni se luotto-erityisopettaja johon turvaudutaan tiukoissa tilanteissa on joko rauhallinen ja fyysisesti sellaisessa kunnossa oleva että pystyy ilman mitään tönimisiä toimittamaan sen häiriköivän oppilaan ulos. Tai sitten hänellä on muita ominaisuuksia mitkä herättävät oppilaiden luottamuksen ja rauhoittavat tilanteen.

Antilla olisi juuri tarvittavat ominaisuudet ja tarvittava auktoriteetti ellei epäpätevä rehtori olisi tuhonnut sen. Hyvin käyttäytyvien oppilaiden kannalta tällaisen Antin läsnäolo koulussa luo turvallisuuden tunnetta koska tietävät että koulussa on vartija joka suojaa heitä jos erityslapsi alkaa riehua.

Miksi sitä ymmärrystä tai sanottakoon sitä sitten sympatiaksi, ei saisi tuntea, vaikka katsoisikin opettajan toimineen ehkä väärinkin.

En itse ainakaan ole tässä kohottamassa opettajaa johonkin sankariasemaan tai väitä hänen toimineen esimerkillisesti. Pidän potkuja vaan kohtuuttomana. Itse, jos esimies olisin, en olisi kyllä esittänyt alaiseni työsuhdetta purettavaksi, ainakaan näiden tietojen valossa, joita nyt julkisuudessa on esitetty.

Palstayleisteyksen mukaan, voidaan minut toki leimata väkivallan kannattajaksi, jos uskallan tuntea ymmärrystä tätä opettajaa kohtaan.

Ja samalla voidaan sinut (ja minut) myös leimata kaikenlaisen laittoman toiminnan hyväksyjäksi. :)

• Tykkää
Reactions: Ultramariini
[QUOTE="vieras";28316807]Kirsi Virtasen mielestä räkänokka on älykäs sankari joka uskalsi kyseenalaistaa opettajan auktoriteettiä purevalla ironialla :D Toivottavasti Kirsillä ei ole omia lapsia.[/QUOTE]

Se mullakin pisti silmään, käsittämätön kommentti! Ja joo, on sillä näköjään lapsia.

Olet baarissa ja huomaat portsarin heittävän ulos pöydässä istuvan ystäväsi joka ei ole millään tavoin häiriköinyt muita, humalassa vain. Menet puolustamaan tätä pois lähtenyttä ystävää, sillä seurauksella että portsari, iso kokoinen mies tönii sinut ulos kadulle. Oikein?

[QUOTE="Jaajaa";28316923]Opettaja aiheutti käyttäytymisellään kohtalaisen korkean riskin oppilaan turvallisuudelle. Näitä nimenomaan on turha jossitella enää silloin, kun oppilas makaa vihanneksena loppuelämänsä petissä. Tästä on puhuttava nyt![/QUOTE]

No puhupa sitten. Minä en kuitenkaan ole kantaani muuttamassa.

[QUOTE="vieras";28316934]Antilla olisi juuri tarvittavat ominaisuudet ja tarvittava auktoriteetti ellei epäpätevä rehtori olisi tuhonnut sen. Hyvin käyttäytyvien oppilaiden kannalta tällaisen Antin läsnäolo koulussa luo turvallisuuden tunnetta koska tietävät että koulussa on vartija joka suojaa heitä jos erityslapsi alkaa riehua.[/QUOTE]

mullakin on auktoriteetti, jos kukaan ei puutu siihen että käyn hakkaamassa muita?

miksi tukevalla miehellä olisi tällainen auktoriteetti,jota ei sillä siipeilevällä ja nuoleskelevalla hiirulaisopettajalla ollut joka siinä vieressä nuoleskeli tätä öykkäriä?

miksi kouluissa ei voi olla muuta auktoriteettiä, kuin sellainen, että pelolla ja hajota ja hallitse taktiilkalla laitetaan kuri?

miksi kotona ei laiteta kuria niin kouluissa voitaisiin opettaa?

[QUOTE="vieras";28316944]Olet baarissa ja huomaat portsarin heittävän ulos pöydässä istuvan ystäväsi joka ei ole millään tavoin häiriköinyt muita, humalassa vain. Menet puolustamaan tätä pois lähtenyttä ystävää, sillä seurauksella että portsari, iso kokoinen mies tönii sinut ulos kadulle. Oikein?[/QUOTE]

Rikkoo baarin jäjestyssääntöjä olemalla liian humalassa ollakseen tervetullut enää baariin. Poika rikkoi koulun järjestyssääntöjä olemalla huppu päässä ruokalassa. Ja jos menet soittamaan suutasi portsarille, voit olla varma että lennät pihalle myös (ja nimenomaan avustettuna jos et tottele useaa kehoitusta). Eli oikein.

Rikkoo baarin jäjestyssääntöjä olemalla liian humalassa ollakseen tervetullut enää baariin. Poika rikkoi koulun järjestyssääntöjä olemalla huppu päässä ruokalassa. Ja jos menet soittamaan suutasi portsarille, voit olla varma että lennät pihalle myös (ja nimenomaan avustettuna jos et tottele useaa kehoitusta). Eli oikein.

Ai sinusta väkivalta on oikein?

Yhteistyössä