Ei tarvii mummoo enää hoitajaks pyytää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Tehän kivoja ootte, kerran 6vuoteen pääsee miehen kanssa jonnekin kaksin niin nyt se vika on minussa kun vein vaikka mummo halus, en kai olis vieny jos oisin tienny että se tommonen rasite oli.

Kiitos teille kun saitte vielä hirveemmän olon.

Älä välitä :hug:

Noita ihme syylistäjiä löytyy joka nurkasta.

Tehän kivoja ootte, kerran 6vuoteen pääsee miehen kanssa jonnekin kaksin niin nyt se vika on minussa kun vein vaikka mummo halus, en kai olis vieny jos oisin tienny että se tommonen rasite oli.

Älähän nyt.Suotta pahoitat mielen, tämä palsta kyllä tiedetään :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja kateeks käy:
Voe rasitus, herää kysymys, miten se mummo aikoinaan itse äitinä selviyty. Tostahan oli enemmän haittaa ku hyötyä.

Mun ja siskon lapsille on meidän äitillä kaikille omat pedit ja ne vopi mennä sinne aina kun haluaa ja olla kotonaan. Vähän eri meininki.

Se olisikin ihanaa kun olisi tilaa ja voisi jättää yhden huoneen lastenlapsille. Pieni kaksio täällä kuopuksen kanssa niin onpa sovittelua nukkumisessa kun tulee yövieraita.

Onhan se semmosta. Mutta toisaalta mä en usko, että mun äidin vieraanvaraisuus johtuu siitä, että niillä on tilaa, vaan sillä on semmonen elämänasenne, että niille voi aina mennä.

Tuo on niin mahtava asenne. Minun oma Mummuni on samanlainen ja olen koko ikäni saanut mennä mummulaan kuin kotiini. Mutta osittain tämä varmaan johtuu siitä että minulla taas ei ole äidin kanssa koskaan ollut hyvät välit. Niin että ehkä kaikkea ei voi saada..

Musta taas tuntu sille että suurin osa on ihmetelly kyinka mummo ei pärjää, tai osaa kietäytyä. Eikä mitenkään tehnyt siitä sun vikaa.

No, mä en ymmärrä, miksei mummo muka ois pärjännyt ja miksei se ota lapsia useemmin luokseen.

Onko se kauhean vanha sitten?

Lapset on siellä kyllä mutta meidän vanhempien kanssa. Ajatellu varmaan että tyttö on ollu niin pieni vielä ettei ole halunnu ottaa mutta nyt vähän isompi jo niin halus.

Ei ole vanha, 53v.

Alkuperäinen kirjoittaja Cinnamon Lee:

Musta taas tuntu sille että suurin osa on ihmetelly kyinka mummo ei pärjää, tai osaa kietäytyä. Eikä mitenkään tehnyt siitä sun vikaa.

Osaa kyllä sanoo jos ei halua, nyt oli mielissään asiasta.

Kunnes rupesi soittelemaan perään. Mun mielipide on se, että perään ei soitella joka 15. minuutti, ellei ole tärkeetä asiaa.
:/

Outo mummo :/ Jotenki tuli kuva, ettei ois ees yrittäny saada tilannetta rauhottuun. Voishan sitä yrittää harhauttaa ja houkutella ja saada lapsen rauhottuun. Jos kerta viikottainkin näkevät, ei siis mistään vierastamisesta luulis olevan kyse. Ihan varmasti teidän ilta täysin pilalla. Oishan se mummo voinu ton sanoa vasta aamullakin, eikä soitella koko aikaa.

Kunnes rupesi soittelemaan perään. Mun mielipide on se, että perään ei soitella joka 15. minuutti, ellei ole tärkeetä asiaa.
:/

Sanoin jo yöllä että ei tää kivaa ole kun en voi asialle mitään tehdä sillä hetkellä. harmitti niin pirusti kun tiesin että mummo hermorauniona ja ite en sinne pääse. Se itku tietty otti mummon korviin niin että hermostu itekin.

No, ihmettelen vaan miten mummo on omien lastensa kanssa aikoinaan pärjännyt.

Hyvä on neuvomaan ollu noissa yöitkuissa kun siellä ollaan oltu. En edes osannu ajatella että mummo menee noin hermoraunioks.

nii ja tuolla ihmeteltiin että miksei ole opetettu niin meillä ei ole semmosta tukiverkostoo että joku lapsia ottais, ja nyt kun mahdollisuus saatiin niin kaikki meni päin honkia. Eli meni se yksikin vaihtoehto nyt sitten.

nii ja tuolla ihmeteltiin että miksei ole opetettu niin meillä ei ole semmosta tukiverkostoo että joku lapsia ottais, ja nyt kun mahdollisuus saatiin niin kaikki meni päin honkia. Eli meni se yksikin vaihtoehto nyt sitten.

mitäs useammin lapset on sielä sitä nopeemmin he tottuu olemaan ilman vanhempien läsnäoloa. ihan sama se on kun päivähoitoon menee ekoja kertoja. ja lapsille pitää hoidossa aina kertoa että kyllä äiti ja isi tulee hakemaan ettei heitä sinne jätetä ja meillä ainakin lapset saa soittaa itse jos tulee illalla ikävä tai vaikka keskellä yötä.

Hyvä on neuvomaan ollu noissa yöitkuissa kun siellä ollaan oltu. En edes osannu ajatella että mummo menee noin hermoraunioks.

:laugh: :laugh: No näin juuri. :xmas: Aika jännä, että neuvoja kyllä monelta löytyy, mutta käytännön apu hakusessa, kun sitä tarvitaan. Älä välitä. :hug:

Ehkä mummo tottuu lapsiin? Ensi kerralla pistätte puhelimen kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:

mitäs useammin lapset on sielä sitä nopeemmin he tottuu olemaan ilman vanhempien läsnäoloa. ihan sama se on kun päivähoitoon menee ekoja kertoja. ja lapsille pitää hoidossa aina kertoa että kyllä äiti ja isi tulee hakemaan ettei heitä sinne jätetä ja meillä ainakin lapset saa soittaa itse jos tulee illalla ikävä tai vaikka keskellä yötä.

Kyllä lapsille tehtiin selväksi että aamulla mennään heidät hakemaan jne.
Tiedän että eihän sitä opi jos ei koskaan ole mutta en voi sille mitään jos ei ole semmosta mahdollisuutta että joku ottais hoitoon.

Ton takia en uskalla antaa anopille poikaa yökylään. Ei sen hermot kestäisi yöllistä itkua kun hermostuu muutenkin jos pieni itkee. Lääkäriin pitäisi viedä joka parkaisusta. Olisi varmaan ihan samanlaista ja kurjaa kaikille. On kyllä pyydellyt, mutta en tohdi vielä. Ehkä sitten kun osaa paremmin puhua.

Jotkut on tosi hermoheikkoja. Tuo poika kun oli itkuinen vauva, niin olisin halunnut pysyä anopista kaukana sen kanssa - mutkin se välillä vakuutti, että joku on pahasti vialla (ja tietysti mussa ja maidon riittävyydessä jne.) Edelleen jos poika itkee mamman läsnäollessa, ihan kiukutteluakin, niin on ihan hermona "jos sillä on väsy", "jos sillä on kauhee nälkä".
No ei oo jos tunti sitten heräsi ja sen jälkeen söi... Mies oli ainut lapsi ja sitä nukutettiin sylissä ja kannettiin yökaudet ainakin parivuotiaaksi. Kun tämän tiedän (mutta en tietenkään muuta tiedä siitä miten pärjäsi pienen kanssa), niin en mielelläni sinne lasta anna.

Onneksi äitini pärjää paremmin...

Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:

Kaikilla ei todellakaan ole niin, että lapsia saisi jonnekin hoitoon. Meillä esim. oma äitini ei ole koskaan suostunut ottamaan nyt 2,5 vuotiasta luokseen hoitoon. Kaikkien vanhemmat eivät ole samanlaisia ja kaikilla ei ole samanlaisia tukiverkkoja.

:laugh: :laugh: No näin juuri. :xmas: Aika jännä, että neuvoja kyllä monelta löytyy, mutta käytännön apu hakusessa, kun sitä tarvitaan. Älä välitä. :hug:

Ehkä mummo tottuu lapsiin? Ensi kerralla pistätte puhelimen kiinni.

Luulen että ei hetkeen halua lapsia sinne yöks. Oli niin pahalla päällä kun noita lapsia haettiin, sanoin että mene nyt nukkuun sitten.

mä vastaan lukematta muiden kommentteja. mummon puolustukseksi: mummo on oman osuutensa lastenhoidosta tehnyt. nuorena tietty jaksoi valvoa öitä. vanhana ei niinkään. kokemuksesta voin sanoa että mun mutsi on ollu kans helisemässä siskon lasten kanssa. kerran itkua pidätellen yritti saada vauvaa syömään ja sanoi että hän on tämän jo kolme kertaa tehny eikä enää jaksais :/

Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
No johan on mummo :/
Miehen äiti ei saa nukuttua, kun meidän poika on siellä yötä, siitä huolimatta aina itse pyytää, että milloinkas saisi pojan taas yöksi :whistle:

Niin munkin äitini, vaikka kaikki lastenlapset vuorollaan on myös itkeneet niin aina haluaa heitä yökylään. Tuumaa vaan että kyllä pärjää ja on pärjännytkin.
Enää poika ei juuri itke kun tietää että mummi kestää sen ja on turvallinen vaikka vanhemmat eivät ole paikalla.

Alkuperäinen kirjoittaja qwerty:
mä vastaan lukematta muiden kommentteja. mummon puolustukseksi: mummo on oman osuutensa lastenhoidosta tehnyt. nuorena tietty jaksoi valvoa öitä. vanhana ei niinkään. kokemuksesta voin sanoa että mun mutsi on ollu kans helisemässä siskon lasten kanssa. kerran itkua pidätellen yritti saada vauvaa syömään ja sanoi että hän on tämän jo kolme kertaa tehny eikä enää jaksais :/

Ei jaksa jos ei, sitten on osattava sanoa ettei jaksa.

Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:
Outo mummo :/ Jotenki tuli kuva, ettei ois ees yrittäny saada tilannetta rauhottuun. Voishan sitä yrittää harhauttaa ja houkutella ja saada lapsen rauhottuun. Jos kerta viikottainkin näkevät, ei siis mistään vierastamisesta luulis olevan kyse. Ihan varmasti teidän ilta täysin pilalla. Oishan se mummo voinu ton sanoa vasta aamullakin, eikä soitella koko aikaa.

Jotenkin näin mäkin ajattelen.