Ei tarvii mummoo enää hoitajaks pyytää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
Meillä oli miehen kanssa menoo ja pyydettiin mummoo hoitamaan lapsia. Ekaa kertaa 6 vuoteen lapset oli yöhoidossa ilman meitä vanhempia, minkä mummo hyvin ties.

No toki se oli lapsille outoo kun mommossa ollaan yötä ilman vanhempia, niin pienemmän nukkuminen oli hankalaa, huuti vähän väliä.

Mummo soitti 15min. välein että ei tästä mitään tule kun hän ei saa nukkua että ikinä en tähän hommaan lähde.
Meillä ei ollu mahdollisuutta nyt keskellä yötä lähtee huristelemaan mummoon vaan oli aamuun odotettava.

Että oli oikein kiva reissu miehen kanssa kahden.

No onkos lapset olleet missään yökylässä ilman vanhempia? Jos eivät niin miksi ne piti sitten sinne mummolle työntää. Eri asia jos mummo itse olisi halunnut ne sinne.

Ehkäpä se ei olis niille lapsille outoa eikä menis huutamiseksi jos niitä veis vähän useamminki hoitoon... Ai mutta eihän niitä voi viedä ennen ku koululaisina 8|

kyllä meillä lapset on useammin kun 6v välein mummolla yökylässä joten tota ongelmaa ei ole. voi sitten itse kukin miettiä että miksei lapsia saa minnekkään hoitoon kun tarttis ja miten vaikeeta se sit onkaan

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No onkos lapset olleet missään yökylässä ilman vanhempia? Jos eivät niin miksi ne piti sitten sinne mummolle työntää. Eri asia jos mummo itse olisi halunnut ne sinne.

Öö, eihän ap sanonut, ettei se mummo olisi niitä alunperin halunnut ollenkaan..

Voe rasitus, herää kysymys, miten se mummo aikoinaan itse äitinä selviyty. Tostahan oli enemmän haittaa ku hyötyä.

Mun ja siskon lapsille on meidän äitillä kaikille omat pedit ja ne vopi mennä sinne aina kun haluaa ja olla kotonaan. Vähän eri meininki.

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:

ÖÖööööööö
Meillä oli miehen kanssa menoo ja pyydettiin mummoo hoitamaan lapsia. Ekaa kertaa 6 vuoteen lapset oli yöhoidossa ilman meitä vanhempia, minkä mummo hyvin ties.

Eli on pyydetty, ei siis niinpäin että mummo halunnut lapset sinne. Kuka helvetti haluaa tauotta itkeviä lapsia luokseen yökylään??? Ei siitä nauti ne lapsetkaan.

Ei ole, koska ei ole semmosta mahdollisuutta ollu. Nyt mummo sitten suostui ja oli ihan mielissään että ei tarvii hänenkään itekseen olla. en nyt niin nuija ole että lapsia väkisin kellekään vien.

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:

ÖÖööööööö

Eli on pyydetty, ei siis niinpäin että mummo halunnut lapset sinne. Kuka helvetti haluaa tauotta itkeviä lapsia luokseen yökylään??? Ei siitä nauti ne lapsetkaan.

Siis pidätkö sää noita mummoja ihan tampiona? Ihan kuin ne ei osaisi sanoa pyyntöön, että "ei kiitos", jos ei niitä halua?

Vai sinusta yöhoitoon voi mennä vain jos mummo anelee lasta yöhoitoon, vailla mitään tarvetta siihen...?

Alkuperäinen kirjoittaja minä:

Ei ole, koska ei ole semmosta mahdollisuutta ollu. Nyt mummo sitten suostui ja oli ihan mielissään että ei tarvii hänenkään itekseen olla. en nyt niin nuija ole että lapsia väkisin kellekään vien.

koskaan harkinnu kutsua mummoa teille yökylään? esim lapset tottus siihen mummoon

Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:
kyllä meillä lapset on useammin kun 6v välein mummolla yökylässä joten tota ongelmaa ei ole. voi sitten itse kukin miettiä että miksei lapsia saa minnekkään hoitoon kun tarttis ja miten vaikeeta se sit onkaan

mitenkään ei ole ollu mahdollisuutta viedä aikasemmin yöhoitoon ilman vanhempia kun ei ole halunnut. Mutta nyt halus niin ajattelin että mummo varmaan ymmärtää jos itkuja tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:

koskaan harkinnu kutsua mummoa teille yökylään? esim lapset tottus siihen mummoon

Lapset näkee mummoo joka viikko, ja yötä ollaan oltu monta kertaa mutta ei laset ilman meitä vanhempia.

Jos mummolla ei ollut tarvittavaa rauhallisuutta ja jämäkkyyttä saada lapsia rauhottuun.. Ei kaikilla sitä ole. Mutta luulis mummojen ymmärtävän edes jotain lapsen hoidosta jos ovat itsekin aikanaan lapsiansa hoitaneet...?

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Voe rasitus, herää kysymys, miten se mummo aikoinaan itse äitinä selviyty. Tostahan oli enemmän haittaa ku hyötyä.

Mun ja siskon lapsille on meidän äitillä kaikille omat pedit ja ne vopi mennä sinne aina kun haluaa ja olla kotonaan. Vähän eri meininki.

Se olisikin ihanaa kun olisi tilaa ja voisi jättää yhden huoneen lastenlapsille. Pieni kaksio täällä kuopuksen kanssa niin onpa sovittelua nukkumisessa kun tulee yövieraita.

Tehän kivoja ootte, kerran 6vuoteen pääsee miehen kanssa jonnekin kaksin niin nyt se vika on minussa kun vein vaikka mummo halus, en kai olis vieny jos oisin tienny että se tommonen rasite oli.

Kiitos teille kun saitte vielä hirveemmän olon.

Alkuperäinen kirjoittaja kateeks käy:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

Se olisikin ihanaa kun olisi tilaa ja voisi jättää yhden huoneen lastenlapsille. Pieni kaksio täällä kuopuksen kanssa niin onpa sovittelua nukkumisessa kun tulee yövieraita.

Onhan se semmosta. Mutta toisaalta mä en usko, että mun äidin vieraanvaraisuus johtuu siitä, että niillä on tilaa, vaan sillä on semmonen elämänasenne, että niille voi aina mennä.

Tehän kivoja ootte, kerran 6vuoteen pääsee miehen kanssa jonnekin kaksin niin nyt se vika on minussa kun vein vaikka mummo halus, en kai olis vieny jos oisin tienny että se tommonen rasite oli.

Kiitos teille kun saitte vielä hirveemmän olon.

No, mä en ymmärrä, miksei mummo muka ois pärjännyt ja miksei se ota lapsia useemmin luokseen.

Onko se kauhean vanha sitten?