Ei tarvi olla kovinkaan paksu, että vyötärö on sen 80 cm, jota naiset ei saisi ylittää.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ooh la laa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Ooh la laa

Vieras
Mittasin mielenkiinnosta tänään oman vyötäröni ja se oli tasan tuon 80 cm. En mielestäni ole mikään kovin paksu, sen maagiset 2 kg saisin painosta pudottaa kyllä. Olen 165 cm pitkä ja painan kai 59 kg, en ole vähään aikaan puntarilla käynyt, mutta samat vaatteet menee päälle. Eli tarkoitan vaan sanoa, että aika hoikka saa olla, että alle 80 cm pääsee. Nyt huolestuttaa, että kuinka rasvaiset mun sisäelimeni on??? :( Kai se sitten pitää se 2 kg pudottaa, auttaakohan se vyötärön kohdalla mihinkään....

No tuo 80 nyt ei ole silleen paha, että sullahan ei ole sen yli. Kun menee sen yli, silloin on hieman kohonnut riski sydän- ja verisuonitauteihin. Hieman. Kaksi kiloa voi vaikuttaa hyvinkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei siihen tarvita ylipainoa vain ja ainoastaan liikkumattomuutta...
löysää vaan eikä lainkaan syviä vatsalihaksia.

jaa, no mulla näkyy vatsalihakset ja muutoinkin liikun.. jas ilti se vaan uhkaavasti lähestyy tuota 80cm :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:

jaa, no mulla näkyy vatsalihakset ja muutoinkin liikun.. jas ilti se vaan uhkaavasti lähestyy tuota 80cm :snotty:

No mut sit sä liikut liikaa :D

Auttaiskohan vatsalihakset oikeasti? Mulla on kyllä ne ihan olemattomat kahden lapsen teon jälkeen, kun en ole juuri vatsoja jumpannut. Mikä oikeasti olisi tehokkainta, vatsalihasten teko, aerobinen liikunta vai ruokavalio? Vai onko se ihan henkilöstä kiinni, toiselle toinen jne.?

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:

No mut sit sä liikut liikaa :D

:D en mä kyl taida.. töissä kyllä hyvinkin tehokkaasti mutta muutoin en :ashamed: kait mie oon vaan ihme pökkelö ruumiinrakenteeltani :laugh:

Kyllähän 155-senttinen nainen näyttää hieman erilaiselta kuin 185-senttinen, vaikka molempien vyötärö olisi 80 cm. Sama senttimitta, mutta suhteiden takia eri näköinen.

Alkuperäinen kirjoittaja AP:

Auttaiskohan vatsalihakset oikeasti? Mulla on kyllä ne ihan olemattomat kahden lapsen teon jälkeen, kun en ole juuri vatsoja jumpannut. Mikä oikeasti olisi tehokkainta, vatsalihasten teko, aerobinen liikunta vai ruokavalio? Vai onko se ihan henkilöstä kiinni, toiselle toinen jne.?

Jos on heikot vatsalihakset niin kannattaa aloittaa ensin syvistä vatsalihaksista. Ne ovat ne lihakset jotka ylläpitävät ryhtiä ja niitten päälle sitten tulee nää pinnallisemmat.

Alkuperäinen kirjoittaja d:
Kyllähän 155-senttinen nainen näyttää hieman erilaiselta kuin 185-senttinen, vaikka molempien vyötärö olisi 80 cm. Sama senttimitta, mutta suhteiden takia eri näköinen.

Tätä olenkin miettinyt, että miten voi olla vaan yksi tiukka mitta, kun ihmiset on eri pituisia?

JOs tosiaan olet 165cm ja 59kg niin sitten olet valitettavasti 80cm vyötäröllä juurikin siinä omenavartaloisten riskiryhmässä. Että kyllä on ihan hyvä vähän huolestuakin. Tai no ei huolestua, mutta ottaa asia vakavasti. Kyllä se vaan on se 80cm se kohonneen riskin raja, ei sitä hatusta ole vedetty.

Alkuperäinen kirjoittaja d:

Tätä olenkin miettinyt, että miten voi olla vaan yksi tiukka mitta, kun ihmiset on eri pituisia?

Mun sisko on noita työpaikallaan työkseen mitannut. Se sanoi, että lyhyellä naisella se vyötärömitta ei ole sen pienempi, kuin pitkällä naisella. Samoin on lantiomitan kanssa.

Vyötärön ei tarvitse olla mikään 60, vaan esimerkiksi toi 78 on ihan hyvä mitta, kun se on alle sen 80. Tietty jos lantiomitta on pienempi, kuin vyötärä, eikä ole raskaana, niins it voi huolestuukkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Inka:
JOs tosiaan olet 165cm ja 59kg niin sitten olet valitettavasti 80cm vyötäröllä juurikin siinä omenavartaloisten riskiryhmässä. Että kyllä on ihan hyvä vähän huolestuakin. Tai no ei huolestua, mutta ottaa asia vakavasti. Kyllä se vaan on se 80cm se kohonneen riskin raja, ei sitä hatusta ole vedetty.

Koska se pitäisi mitata, että tulos on oikea? Aamulla vai illalla? Olin tosi reipas tyttö ja aloitin vatsalihatsen teon; tein 70! (4 eri sarjassa...... :D )

tämä on niin tätä pilkun nussimista

jos olet 180cm ja vyötärönympärys on sen 80cm tai jos olet 160cm ja vyötärö sen 80cm
ni uskoisin että tämä lyhyempi on hieman pulskempi vyötäröltä kuin tämä pidempi naikkonen :D

Alkuperäinen kirjoittaja Inka:

Koska se pitäisi mitata, että tulos on oikea? Aamulla vai illalla? Olin tosi reipas tyttö ja aloitin vatsalihatsen teon; tein 70! (4 eri sarjassa...... :D )

Aamulla, koska illalla voi olla turvotusta. Se voi vaihdella päivän aikana muutaman sentin.

Alkuperäinen kirjoittaja justiina:
tämä on niin tätä pilkun nussimista

jos olet 180cm ja vyötärönympärys on sen 80cm tai jos olet 160cm ja vyötärö sen 80cm
ni uskoisin että tämä lyhyempi on hieman pulskempi vyötäröltä kuin tämä pidempi naikkonen :D

Olisivat nuo kaksi naista ihan yhtä lailla vyötärölihavia.

hmm, mulla on se 178cm/59kg ja se vyötärö oli tosissaan 76cm ja jos tästä nyt muutaman kilon saan itselleni työllä ja vaivalla kerättyä niin kyllä se tulee 80cm täyteen :snotty:

hmm, mulla on se 178cm/59kg ja se vyötärö oli tosissaan 76cm ja jos tästä nyt muutaman kilon saan itselleni työllä ja vaivalla kerättyä niin kyllä se tulee 80cm täyteen :snotty:

Sinun kannattaisi ruveta treenaamaan ja siten hankkia lisää massaa. Ei tosiaankaan mitään järkeä ruveta lihottamaan jo ennestääm isohkoa vyötäröä, vaikka muualta olisikin hoikka.

Yhteistyössä