Meillä ihan sama juttu - poika (1v9kk)ei oo oikein ikinä syöny hyvin. Maidolla elelis vaan. Eikä mulla oo apujakaan...pitää vaan jaksaa tarjota..oon kyllä miettiny, että miten se oppii ikinä mitään syömään kun ei suostu edes maistamaan - monesti jos saa maistamaan niin syökin sitten muutaman lusikallisen.
Niinhän ne sanoo, että syövät kun on nälkä...meillähän tuo äijä on sen maidon perään niin, että piti pitää semmonen maidoton huutokuuri että sit ku oli syöny niin sai vasta...no tolla keinolla söi tosi vähän enemmän...mutta joo.
Meillä ei siis aamulla syödä mitään, mutta juodaan maitoa vähän. Sitten 12 on lounas ja tänään söi kaksi teelusikallista. Maidon kanssa menee sitten päiväunille. Unilta kun herää niin välipalaksi leipää...no puolikkaan saattaa syödä (päällä ei saa olla mitään)...sitten on viideltä tai kuuteen mennessä ruoka, jonka syö ehkä vähän paremmin jopa ehkä neljä tai viisi lusikallista...ja sitten jugurttia välipalaksi seiskan aikaan ja ysiltä kun on iltapala niin hyvässä lykyssä maistaa puuroa, ottaa haukun leivästä ja syö muutaman muron tai weetabixiä vähän...kuulostaako tutulta?
Meillä ei auta mitkään "ajatusten suuntaajat" ainut millä on vähän auttanu niin on se, että kun aikaisemmin tietty hermostutti että se ei syö niin tiuskasin...ja siitä se mölä tuli tai koitin vähän väkisin...

Mutta kun olen tehnyt ruokahetkistä mahdollisimman positiivisia ja ite muka aina innoissani olen menossa syömään...ja jos ei taho syödä niin ei tartte - sitten vaan noustaa pöydästä ja mennään leikkimään ja seuraavan kerran saa siis sapuskaa vasta seuraavaan ruoka-aikaan ja taas innolla syömään ja jos ei taaskaan halua niin pois vaan pöydästä - tää siis autto meillä vähän...siis niinku yllä näkyy niin ei järin paljon vieläkään uppoa, mutta eiköhän se tästä...