Ei sitten ihan putkeen mennyt..

neuvolassa :/
Tytöillä oli 1v ja 2v tarkastukset ja molemmat kasvuseurantaan/kontrolliin ja isompi vielä extra tarkkailuun liian vähäisen puheen takia. Olipas kiva käynti ekaa kertaa uudessa neuvolassa, perhana!
 
Miuski harmailee
No voi :(

Ei mennyt meilläkään putkeen.. Terkka oli sairas ja nlalääkäri ei voinut mitata ja punnita lasta :/ Nyt sit tulee uusi reissu tuon punnituksen takia vaan *ärsyttää*.
 
mä en tajua mitä voivoteltavaa siinä oikein on. Mahtavaa että huolehditaan ja seurataan että ei ole kehittymässä mitään vakavampaa. Mä olen käynyt kasvukontrollissa koko pienen ikäni, ja kiitollinen siitä olen vain että seurattiin mun pituuskasvua niinkin tarkkaan. Olkaa onnellisia että lapsistanne huolehditaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 14:39 Gloria kirjoitti:
neuvolassa :/
Tytöillä oli 1v ja 2v tarkastukset ja molemmat kasvuseurantaan/kontrolliin ja isompi vielä extra tarkkailuun liian vähäisen puheen takia. Olipas kiva käynti ekaa kertaa uudessa neuvolassa, perhana!
Minkä kokoisia tytöt olivat?Meillä sanottiin aikoinaan 2v tytölle että seurataan puheenkehittymistä kun ei oikein puhetta tullut.3v neuvolassa puhetta tuli jotenkin ja sanottiin että katsotaan tilanne taas kun on 4v kun nyt lähtenyt kehittymään.
 
biii
niin just.. no sitten.. mutta kyllä niitä pieniäki lapsia löytyy, älä huoli

ja lasten serkku ei puhunu oikeesta ku täätäätäätätä 2v iässä, 2,5v iässä oltas laitettu puheterapeutille, mutta oli alkanu sanoja tuleen ja toisti perässä parisanasia lauseita, joten ei vissiin laitettu...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 14:39 Gloria kirjoitti:
neuvolassa :/
Tytöillä oli 1v ja 2v tarkastukset ja molemmat kasvuseurantaan/kontrolliin ja isompi vielä extra tarkkailuun liian vähäisen puheen takia. Olipas kiva käynti ekaa kertaa uudessa neuvolassa, perhana!
Ei meidän Jimikään puhunut kaksivuotiaana kuin muutaman yksittäisen sanan eikä siitä neuvolassa oltu moksiskaan :eek: Nyt höpiseen kuin papupata.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 14:41 Dietorelle kirjoitti:
oho. 2v kontrolliin puhen takia. tiedän monta jotka eivät sen ikäisenä puhunut
Näinpä..Just kk sitte kyselin neuvolassa kun tyttö ( nyt 2v1kk) ei sanonu ku yksittäisiä sanoja, että pitääkö tulla jo lauseita. Sanoi ettei vielä mitään hätää, 2½-vuotiaana kiinnitetään enemmän huomiota puheentuottamiseen.

Onneks ei äippä hätäilly, nyt puhuu jo kolmen sanan lauseita..Ja tämä kehitys siis reilussa kuukaudessa
 
meitsi
Eikös se ole ihanaa, että lapsistanne huolehditaan. :/ Minä en taida ihan ymmärtää. Minä olen onnellinen, kun joku muukin välittää minun lasteni hyvinvoinnista.

Kiitos kaikille ihanille neuvolatädeille!
 
Meillä kanssa entinen neuvolatäti oli oikea pilkunn...ja, kuopuksen 1v.tarkastuksessa laittoi painokotrolliin 3kk päästä kun muksulla oli hänen mielestään 200 GRAMMAA liian vähän painoa :whistle: :headwall:

Kun kontrolliaika koitti, oli edellinen täti saanut jo kenkää töistä ja uusi täti tosissaan ihmetteli mitä teemme siellä kontrollissa :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 14:50 Gloria kirjoitti:
Mun pitää kesän aikana tarkkailla ja seurata sitä puhetta tarkkaan, ilmottaa heti jos ei ala muutosta tapahtumaan :/
Minä kävin jätkän kanssa 2 vuotis neuvolassa maaliskuulla. Sanoja ei hänelläkään ollut kuin muutama. Terkka totes et ellei syksyyn mennessä ole puhetta ruvennut tuleen pitäis ottaa yhteyttä (ja mietittäis puheterapian tarvetta). Samoin oli sanottu kaverin tenavasta.
Eli eiköhän tuo ole ihan rutiini juttu. Seuraavaan neuvolaan on kuitenkin pitkä aika joten jos ei asiasta mainita, eikä puhetta kuulu menee aikaa paljon "hukkaan".

ja puhetta tulee meillä nyt kovasti
 

Yhteistyössä