Ei se tarvii kun kaks sanaa niin kaikki tuntuu romahtavan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
kaikki oli niin hyvin, tai niin luulin. Tiedättekö kun vihdoin tuntuu että olet onnellinen, on kaikki hyvin, perhe ja asiat ok. Teki mieli mennä talon katolle ja huutaa että olen onnellinen! Pari päivää sitten vielä puhuttiin että näin on hyvä, vannottiin suurinpiirtein ikuista rakkautta.

Sitten kuulet kaksi sanaa, petin sinua!
Kaikki romahtaa, unelmat, luottamus, perhe, se onnellisuus...

rankkoja aikoja tiedossa. Voimaa tarvitset. Ensinnäkin, sun on tehtävä päätös aiotko antaa anteeksi ja antaa puolisollesi uuden mahdollisuuden, vai onko kaikki iäksi rikottu, luottamus ikuisesti menetetty.. Kovaa työtä se vaatii kummaltakin osapuolelta. Parhaassa tapauksessa kaikki päättyy hyvin, siinä huonommassa tapauksessa taas..kaikki murenee.

Jokatapauksessa voimia.

:flower: :hug: Tuo ei oo mukavaa. Itse saman kokeneena. Kuitenkin päätin antaa uuden mahdollisuuden ja nyt on yhteistä taivalta takana lähes 6 vuotta, ihana poika ja toinen suunnitteilla. Takana aikaa tuosta tapahtuneesta jo 5 vuotta kylläkin. Voimia sulle mitä päätätkin tehdä ?

:hug: Siitä voit edes olla onnellinen, että toinen arvosti sua edes sen verran, että kertoi itse mitä on tapahtunut. Siitä on helpompi lähteä sitten asioita purkamaankin. Olen pahoillani puolestasi :'( Toivottavasti kaikki tulee vielä hyväksi tavalla tai toisella :heart:

Ensimmäinen asia mikä tuli mieleeni, MIKSI ja siihen en saa vastausta kun ei tiedä itsekään. Anteeksi sana tuntuu tässä yhteydessä todella turhalta. Ei tunnu miehen itkut missään, miksi itkeä kun varmasti tiesi mitä teki ja kuinka paljon teollaan tekee pahaa. Yhtään en ole itkeny, en tiedä miksi mutta ei se vaan tule. Toivon että en romahda jossain vaiheessa.

Älä anna kaiken hajota toisen pahaan mokaan. Vaakakupissa perhe, koti ja pitkä liitto on paljon painavampia kuin joku ällöttävä p..o jossain. Varsinkaan jos lupaa ettei toistu ja kaikki oli ennen sitä hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras äiti:
Älä anna kaiken hajota toisen pahaan mokaan. Vaakakupissa perhe, koti ja pitkä liitto on paljon painavampia kuin joku ällöttävä p..o jossain. Varsinkaan jos lupaa ettei toistu ja kaikki oli ennen sitä hyvin.

Mulla painais vaakakupissa just se ällöttävä pano eikä siinä vakuuttelut siitä, ettei tule toistumaan, auttaisi yhtään. Miten voisin luottaa enää pettämisen jälkeen? Kaikki olisi ikuisesti pilalla. Vaikka yhteen jäätäisiinkin, ei mikään olisi ennallaan.

Halauksia ja voimia ap:lle vaikeaan tilanteeseen, seuraa sydämesi ääntä ja tee ratkaisut sen mukaan!

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Ei tässä mikään asia tule olemaan enään niin kuin ennen, teen minä sitten mitä vaan.

Ei ni! Mikään ei ole ennallaan, mutta asiat voi olla silti korjattavissa jos tahtoa löytyy. Elämä on päälaellaan nyt joka tapauksessa, ja paraneminen vie oman aikansa riippumatta siitä miten jatkat eteenpäin.

:hug: :hug:

Tässä tulee mieleen vaikka mitä ajatuksia, äsken pohdin että kukahan mahto olla se toinen puoli, tiedänkö, tunnenko. Sanoishan tuo mies sen mutta en oikeestaan halua tietää mitä se auttais. Pää on niin täynnä ajatuksia että järkevästi ajattelu on mahdotonta.

Tässä tulee mieleen vaikka mitä ajatuksia, äsken pohdin että kukahan mahto olla se toinen puoli, tiedänkö, tunnenko. Sanoishan tuo mies sen mutta en oikeestaan halua tietää mitä se auttais. Pää on niin täynnä ajatuksia että järkevästi ajattelu on mahdotonta.

Kirjota, joskos se selkiyttäis ajatuksia (mulla ainakin autto kovastikkin).

olemaan mikään ennallaan. Jotain on särjetty, jotain mitä ei koskaan enää ennalleen saa. Kuten sanottu, päätös on varmasti rankka, eikä kukaan voi sitä puolestasi tehdä.

Omalla kohdallani tiedän, etten olisi anteeksi pystynyt antamaan. Luottamusta on niin vaikea saada takaisin ja epäluuloon uppoaa helposti ja pilaa elämänsä sekä toistenkin elämän.

Älä hätäile tunteitasi, anna niiden tulla kun on tullakseen. Susta tuntuu siltä kuin tuntuu, ei mitään voi väkisin vääntää.
Hyvä, että puolisosi edes katuu ( katuuko oikeasti, sitä ei koskaan kukaan tiedä)
Katuminen ei tosin poista tuskaa.

Voimia.

Mies laitto viestiä että pärjäänkö, ja vielä kerran anteeksi. Puhuttais ja puhuttais.
Onko mulla montaa vaihtoehtoo, joko pärjään tai en pärjää. Vihaan tuota sanaa anteeks, sitä on nyt saanu kuulla ihan tarpeeks. Ja musta ei todellakaan tunnu siltä että just nyt haluaisn puhua yhtään mistään, ihan kun tää puhumalla nyt sitten helpottais ton miehen mielestä.

Mies laitto viestiä että pärjäänkö, ja vielä kerran anteeksi. Puhuttais ja puhuttais.
Onko mulla montaa vaihtoehtoo, joko pärjään tai en pärjää. Vihaan tuota sanaa anteeks, sitä on nyt saanu kuulla ihan tarpeeks. Ja musta ei todellakaan tunnu siltä että just nyt haluaisn puhua yhtään mistään, ihan kun tää puhumalla nyt sitten helpottais ton miehen mielestä.

Ja sitten kun HÄNELLÄ on hirvee olla!!

meillä oli sama tilanne 8kk sitten. yhdessä yhä ollaan. anteeksi en ole antanut, joka päivä se on mielessä.
paljon on puhuttu, terapiassa käyty yhdessä.
luota en enää yhtään. mutta en erotakaan halua.

AP: kerro hiukan taustoja. Kuinka kauan olette olleet yhdessä, kuinka vanhoja olette ja onko teillä lapsia. Ei se nyt asiaan mitenkään vaikuta oletteko 21- vai 41-vuotiaita, mutta minua vain kiinnostaa.
Ja tuohon sinun aiheesesi. Minusta on lohduttavaa kuitenkin että miehesi on pahoillaan asiasta. Tilanne on kauhea, mutta vielä pahempi se olisi jos sinä et edes saisi päättää suhteenne kohtalosta, ts. jos mies haluaisikin jättää sinut.
Voimia!

Alkuperäinen kirjoittaja w:
meillä oli sama tilanne 8kk sitten. yhdessä yhä ollaan. anteeksi en ole antanut, joka päivä se on mielessä.
paljon on puhuttu, terapiassa käyty yhdessä.
luota en enää yhtään. mutta en erotakaan halua.

Miten kestät tuon tilanteen, et luota, etkä halua erota? Luuletko että vielä pystyt luottamaan?

Yhteistyössä