Ei saanut adoptioon antamani lapsi kesätöitä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "oikea ammattivalittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"oikea ammattivalittaja"

Vieras
Oli kuulemma hakenut useisiin paikkoihin mutta mihinkään ei päässyt. Saa nähdä pääseekö edes mihinkään opiskelemaan nyt peruskoulun jälkeen.

[QUOTE="oikea ammattivalittaja";26351931]No kun päästötodistuksen keskiarvo on alle 7 niin vaikea saada opiskelupaikkaa.[/QUOTE]

No aina on mahdollisuuksia,ja jos nyt ei tärppää niin ei se tarkoita,että pitäisi jäädä kotiin makaamaan.Voi mennä vaikka 10 luokalle parantamaan numeroita,kansanopistoon jollekin linjalle tai kurssille,työkkärin kautta työharjoitteluun tai vaikka jonnekin työpajaan.Aina on jotain vaihtoehtoja.

[QUOTE="tiitii";26351981]No aina on mahdollisuuksia,ja jos nyt ei tärppää niin ei se tarkoita,että pitäisi jäädä kotiin makaamaan.Voi mennä vaikka 10 luokalle parantamaan numeroita,kansanopistoon jollekin linjalle tai kurssille,työkkärin kautta työharjoitteluun tai vaikka jonnekin työpajaan.Aina on jotain vaihtoehtoja.[/QUOTE]

Tottakai sitten pitää mennä vaikka 10 luokalle tms. johonkin kuitenkin.

Jospa sillä lapsrukalla onkin niin negatiivinen asenne (ties miestä sen perinyt ;)) ettei saa sen takia töitä? Olen nimittäin satavarma, että oikeanlaisella asenteella töitä irtoaa vaikka olisi huonompikin todistus.

Itse nappasin vakituisen työpaikan pelkän haastattelun perusteella, vuoden työkokemuksella, vaikka vasta opiskelin alan tutkintoa. Asian ratkaisi se, että soitin vielä haastattelun jälkeen takaisin firmaan ja selitin, kuinka olin selvittänyt opintojen jatkumisen ja lasten hoidot ym. siltä varalta, että saisin työn. Myöhemmin kuulin, että siihen paikkaan oli noin 150 hakijaa, joista suurin osa ammattilaisia, työkokemusta omaavia, päteviä ihmisiä. Kaksi valittiin, minä näistä toinen. Valinnan kuulema ratkaisi juurikin tuo soittoni. Se todisti, että olin asennoitunut oikein, minulla oli motivaatiota ja todella tahdoin tuon työn.

Jospa siis pitäisit puhuttelun nuorelle ja selittäisit, että leuka ylös, selkä suoraksi, ja kohti uusia haasteita! Kyllä se paikka jostain irtoaa, kunhan on valmis tekemään töitä sen eteen!

Jospa sillä lapsrukalla onkin niin negatiivinen asenne (ties miestä sen perinyt ;)) ettei saa sen takia töitä? Olen nimittäin satavarma, että oikeanlaisella asenteella töitä irtoaa vaikka olisi huonompikin todistus.

Itse nappasin vakituisen työpaikan pelkän haastattelun perusteella, vuoden työkokemuksella, vaikka vasta opiskelin alan tutkintoa. Asian ratkaisi se, että soitin vielä haastattelun jälkeen takaisin firmaan ja selitin, kuinka olin selvittänyt opintojen jatkumisen ja lasten hoidot ym. siltä varalta, että saisin työn. Myöhemmin kuulin, että siihen paikkaan oli noin 150 hakijaa, joista suurin osa ammattilaisia, työkokemusta omaavia, päteviä ihmisiä. Kaksi valittiin, minä näistä toinen. Valinnan kuulema ratkaisi juurikin tuo soittoni. Se todisti, että olin asennoitunut oikein, minulla oli motivaatiota ja todella tahdoin tuon työn.

Jospa siis pitäisit puhuttelun nuorelle ja selittäisit, että leuka ylös, selkä suoraksi, ja kohti uusia haasteita! Kyllä se paikka jostain irtoaa, kunhan on valmis tekemään töitä sen eteen!

Niin harvoin juttelen sen kanssa että tuskin on perinyt minulta mitään ja yritin hänelle ja hänen äidilleen sano että yrittää vaan kovemmin,kuitenkin aika iso paikkakunta kyseessä missä luulisi jotain kesätyöpaikkoja olevan.

Yhteistyössä