ei pääse sydänfilmiin ilman lääkärinlähetettä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mä"

Vieras
Mä luulin et yksityiselle voi noin vaan mennä. Hintaa jäis kelankorvauksen jälkeen 262€. En mitenkään raski. Voi paskanamarjat! (Kirjotinki tuola mun oireista mut en jaksanu nostella)

En nyt ihan tajunnu. Siis ei pääse ilman lähetettä,mutta vaikka pääsis yksityisellä niin et raski mennä.. Miks pitäis päästä ilman lähetettä? Eiköhän se lääkäri katso onko sydänfilmi aiheellinen tutkimus.. mee ensin lääkäriin ja pyydä lähete?

jonkun pitää tulkita se filmi kans, tuo on varmaan kardiologin käynnistä tuo maksu, tuskin yleislääkärin käynti+ekg yksityiselläkään noin paljon maksaa? terkkarista varmaan määrävät filmin jos tarpeeksi kinuat. mut mitäs sä sillä jos et osaa tulkita?

Aika lääkärille, hän tulkitsee EKG:n ja sitten pistää sut lähetteellä jatkoon. Tai jos ei pistä niin sitten menet yksityiselle. Saat varmasti tk:n sydänfilmin mukaan. Ja mahdolliset labra-arvot kans.

Soititko tk:hon jo?

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23102611:
Aika lääkärille, hän tulkitsee EKG:n ja sitten pistää sut lähetteellä jatkoon. Tai jos ei pistä niin sitten menet yksityiselle. Saat varmasti tk:n sydänfilmin mukaan. Ja mahdolliset labra-arvot kans.

Soititko tk:hon jo?

joo siis sain ajan ensiviikolle tk:h. Ja ylempänä kyselijöille. yritin ensin päästä odl:n ennen ku käyn tuola tk:sa koska mä veikkaan ettei ne kovin hevillä anna lähetettä ja jos ois oisin saanu vaik perjantaihin mennessä ajan tuonne odl:n ja ei ois maksanu maltaita niin oisin heti menny. Sieltä sanottiin et pitää olla lähete ennenku pääset ultraan. Kuka tietää oulusa päin yksityisiä lääkäreitä?

Googleen laitoin "kardiologit Oulu" niin tuli tiedot: Oulun Sydänkeskus, Isokatu 32 c, +358 8 333 440

Yritin linkkiä pistää, mutta meni filtteriin. Käy itse Googlella sivuja katsomassa.

katoin esim. mehiläisen sivulta et neki tarvii lähetteen. Eli en pääse mihinkään ennen ku olen käyny tk:sa lääkärin juttusilla. Ja Jos ne ei anna tk:sa lähetettä niin en voi tarkastuttaa sydäntä.. Tuntuu hullulta. Mää masennun kohta. Sori ku mä jauhan mut ei voi mitään et oon huolissaan.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23103647:
Googleen laitoin "kardiologit Oulu" niin tuli tiedot: Oulun Sydänkeskus, Isokatu 32 c, +358 8 333 440

Yritin linkkiä pistää, mutta meni filtteriin. Käy itse Googlella sivuja katsomassa.

Ok. Kiitti sulle. Pitää soitella tuonne ja kysyä pääseekö ilman lähetettä (jos sattuu etten saa sitä)

[QUOTE="mä";23103693]katoin esim. mehiläisen sivulta et neki tarvii lähetteen. Eli en pääse mihinkään ennen ku olen käyny tk:sa lääkärin juttusilla. Ja Jos ne ei anna tk:sa lähetettä niin en voi tarkastuttaa sydäntä.. Tuntuu hullulta. Mää masennun kohta. Sori ku mä jauhan mut ei voi mitään et oon huolissaan.[/QUOTE]

No onhan siellä yksityiselläkin lääkäreitä?

[QUOTE="mä";23103693]katoin esim. mehiläisen sivulta et neki tarvii lähetteen. Eli en pääse mihinkään ennen ku olen käyny tk:sa lääkärin juttusilla. Ja Jos ne ei anna tk:sa lähetettä niin en voi tarkastuttaa sydäntä.. Tuntuu hullulta. Mää masennun kohta. Sori ku mä jauhan mut ei voi mitään et oon huolissaan.[/QUOTE]

Siis: Jos sinä menet YKSITYISEN KARDIOLOGIN VASTAANOTOLLE niin hän antaa sinulle lähetteen. Se tietenkin maksaa sen mitä yksityislääkärikäynti maksaa plus tutkimukset siihen päälle.

Mutta et sinä yksityislääkäripuolella tarvitse mitään tk-lääkäriltä, ei sun tarvitse tk:ssa edes käydä.

Näin siis on että ilman lähetettä et pääse EKG:hen mutta lähetteen saat yksityislääkäriltäkin. Sillä lähetteellä et tosin voi tk:ssa filmissä käydä, yksityispuolella vain.

Tk:ssa kaikki lähetteet ja tutkimukset tulevat paljon halvemmiksi. Siksi tuota tk:ta olen tarjoillut vaihtoehtona. Jos rahaa on niin sitten yksityispuolikin hoitaa ja voi tarvittaessa lähettää Yliopistosairaalaankin.

Varaa aika yksityiselle kardiologille, jos fyrkkapuolta riittää. Saat lähetteen jatkoihin sieltä.

[QUOTE="mä";23103703]Ok. Kiitti sulle. Pitää soitella tuonne ja kysyä pääseekö ilman lähetettä (jos sattuu etten saa sitä)[/QUOTE]

Tietenkin pääset VASTAANOTOLLE ilman lähetettä, sinähän maksat täyden yksityislääkäritaksan! Mutta sydänfilmiin et tuollakaan voi kävellä ilman lähetettä mutta TAKUULLA sydänlääkäri sen EKG-lähetteen sulle antaa. Sehän on perustutkimus!!

Soita sinne! Sulla on nyt vähän läheteasiat sekaisin mutta soittaessa selviävät.

Yhteistyössä