Ei päästä miehen kanssa yhteisymmärrykseen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en kyllä tajua. Mies ei halua sterilisaatiota itselleen. Nainenkaan ei halua itselleen. Miksi sellainen pitäisi siis ottaa toisen tahdosta?

Miten muuten ap se eroaa, että sä haluat miehen ottavan sterilisaation siitä, että mies haluaa sun ottavan?

Alkuperäinen kirjoittaja ff:
No entäs jos molemmat haluisitte sitä. Eiköhän miehesi siksi ole sterilisaatiota vastaan.

Mies ei halua vasektomiaa, koska haluaa mahdollisesti joskus lapsia uuden kumppaninsa kanssa? Onpa todella lohduttava lähtökohta elää tätä elämää mun kanssani.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Haluaisi jonkun muun kanssa jos sinä kuolisit. sinua ei enää olisi.

Eihän hän haluaisi niitä minunkaan kanssa, kun on valmis minulle tehtävään sterilisaatioon!

Niin, ei haluaisi tässä parisuhteessa enempää lapsia, mutta jos sinä kuolisit ja tapaisi jonkun muun, niin siinä uudessa suhteessa ehkäpä. Kyllä mä ainakin voin myöntää, että jos mun mies kuolisi niin 99% varmuudella haluaisin uuden kumppanin kanssa yhteisen lapsen.

Eihän hän haluaisi niitä minunkaan kanssa, kun on valmis minulle tehtävään sterilisaatioon!

Niin, ei haluaisi tässä parisuhteessa enempää lapsia, mutta jos sinä kuolisit ja tapaisi jonkun muun, niin siinä uudessa suhteessa ehkäpä. Kyllä mä ainakin voin myöntää, että jos mun mies kuolisi niin 99% varmuudella haluaisin uuden kumppanin kanssa yhteisen lapsen.

mutta nykyisessä suhteessako et enää haluais?

No entäs jos molemmat haluisitte sitä. Eiköhän miehesi siksi ole sterilisaatiota vastaan.

Mies ei halua vasektomiaa, koska haluaa mahdollisesti joskus lapsia uuden kumppaninsa kanssa? Onpa todella lohduttava lähtökohta elää tätä elämää mun kanssani.

No, sellaista se elämä on. Miehesi on fiksu tässä asiassa. Ei vasektomiaa oteta ellei ole täysin varma ettei halua lapsia.

Jos sinä olet täysin varma ettet enää koskaan halua lapsia, ota sinä sterilisaatio. Muuten, ota kierukka.

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:

Haluaisin kyllä, mut meidän lapsiluku ei olekaan täysi. Mutta jos olisi, niin voisin silti ajatella haluavani sen uuden kumppanin kanssa lapsen "yli sen lapsiluvun".

Jatkettiinpa tossa sitten kiivasta keskustelua asiasta.
Nyt mies sanoi, ettei hän haluaisi minullekaan sterilisaatiota, mutta ei voi kieltääkään mua niin tekemästä. Voi elämä mitä juttua. Että joskus nelikymppisinä sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:

Haluaisin kyllä, mut meidän lapsiluku ei olekaan täysi. Mutta jos olisi, niin voisin silti ajatella haluavani sen uuden kumppanin kanssa lapsen "yli sen lapsiluvun".
Mulla sama ajatus. Ei etukäteen tiedä mitä tunteita ja haluja mahdollinen rakastuminen tuo tullessaan.

Jatkettiinpa tossa sitten kiivasta keskustelua asiasta.
Nyt mies sanoi, ettei hän haluaisi minullekaan sterilisaatiota, mutta ei voi kieltääkään mua niin tekemästä. Voi elämä mitä juttua. Että joskus nelikymppisinä sitten.
No, sitten asia lienee selvä, älkää ottako. Toki voit itsellesi ottaa jos haluat.

Alkuperäinen kirjoittaja kysymys:
Ei osaakaan, mutta yleensä ne jotka hankkii sterilisaation tietää, etti halua MISSÄÄN tilanteessa lisää lapsia. siis vaikka elämäntilanne muuttui miten. Jos on vähänkään epäilyksiä, ei sitä kannata tehdä. Jos olet itse ihan 100% varma ettet miehesi kuollessakaan haluaisi lisää lapsia uuden puolison kanssa, niin miksei sitä sterilisaatiota tehdä sulle? Vai oletko itsekin epävarma, mutta haluat ettei miehesi voi koskaan saada uusia lapsia, itselläsi haluat option säilyttää?

Mies ei halua lapsia minun kanssani, mutta mahdollisen uuden kumppanin kanssa kyllä?

Mitä vikaa siinä ajatuksessa on että jos puoliso jostain syystä ajan kanssa vaihtuu kuten suuri todennäköisyys nykyaikana on,hän haluaisi uuden puolison kanssa vielä yhteisiä lapsia?
Miehesi ei selvästi halua vasektomiaa,älä siis painosta siihen.Jos sinä olet varma ettei enää koskaan lapsia kenenkään kanssa enää yhtään enempää,mene ja hanki ne klipsit.Se on niin yksinkertaista.
Minusta miehesi on fiksu ja realistinen kun osaa ajatella asioita myös tuolta kannalta.Mikään ei ole tässä maailmassa ikuista.

Mitäkö vikaa? No vaikka sitä, että hän on sitoutunut elämään elämänsä kanssani, kunnes kuolema meidät erottaa. Ja jos yhdessä ollaan päätetty, ettei lapsia enää haluta, niin miksi hän niitä sitten joskus haluaisi jonkun muun kanssa?

Vaikka ihan niin että sä otat ja kuolet siitä ja mies menee uusiin naimisiin ja sen uusi vaimo haluaakin lapsia.Vai meinaatko että jos tässä nyt lähiaikoina potkaiset tyhjää mies elää loppuelämänsä ilman naista?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi et laittaisi kierukkaa?

Kuten sanoin, haluan säännölliset menkat. Tuota kapselia oon miettinyt, mutta en kestä niitä tiputteluja tai neljän viikon vuotoja.

Eikös sterilisaatiossa vain putket katkaista eli kuukautiset tulisivat omaan epäsäännölliseen rytmiinsä?

Näin ollen sinulle sterilisaatio ei olisi ratkaisu muutenkaan, ainoastaan pillerit tai ehkäisyrengas. Nämä ymmärtääkseni ovat ainoat menetelmät, joilla voit itse hallita, milloin vuoto varmasti tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja peppi:
Miksi et laittaisi kierukkaa?

Kuten sanoin, haluan säännölliset menkat. Tuota kapselia oon miettinyt, mutta en kestä niitä tiputteluja tai neljän viikon vuotoja.

Eikös sterilisaatiossa vain putket katkaista eli kuukautiset tulisivat omaan epäsäännölliseen rytmiinsä?

Näin ollen sinulle sterilisaatio ei olisi ratkaisu muutenkaan, ainoastaan pillerit tai ehkäisyrengas. Nämä ymmärtääkseni ovat ainoat menetelmät, joilla voit itse hallita, milloin vuoto varmasti tulee.

Eikä miehenkään sterilisaatio auta säännöllistämään naisen kuukautisia.

Miksi kukaan haluaisi säännölliset menkat kun vaihtoehtona on niiden melkein kokonaan poisjääminen? Hormonikierukallahan tuo hoituisi kaikista helpoiten. Joka tapauksessa pitäisi vähentää ja lyhentää vuotoja, ei ne välttämättä epäsäännöllisiksi mene. Aika isolla osalla loppuu kokonaan tai lähes kokonaan ja vuodosta selviää paljon helpommalla. Ei tarttis miettiä koko asiaa, napsia pillereitä tai muistaa ehkäisyrenkaan käyttöaikaa...

minä menen heti sterilisaatioon kun täytän 30.minä olen lapseni tehnyt ja en todellakaan ala uudelle niitä pyörittämään jos ero tulee tai toinen kuolee.tehköön ukko lisää jollekkin sitten,mutta pääasia on että minä en enää sikiä.ukko ei halunnut että sille tehdään ja se on sen asia,minähän se paksuksi tuun eikä se.

Alkuperäinen kirjoittaja Sibrina:
No tuskin sterilisaatio kannattaa tehdä, jos ei ole satavarma ettei enää koskaan halua lapsia. Yhtään jos ajatuksena on "entäpä jos", silloin kannattaa käyttää muita menetelmiä.

Entäpä jos se jossittelu on tuota tasoa, että toinen menehtyisi ja haluaisi uuden kumppanin kanssa lapsia? Minusta se vaan on väärä ajattelutapa, ei elämää voi elää niin.

Jos sterilisaatioon aikoo mennä, niin silloin pitää olla TÄYSIN VARMA asiasta.

Mutta kun hän sanoo, että vaikka nyt onkin varma asiasta, niin viiden-kymmenen vuoden päästä mieli voi olla muuttunut!

Eli silloin ei ole täysin varma. Täysin varma tarkoittaa että tietää nyt ettei koskaan enää tule haluamaan lapsia, tapahtui mitä tahansa. Jos ei ole täysin varma, ei kannata ottaa sterilisaatiota.

Jos tolle linjalle lähtee, niin eihän siitä voi koskaan olla ihan varma. Ei kukaan meistä osaa ja kykene ennustamaan omaa tilannettaan tai ajatuksiaan kymmenen vuoden päästä.

Ei osaakaan, mutta yleensä ne jotka hankkii sterilisaation tietää, etti halua MISSÄÄN tilanteessa lisää lapsia. siis vaikka elämäntilanne muuttui miten. Jos on vähänkään epäilyksiä, ei sitä kannata tehdä. Jos olet itse ihan 100% varma ettet miehesi kuollessakaan haluaisi lisää lapsia uuden puolison kanssa, niin miksei sitä sterilisaatiota tehdä sulle? Vai oletko itsekin epävarma, mutta haluat ettei miehesi voi koskaan saada uusia lapsia, itselläsi haluat option säilyttää?

Näin. Itse odotan kolmatta lastamme ja täytän 30vuotta heti lapsen syntymän jälkeen. Mikäli tämä synnytys menee hyvin, niin lapsilukumme on täynnä ja haen itselleen sterilisaation. Olen 100% varma, että lisää lapsia en halua, mieskään ei halua. Itse haluan sterilisaation nimeoman itselleen, koska minun lapsiluku on täynnä. Vaikka erosimme tai mieheni kuolisi, en halua hankkia mahdollise uuden kumppanin kanssa lapsia. Piste.
Ja sterilisaatio nimeomaan minulle, koska haluan miehelleni jättä mahdollisuuden hankkia uuden puolison kanssa lapsia, jos hän joskus halua. Tosin, miehenikin olisi valmis menemään vasketomiaan, joten taitaa hänenkin lapsiluku olla täynnä. Mutta en minä hänen puolesta voi päättää, kylläkin omasta puolestani,

En osaisi loukkaantua miehelle. Meillä on nyt tulossa kolmas lapsi ja luultavasti se viimeinen. Mies on alkanut puhumaan että haluaisi vasektomian, hänelle riittää lapset.
Minä en haluaisi kummankaan tekevän noin lopullista ratkaisua ja sanoinkin miehelle että entäs jos me erotaan/toinen kuolee yms. No kuulemma sitä suuremmalla syyllä hän haluaa että lapset on tässä. Kuulemma muutamien työkavereiden n. 7 lasta kolmelle eri äidille on sellainen kuvio että se ei ole tehty ihan joka miehelle :whistle:
Itse en halua sterilisaatiota ja kerroin sen miehelle eikä hänellä ole oikeutta loukkaantua minulle, mä oon jo niin iso tyttö että tiedän että maailmassa voi tapahtua vaikka mitä.

Nyt sä tartut turhaan tähän mahdolliseen uuteen kumppaniin. Jos minun mieheni sanoisi noin, en kyllä osaisi loukkaantua. Vaikka hän hetkellä onkin minun kanssani sitä mieltä, että lapilukumme tulee kolmannen jälkeen olemaan täys.

Mun mielestä ainakaan sun miehes ei ole valmis, joten turha painostaa. Ymmärrän kyllä, että olet loukkaantunut. Mutta toisaalta musta tuntuu, että miehes voi haluta lapsen sunkin kanssa, myöhemmin.

Monta lasta teillä on? Jos nyt kävis niin hirvee juttu, et sä kuolisit niin sun mieheshän olisi jo teidän nykyisistä lapsista ainakin alkuun yksin vastuussa. Et ei sitä tiedä jaksaisiko se enempää lapsia. Mutta miksei sillä sais olla mahdollisuus siihen.

Ei elämää voi liikaa suunnitella. Ja mieli muuttuu oikeesti monella. Mulla on molemmista henkilökohtainen esimerkki. Mun mies joutu onnettomuuteen n. kuukausi sitten. Vastaantulijalta karkasi auto käsistä (molemmilla nopeutta "vaan" 50 km/h ) ja molemmat autot meni lunastukseen. Mustelmilla selvittiin (kiitos turvavyön ja turvatyynyjen ) , mutta pahimmassa tapauksessa voisin olla leski. Ja lapsiasia. Me oltiin ihan varmoja, ettei haluta enempää lapsia ku kaks. Oltiin tätä mieltä yli 5 vuotta. Nyt me on kuitenkin vuoden alusta kuumeiltu kolmannesta. Ja siis yritettykin.

Yhteistyössä