(ei otsikkoa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 35 v.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
3

35 v.

Vieras
Tunnen itseni ihan teiniksi. Voinko olla raskaana? Pitkä parisuhde loppui n. vuos sitten eikä uutta ole löytynyt. Olen elänyt hissukseen, tehnyt paljon työtä ja ajatellut että tästä se keski-ikä nyt alkaa. Lapseton uranainen.

Tammikuun puolesta välistä olen saanut ihan järkyttäviä tunteidenpurkauksia. Itkin vähän väliä ja ajattelin että nyt hormonit hyrräävät pahemman kerran ja se kai on merkki vaidevuosien lähestymisestä. Tammi ja helmikuussa hieman normaalia pienemmät kuukautisvuodot joskin liian tiheään, eka 24 pv kierto sitten n. 15 pv kuluttua tiputtelua. Nyt kohta 28 pv ilman mitään vuotoa. Olen tähän asti ollut hyvin säännöllinen eikä välivuotoja koskaan ole ollut.

Kävin lääkärillä. Heittivät mut ulos ja laittoivat sitten psykologille?! Kävin siellä ja en tiennyt mitä sanoa ja silloin en ajatellut että kuukautiset ovat vähän olleet oudot... Lääkäri ei mitään epäillyt kun mulla on itkupurskahduksia. Niin jos sukukypsä nainen valittaa tunnee-elämän rajuja yht´äkkisiä heilahduksia sitä passitetaan oitis psykologille. Kysymättä mitään sukupuolielämästä!? Psykologin kanssa tultiin sitten siihen tulokseen että mun ongelmat ovat jollain lailla fyysiset ja sain lääkärille uuden ajan. Vasta parin viikon päästä.

Oireet viittaavat mielestäni nyt raskauteen mikä ei ole täysin poissuljettukaan. Mutta todellin yllätys. Olen lukenut lääkärikirjaa ja mikäli en ole raskaana olen joko valeraskaana, hullu tai fyysisesti sairas. Nimittäin ex-mies oli kylässä jouluna, ja-ja. Käytimme kyllä kondomia mutta jälkeenpäin tajusin että se oli jollain lailla leventynyt, ikään kun menettänyt muotonsa ja joustonsa. Sellaista en ole ennen kokenut. (Saman paketin toinen oli ihan OK.) Siemenneste oli sen sisällä, mutta sitä oli myös vähän joka paikassa. Mietin että auttako se jos menen nyt suihkuun. Sitten ajattelin vain että kuukautisista oli n. 10 pv ei mitään voi tapahtua. Mutta kun ei ihan tarkkaan muista.

Sen jälkeen ei ole miestä näkynyt, joten tämä joulun kerta oli ainut mahdollisuus.

Kuukautiset eivät kuitenkaan koskaan ole olleet näin epäsäännölliset. Rinnat ovat suurentuneet ja lievästi herkät olleet jo kuukaden. Nyt ovat nännit vähän kasvaneet ja sitä myöten viikonloppuna tajusin että raskaus-vaihtoehto on olemassa. Närärstystä on muttei pahoinvointia. Pahinta ovat itkukohtaukset (on jopa ollut pakko mennä ruokiksella vessaan itkemään), väsymys välillä ihan selittämätön. Pieniä finnejä naamassa ja selässä ja tihentynyt virtsaamisen tarve ovat myös normaalista poikkeavaa. Alavatsassa välillä nipistelee mutta varsinaiset kuukautiskivut jäivät kokonaan pois. Muuten tunnen voivani ihan hyvin. Huomenna ostan testin.

Kyllä todella kuullostaa raskausoireilta! Miksi et kävisi hakemassa apteekista testiä? Saisit varmuuden asiaan.. Et kertonut toivotko raskautta, joten jos sinulla on toinenkin vaihtoehto kannattaa kyllä testata mahdollisimman pian!

Kerrothan miten kävi?