(ei otsikkoa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sarkka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sarkka

Vieras
Heips kaikki!
Eräs asia vaivaa mieltäni... Kerron vähän taustoja...
Aijemmin mulla on ollut hyvinkin säännölliset ja ""normaalit"" kuukautiset, lasta olemme yrittäneet pian 3 vuotta. Sain keskenmenon syyskuussa ja sen jälkeen menkat ovat olleet aivan oudot!!! Kahdet menkat ovat siisi tulleet keskenmenon jälkeen. Ne ovat olleet erittäin runsaat ja kamalan kivuliaat! Viimeksi kipu oili vastaavaa, kuin keskenmenokipu eli aivan hirveää.
Mitä tämä siis voi ollaa???? Onko hormoonit/kroppa vielä sekaisin keskenmenosta vai ovatko ne vasta nyt ""normalisoituneet"" eli voisiko uusi raskaus tulla helpommin kuin edellinen...
Kovasti asiaa ja sekavasti kirjoitettu, mutta toivon kovasti, että joku vastaa!!!

Vaikea sanoa, että mistä tuo johtuisi. Itse en tiettävästi ole ollut raskaana, mutta syksyllä yksien normaalien menkkojen jälkeen kp8 aloin vuotamaan pienten kipujen kera. Kierto jäi lyhyeksi ja sitä seurasi äärimmäisen kivuliaat menkat (sellaisia mulla ei koskaan ollut ollut). Seuraavat menkatkin olivat kohtuullisen kipeät, mutta nyt olen sitten selvinnyt jo pienemmillä kivuilla. Kävin gynellä tuosta ylimääräisestä vuodosta ja kivuista ja hänen toteamuksensa oli, että olenko tehnyt raskaustestin. Totesin, että en, koska menkat tulivat ajallaan. No sisätutkimuksen jälkeen gyne kuitenkin heitti ilmoille sanan endometrioosi. Kohdun takana kuulemma tuntui jotain epämääräistä ja tuhruvuodoista ennen kuukautisia olen kärsinyt jo pidempään. Ja tietty lasta ei ole kuulunut puolen vuoden yrityksestä huolimatta.
Teillä on yritystä takana jo sen verran pitkään, että suosittelisin tutkimuksiin hakeutumista.

Keskenmenon yhteydessä mulle tehtiin kolme sisätutkimusta.... Kahden lääkärin ja yhden hoitajan toimesta, toinen lääkäri oli vieläpä ihan asiaan perehtynyt... :) MIksiköhän niissä ei huomattu mitään, jos kysessä olisi endo???