Ei oo vielä ehditty, vastasi poika....

  • Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
gdas
[QUOTE="sipsi";29406967]Minun mielestäni tämä ketju nyt hieman harhautui aiheesta...

Oma pointtini oli se, että minusta ei ole vanhempien asia hoputella kihloihin/ kysellä kihloihin menosta/ "painostaa" on lapsi sitten 17v tai 47v.

Ja niin vanhanaikainen olen itse, että mielestäni kihloihin meno on lupaus avioliitosta. Olenkin melkoinen muumio :)[/QUOTE]

Mitä muumiota siinä on, että ymmärtää mitä joku sana tarkoittaa? Kihlaus tarkoittaa lupausta avioliitosta. Ei se ikää katso, mitä joku sana tarkoittaa. Koira on haukkuva elukka oli sen sanoja sitten nuori tai vanha.
 
ffdsa
Oikeen kunnon palstahyökkäys käynnissä. HG-91 toimii ilmeisesti tytsin korvikkeena.
No voitko syyttää siitä ketään? Luitko yhtään ton tyttösen kommentteja siitä, millainen parisuhteen pitäisi olla? Kyllä sitä nyt jotain kannattaa suodattaa aivojen ja näppiksen väliltä :D

Ihan mielenkiinnolla odotan, tuleeko HG enää vastailemaan vai jääkö hetkeksi hiljaiseloon... Minä kyllä kannustan tulemaan selkä suorana vastailemaan kommentteihin. Ei tää oo kuin anonyymi keskustelupalsta, ei kannata ottaa kaikkea liian vakavasti :)
 
Rollolainen
:LOL: :LOL: Ei tuo ole todellakaa mitää realismia. Tuo on toisen kahlitsemista.

Mun mielestä voi olla täysin onnellises parisuhtees ja silti käydä kaveriensa kans baaris ilman omaan puolisoa. Ei sinne baariin kaikki mee ettimään seksiseuraa vaan siä voi jutella, pitää hauskaa, ottaa rennosti, laulaa karaokea, pelata biljardia, ottaa muutaman juoman. Kummallista, että jotkut ajattelee ihmisten menevän baariin vain sinkkuuna ettimään seuraa ja sitte parisuhtees olles siä voi käydä vain oman puolison kans.
hui , mä kävin Tyttäreni kanssa vappuna ottamassa pari olutta. Mies oli meidän pojan kanssa Joivat kaksi. Eikö me nyt olla onnellisia kun lähdettiin erikseen?
 
hui , mä kävin Tyttäreni kanssa vappuna ottamassa pari olutta. Mies oli meidän pojan kanssa Joivat kaksi. Eikö me nyt olla onnellisia kun lähdettiin erikseen?
No ette tietenkää ja jos tyttäres oli parisuhtees jo tuolloon vappuna niin ei hänenkää parisuhde oo onnellinen. :( Oikiasti kamalia ajatuksia tuolla Happygirlillä.
 
Jassoo te vasta osaatte kärjistää, Se ettei ole myöntyväinen kaikkeen mitä puoliso ehdottaa, on suunnilleen kidutusta. Naurettavaa että osa löytää aina vain ne heikot kohdat - vaikka monesti sanoin positiivisia puolia itsestäni joiden takia mies rakastui muhun aikoinaan. Noh, mä olen todella onnellinen edelleen että meillä asioista puhutaan ja puolisoa ei haluta tehdä epävarmaksi tms. :)
 
vdfd
Jassoo te vasta osaatte kärjistää, Se ettei ole myöntyväinen kaikkeen mitä puoliso ehdottaa, on suunnilleen kidutusta. Naurettavaa että osa löytää aina vain ne heikot kohdat - vaikka monesti sanoin positiivisia puolia itsestäni joiden takia mies rakastui muhun aikoinaan. Noh, mä olen todella onnellinen edelleen että meillä asioista puhutaan ja puolisoa ei haluta tehdä epävarmaksi tms. :)
Tää on jotenkin niin järjetön lause. En vaan ymmärrä pointtia, miten nuo liittyy yhtään siihen että sinä asetat aikuiselle miehelle rajoja kuten jollekin lapselle? Kuulostat tosi mustasukkaiselta ja epävarmalta ihmiseltä.
 
Vierasmies
Jassoo te vasta osaatte kärjistää, Se ettei ole myöntyväinen kaikkeen mitä puoliso ehdottaa, on suunnilleen kidutusta. Naurettavaa että osa löytää aina vain ne heikot kohdat - vaikka monesti sanoin positiivisia puolia itsestäni joiden takia mies rakastui muhun aikoinaan. Noh, mä olen todella onnellinen edelleen että meillä asioista puhutaan ja puolisoa ei haluta tehdä epävarmaksi tms. :)
Äläs nyt lapsi lässytä.
Kukaan ei ole käskenyt myöntyä KAIKKEEN mitä puoliso ehdottaa, ei esimerkiksi avoimeen suhteeseen tai ryhtymiseen narkkariksi.
Mutta millaista tunnetta edustaa se jos puolisolle EI KÄY MISSÄÄN NIMESSÄ esim. vuoden työkomennus huippuvirassa maailmalla tai 3kk reilausmatka yksin/kaveriporukassa? Ollaanko silloin aidosti rakastuneita ja toisia arvostavia jos tuollaiset jutut lähtisi suorilta jaloilta _kieltämään_ mm. uhkaamalla erolla?

Onko sulla käsitystäkään kuinka nopeasti joku 3kk kuluu ihmiselossa?
 
werw
joku kysyi, et miks mennä kihloihin, jos ei ole menossa naimisiin
- no mä menin nuorena (ehkä 21v.) kihloihin, kun mustis poikaystävä oli niin huolissaan, kun menin kauas toiselle paikkakunnalle kesätöihin, ihan häntä rauhoittaakseni
- siis ihan lapsellisuuttani
- ja tylsyyttäni, olisin halunnut tanssia ja reissata, mut kaikki kaveritkin keskittyivät poikaystäviinsä ja elivät heidän ehdoillaan, tuntui, että nuoruus on ohi ja aikuisuus on tätä
- olen huono tutustumaan ihmisiin
- fiksuna ihmisenä olisin jo aiemmin heivannut tämän poikaystäväni ja alkanut kulkea yksinäni, kaipa siellä olisi uusiin ihmisiinkin tutustunut paremmin kuin hänen kämpillään nyhjätessä
- ja harmikseni olen todennut, että mä olen joku magneetti, joka vetää avioitumisintoisia miehiä kylkeensä- vai voiko olla, että miehiä kiinnostaa pyydystää, kun mä en ole sitoutumisesta niin kiinnostunut?
 
Happygirl, ihan mielenkiinnosta kyselen että miten mahtaisit suhtautua jos miehesi vaikka joutuisi muuttamaan äitinsä saattohoitajaksi tms, eikä olisi tietoa kuinka pitkään sitä kestäisi? Menisikö sinun mielihalut edelle siinäkin?
Oletko miettinyt koskaan kuinka heikolla pohjalla suhteenne on jos se ei kestäisi muutaman kuukauden etäsuhdetta?
 
  • Tykkää
Reactions: jalmir
Äläs nyt lapsi lässytä.
Kukaan ei ole käskenyt myöntyä KAIKKEEN mitä puoliso ehdottaa, ei esimerkiksi avoimeen suhteeseen tai ryhtymiseen narkkariksi.
Mutta millaista tunnetta edustaa se jos puolisolle EI KÄY MISSÄÄN NIMESSÄ esim. vuoden työkomennus huippuvirassa maailmalla tai 3kk reilausmatka yksin/kaveriporukassa? Ollaanko silloin aidosti rakastuneita ja toisia arvostavia jos tuollaiset jutut lähtisi suorilta jaloilta _kieltämään_ mm. uhkaamalla erolla?

Onko sulla käsitystäkään kuinka nopeasti joku 3kk kuluu ihmiselossa?
Kyllä se kävisi, en pystyisi kieltämään toiselta noin isoa asiaa mutta en kiellä ettenkö olisi raivoissani koska ei ole ollut suunnitelmissa. Joustan tosi paljon jos toinenkin ottaa minut huomioon. Kannustan tietenkin miestä unelmissaan ja vuoden tai jopa useammankin vuoden työkomennukset olisi vain selvittävä. Kai meillä kaikilla on odotuksia tulevaisuudesta ja itselläni siihen ei tällä hetkellä kuulu se, että toinen lähtee ja esimerkiksi vauvahaaveet siirtyisivät ties miten pitkälle hamaan tulevaisuuteen. Mutta auts, eihän vaatimuksia ja odotuksia teidän mielestä parisuhteessa saa olla!! :S Särkeekö toisen sydämmen, että yritetään olla samalla aaltopituuksilla ja tuntea toinen hyvin. :D
 
Happygirl, ihan mielenkiinnosta kyselen että miten mahtaisit suhtautua jos miehesi vaikka joutuisi muuttamaan äitinsä saattohoitajaksi tms, eikä olisi tietoa kuinka pitkään sitä kestäisi? Menisikö sinun mielihalut edelle siinäkin?
Oletko miettinyt koskaan kuinka heikolla pohjalla suhteenne on jos se ei kestäisi muutaman kuukauden etäsuhdetta?
Tuo oli niin loukkaava kysymys, että mene itseesi... Törkeää edes verrata MIHINKÄÄN ketjussa olleeseen aiheeseen tuollaista tilannetta ja tiedät varsin hyvin, ettei kukaan hyvä vaimo ja ihminen kuin tukisi puolisoa noin karmeassa tilanteessa. Miten voit edes ajatella hetkeäkään että siinä olisi vaihtoehtoja tai jotakin epäilyksiä kuinka toimia. :(
 
Rinsintin
No voi herra jumala! Ei tuon ikäinen tiedä seurustelusta tuon taivaallista! Anna nyt pojan olla rauhassa, nauttia nuoruudesta, mennä ja tulla. Seurustella ja olla vaan! Mielestäni on naurettavaa kihlautua ensimmäisen kumppanin kanssa ja varsinkin noin nuorena. En tosin yleistä, mutta harvemmin nykymaailmassa nuo aikaisin aloitetut suhteet kestää lopun elämää!
 
"irmeli"
No voi herra jumala! Ei tuon ikäinen tiedä seurustelusta tuon taivaallista! Anna nyt pojan olla rauhassa, nauttia nuoruudesta, mennä ja tulla. Seurustella ja olla vaan! Mielestäni on naurettavaa kihlautua ensimmäisen kumppanin kanssa ja varsinkin noin nuorena. En tosin yleistä, mutta harvemmin nykymaailmassa nuo aikaisin aloitetut suhteet kestää lopun elämää!
Nykyajan nuoret ovat niin levotonta sorttia ettei kihlaus ole kuin hidaste pettämiselle. Ei kannata sitoa itseään liian nuorena, tulee vain ongelmia.
 

Yhteistyössä