Ei omena kauas puusta putoa näköjään..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hanna

Vieras
Niin,enollani 2 lasta, tyttö ja poika, tai paremminkin mies ja nainen,ikää jo 24v ja nainen 28v. Kumpikin heistä vakityöpaikassa. Naisella perhe,asuvat rivitalo neliössä ja maksavat vuokraa 1000e/kk. Poika asuu vielä vanhempien luona. Enon vaimo maatalouslomittaja (eläkkeellä) ja mies kalastaja/timpuri. Asuvat samalla kylällä kuin me.

Me puolestaan muutettiin mieheni vanhempien omistamaan rivitalokolmioon tähän kylälle, maksetaan pientä vastiketta heille siitä. Ollaan remontoitu pikkuhiljaa tätä ja kohta enää jäljellä vain kylpyhuoneremontti. Siisti asunto, hyvällä paikalla ja edullinen asua. Anoppi ja appiukko haluaisivat jättää tämän asunnon joskus meille, kunhan me saadaan vakituiset työpaikat ja säästettyä rahaa. Minä olen perhepäivähoitaja ja mies rakennusmies. Kummatkin töissä. Varsin tavan duunareita siis ollaan.

Noh, tämä enoni porukka on todella kateellisia (?) meille. Pyysin enoani tapetoimaan meidän kanssa palkkaa vastaan asuntojen seiniä silloinkun muutettiin, kun tuli niin sano ääneen, että "ei se haittaa jos vähän rypistyy tapetti, onhan sitä rahaa laittaa uudet kalliimmat tapetit uudestaankin" tai "kyllä on varmaan tullu paljon maksamaan nämä tapetit,mutta onhan sitä rahaa millä mällätä".. sillo vaan naureskeltiin,luultii et heitti huumorilla nuo.

Sen jälkeen eno vaimonsa kanssa ovat juorunneet minun sukulaisilleni meistä ja haukkuneet,kuinka hyvä asunto on annettu ilmaseks ja kyllä sitä nyt kelpaa hienoilla autoilla ajaa kun ei tarvii isoja vuokria maksaa niinkuin heidän tyttärensä. (meillä vanhempi ja rikkinäisempi auto kuin hänen tyttärellään). Olen kuullut vaikka mistä päin mitä tarinoita mitä he ovat kertoneet meistä. Kaikenhuipuksi, tämä enon vaimo on melkein pistänyt minun vanhempiin välit poikki tämän takia. Sukujuhlissakin he vain arvostelevat minun perhettäni päästä varpaisiin, eivät tervehdi eivätkä juttele.

Eilen illalla sitten tämä tyttö kävi meillä perheensä kanssa, työntyivät sisälle arvostelemaan meidän keittiöremonttia jota oltiin tekemässä. Viipyivät hetken, lähtivät sitten käymään tämän enon eli hänen isänsä luona.

Meillä mies oli lähtenyt kaverinsa tupareihin illalla, oli ottanut minun pankkikortin vahingossa mukaansa (jolla ei tietysti yhtään rahaa ollut) ja jättänyt omansa minulle. Huomasi sen kaupungilla, soitti että siirrä rahaa tälle,mutta eihän se siirry samana päivänä OP:n kautta,missä minulla toinen tili oli. Mietin ja pohdiskelin,miten tässä nyt tekisi. Muistin,että tällä tyttärellä ja heidän perheellään olisi sama pankki, laitoin viestin tyttärelle (eli tälle minun serkulle) että voisiko hän siirtää omalta tililtään 50e minun tilille ja antaisin vaikka 60e hänelle käteisenä takaisin kun menisin automaatille. Ei ollut hänellä varaa lainata ja mitä minä tein: laitoin viestin että voisikohan kenties hänen äitinsä lainata samanlailla? Mitään vastausta ei kuulunut tämän jälkeen... äsken sitten äitini soitti, että tämä enon vaimo oli jo naureskellut puhelimessa, että nyttenkö ne rahat loppuu jo tytölläs kun on vinkumassa rahaa muilta. Tehdään keittiöremonttia,mutta ei ole rahaa. Eli viskasin vain itse bensaa tuleen heille. Nyt se vasta alkaakin...

Ei ole kivaa, me ei edes hyvätuloisia olla näillä ammateilla, laskuja jää joskus maksamatta ja lasketaan ennen palkkapäivää euroja, että saadaan bensaa autoon. Minkä takia he meidän ovat ottaneet silmätikuiksi?? :( :( Ovatko he kateellisia vai mikä ihme heitä riivaa? Vanhempanikin ovat tämän huomanneet ja ihmetelleet kun muuttuneet aivan toisiksi ihmisiksi.

Kiitos kun sain purkautua! Nyt lihakeiton keittoon ennenkuin lapset tulee hoitoon! :)

Tuo ihmisten kateus on niiiin ihmeellistä!! Eikös se ole vain arvostelijan epävarmuutta itseään kohtaan, kun pitää löytää "vikaa" muista. Uuvuttava tilanne tuommoinen, varsinkin kun ovat sukulaisia. Läheltä vähän liippaa täälläkin. Tosin meillä vain niin päin, että kun meidän tulot ovat pienet ja satutaan samaan paikkaan niiden tiettyjen hyvätuloisten sukulaisten kanssa, niin johan lähti raha liikkumaan ja joskus tuntuu, että ihan vaan näyttämisen halusta.

Jätä heidät omaan arvoonsa!! Ja ihanaa, kun sinulla on ymmärtäväiset appivanhemmat, jotka auttavat.

Yhteistyössä