Ei olisi koskaan pitänyt myöntää lääkärille olevani uupunut ja väsynyt

• Viestiketjun aloittaja "Minttu"
  • Ensimmäinen viesti
Liittyykö sun väsymys lapsiin? Jos, niin sittenhän ls-ilmoitus on hyvä juttu! :)

Itellä tollaset ongelmat ei liity lapseen varsinaisesti. Ei oo koskaan ls-ilmoitusta tehty vaikka ravaan terapiassa ja psykiatrilla ja millon missäkin. Lapsen jaksan hoitaa moitteettomasti.

[QUOTE="minttu";28709529]En halua keltään mitään, kuolla pois. Kuolema kuittaa univelat ja lainat. eikö vaan? Jos vielä 10 vuotta jaksan niin pienemmätkin pärjäävät itsenäisesti[/QUOTE]

no johan tästä näkee maallikkokin, että olet väsynyt ja masentunut ja toivoton ja tarvitsette apua ja tukea! anna ihmisten auttaa!

• Tykkää
Reactions: Littledeath
"voi"
Kyllä jokainen äiti/isä tarvii vapaata lapsista. Jos olisin sinä olisin ostanu menolipun Timbuktuun jo, ja jättänyt ton ikäiset koltiaiset muiden riesaksi. Missä isä???

[QUOTE="minttu";28709529]En halua keltään mitään, kuolla pois. Kuolema kuittaa univelat ja lainat. eikö vaan? Jos vielä 10 vuotta jaksan niin pienemmätkin pärjäävät itsenäisesti[/QUOTE]

Ite oon ihan kusessa velkojen kanssa. Suurinpiirtein maailma romahti tossa pari viikkoa sitten. Hain rauhottavat kun en pystynyt kertakaikkiaan mihinkään. Nyt yritän parhaan kykyni mukaan pärjätä kun ei muuta voi.. kuolema käynyt täälläkin mielessä.
Ootko käynyt terapiakeskuksessa tai vastaavassa? Lainoihinhan se ei kyllä auta..

muok. Mulla siis muutenkin ahdistuneisuutta yms. ja siksi otan asiat niin hirveän raskaaksi enkä osaa olla. Ettei täällä nyt joku ala puhua ettei joka asiaan tarvi rauhottavia.

Viimeksi muokattu:
"minttu"
Hyvä vanhempi myöntää sen uupumuksen ja ottaa apua vastaan jotta jaksaa/kykenee olemaan parempi vanhempi lapsille. Sen väsymyksen myöntäminen siitä puhuminen neuvolassa tai muualla hoitotaholla on lasten parhaaksi ei haitaksi.
Hyvin uupunut ihminen ei kykene olemaan hyvä vanhempi ja olemaan lapsille läsnä siten kuin on lapsen etu. Lapsensa parasta ajatteleva hakee apua.
hyvä että olet niin hyvä, sädekehä taitaa pyöriä takaraivolla? katos me huonommat väsytään ja uuvutaan, yhteiskunnan pohjasakka. Tiesitkös niin saat hyvän mielen? Mielummin olen väsynyt anorektikko kuin onnellinen läski äiti

"Kifa"
Vieras kirjoitti asiallisesti ja fiksusti. Juuri noin se on, lapsen parhaan on käytävä äidin ylpeyden edelle. Minttu, sinähän se tässä ilmeisesti olet sitä sädekehää kalastelemassa kun voivottelet uupumusta ja väsymystä mutta kuitenkaan et sitten sitä apua hyväksyisi vaikka se lasten etu olisi koska se tuntuu sinusta itsestäsi nololta ja se nyt on sitten ilmeisesti sinusta se kaikkein pahin juttu, lapsista nyt viis.

Vihaksi pistää tuommoinen.

vieras2
[QUOTE="minttu";28709548]hyvä että olet niin hyvä, sädekehä taitaa pyöriä takaraivolla? katos me huonommat väsytään ja uuvutaan, yhteiskunnan pohjasakka. Tiesitkös niin saat hyvän mielen? Mielummin olen väsynyt anorektikko kuin onnellinen läski äiti[/QUOTE]

Tuleeko hyvä mieli kun kirjoitat tuollaista? Ton mitä olen kirjoittanu tässä ketjussa olen kirjoittanu sekä useamman lapsen yh:na että ammattilaisena joka teen töitä mielenterveyden saralla sekä lastensuojelun kanssa. Sen perusteella mitä olet kirjoittanut tähän mennessä antaa kyllä kuvan siitä, että perheesi on avun tarpeessa. Lisäksi en mielestäni ole maininnut painostasi mitään, vai kuinka?

"laala"
[QUOTE="minttu";28709462]Kiitos, kirjoitit kauniisti ja syyllistämättä. pelkään että asiat ovat jo niin huonosti että vievät pienimmät lapset. Siihenkin olen jo varautunut kun en jaksa oikein ajatella että meitä joku haluaisi auttaa ja rahaakaan ei tältä kaupungilta löydy. Mutta huostaanottoihin löytyy aina, kunhan vaan saadaan perhe hajotettua ja lapset sijaisperheeseen mistä heille maksetaan järkyttäviä summia. Ihmetyttää että minun painoni kiinnostaa-olkoon lääkäri tyytyväinen ettei ylipainoa ole[/QUOTE]

Saanko kysyä mitä sinulle on tapahtunut, kun suhtaudut lastensuojeluun noin kielteisesti? Vai oletko niin väsynyt, että kaikki tuntuu negatiiviselta..? Enkä sano, ettei lastensuojelussa tehdä virheitä, aina tapahtuu virheitä kun ihmiset ovat asialla ja mätiä omeniakin on joka paikassa. Mutta omat työperäiset kokemukseni ovat vahvasti erilaisia.

Mikä sinua voisi auttaa?

Ja onko sinulla minkäänlaista tukiverkostoa, josta voisit lähteä kasaamaan apurinkiä itsellesi?

Tsemppiä!!!

"jep"
Tuleeko hyvä mieli kun kirjoitat tuollaista? Ton mitä olen kirjoittanu tässä ketjussa olen kirjoittanu sekä useamman lapsen yh:na että ammattilaisena joka teen töitä mielenterveyden saralla sekä lastensuojelun kanssa. Sen perusteella mitä olet kirjoittanut tähän mennessä antaa kyllä kuvan siitä, että perheesi on avun tarpeessa. Lisäksi en mielestäni ole maininnut painostasi mitään, vai kuinka?
Blaa blaa blaa, saithan sinä kiillotettua sen korkea-arvoisen sädekehäsi! Kuule, ihmiset voi ja saakin sanoa kaikenlaista ja sä et siitä pysty päättelemään kuule yhtään mitään! Tai sit luulet olevas joku erityinenkin ammattilainen ja mahtava ihmistuntija.
Miksei ihmiset sais purkaa pahaa oloaan kirjoittamalla, puhumalla? Pitäskö aina olla korrekti niin kaikki luulis että elämä on ihan ok? Mä en tajua sun kaltaisia ja varsinkin jos tuollaisessa työssä olet. Ei minkäänlaista empatiaa, se on pelottavaa.
Yök!

"minttu"
[QUOTE="laala";28709587]Saanko kysyä mitä sinulle on tapahtunut, kun suhtaudut lastensuojeluun noin kielteisesti? Vai oletko niin väsynyt, että kaikki tuntuu negatiiviselta..? Enkä sano, ettei lastensuojelussa tehdä virheitä, aina tapahtuu virheitä kun ihmiset ovat asialla ja mätiä omeniakin on joka paikassa. Mutta omat työperäiset kokemukseni ovat vahvasti erilaisia.

Mikä sinua voisi auttaa?

Ja onko sinulla minkäänlaista tukiverkostoa, josta voisit lähteä kasaamaan apurinkiä itsellesi?

Tsemppiä!!![/QUOTE]

Kaikenlaista on elämän varrella sattunut. En usko että mikään voi auttaa vaan itse on jaksettava ponnistella. Minulle on tärkeää tulla omillaan toimeen, avun pyytäminen on minulle noloa. En halua rahallista apua enkä mitään muutakaan. En ole ollut mitään vailla ja turhaahan ne huomennakin aikaa meihin käyttävät. Ja hyvähän se on pv tietää milloin tulevat, ei väsytä ollenkaan ja pullat uunissa valmiina. Luojan kiitos avohuollon tukitoimet ovat vapaaehtoisia.

"vieras"
[QUOTE="jep";28709610]Blaa blaa blaa, saithan sinä kiillotettua sen korkea-arvoisen sädekehäsi! Kuule, ihmiset voi ja saakin sanoa kaikenlaista ja sä et siitä pysty päättelemään kuule yhtään mitään! Tai sit luulet olevas joku erityinenkin ammattilainen ja mahtava ihmistuntija.
Miksei ihmiset sais purkaa pahaa oloaan kirjoittamalla, puhumalla? Pitäskö aina olla korrekti niin kaikki luulis että elämä on ihan ok? Mä en tajua sun kaltaisia ja varsinkin jos tuollaisessa työssä olet. Ei minkäänlaista empatiaa, se on pelottavaa.
Yök![/QUOTE]

Pakko kommentoida väliin että rauhoitu nyt hyvä ihminen. Totta helvetissä ihmiset sulle sanoo jos jotakin niin tuossa tilanteessa, että onneksi saitte apua! Mikä siinä nyt niin väärin että pitää kapinoida vastaa kun teinityttö? Huh huh, en jaksa edes uskoa ettei tämä ole provo.

Miten monta viranomaista täytyy olla auttamassa, että vihdoin tajuaisit lopettaa tuollaisen turhan mussutuksen ja ruikutuksen?! Katso peiliin.

"jep"
[QUOTE="minttu";28709619]Kaikenlaista on elämän varrella sattunut. En usko että mikään voi auttaa vaan itse on jaksettava ponnistella. Minulle on tärkeää tulla omillaan toimeen, avun pyytäminen on minulle noloa. En halua rahallista apua enkä mitään muutakaan. En ole ollut mitään vailla ja turhaahan ne huomennakin aikaa meihin käyttävät. Ja hyvähän se on pv tietää milloin tulevat, ei väsytä ollenkaan ja pullat uunissa valmiina. Luojan kiitos avohuollon tukitoimet ovat vapaaehtoisia.[/QUOTE]

Ne on periaatteessa vapaaehtoisia, käytäntö on sitten jotain muuta. Jos ei marssi niitten pillin mukaan, alkaa uhkailu ja sua kohdellaan kuin roskaa. Älä anna niiden kohdella sua niinkuin sulla ei olis mitään sananvaltaa. Näytä niille että oot vahva!

"minttu"
[QUOTE="jep";28709615]Ja minttu: Sulle on nyt tärkein löytyä tukiverkostoa! Ihan oman etusi nimissä. Kun sulla on tukiverkostoa, olet vahvoilla sossunpaskoja vastaan![/QUOTE]

Kiitos, oikeaa puhetta. Kaveri tulee meille ja tarvittaessa jos hankalaksi ryhtyvät niin kaveripiiristä löytyy lakimies joka auttaa

"laala"
[QUOTE="minttu";28709619]Kaikenlaista on elämän varrella sattunut. En usko että mikään voi auttaa vaan itse on jaksettava ponnistella. Minulle on tärkeää tulla omillaan toimeen, avun pyytäminen on minulle noloa. En halua rahallista apua enkä mitään muutakaan. En ole ollut mitään vailla ja turhaahan ne huomennakin aikaa meihin käyttävät. Ja hyvähän se on pv tietää milloin tulevat, ei väsytä ollenkaan ja pullat uunissa valmiina. Luojan kiitos avohuollon tukitoimet ovat vapaaehtoisia.[/QUOTE]

Kaikella ystävyydellä sanon, että sinulla on sellainen asenne, että sinua ei ole helppo auttaa. Se saattaa aiheuttaa sen, että pienet tosiaan huostaanotetaan jos et ota apua vastaan, ja lastensuojelusta katsovat että ovat vaarassa uupumuksesi ja syömishäiriösi takia (vaarassa=tässä tapauksessa kasvuolot vaarantuvat). Onko sinulla omasta takaa tukiverkkoa jolta voit ottaa apua vastaan? Vanhempia, lasten isovanhempia, ystäviä, kummeja ym., jotka voisivat ottaa toistaiseksi vetovastuun lapsista. Tai keventää sitä huomattavasti?

Anoreksiasta et taida edes haluta parantua (?), toivottavasti pärjäät sen kanssa tai sitten havahdut jossain vaiheessa. Tsemppiä sinulle kuitenki, eivät ihmiset eivätkä edes ammattilaiset ole useimmiten pahoja vaikka tiellesi olisi ne mädät omenat osuneetkin *halaus*

"laala"
Jo lähes aikuisten lasten anoreksiaa sairastava äiti, joka haluaa kuolla, ja pelkää lasten huostaanottoa, leipoo vielä pulliakin huomiseksi. Joo...
Ja tämä viestisi auttaa jotenkin koska..?

Heikoilla jäillä olevaa kannattaakin toki aina työntää vielä kauemmas rannasta. Kannattaa jättää kirjottamatta, jos ei ole mitään tilannetta parantaa, kirjoittamisen arvoista kirjoitettavaa.

Minusta on ihan hyvä asia, että ap purkaa tunteitaan tänne eikä vaikka lapsiinsa.

"jep"
[QUOTE="vieras";28709628]Pakko kommentoida väliin että rauhoitu nyt hyvä ihminen. Totta helvetissä ihmiset sulle sanoo jos jotakin niin tuossa tilanteessa, että onneksi saitte apua! Mikä siinä nyt niin väärin että pitää kapinoida vastaa kun teinityttö? Huh huh, en jaksa edes uskoa ettei tämä ole provo.

Miten monta viranomaista täytyy olla auttamassa, että vihdoin tajuaisit lopettaa tuollaisen turhan mussutuksen ja ruikutuksen?! Katso peiliin.[/QUOTE]

Häh? En ole ap ja en tartte apua. Ihmiset on vaan läpeensä tyhmiä kun vielä uskovat raukat että lastensuojelu on ah, taivaasta tipahtanut auttava taho. Joskus harvoin se voi sitä olla, mutta eiköhän tuo ole jo monen kohdalta todettu juttu että se on sillkkaa ihmisten, myös niiden lapsiparkojen, kiduttamista!

"minttu"
[QUOTE="laala";28709730]Kaikella ystävyydellä sanon, että sinulla on sellainen asenne, että sinua ei ole helppo auttaa. Se saattaa aiheuttaa sen, että pienet tosiaan huostaanotetaan jos et ota apua vastaan, ja lastensuojelusta katsovat että ovat vaarassa uupumuksesi ja syömishäiriösi takia (vaarassa=tässä tapauksessa kasvuolot vaarantuvat). Onko sinulla omasta takaa tukiverkkoa jolta voit ottaa apua vastaan? Vanhempia, lasten isovanhempia, ystäviä, kummeja ym., jotka voisivat ottaa toistaiseksi vetovastuun lapsista. Tai keventää sitä huomattavasti?

Anoreksiasta et taida edes haluta parantua (?), toivottavasti pärjäät sen kanssa tai sitten havahdut jossain vaiheessa. Tsemppiä sinulle kuitenki, eivät ihmiset eivätkä edes ammattilaiset ole useimmiten pahoja vaikka tiellesi olisi ne mädät omenat osuneetkin *halaus*[/QUOTE]

voihan se olla ettei minua ole helppo auttaa. ilkeä ihminen en ole mutta kuten sanoin minulle on hyvin tärkeää pärjätä itsekseen. Niin kamalalta kun tämä sinusta varmaan kuulostaakin niin jos lapset haluavat niin vieköön. Sitten saan olla yksin enkä aina toisten käytettävissä vaikka lapset ihania ovatkin. Mun ei tarvis enää nähdä niitä ja saisivat paremman paikan. sitten nukkusin ja nukkusin eikä tarvis enää koskaan nousta sängystä. Kiitos sinulle, toivottavasti ymmärsit. Täällä kun saa aina p.... niskaan kun uskaltaa olla rehellinen.

"Kifa"
Juu tottakai. Ilkeiden sossujenhan keksintöä ovat kaikki huumeäidit, perhesurmat, alkoholistivanhemmat, väkivaltaiset puolisot. Kaikki keksittyjä juttuja jotta huostaanottobisnes pyörii (mikä hemmetin huostaanottobisnes? minun tietääkseni melkein jokaisessa Suomen kunnassa sosiaalitoimen resursseja on kiristämistään kiristetty ja huostaanotto nimenomaan on niin kallista että mikään kunta ei sitä haluaisi maksaa jos ei ole aivan pakko, sosiaalityöntekijöille saatetaan jopa ilmoittaa että tänä vuonna ei enää saa huostaanottaa ketään koska ei ole rahaa siihen). Oikeastihan siis on olemassa vain enkelimäisiä vanhempia jotka aina haluavat vain ja ainoastaan lapsensa parasta. Muu on valehtelua koska sossut ovat pahan alku ja juuri!

"vieras"
[QUOTE="minttu";28709793]voihan se olla ettei minua ole helppo auttaa. ilkeä ihminen en ole mutta kuten sanoin minulle on hyvin tärkeää pärjätä itsekseen. Niin kamalalta kun tämä sinusta varmaan kuulostaakin niin jos lapset haluavat niin vieköön. Sitten saan olla yksin enkä aina toisten käytettävissä vaikka lapset ihania ovatkin. Mun ei tarvis enää nähdä niitä ja saisivat paremman paikan. sitten nukkusin ja nukkusin eikä tarvis enää koskaan nousta sängystä. Kiitos sinulle, toivottavasti ymmärsit. Täällä kun saa aina p.... niskaan kun uskaltaa olla rehellinen.[/QUOTE]

Kuulostat hyvin itsekkäältä ihmiseltä.

"Kifa"
Minttu: miksi sinusta on tärkeä pärjätä itsekseen? Kenen kuvittelevat ihailevan sitä sinun pärjäämistäsi ja mitä pärjäämistä se edes on jos lapset viedään? Ja miten kuvittelet lastesi sinut sen jälkeen näkevän?

Yhteistyössä