Ei ole totta, kuivausrumpu homeessa sisältä!! APuja!!

Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Emilyn ja Lisänimetön.
Käytättekö kuivuria säännöllisesti?

En käytä. Miten se liittyy tähän? Mua järkyttää ajatus, ettei huomaa kuukausiin mitä omassa kuivurissa on, etenkin jos se jokin alkaa kasvaa. Ja järkyttää tosiaan ehkä se mielikuva Sillä Siisti -kodista.

Miksi mä katsoisin kuivuriin, jos luulen sen olevan tyhjä? :D
En mä varmuuden vuoksi kurki monitoimikoneeseen, kahvinkeittimeen tms vemapimeen joka ei ole käytössä kuin aniharvoin.
Ei meillä mitään pommikotia ole.
Normaali sekainen mutta silti ihan puhdas lapsiperhekoti. =)

Selvähän tämä. Ja ns. tekevälle sattuu.

Tämä oli kyllä taas hauska ketju. Hyvin kuvaava myös, tavallaan ns. kouluesimerkki tällä palstalla esille tulevista käyttäytymismalleista.

Kokeile soittaa vaikka tänne http://www.tehopuhdistus.fi/?gclid=CJfv3cm6tJwCFdQq3godXwh2oA tai johonkin muuhun alan liikkeeseen.
Kerro tilanne niin uskoisin että joku voi vähän valottaa tilannetta ja joko antaa toivoa ja neuvoa oikeat aineet tai sitte opastaa tien lähimmälle kaatikselle :D

No anteeksi vaan, mua ällöttää ajatus niistä homeisista pyyhkeistä. Ja että vielä käyttäisi sitä rumpua. Tai jättäisi käyttämättä, mutta ei kertoisi vuokraisännälle :|

No eiköhän tämä tullut jo selväksi, voinet lopettaa.

No anteeksi vaan, mua ällöttää ajatus niistä homeisista pyyhkeistä. Ja että vielä käyttäisi sitä rumpua. Tai jättäisi käyttämättä, mutta ei kertoisi vuokraisännälle :|

Toki ei se mustakaan ihana ajatus ole ja varmaan pääsis itku jos meillä tollasta olisi käynyt mut ei mulla tulis mieleen alkaa päivittelemään et miltä loppukämppä näyttää ja alkaa jotain sillä siisti ohjelmia sotkemaan siihen vaan sen takia että ap on unohtanut ne kirotut pyyhkeet sinne rumpuun.
Mä ihme kyllä uskon et ap:n kämppä voi olla ihan tip top siisti muuten.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kiitos. Teen sen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kiitos. Teen sen.

Ei se mua sun kauhistelut haittaa. =)

Emilyn ja Lisänimetön.

Olen käyttänyt, tosin kuivuri joka ehti olla käytössäni puolisen vuotta oli jatkuvasti rikki, joten kuivattelu oli oma operaationsa. Joskus saatan jättää pesukoneen pyykit seuraavaan päivään ripustettavaksi, mutta en tosiaan käsitä miten joku onnistuu unohtamaan pyykit kuivuriin kuukausiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Emilyn ja Lisänimetön.

Olen käyttänyt, tosin kuivuri joka ehti olla käytössäni puolisen vuotta oli jatkuvasti rikki, joten kuivattelu oli oma operaationsa. Joskus saatan jättää pesukoneen pyykit seuraavaan päivään ripustettavaksi, mutta en tosiaan käsitä miten joku onnistuu unohtamaan pyykit kuivuriin kuukausiksi.

Meillä taitaa olla pyyhkeitä niin paljon, ettei ehdi pesussa olevia kaivata. :D

Helposti voi unohtua jos kuivattaa yleensä kaiken ulkona.Ei sitäkään kukaan ymmärtänyt kun kerroin että yks joulu paistoin joulukinkun muovikääreissä ja ihmettelin mikä meillä haisee.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Alkuperäinen kirjoittaja o:
En mä niihin pyyhkeisiin kiintynyt olekaan, ajattelin vaan käyttää niiitä rummunpuhdistusräsyinä pestyinä. =)

Että homeisella rätilla hinkkaat hometta pois? =)

Ei kun ajattelin jos ne homeet lähtisi ysikympin valkopesussa pois.

Eipä ne taida lähteä. Eikä kuivausrummun lämpökään tapa kanavissa olevaa hometta sillä kuumuus ei vaan riitä.
Homeitiöt ja mikrobit viihtyvät ja kasvavat erinomaisesti 8-60 asteen lämpötilassa. Kylmemmässä kasvu pysähtyy ja kuumemmassa alkaa tuhoutuminen. Vasta 151 celsiusasteen lämpötilassa kaikki mikrobit kuolevat.

Kannattaa tarkistaa ennen kun kirjoittaa tänne. Nyt kuitenkin puhuttiin homeesta. Homeet kasvavat hyvin, jos lämpötila on
+20°asteen ja +45 asteen välissä. Home ja niiden itiöt
kuolevat, jos lämpötila on yli +70 astetta.
Rummun lämpötilasta en mene varmaksi sanomaan, mutta netin mukaan kuumimmat lämpötilat nousevat 70-80 asteeseen, joten kyllä sillä homeen saa taltutettua.

Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Helposti voi unohtua jos kuivattaa yleensä kaiken ulkona.Ei sitäkään kukaan ymmärtänyt kun kerroin että yks joulu paistoin joulukinkun muovikääreissä ja ihmettelin mikä meillä haisee.

joo olen kuullut, että valmispitsoistakin on joskus joilelkin tullut käsittämättömän pahaa hajua... on ne vaan niin käteviä: suoraan jäisinä paketista uuniin vaan...:D

Koska siellä on vaan sinne nakattuja märkiä pyyhkeitä, vaan se rummun puoli on homeessa. Ei ne kulkeudu sieltä niihin ilmakanaviin ym. Otat pyyhkeet helvettiin sieltä, klorillia/tms klooripitoista puhd. ainetta ja pyyhit koko värkin niin hyvin kun saat. Pistät pyykkiä kuivumaan kuumimmalla mahdollisella lämpötilalla (tietenkin olet huuhdellut sen kloorin pois). Loput homeitiöt kuolee siihen lämpötilaan.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja clivia:

joo olen kuullut, että valmispitsoistakin on joskus joilelkin tullut käsittämättömän pahaa hajua... on ne vaan niin käteviä: suoraan jäisinä paketista uuniin vaan...:D

Joo ja mulla vielä keittiöpuolen koulutus et pitäis osata ilman sitäki poistaa lihasta muovit ennen uuniinlaittoo :D :D :D

Pyyhekasa tsekattu tarkemmin.
Ohuet keittiöpyyhkeet ei edes ollut homeessa, normaalit käsipyyhket + iso pyyhe oli.
Mielenkiinnosta nakkasin kaikki 95C valkopesuun. Ainosataa yhteen käsipyyhkeeseen jäi mustaa pilkkua ja home ei enää haissut.
Kuivausrummussa pyörii nyt kolme pestyä pyyhettä 80 min, sen jälkeen pyyhin ja hinkutan koko rummun etikalla, joka siis myös tappaa bakteereja.
...katsotaan milta näyttää sitten...

Joo, niin mä aattelinkin ettei ne nyt niin paksuun homeeseen vedä vaikka olisvat koko kesän. Ne kun kuitenkin on lingottu ennen sinne laittoa niin ei sitä vettä ja ruokaa homeelle loputtomasti kuitenkaan ole. Puhtaita kun on pyyhkeet olleet ennen sinne laittoa.

Yhteistyössä