Ei ole totta, kuivausrumpu homeessa sisältä!! APuja!!

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Liesituuletin on I-luokan sähkölaite joka tarvitsee suojamaadoituksen.....

Jos olet nähnyt yhden liesituulettimen, et ole nähnyt niitä kaikkia.

http://www.electrolux-ui.com:8080/2006/436/003243FI.pdf

Tämä oma kommenttisi sopii valtavan hyvin juuri sinulle osoitetuksi, luehan se ajatuksella =)

Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Alkuperäinen kirjoittaja o:
Tapelkaa urpot vaan niistä liesituulettimista, nehän kuuluukin tähän just ja nyt.

Joo, voikohan liesituuletin mennä homeeseen....
*pohtii*

Voi kuule. Tietysti voi. Vähän riippuu olosuhteista ja siitäkin millainen suodatin siinä on. Silloinkin siis lähinnä suodatin voi toimia itiöiden elätysalustana.

Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
...mitä jos mä uittaisin pyyhkeen vedessä jossa desinfiointiainetta ja laittaisin sen hieman vettävaluvana kuivuriin..jos se vesi vaikka huuhtelisi sitä hometta pois....

Kuivuri on kyllä niin vanha, että takuuvarmana tuo vuokra-isäntä ostaa uuden kuivurin sinne sitten kunm e lähdetään alkuvuodesta pois...

Eieieieieiei! Ainakin meidän rummun ohjeissakin sanotaan, että ei saa kuivattaa, jos vaatteet lingottu alle 800rpm :attn:

Hmmm...sitten mä varmaan vaan pesen ne homeiset pyyhkeet ysikympissä ja kuivaan sitten normaalisti linkouksen jälkeen, ja pyyhin sitten jollain aineella rummun vielä puhtaaksi.

Sitten pyyhkeet roskiin ja kuivuri pannaan loppuajaksi kun täällä asutaan...

No nakkaa nyt helevetissä ne pyyhkeet ainakin menemään. Ei ne niin kalliita ole.

Ketjun lukeneena eniten järkytyin siitä, miten joku voi jättää märät pyykit koneeseen kuukausiksi.. mitähän kaikkia ylläreitä teidän kotoa löytyy, homeen tai muun muodossa :x

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Ketjun lukeneena eniten järkytyin siitä, miten joku voi jättää märät pyykit koneeseen kuukausiksi.. mitähän kaikkia ylläreitä teidän kotoa löytyy, homeen tai muun muodossa :x

Eikö nyt kuitenkin tuo järkyttyminen ole vähän liian jyrkkä ilmaisu.

Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
...mitä jos mä uittaisin pyyhkeen vedessä jossa desinfiointiainetta ja laittaisin sen hieman vettävaluvana kuivuriin..jos se vesi vaikka huuhtelisi sitä hometta pois....

Kuivuri on kyllä niin vanha, että takuuvarmana tuo vuokra-isäntä ostaa uuden kuivurin sinne sitten kunm e lähdetään alkuvuodesta pois...

Eieieieieiei! Ainakin meidän rummun ohjeissakin sanotaan, että ei saa kuivattaa, jos vaatteet lingottu alle 800rpm :attn:

Hmmm...sitten mä varmaan vaan pesen ne homeiset pyyhkeet ysikympissä ja kuivaan sitten normaalisti linkouksen jälkeen, ja pyyhin sitten jollain aineella rummun vielä puhtaaksi.

Sitten pyyhkeet roskiin ja kuivuri pannaan loppuajaksi kun täällä asutaan...

No nakkaa nyt helevetissä ne pyyhkeet ainakin menemään. Ei ne niin kalliita ole.
'

En mä niihin pyyhkeisiin kiintynyt olekaan, ajattelin vaan käyttää niiitä rummunpuhdistusräsyinä pestyinä. =)

Ei, tulee mieleen sellainen Sillä siisti kämppä :x

Kyllä muakin tuo asia järkytti.
Kesän alsuta asti ollut pyykit kuivausrummussa :x

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Liesituuletin on I-luokan sähkölaite joka tarvitsee suojamaadoituksen.....

http://www.electrolux-ui.com:8080/2006/436/003243FI.pdf

Tämä oma kommenttisi sopii valtavan hyvin juuri sinulle osoitetuksi, luehan se ajatuksella =)

:D
Joo, molemmat oli tässä sekä oikeassa että väärässä eli laitteita on sekäettä mutta pääpointti oli se ettei itse pidä ranettaa jos ei sähköstä ymmärrä mitään.

No älä nyt turhasta järkyty. ;)

Yleensä arvioin kuivatusajan oikein, ja kuivurissa on ohjelman jälkeen täysin kuivaa ja puhdasta pyykkiä.
Nyt jostain syystä kuivatusaika oli liian lyhyt, ja pyykit jäivät kosteiksi.
Ja koska olen koko kesänm kuivattanut pyykit narulla ulkona (paitsi ilmeisesti alkukesästä kerran kuivurissa pyyhkeitä) ei ole tullut vilkaistuksi kuivuriin, kun olen olettanut sen olevan tyhjä.

Tervetuloa meille kurkkimaan mitä nurkista löytyy. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:

Siis oikeasti järkytti?
Eikö kuitenkin esim. kummastutti olisi oikeampi ilmaisu?

Nyt läjäytän tähän sulle jymypommin meidän elämästä, josta järkytyt vielä enemmän.

Minusta tuollainen pyyhkeet homeessa on aika piece of cake juttu. Mutta meillä jäi kerran pizza mikroon, vissiin moniksi kuukausiksi. No, haituvia lenteliä, kun pois otettiin. Ajattele!

Emilyn ja Lisänimetön.
Käytättekö kuivuria säännöllisesti?

En käytä. Miten se liittyy tähän? Mua järkyttää ajatus, ettei huomaa kuukausiin mitä omassa kuivurissa on, etenkin jos se jokin alkaa kasvaa. Ja järkyttää tosiaan ehkä se mielikuva Sillä Siisti -kodista.

Alkuperäinen kirjoittaja o:
En mä niihin pyyhkeisiin kiintynyt olekaan, ajattelin vaan käyttää niiitä rummunpuhdistusräsyinä pestyinä. =)

Että homeisella rätilla hinkkaat hometta pois? =)

Ei kun ajattelin jos ne homeet lähtisi ysikympin valkopesussa pois.

Eipä ne taida lähteä. Eikä kuivausrummun lämpökään tapa kanavissa olevaa hometta sillä kuumuus ei vaan riitä.
Homeitiöt ja mikrobit viihtyvät ja kasvavat erinomaisesti 8-60 asteen lämpötilassa. Kylmemmässä kasvu pysähtyy ja kuumemmassa alkaa tuhoutuminen. Vasta 151 celsiusasteen lämpötilassa kaikki mikrobit kuolevat.

Emilyn ja Lisänimetön.
Käytättekö kuivuria säännöllisesti?

En käytä. Miten se liittyy tähän? Mua järkyttää ajatus, ettei huomaa kuukausiin mitä omassa kuivurissa on, etenkin jos se jokin alkaa kasvaa. Ja järkyttää tosiaan ehkä se mielikuva Sillä Siisti -kodista.

Miksi mä katsoisin kuivuriin, jos luulen sen olevan tyhjä? :D
En mä varmuuden vuoksi kurki monitoimikoneeseen, kahvinkeittimeen tms vemapimeen joka ei ole käytössä kuin aniharvoin.
Ei meillä mitään pommikotia ole.
Normaali sekainen mutta silti ihan puhdas lapsiperhekoti. =)

Desinfiointiaineella rummun peseminen? Toimin siivousalalla ja meillä on toisinaan, tälläkin hetkellä, yhdessä siivottavassa pesuhuoneessa ehtaa hometta. Kosteus + lämpö + ihmisestä lähtevä roju = mehevät kasvualustat homeelle. No, eipä siihen maailma ole kaatunut, toki koko ajan yritetään jotenkin torjua. Desinfiointiainetta ollaan suositeltu.

Voi elämä.
Tässä oli nyt kyse kuivausrummusta ja osa täällä yökköilee et miltä loppukämppä näyttää jos toinen nyt vaan on unohtanut ne pyyhkeet sinne eikä rumpua käytä mikä on btw todella hyvä koska kuivausrumpu on ensimmäinen mistä jokainen voisi luopua luontoa ajatellen :whistle:
Mä mietin kanssa et mä siivotessa putsaan aina pesukoneen ja muunkin pölystä tai ainakin pyyhkäisen kaikki vaikkei pölyä oiskaan et oisinko samalla noi huomannut.
Mut ei mulla nyt heti tullut mieleen olla et iiik hyi likainen ap, ja likainen kämppä sillä siisti ja muut kaameudet.
Mun mielestä toi on ihan tarpeettoman ilkeetä.

Tuskin home on levinnyt pitkin rumpua, rummun sisätiloihin, en millään ainakaan jaksa uskoa. Mutta ne pyyhkeet ovat kyllä minun mielestäni käyttökelvottomia räteiksikin.

Minä ainakin uskaltaisin käyttää rumpua jatkossakin. Kuinka te muut uskallatte syksyllä liikkua ulkonakaan, siellähän on homeitiöitä vaikka kuinka!

Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:

Voi elämä.
Tässä oli nyt kyse kuivausrummusta ja osa täällä yökköilee et miltä loppukämppä näyttää jos toinen nyt vaan on unohtanut ne pyyhkeet sinne eikä rumpua käytä mikä on btw todella hyvä koska kuivausrumpu on ensimmäinen mistä jokainen voisi luopua luontoa ajatellen :whistle:
Mä mietin kanssa et mä siivotessa putsaan aina pesukoneen ja muunkin pölystä tai ainakin pyyhkäisen kaikki vaikkei pölyä oiskaan et oisinko samalla noi huomannut.
Mut ei mulla nyt heti tullut mieleen olla et iiik hyi likainen ap, ja likainen kämppä sillä siisti ja muut kaameudet.
Mun mielestä toi on ihan tarpeettoman ilkeetä.

Tänks.
Kiva että kaikki ei pidä mua kauhejen kodin emäntänä. :D

Yhteistyössä