Ei ole totta, kuivausrumpu homeessa sisältä!! APuja!!

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja hih:
hysteria seis!!!

Näin juuri. KOnehan lähinnä muovia ja terästä, ruostumaton ja maalattua. Niidden pinnalla itioit tai home ei edes elä, ja mahdollinen kertymä lähtee kevyllä pyyhkäisyllä pois.

Oletko koskaan kurkannut kuivausrummun sisään? Se on täynnä reikiä, hometta on takuulla sen reikäisen rummun takana olevissa seinämissä, josta ilmavirta sitä sitten käytön yhteydessä levittää pitkin rummun putkistoja ja lopulta huoneilmaan.... :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
...mitä jos mä uittaisin pyyhkeen vedessä jossa desinfiointiainetta ja laittaisin sen hieman vettävaluvana kuivuriin..jos se vesi vaikka huuhtelisi sitä hometta pois....

Kuivuri on kyllä niin vanha, että takuuvarmana tuo vuokra-isäntä ostaa uuden kuivurin sinne sitten kunm e lähdetään alkuvuodesta pois...

Eieieieieiei! Ainakin meidän rummun ohjeissakin sanotaan, että ei saa kuivattaa, jos vaatteet lingottu alle 800rpm :attn:

Hmmm...sitten mä varmaan vaan pesen ne homeiset pyyhkeet ysikympissä ja kuivaan sitten normaalisti linkouksen jälkeen, ja pyyhin sitten jollain aineella rummun vielä puhtaaksi.

Sitten pyyhkeet roskiin ja kuivuri pannaan loppuajaksi kun täällä asutaan...

Otahan yhteyttä asunnon ja kuivausrummun omistajaan.

Täytyy kai ilmoittaa asiasta sitten poismuutettaessa, että hommaa uuden pesutornin seuraaville.
Toi systeemi on oikeasti varmaan 15 vuotta vanha...

hysteria seis!!!

Näin juuri. KOnehan lähinnä muovia ja terästä, ruostumaton ja maalattua. Niidden pinnalla itioit tai home ei edes elä, ja mahdollinen kertymä lähtee kevyllä pyyhkäisyllä pois.

Oletko koskaan kurkannut kuivausrummun sisään? Se on täynnä reikiä, hometta on takuulla sen reikäisen rummun takana olevissa seinämissä, josta ilmavirta sitä sitten käytön yhteydessä levittää pitkin rummun putkistoja ja lopulta huoneilmaan.... :(

Oletko itse ikinä puhdistanut ja korjannut kuivausrumpua täydellisesti: Purkanut se osiinsa ja taas koonnut kasaan? Minä olen.

hysteria seis!!!

Oletko itse ikinä puhdistanut ja korjannut kuivausrumpua täydellisesti: Purkanut se osiinsa ja taas koonnut kasaan? Minä olen.

En tietenkään ole, ja toivottavasti kukaan muukaan ei tee sitä ilman sähköalan koulutusta...

Täytyy kai ilmoittaa asiasta sitten poismuutettaessa, että hommaa uuden pesutornin seuraaville.

Minusta sinulla on velvollisuus ilmoittaa asiasta heti sen havaittuasi!

ensinnäkin laitat ne homepyyhkeet roskikseen välittömästi. sit otat vaikka jonkun vanhan lakanan tai pari vanhaa pyyhdettä ja peset ne ensin normi koneella, sen jälkeen laitat ne kuivuriin jos ne "imis" konetta puhtaammaks... ja ne myös roskiin. Voihan siitä rummusta vielä kalu tulla, mut onneks ei tuon uudempi ole jos ei puhtaaksi saakkaan...

Se rumpu kaipaisi nyt ensialkuun vain hieman asiantuntevaa vilkaisua. Rummun tyypistä ja rakenteesta, ja muutamista pikku teknisistä seikoista riippuen asia voi olla ihan kotikonsteinkin korjattavissa, kunhan vain on joku teknisesti suuntautunut, joka viitsi hetken sen kanssa harrastaa.

Mutta jos se jotain vaikka vieläkin vanhempaa aitoa saksalaista tai ruotsalaista tuotantoa, niin parempia on tänäpäivänä vaikea saada enää rahallakaan.

Se rumpu kaipaisi nyt ensialkuun vain hieman asiantuntevaa vilkaisua. Rummun tyypistä ja rakenteesta, ja muutamista pikku teknisistä seikoista riippuen asia voi olla ihan kotikonsteinkin korjattavissa, kunhan vain on joku teknisesti suuntautunut, joka viitsi hetken sen kanssa harrastaa.

Meidän "teknisesti suuntautunut" naapuri asensi itse liesituulettimen sillä seurauksella että naapurin rouva sai sähköiskut jännitteisestä suojakuvusta... isännällä ei ollut sähköalan koulutusta.

Ei kannata tapattaa itseään tai muita...

...naapuri asensi itse liesituulettimen sillä seurauksella että naapurin rouva sai sähköiskut jännitteisestä suojakuvusta...

Taitaa heittää urbaanilegendaa.

Liesituulettimet lienevät luokan II laitteita ja yleensä kaksoiseristettyjä, joten kosketeltavien osien tuleminen jännitteisiksi ei ole mahdollista edes väärin kytkettynä.

...naapuri asensi itse liesituulettimen sillä seurauksella että naapurin rouva sai sähköiskut jännitteisestä suojakuvusta...

Liesituulettimet lienevät luokan II laitteita ja yleensä kaksoiseristettyjä, joten kosketeltavien osien tuleminen jännitteisiksi ei ole mahdollista edes väärin kytkettynä.

Lienevät... "osaaja" nyt on hyvä aika hankkia itsellekin ihan ammattikoulutus alalle =)

Lienevät... "osaaja" nyt on hyvä aika hankkia itsellekin ihan ammattikoulutus alalle =)

"osaatko" itse antaa mitään faktaa itse aiheeseen?

Suojausluokan 2 laitteet ovat todellakin kaksoiseristettyjä mutta liesituuletin ei ole kakkosluokan laite. II-luokan laitteessa ei ole suojamaadoitusta vaan laitteeseen tulee vain nolla ja vaihe ja sen tunnistaa litteästä ns. euro-pistotulpasta.

Liesituuletin on I-luokan sähkölaite joka tarvitsee suojamaadoituksen. Suojamaa, eli keltavihreä (kevi) kytketään laitteen metallirunkoon ja tässä kohdassa rane tekee liesituulettimesta tappokoneen maadoittamalla koneen mustalla johdolla. Kun rane on aiemmin kytkenyt vain yhdet poppikoneet autoon niin hän mieltää että musta on maa ja kytkee mustan johtimen liesituulettimen runkoon. Talosähköpuolella se musta on tappava vaihejohdin.

Eräskin "teknisesti suuntautunut" jokapaikan rane asensi anopille tiskipöytävalaisimen. Kun se ei toiminut, pyysi anoppi minua tarkistamaan sen ja heebo oli ranettanut valaisimen kuoreen 230v jännitteen kytkemällä kaksi johdinta väärin päin eli musta runkoon.

Eikä ole urbaanilegendaa!

Mitä ihme hysteriaa te levitätte, et kone pitäis hävittää. Putsaat pesuaineveteen kastetulla pyyhkeellä ja laitat koneeseen kosteamman pyyhkeen tms ja kuivaat kaikista kuumimmalla. Kyllä se kuumuus ne homeet sieltä tappaa.

Et kai tosissasi ap meinaa alkaa pesemään niitä pyyhkeitä? Ota suoraan muovipussiin siitä rummusta ja heitä roskiin.

Koneesta voit vaikka soittaa sen merkin huoltoyhtiöön ja kysyä neuvoa. Jos on pilalla, ilmoitat vuokranantajalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Josa:
Mitä ihme hysteriaa te levitätte, et kone pitäis hävittää. Putsaat pesuaineveteen kastetulla pyyhkeellä ja laitat koneeseen kosteamman pyyhkeen tms ja kuivaat kaikista kuumimmalla. Kyllä se kuumuus ne homeet sieltä tappaa.

Toihan on niin totta! Miksen itse tajunnut...

KIITOS!!!! :flower: :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
...
Eräskin "teknisesti suuntautunut" jokapaikan rane asensi anopille tiskipöytävalaisimen. Kun se ei toiminut, pyysi anoppi minua tarkistamaan sen ja heebo oli ranettanut valaisimen kuoreen 230v jännitteen kytkemällä kaksi johdinta väärin päin eli musta runkoon.
Eikä ole urbaanilegendaa!

Jos Rane ei tykännyt anopista... :whistle:

Yhteistyössä