ei oikein kiva lasten villitys liikkeellä

täällä noi kymppi vuotiaat tytöt on keksinyt, että pukeudutaan mustaan. mustat housut, mustat paidat, mustat takit, mustat sukat. ei minusta oikein kiva juttu ole. ja sit vielä osa värjää, ne jotka saa värjätä, hiuksensa mustaksi. meillä nyt on jatkuva taisto, kun en anna värjätä hiuksia mustaksi. en kyllä minkään muunkaan väriseksi. raitoja on saanut laittaa muutamia. ja siitä kun en anna pukeutua ihan täysin mustiin vaatteisiin. vaan jos on mustat housut, niin paita pitää sitten olla värikäs tai vaalea ja toisin päin. ja mustaa talvitakkia en enää ole suostunut ostamaan. keväthän nyt tulee, tytön talvitakki on valkea

Mulla oli itsellä niin voimakas mustaanpukeutumiskausi, että annan kyllä tuonneidinkin pukeutuamustaan.
Itseasiassa mä olen tummahiuksinen ja hyvin vaalea ihoinen, musta sopii muleedelleen kaikista väreistä parhaiten.
Mä en tajua, miksi ei sais pukeutua mustaan. Hiuksia en anna blondin neidin värjätä mustaksi, vaan semmosia värejä saa käyttää, missä juurikasvu ei säväytä rajusti. Eli jatkuva värjääminen ei käy.

jos se niin kovasti haluaa värjätä hiuksensa, niin anna värjätä. kreppipaperilla :) irtoo pesussa ja kaikki on onnellisia :)

tuo mustiin pukeutuminen on vähän sama,ku mun aikana piti olla lökähousut ja hupparit, mun siskon aikaan levikset ja ruudulliset paidat.

vieras
10-vuotias on ilmeisesti neljäsluokkalainen? Miksi ihmeessä ala-astetta käyvän tytön pitäisi saada määrätä koko pukeutumisensa ja jopa hiuksien värjääminen?!?

Eiköhän noi ehdi sitten oikeesti teini-iässä kokeilemaan.

Monella nuorella on mustaan pukeutumisen vaihe. Musta on tietynlainen suojaväri. Mustat vaattethan peittävät ja häivyttävät hyvin kaikki muodot ja ei erotu joukosta samalla tavalla kuin esim kirkkaan keltainen. Kaipa mustavaihe on jokaisella teinillä juuri siksi, että mustien vaatteiden suojissa on hyvä totutella muuttuvaan kehoon ja hakea omaa identiteettiä.

Mie antaisin pukeutua mustaan, kyllä hää kesä kuumalla mieluusti vaihtaa vaaleampiin väreihin. Ellei sitten protestoi siun toiveitasi vastaan ja kiusallaan pukeudu mustaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
10-vuotias on ilmeisesti neljäsluokkalainen? Miksi ihmeessä ala-astetta käyvän tytön pitäisi saada määrätä koko pukeutumisensa ja jopa hiuksien värjääminen?!?

mä kysyn aina vajaa 3vuotiaalta pojalta kahdesta (ite valitten ne) mieleisensä, muutaman kerran ostanu jotain ja pieneksi ne jää kun ei suostu pitämään.
niin saati sitten 10 vuotiaalta!

vieras
En minäkään 10v. antais värjätä hiuksiaan mustiksi, enkä kyllä minkään muunkaan värisiksi!! Raidat ihan ok, varsinkin jos ne lähtee pesussa;)

Vaatteet... No, meillä tyttö pukeutuu pelkkään mustaan, ikää kyllä enemmän. PERIAATTEESSA mulle on ihan se ja sama miten mun tytöt pukeutuu, mutta hiukan mietittyäni en tykkäis että kymppivuotias olis ihan mustissa, pieni tyttönen vielä...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja maantiekiitäjä:

mä kysyn aina vajaa 3vuotiaalta pojalta kahdesta (ite valitten ne) mieleisensä, muutaman kerran ostanu jotain ja pieneksi ne jää kun ei suostu pitämään.
Ja sitten? Niin minäkin annan eskarilaiseni ja nuoremman valita parista vaihtoehdosta.

Mutta nyt kymmenvuotias haluaa ostaa vain mustia vaatteita ja värjätä hiuksensa mustiksi.

Mä taidan olla ajastani todella jäljessä, mutta en ole ajatellut, että ala-asteella olevat värjäävät hiuksiaan tai määräävät koko homman! Tai ei ainakaan mun nuoruudessani, kivikautisella 80-luvulla. Yläasteella alkoi vasta vähän tulla vapauksia lisää, vastuun kera.

Ja sitten? Niin minäkin annan eskarilaiseni ja nuoremman valita parista vaihtoehdosta.

Mutta nyt kymmenvuotias haluaa ostaa vain mustia vaatteita ja värjätä hiuksensa mustiksi.

Mä taidan olla ajastani todella jäljessä, mutta en ole ajatellut, että ala-asteella olevat värjäävät hiuksiaan tai määräävät koko homman! Tai ei ainakaan mun nuoruudessani, kivikautisella 80-luvulla. Yläasteella alkoi vasta vähän tulla vapauksia lisää, vastuun kera.
ajat muuttuu... vaikka ite ei vanhenekkaan :D ja ite kans huomasin kuinka joissakin asioissa sitä elää viellä kultaista 80-lukua...

Alkuperäinen kirjoittaja pakkasrouva avannolla:
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Muistanko oikein, että vanhemmat lapsesi ovat poikia ja tämä on ensimmäinen tyttö kasvamassa isoksi? =) Kyllä siinä vielä on äiti helisemässä muutamaan kertaan =)
muut on poikia, ja eron kyllä huomaa :whistle:
äiti sanoi musta aikoinaa, että ottaisi ennemin 10 poikaa kuin yhen murkkuikäsen tytön... :whistle:
joo se yks tyttö vastaa kyllä yksin kymmentä poikaa ;)

joo
no minä en kyllä tuon ikäsen antas värjätä hiuksia. sitä kerkee tehä myöhemminkin. ja itse kuulun siihen ryhmään joka pitää mustia vaatteita ja mustat hiukset, ja ikä 29v. gootti olen ollu aikasemmin mut nykyään ehkä enemmän metallisti. mutta ei meillä lapset pukeudu mustiin vaatteisiin eikä ne ihannoi tatuointeja vaikka minä ja isänsä ollaankin erilaisia. ihan tavan muksuja ovat.

kyllä mustia vaatteita antasin käyttää... tuon ikäsillä se on vaan ohi menevä vaihe kunnes keksitään taas jotain uutta.

Yhteistyössä