ei muilla oo tälläistä

  • Viestiketjun aloittaja ihan väsynyt ei enää ikinä lapsia
  • Ensimmäinen viesti
ihan väsynyt ei enää ikinä lapsia
minkälaisia oireita adhd lapsella?Mietin että onkohan meidän lapsella..eiks se voida diagnisoida joskus 6vuoden iässä parhaiten?Toi ei pysy hetkeekään paikalla vaan on liikkessä kokoajan!ei syödessä ei sohvalla istuessaan.hetken malttaa olla joskus jos joku kiinnostava piirretty pyörii.
 
Joo
no meil on 6 veellä ihan samaa touhu. trahssa kuulemma onnistuu syöminen jne, himassa ei, häärää ja pyörii minkä ehtii, muutenli sählää kokoajan, mikään ei kelpaa, kaikkee pitää saada kokoajan lisää, lisää lisää... istua ei osaa minuuttia kauempaa paikallaa, ja niin eteenpäin... huh, välillä tuntuu että voimat loppuu. kaikesta saa olla vääntämässä
 
meilläkii..
Nii, meilläkin on sallinen pikku vipeltäjä ja toinen on tosi rauhallinen, eri maata. Ite oon huomannut vahvan yhteyden ruokahaluttomuudella ja mahan toiminnialla, kun syödään esim. tosi paljon marjoja ja tiettyä erikoisruokavaliota, niin keskittyminen onnistuu ja rauha tulee maahan silloin tällöin.
 
vieras
Meil kanssa sama homma. Putoilee tuolilta syödessä, ei jaksa kunnolla keskittyä mihinkään. Välillä saattaa katsoa lastenohjelmia ihan rauhallisesti, mut monesti senkin ajan pyörii lattialla kuin hyrrä. Osaa piirtää ja tykkää askarrella, mutta koska ei jaksa keskittyä, niin tulos on ´lopulta sama kuin 2 veellä. Eli monta paperia yhtä sotkua suurinpiirtein.Haluaa pelata, mutta viiden minuutin päästä peli menee siihen, että minä koko ajan sanon että sinun vuoro heitä nyt.
 
...
En nyt tiedä oikeastaan mitään tuosta adhd:sta, mutta vastaanpa silti...

Mulla on kolme lasta, ja luulen että kahdella on jotain ongelmaa keskittymisen kanssa.

Isompi(9v) turhautuu ihan liian usein, hermostuu heti jos vaatteet ei mee, hiha menee takin hihan sisään huonosti, aistiyliherkkyyksiä on, ei pysy hetkeekään paikallaan, keskittyminen vaikeaa ja joskus joku kiinnostava asia saa ylikeskittymään, jos poika istuu niin vähintään jalkoja on heilutettava tai jotain näperrettävä samalla. Unohtaa asioita, ja tavarat on aina hukassa. Ja välillä unohtaa kesken lauseenkin mitä oli sanomassa.

Pienempi(4v) on oikea ikiliikkuja. Mä voisin liimata sen tuoliin syömisen ajaksi, eikä se silti pysys paikallaan. Hän myös turhautuu ja hermostuu helposti, tosin uhmaikäkin tässä samalla joten vaikeapa tuota on ihan vielä lähteä arvioimaan... Tytön syöminen kestää vähintään tunnin, yleensä kauemmin. Vaikka kuinka vahdin ja laitan mahdollisimman rauhallisen ruokailun ajan, leluja ei saa tuoda pöytään jne niin en saa tyttöä pysymään pöydässä...

 
v
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
lähteä arvioimaan... Tytön syöminen kestää vähintään tunnin, yleensä kauemmin. Vaikka kuinka vahdin ja laitan mahdollisimman rauhallisen ruokailun ajan, leluja ei saa tuoda pöytään jne niin en saa tyttöä pysymään pöydässä...
Me käytiin joskus ravitsemusterapeutin juttusilla, ja siinä muiden asioiden ohella tuli neuvo, että ruokailu ei saisi kestää juuri puolta tuntia kauempaa. Oli meille ihan hyvä ohje. Siihen mennessä jos ei ollut syönyy, niin kiitti ja heippa. Rauhoitti ruokailutilanteita. Eikä me kyllä kellosta kytätty eikä lapselle koskaan mitään aikatajoituksia annettu.
 

Yhteistyössä