Ei mitään lomasuunnitelmia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vink
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vink

Vieras
eikä kovin paljon rahaa toteuttaa mitään kun elämme yhden palkalla.
lapset alakouluikäisiä.
Mitä edullisia retkiä ja matkoja? mitä voisi tehdä kesällä koululaisten kanssa?

Viettäkkä loma kotona. Käykää uimassa yleisellä rannalla omine eväiden kanssa ja olkaa koko päivä. Tehkää retkiä lähimetsiin, joka paikkakunnalla on jotain metsä/ luontopolkuja. Leipokaa yhdessä. Nukkukkaa pari yötä teltassa, vaikka omalla pihalla. Tehkää jousipyssyjä ja kaarnalaivoja. Katsokaa yhdessä telkkaria.
Ota selvää srk:n tai kunnan kesäleireistä, vaikka ne taitaa olla jo täynnä.

Mä kaipaisin aina paikkakuntaa näihin aloituksiin. Mä en tiedä muusta kuin siitä, mitä voi tehdä pk-seudulla jos rahaa on vähän.

Lapsille on kumminkin tärkeintä se, että on kiireetöntä yhdessäoloa perheen kesken, mä luulen.

Riippuu vähän siitä missä asutte, mutta ainakin täällä pk:seudulla on kaikenlaisia järjestettyjä retkiä, joille voi osallistua ihan ilmaiseksikin ja myös lähisaariin pääsee edullisesti retkeilemään, Nuuksio kannattaa myös muistaa ja muualla Suomessa muut kansallispuistot. Niissä riittää katsottavaa ja koettavaa useammaksikin viikoksi koko perheelle.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja yh:
Minä lähden kahden lapsen kanssa RAY:n tukemalle lomalle, viikko täysihoidolla :) Ja maksoi vain 155? meiltä kolmelta koko viikko!!

voisi olla kiva ajatus, mutta ei taida peruutuspaikkoja olla?

Ei varmasti ole ja hakijoitakin on jonotuspaikoilla, mutta vinkiksi jatkoa varten ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Hp:
Riippuu vähän siitä missä asutte, mutta ainakin täällä pk:seudulla on kaikenlaisia järjestettyjä retkiä, joille voi osallistua ihan ilmaiseksikin ja myös lähisaariin pääsee edullisesti retkeilemään, Nuuksio kannattaa myös muistaa ja muualla Suomessa muut kansallispuistot. Niissä riittää katsottavaa ja koettavaa useammaksikin viikoksi koko perheelle.

siis tarkoitatko että ajaisimme joka päivä jonnekin kansallispuistoon ja takaisin ? vai voiko niissä yöpyä? Pidän luonnosta joten tuo kuulostaa kivalta.

siis tarkoitatko että ajaisimme joka päivä jonnekin kansallispuistoon ja takaisin ? vai voiko niissä yöpyä? Pidän luonnosta joten tuo kuulostaa kivalta.

no helvetistäkö me tiedetään mihin sun pitää ajaa ku et sanonut missä asut!

Alkuperäinen kirjoittaja jea:

No älä nyt hermostu hyvä ihminen! Loman tarpeessa taidat olla sinäkin ;)

Kunnan/kaupungin sivuilta varmaan löytyy jotain vinkkiä kesätapahtumista. Kannattaa katsoa myös naapurikuntien tarjonta. Matkustakaa junalla johonkin lähikuntaan, alle 6v pääsee ilmatteeks, halpaa ja nopeaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja n:
Viettäkkä loma kotona. Käykää uimassa yleisellä rannalla omine eväiden kanssa ja olkaa koko päivä. Tehkää retkiä lähimetsiin, joka paikkakunnalla on jotain metsä/ luontopolkuja. Leipokaa yhdessä. Nukkukkaa pari yötä teltassa, vaikka omalla pihalla. Tehkää jousipyssyjä ja kaarnalaivoja. Katsokaa yhdessä telkkaria.

Tuo on niin normaali kesäpäivä... me tehdään tuota joka päivä, rannalle, metsään, eväitä, leipomista. Mä ainakin haluan just tuosta eroon.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja jea:

No älä nyt hermostu hyvä ihminen! Loman tarpeessa taidat olla sinäkin ;)

Kunnan/kaupungin sivuilta varmaan löytyy jotain vinkkiä kesätapahtumista. Kannattaa katsoa myös naapurikuntien tarjonta. Matkustakaa junalla johonkin lähikuntaan, alle 6v pääsee ilmatteeks, halpaa ja nopeaa :)

en mä oo loman tarpees, tai no oon, mut mä oon munan tarpees, ku ukko ei oo antamas vähintään viikkoon :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja n:

Tuo on niin normaali kesäpäivä... me tehdään tuota joka päivä, rannalle, metsään, eväitä, leipomista. Mä ainakin haluan just tuosta eroon.

no älä tee mitään. Käy vieraissa.

- Pyöräretki ympäri oman kunnan tai vähän pidemmällekin telttojen ja / tai parin retkeilymajayön kanssa.
- Srk:n perheleirit ovat rentoja aikuisillekin, kun saa mennä valmiiseen pöytään.
- Antakaa lasten suunnitella oma vesipuisto / huvipuisto / minigolfrata kotipihalle ja toteuttakaa se yhdessä.
- Lapset voisivat myös perustaa sirkuksen tai teatteriseurueen ja esittää sitten teille ja vaikka naapureille / kavereille / sukulaisillekin.
- Tehkää itse elokuvia tai valokuvakirja.
- Järjestäkää lapsille jännä yllätysyöretki tai retki katsomaan nousevaa aurinkoa lähimetsään.
- Tarkkailkaa luontoa ja pitäkää luontopäiväkirjaa.
- Kohokohdaksi joku pieni matka oikeaan huvipuistoon / eläintarhaan / risteilylle, jota sitten odotetaan ja suunnitellaan koko kesä.
- Retkeilkää kirjastoon ja lukekaa yhdessä jotain kaikille mieluista kirjaa jatkosatuna (ainakin meidän 3.-, 5.- ja 6.-luokkalaiset tykkäävät, kun heille luetaan) - ehdotan Veljeni Leijonamieltä.

Yhteistyössä