Ei minkäänlaista vastuuta!

Kirjoitin tässä aikaisemmin 2,5 v. vanhasta LG:n töllöstä joka pimeni kesken katselun, ääni vain kuuluu.
Tänään olen soittanut eri tahoille, myyjä käski soittaa tekniseen tukeen, tekninen tuki käski soittaa huoltoon. Huollossa ei osattu sanoa juuta jaata, vika voi olla iso tai sitten ei. Pitäisi lähettää laite Jyväskylään nähtäväksi. Ja hintaa tulisi arviolta? -Ei osaa sanoa.

Takuu on siis helmikuussa mennyt umpeen mutta kuluttajasuojalain tuotevastuupykälä pitäisi tässä olla käytössä. On yleisesti oletettavaa että tv kestää kauemmin kuin muutaman kuukauden yli takuuajan. Huollossa mies väitti että tämä pykälä ei enää päde, on tullut ennakkopäätös että myyjä ja valmistaja vastaavat tuotteesta vain takuuajan. Onko näin, onko joku muu teistä kuullut tästä ennakkopäätöksestä?

Kuluttaja-asiamies ei vastannut kun yritin tarkastaa väitteen. Yksikään tv-huolto Kokkolassa ei tänään iltapäivällä vastannut puhelimeen.

Tämä menee siihen että maksan omavastuuosuuden ja vakuutusyhtiö loput, mutta edelleenkin olen sitä mieltä että töllön pitäisi kestää kauemmin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;24175067:
huollon mies on hädissään valehdellu sulle.
Tarkistan tuon vielä väittämän kunhan ka on huomenna aamupäivällä tavoitettavissa. Mutta kyllähän tämä vaikuttaa mun tulevaisuuden ostopäätöksiin, sekä laitteen merkin että ostopaikan suhteen. LG:n imurikin oli täys susi, vuoden päästä tehot oli veks ja laite jouti autotalli-imuriksi.
 
Määä
Mä oon joskus kuullu juttua että ne oikeesti virittää telkkarit sun muut laitteet usein nykyään niin että ne hajoo just aika pian takuuajan umpeuduttua. Etkä sä oo ensimmäinen jolle oon kuullu käyneen niin. Money talks.
 
"vieras"
Pelkkä takuuajan päättyminen ei riitä perusteluksi sille, miksi liike ei ole vastuussa laitteen vikaantumisesta. Jos pystyt osoittamaan, että tuotteessa on (sinusta ja sen käytöstä riippumaton) virhe eli tässä tapauksessa ehkä sen, mitä saman laatuisten ja hintaisten tavaroiden yleensä oletetaan kestävän.

Lähtökohtaisesti kai voi olla sitä mieltä, että tv ei ole niin vanha että vika on vanhenemisen syytä, ja tällöin kyseessä täytyy olla valmistusvika, joka on korvattava kustannuksitta. Ongelmana on kuitenkin se, että taulutelkkareiden oletetusta käyttöiästä on liikkeellä erilaisia lukuja, jopa tuo maaginen 2 vuotta. Ehkäpä kuluttaja-asiamiehellä on tähän joku arvio heittää.
 
Destello
Kuulostaisi että se isoin vika on siinä, että asut Kokkolassa. Täällä nyt ei koskaan saa mitään toteutettua, saati korjattua jos joku menee rikki ja pitää olla yhteydessä myyjään/maahantuojaan takuuasioissa tai vastaavissa. Toki muutama mieltä piristävä poikkeus tästäkin kaupungista löytyy, mutta valitettavasti ei voi kuin yleistää takuuhuollon surkeutta täällä päin.

Itselläkin saman ikäinen LG:n töllö, ja muitakin kyseisen valmistajan tuotteita ja ovat kyllä pelittäneet itsellä vuosikausia hyvin ilman minkäänlaista ongelmaa. Toivotaan tsemppiä sulle, et saisit telkkarin kuntoon vähällä vaivalla, ja et kaikki kääntyis vielä parhaaks. Kurjaahan tommonen on, ku noita tapauksia on parin viime vuoden aikana tullut useita tuttavillekin.
 
Kuulostaisi että se isoin vika on siinä, että asut Kokkolassa. Täällä nyt ei koskaan saa mitään toteutettua, saati korjattua jos joku menee rikki ja pitää olla yhteydessä myyjään/maahantuojaan takuuasioissa tai vastaavissa. Toki muutama mieltä piristävä poikkeus tästäkin kaupungista löytyy, mutta valitettavasti ei voi kuin yleistää takuuhuollon surkeutta täällä päin.

Itselläkin saman ikäinen LG:n töllö, ja muitakin kyseisen valmistajan tuotteita ja ovat kyllä pelittäneet itsellä vuosikausia hyvin ilman minkäänlaista ongelmaa. Toivotaan tsemppiä sulle, et saisit telkkarin kuntoon vähällä vaivalla, ja et kaikki kääntyis vielä parhaaks. Kurjaahan tommonen on, ku noita tapauksia on parin viime vuoden aikana tullut useita tuttavillekin.
Mun ongelma on se että ostin tuon hobbarista, kun sen sai jotain 700 €:n pintaan, täällä sama tv oli kalliimpi. Jos se olisi ostettu täältä voisin katsoa myyjää silmiin ja pikkukaupungissa ei ole varaa nikotella näissä asioissa.

Pojalle tuo on ikävää, kun tv oli hänen huoneessaan ja nyt hän ei sitten pääse pelaamaan. Mutta ei se nyt niin kesällä haittaa.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä