Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Juu:Jos olitte kylässä edellisenä päivänä kun vauvanne sairastui, tartunta tuli todennäkösesti muualta kun kyläpaikasta. Flunssa itää yleensä pari-kolme päivää.
jos pitää olla tunnilleen tarkkoja niin MELKEIN 2 PÄIVÄÄ kävimme kylässä ti iltana ja to aamuna oli kipeä......joko nyt tajuat?? ja missään muualla emme edes me vanhemmat vierailleet noina päivinä tai kukaan käynyt kylässä....johan se nyt on ilmiselvää
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Juu:Jos olitte kylässä edellisenä päivänä kun vauvanne sairastui, tartunta tuli todennäkösesti muualta kun kyläpaikasta. Flunssa itää yleensä pari-kolme päivää.
jos pitää olla tunnilleen tarkkoja niin MELKEIN 2 PÄIVÄÄ kävimme kylässä ti iltana ja to aamuna oli kipeä......joko nyt tajuat?? ja missään muualla emme edes me vanhemmat vierailleet noina päivinä tai kukaan käynyt kylässä....johan se nyt on ilmiselvää
Istuitteko te vaan kotona keskenään ne kaksi päivää, ette käyneet ulkona tai kaupassa tai yhtään missään. Flunssa kun nyt voi tarttua missä vaan. Onneksi mulla on tervejärkisiä kavereita, jotka eivät pientä flunssaa pelkää.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mä ymmärrän ap sua täysin! Meillä on kans sairasteltu vain ja ainoastaan sen jälkeen kun on kyläilty sairaiden lapsiperheiden luona, kerran niin että heillä oli ihan vasta alkanu nenä vuotaa joten eivät olleen ehtineet ilmottaa asiasta, toisen kerran niin että tauti oli jo olevinaan ohi, mut silti vaan saatiin tartunta. Meidän lapsi tosin ei ole ihan vauva enää, mutta ei sitä silti ole kiva öitä valvoa sen kanssa kun on röörit niin tukossa ettei meinaa henkeä saada. Itse samaten olen joka taudin jälkeen joutunut vielä antibioottikuurille että ei ole ainoastaan lapsi joka kärsii. Ja kyllähän sitä voi ajatella et tulee jos tulee, ja ei sitä tiedä mistä sen saa, mut me kyllä ollaan aina saatu nimenomaan sairailta lapsikavereilta n. 3 päivää vierailun jälkeen...
Alkuperäinen kirjoittaja sorry:Ap vaikuttaa vähän turhan tiukkapiposelta.
Kannattaa pysyy kotona siihen asti, kun lapsi täyttää 7. Ja varmuuden varoiksi olla päästämättä sinne ketään, niin ei altistu ikinä millekään.
Alkuperäinen kirjoittaja sorry:Ap vaikuttaa vähän turhan tiukkapiposelta.
Kannattaa pysyy kotona siihen asti, kun lapsi täyttää 7. Ja varmuuden varoiksi olla päästämättä sinne ketään, niin ei altistu ikinä millekään.
Alkuperäinen kirjoittaja meikkis:Meille ei kans kukaan ole tervetullut kipeänä.
Ja kipeydellä en tarkoita kolmatta viikkoa valuvaa nenää tai pitkään jatkunutta yskää, vaan sellaista flunssaa, minkä takia ei lasta ei voisi viedä esim. hoitoonkaan tai kouluun. (toki niidenkään raja ei kaikilla ole selvä...)
En ole mikään tautikammoinen enkä välttele kauppoja, mutta onhan se nyt ihan selvää tahallaan tartuttamista jos mennään toisen kotiin selkeästi kipeänä.
Toki sellaiset jotka hoitavat lapsensa kotona, eivät ehkä asiaa niin osaa ajatella, koska heille tuo flunssa vaikuttaa korkeintaan ulkoiluihin tms.
Mutta meillä työssäkäyvillä se tekee sen, että sitten "väännetään kättä" miehen kanssa kumpiko joutuu jäämään kotiin hoitamaan sairasta lasta.
Me lähdettiin kylään kauas, monen tunnin ajomatka ja perillä isäntäväki iloisesti oksentelee ja ripuloi. Kun käyttää käsidesiä niin ei kuulemma tartu! Halusivat nähdä meidän lapset niin siksi eivät kertoneet asiasta kuin vasta ovella. Meillä oli mukana myös 3 kk vauva. Lähdettiin kotiin seuraavana päivänä ja saatiin kaikki mahatauti. Vauva joutui sairaalaan tarkkailuun kun oksensi ja ripuloi maidot ulos.
Huomautin asiasta isäntäväelle enkä saanut edes anteeksipyyntöä! Eukko vaan selitti ettei voinut tiedää taudin olevan niin tarttuva ja löpölöpö, ämmä valehteli päin naamaa. Hän on lastenhoitaja ammatiltaan ja sanoin että varmasti tietää mahataudin tarttuvan helposti. Sitten mä sain syyt niskoilleni kun kuulemma suojelen lapsia ihan liikaa ja mun pitää hankkia muovikupla johon laitan ne asumaan kunnes ovat aikuisia.Mä siis nipotan turhasta! Eniten vituttaa että tuo ämmä on lasten mummu, ei voi oikein välejä katkaista.
Alkuperäinen kirjoittaja öhm;23528279:Mulla on "aina" flunssa kun olen pölylle allerginen. Nenä vuotaa jatkuvasti, enkä viitsi syödä allergialääkkeitä jatkuvasti. Joku voi ajatella että olen koko ajan bakteeriflunssassa aivastelujeni ja niiskutusteni perusteella, mutta en ole. Olisi tökeröä jos joku kieltäisi minua tulemasta kylään tämän takia.