Ei kutsua tarhakaverin synttäreille

**
no harvinhan sitä vaan yks jää kutsumatta, yleensä kutsutaan ne, joitten kanssa leikkii eniten. myös inhimillisen erehtymisen mahdollisuus on olemassa, jos on vaikka tarhakuvasta katottu lapset, eikä ole sattunut siinä olemaan tai lapsi ei vaan ole sillä hetkell muistanut kaikkia...
 
vieras
Meiän vähän päälle kolmevuotias on ollut puoli vuotta tarhassa, eikä ole kutsuttu kenenkään synttäreille. En tiiä eivätkö tapaa täällä pitää kutsuja vai eikö vaan ole listalla. yhen kerran olen lapsen kuullut puhuvan jonkun synttäreistä, että hänkin pääsee sinne, vaan kutsua ei ole kuulunut.

Mietin tossa lapsen omia tulevia synttäreitä, että kuuluuko sit kutsua ketä/ketään? Mä en oikeastaan tiedä edes kaikkien lasten nimiä saati tunne vanhempia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nikaya:
No niin, kyse on siitä että ystäväni lapsi on saman ikäinen ja samassa tarhassa. Ja siis järjestää kaverisynttärit. Mutta ei ole kutsunut meitä, vaikka on kutsunut siis lähes kaikki muut.
Onko se normaalia?
Omalle kohdalle jos sattuisi tuo tilanne, niin otaksuisin, ettei meitä sinne haluta ja sillä selvä.
 
No ei kyllä ihan normaalilta kuulosta.. Oliskohan jaettu tarhassa kutsut ja te olleet poius tai hävinnyt eikä lapsi muista. Mitä lapsi itse asiasta meinaa, noteeraako ollenkaan? Ikäviä juttuja tosiaan, mut jollei lapsi siitä piittaa, antaa olla. Mua kyllä kaihertaisi siltikin..
 
**
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meiän vähän päälle kolmevuotias on ollut puoli vuotta tarhassa, eikä ole kutsuttu kenenkään synttäreille. En tiiä eivätkö tapaa täällä pitää kutsuja vai eikö vaan ole listalla. yhen kerran olen lapsen kuullut puhuvan jonkun synttäreistä, että hänkin pääsee sinne, vaan kutsua ei ole kuulunut.

Mietin tossa lapsen omia tulevia synttäreitä, että kuuluuko sit kutsua ketä/ketään? Mä en oikeastaan tiedä edes kaikkien lasten nimiä saati tunne vanhempia.
mun vanhempaa lasta ei kutsuttu koko tarha-aikana kenenkään synttäreille eikä kuopustakaan ole kutsuttu kuin yksille. jostain syystä nuo lapseni eivät ole halutuimpien kavereiden joukossa, vaikka ovat ymmärtääkseni ihan normaaleja ja mukavia, en tiedä miks ei kelpaa edes saman talon lasten synttäreille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nikaya:
No niin, kyse on siitä että ystäväni lapsi on saman ikäinen ja samassa tarhassa. Ja siis järjestää kaverisynttärit. Mutta ei ole kutsunut meitä, vaikka on kutsunut siis lähes kaikki muut.
Onko se normaalia?
Jos te äidit olette ystäviä, niin mä olettaisin, että kutsu teille tulee sitten muiden äidin/vanhempien ystävien ja heidän lastensa kanssa samaan juhlaan eikä siis sen vuoksi kaverisynttäreille ollenkaan. Voisiko tämä olla mahdollista?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nikaya:
No niin, kyse on siitä että ystäväni lapsi on saman ikäinen ja samassa tarhassa. Ja siis järjestää kaverisynttärit. Mutta ei ole kutsunut meitä, vaikka on kutsunut siis lähes kaikki muut.
Onko se normaalia?
no jos teidät koko perheenä kutsutaan sitten erikseen,sitten kun muutkin vieraat tulee? eli siis muut kuin nämä tarhakaverit...ja tämä ystäväs ei ehkä sitä ajatellu noin että siitä nyt kova haloo nousis =)
 
niin
Alkuperäinen kirjoittaja Nikaya:
Niin. En usko että meitä on koskaan ollut tarkoituskaan kutsua.
Koska ystäväni kyllä puhuu ja kertoo juhlista, joissa oli siis lähes parikymmnetä lasta tarhasta.
En ole kysynyt miksi meitä ei kutsuttu, ja hän vaahtoaa kuinka makeat juhlat heillä oli.
ystäväsi on idiootti, niinkuin mun lasten täti, joka ei koskaan kutsu mun lapsia lastensa (eli siis serkkujen) synttäreille, mutta puhuu ihanista juhlistaan mielellään mun lasteni kuullen jälkikäteen.
jotkut ihmiset vaan ovat sillälailla sairaita, etä saavat tuollaisesta jotain perverssiä tyydytystä.
onko ystävyys jatkamisen arvoinen?
 
tuotasiis
ovatko lapset varmasti samassa ryhmässä? yleensä kai kutsutaan oman ryhmän kaverit. toisekseen, onko varma ettei ole järjestämässä eri kutsuja johon teidät olis kutsuttu? kolmas selitys ja loogisin olis että sun lapsen kutsu on lapseltasi kadonnut tarhassa tai matkalla sinne. ymmärsin että juhlat on jo olleet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nikaya:
Ei ole sellaistakaan kutsua tulossa. Olemme ystäviä, eikä meillä ole yhteistä kaveripiiriä. Se olisi ollut lapselleni tuo tahraryhmä se kaveripiiri.
Kummissani ehkä olisin minäkin tuossa tilanteessa... Kutsun katoaminen voi kyllä olla yksi selitys.
 
Voi itku, kuulostaa hassulta... :eek: Mutta tommosta se noiden synttäreiden kanssa on; kutsumisissa pätee viidakon laki. Mitä pinempänä lapsi oppii pääsemään asian yli sen parempi..eli yritä itse olla reipas, ei kannata vajota suremaan asiaa lapsen kanssa, vaikka lapsen pettymyksen katseleminen kuristaisikin kurkussa. :|
 
vieras
Etkö voisi kysellä vaikka sieltä tarhasta asiaa? Sano, että huomasit tälläiset juhlat pidettävän, mutta sinun lapsesi ei saanut sinne kutsua. Lisää vielä, että olet huolissasi ja haluat varmistaa ettei se vaan johdu lasten huonoista väleistä. Jos lapsilla on kinaa keskenään, niin eikö se olisi myös hyvä olla vanhempien tiedossa?
 
Eli
nyt tuon ystäväsi sanomisten ja synttärikutsun saamatta jäämisen takia olet huolissasi siitä, onko pojallasi ystäviä tarhassa ja pärjääkö muiden joukossa? Eli tavallaan pohdit sitä, eikö lapsestasi pidetä?
 
Sun
ystäväsi kuulostaa ihan mun entiseltä lukioaikaiselta ystävältäni. Nykyään ei ollakaan enää tekemisissä. Puhu ystäväsi kanssa, olette aikuisia ihmisiä. En mä alkaisi "antamaan samalla mitalla takaisin", sen sijaan kävisi varmaan niin, että ottaisin etäisyyttä kyseiseen henkilöön ja yhteydenpito siitä pikku hiljaa laimenisi.
 
Voisit ihan sanoa ystävällesi että ei tunnu kovin kivalta että hän jättää tarkoituksella yhden ainoan kutsumatta ilman mitään järkevää syytä ja sitten koittaa kaikin keinoin rehvastella ja kehua juhlia, jolloin tälle kutsumattomalle tulee varsin paha mieli.
Tai kysyä että onko hän huomannut että tekee noin, tai että tuntuisiko hänestä itsestään kivalta jos itselleen tehtäisiin juuri noin kuin kuvailit hänen tekevän muille.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja **:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meiän vähän päälle kolmevuotias on ollut puoli vuotta tarhassa, eikä ole kutsuttu kenenkään synttäreille. En tiiä eivätkö tapaa täällä pitää kutsuja vai eikö vaan ole listalla. yhen kerran olen lapsen kuullut puhuvan jonkun synttäreistä, että hänkin pääsee sinne, vaan kutsua ei ole kuulunut.

Mietin tossa lapsen omia tulevia synttäreitä, että kuuluuko sit kutsua ketä/ketään? Mä en oikeastaan tiedä edes kaikkien lasten nimiä saati tunne vanhempia.
mun vanhempaa lasta ei kutsuttu koko tarha-aikana kenenkään synttäreille eikä kuopustakaan ole kutsuttu kuin yksille. jostain syystä nuo lapseni eivät ole halutuimpien kavereiden joukossa, vaikka ovat ymmärtääkseni ihan normaaleja ja mukavia, en tiedä miks ei kelpaa edes saman talon lasten synttäreille.
No miten te sitten teitte, kutsuitteko vastavuoroisesti ketään?

Ap:n tapausta en ihan ymmärrä. Paitsi että omassa kaveripiirissä on melko smanlainen tapaus. Meiän lapset eivät ole samassa tarhassa mutta hyviä kavereita keskenään.
 
vieras
Niin ei toi minusta kuulosta ystävän käytökseltä. Tietty jos hän meinaa, että te ootte kavereita mut lapset keskenään ei. En itse tommosta ystäväksi kutsuis, kaveriksi korkeintaan ja kanssa harkitsisin kaveruussuhteen jatkumista. Toisaalta ne on vaan yhet synttärit muta aika tärkeä juttu lapsille kuitenkin.
 

Yhteistyössä