Ei kutsua tarhakaverin synttäreille

Eve
Meillä jätettiin tarhakavereista kutsumatta kaksi lasta ihan vaan siksi, että kumpikin tuntuivat jatkuvasti kiusaavan sekä omaa tyttöämme että ilmeisesti muitakin. Tyttö ei itse tahtonut heitä juhliinsa, koska ei tykännyt heistä. En tiedä, pahoittivatko näiden lasten mahdollisesti mielensä, mutta näin oli mielestämme parempi.
 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja Athene:
Hetken olin sitä mieltä et kutsuisin sun asemassasi "ystäväsi" lapsen lapsesi synttäreille...mut sitten harkittuani uudestaan pohdin sitä, että olisi ihan oikein hänelle kun hekään eivät kutsuneet lastasi juhliin. Ehkäpä hänen silmänsä avautuisivat, ja voisi miettiä miten tässä näin kävi. Mietityttä tuo kaverisi lapsen käyttäytyminen...miten juhlat sujuvat jos yksi on tuollainen joka muita lyö tai tuuppii.
Eli laitetaan lapset kärsimään siitä, että halutaan antaa äidille opetus? Jep.
Kostot sikseen.

Minusta on muuten tosi omituista ylipäänsä pitää tuon ikäisille kaverisynttäreitä, siis niin että kutsuu tarhakaverit. Oman poikani 3 v juhlissa ei ollut yhtään tarhakaveria eikä kutsuja ole tullut muiltakaan, vaikka tiedän että hänellä hyviä kavereita siellä on. Ehkä joskus 5-vuotiaana voisin kuvitella että kutsuisin tarhakavereita synttäreille.
 
**
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja **:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meiän vähän päälle kolmevuotias on ollut puoli vuotta tarhassa, eikä ole kutsuttu kenenkään synttäreille. En tiiä eivätkö tapaa täällä pitää kutsuja vai eikö vaan ole listalla. yhen kerran olen lapsen kuullut puhuvan jonkun synttäreistä, että hänkin pääsee sinne, vaan kutsua ei ole kuulunut.

Mietin tossa lapsen omia tulevia synttäreitä, että kuuluuko sit kutsua ketä/ketään? Mä en oikeastaan tiedä edes kaikkien lasten nimiä saati tunne vanhempia.
mun vanhempaa lasta ei kutsuttu koko tarha-aikana kenenkään synttäreille eikä kuopustakaan ole kutsuttu kuin yksille. jostain syystä nuo lapseni eivät ole halutuimpien kavereiden joukossa, vaikka ovat ymmärtääkseni ihan normaaleja ja mukavia, en tiedä miks ei kelpaa edes saman talon lasten synttäreille.
No miten te sitten teitte, kutsuitteko vastavuoroisesti ketään?

Ap:n tapausta en ihan ymmärrä. Paitsi että omassa kaveripiirissä on melko smanlainen tapaus. Meiän lapset eivät ole samassa tarhassa mutta hyviä kavereita keskenään.
no kyllä me kutsuttiin niitä tarhan lapsia, mutta ei montaakaan päässyt koskaan tulemaan. lapseni on sellainen hiljainen pohdiskelija, eikä yhtään rämäpää, oisko sitten ollut muille jotenkin liian outo tai kova pala?
juhlittiin sitten useimmin omalla perheellä.
 
Yksi näkökulma
Oma lapseni on jo koululainen, eli viime syksynä tuli sellainen tilanne vastaan (pieni luokka, 13 oppilasta) et on kaikkien muiden poikien kans tekemisessä paitsi yhden, joka on erityislapsi - se ei sinänsä syy, mutta on agressiivinen, eli hentoinen poikani suorastaan pelkää häntä. Ja kyllä, minun mielestäni poikani sai kutsua kaikki muut pojan paitsi tämän yhden ja lisäksi kutsui pari tyttöä. Ihan koko luokkaa ei siis kutsuttu, mutta pojista jäi kutsumatta vain tämä yksi. Normaalitilanteessa olisin toimittanut kutsumaan hänetkin ja poikani olisi varmaan kutsunutkin, mutta mielestäni on täysin oikein saada olla kutsumatta sellaista, joka lyö, menettää malttinsa eikä kuulu "kavereihin", vaikka hieman taisi poikaanikin vaivata - mutta en minäkään halunnut sitä riskiä, että synttärit menee sen takia pilalle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nikaya:
Tarhan mukaan lapsilla ei ole kinaa. Ystäväni lapsi on kyllä pieni nyrkkisankari. Häntä on pidetty jäähyllä siitä kun hän on purrut muita lapsia ja lyönyt ja tuuppinut. Myös omaani, mutta tarhan mielestä ei enempää kuin muitakaan lapsia. Sillä hän lyö kaikkia muitakin.
Ystäväni on vain todennut että hänen lapsensa ei tykkää kaikista lapsista.
Ilmeisesti ei sitten pidä minun lapsestani.
Mina olisin silti kutsunut. Vaikkei lapset olekaan parhaita kavereita niin valttaisin silti kaikenlaista eripuraa ja pahoittamasta lapsen mielta ja kutsuisin kaikki.

Mut kysymallahan se selviais miksi sinun lastasi ei ole kutsuttu. Tai sitte jos et halua suoraan kysya niin voithan antaa synttarilahjan ja kertoa etta lapsesi kovasti odotti synttarikutsuja mutta ainakin tassa olis tama lahja lapseltasi.

 
oho
Alkuperäinen kirjoittaja Nikaya:
Familia, hyvä idea. Mutta toteutin sen jo. Ystäväni vain otti lahjan vastaan, eikä juuri kiitellyt. Alkoi kovasti vaahdota kuinka hänen lapsensa sai tosi paljon paketteja ja kuinka tykkää avata paketteja jne jne.
Ei hän siis oikeastaan reagoinut millään lailla.
Pitää ilmeisesti itsestään selvänä tätä tilannetta joka minun mielestäni on jo koominen.

Kuinka moni äiti ilkeäisi toimia noin? Saati sitten ystävä?

Joku vastasi että lihavat ovat rumia sisältä. Eipäs nyt liioitella, ei aina ole noin.
Tunnen monta lihavaa ihmistä, joita on myös kiusattu, mutta he ovat päin vastoin kun tämä ystäväni toiset huomioon ottavia ja aivan ihania ihmisiä.

Tämä ystäväni ei mielestäni ole edes ollut todella pahasti kiusattu, ei ainakaan lukiossa ollut. Poikaystävää tai muuta on toki ollut vaikeampi ehkä saada, tai ainaakaan hänen on ollult vaikea olla tosi suosittu, kun on ollut ylipainoinen.
Enkä sen vuoksi hänen täytyy nyt elää surjijän roolia lapsensa kautta.
Ja ehkä sen vuoksi on niin haukkana että häen lapsensa pakosta täytyy olla se suosittu ja napa.
en nyt ihan tarkkaan lukenu koko ketjus mutta SÄ VAAHTOAT!! :X
 
ilkeää tuollainen :eek: Toisaalta millaisia kavereita te ootte, nette leikkipuistossa tai pihalla kun meette hiekkikselle???? se ei vielä musta edellytä lapsen kutsumista synttäreille jos se sun "ystävän" lapsi ei ole sun lasta halunnut syystä tai toisesta kutsua eli se lapsi kai saa sanoa kenet kutsuu??? Mutta tietty jos ootte hyviä kavereita keskenänne ja säkin oot heidät kutsunut teidän synttäreille niin sitten täytyy kyllä ihmetellä :/
 

Yhteistyössä