Ei kesätöitä, ei työpaikkaa, eikä varmaan harjoittelupaikkaakaan....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mä en ikinä pääse enää töihin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23531028:
Saako udella aiempaa koulutustasi? Mulla lähti aikoinaan uraputki alkuun juurikin työharjoittelupaikasta. Menin sinne, olin hyvä työssäni, mut vakinaistettiin jo ennenkuin harjoitteluaika päättyi ja siitä se sitten lähti.

Automaatio insinööri :D Juu se on tuo työharjoittelu mun viimeinen oljenkorsi täällä ja jos sen kautta ei nappaa, niin pakko kai se on laittaa kamat kasaan, talo myyntiin, perhe kainaloon ja alkaa valumaan alaspäin...

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;23531012:
No miten tuollaistakaan sitten selitetään? En tiedä olenko jotenkin sanallisesti lahjaton, mutta minulle olisi kyllä vaikea selittää, miksi haluaisin johonkin työpaikkaan. Itselläni on jo yli 5 vuotta ollut tähtäimessä yksi unelmatyöpaikka, mutta jos minulta kysyttäisiin, miksi haluan juuri sinne, niin en kyllä oikeasti osaisi sanoa muuta kuin että tykkäisin kovasti siitä työstä. Voiko siihen edes vastata millään muulla tavalla?

Tuolla aiemminkin vertasin näihin tosi-tv-kilpailuihin, jossa jokainen sanoo kysyttäessä samat asiat, vähän eri sanoin ja painotuksin, mutta mitään mullistavaa sisältöä näissä vastauksissa ei kuitenkaan mielestäni ole. Sen vuoksi ihmettelen, että tällaisista kysymyksistä on tehty juuri niitä ratkaisevia kysymyksiä.
Mä ymmärrän hyvin sun ongelman :) Silloin, jos on työntekijän markkinat eli hakijoita on vähemmän kuin avoinna olevia työpaikkoja, hakemuksella ja osaamisensa, motivaationsa ja innostuksensa ilmaisemisella ei ole niin suurta merkitystä. Monilla aloilla kuitenkin tilanne on nyt toisin eli on työantajan markkinat eli hakijoita moninkertainen määrä verrattuna avoimiin työpaikkoihin. Ja tosiasia on, että yleensä niissä hakijoissa on edes muutama, jotka tietävät - ja osaavat sen hakemuksessaan myös ilmaista - miksi haluavat juuri kyseiseen paikkaan, miksi juuri he olisivat hyviä kyseiseen työhön ja työyhteisöön jne. Itsensä ilmaiseminen sanallisesti on kyllä aika tärkeää silloin, jos hakee sellaista avoinna olevaa työpaikkaa, jota luultavasti hakee kymmenet muutkin.

[QUOTE="a p";23531048]Automaatio insinööri :D Juu se on tuo työharjoittelu mun viimeinen oljenkorsi täällä ja jos sen kautta ei nappaa, niin pakko kai se on laittaa kamat kasaan, talo myyntiin, perhe kainaloon ja alkaa valumaan alaspäin...[/QUOTE]
Ja sitten sä asut siellä pohjoisessa, dämn!!! Kokeiles muuten hakea joko harjoittelu- tai muita hommia yrityksistä, jotka toimivat terveydenhuollon laitepuolella. Myös sairaanhoitopiirin tietohallinnosta kannattaa kysellä. Meillä seisoo toimistolla neukkarissa jotain uusia lääkeannostelulaitteita odottelemassa. Sulla on sellainen koulutustausta, että ihmettelen, jos jäisit ilman töitä. Tsemppiä :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23531118:
Ja sitten sä asut siellä pohjoisessa, dämn!!! Kokeiles muuten hakea joko harjoittelu- tai muita hommia yrityksistä, jotka toimivat terveydenhuollon laitepuolella. Myös sairaanhoitopiirin tietohallinnosta kannattaa kysellä. Meillä seisoo toimistolla neukkarissa jotain uusia lääkeannostelulaitteita odottelemassa. Sulla on sellainen koulutustausta, että ihmettelen, jos jäisit ilman töitä. Tsemppiä :flower:

Kyllä, täällähän minä ja koko ajan alkaa enenevässä määrin tuntumaan että ihan väärä paikka asua, jos koulutusta katsotaan :/ 7-vuotta ehdin olla automaatiopuolen hommissa ja nyt ollaan taas alkupisteessä.
Kiitos vinkistä, eipä ole tullut mieleenkään tuo terveydenhuollon laitepuoli! Soittelenki keskussairaalaan heti tänään. Itsekin yritän kovasti uskoa omaan ammattitaustaan, että siitä jotain etua olisi työmaailmassa..

entäs sitte nää rekryfirmat... miten voit tietää hakemastasi työpaikasta tai firmasta jotain jos rekryt hoitaa haastattelut ja muutenkin sen kenen paperit edes laitetaan eteenpäin??
mulla ois toiveissa vaihtaa alaa ja täälläpäin oiskin tarjolla tollasia rekryfirmojen paikkoja joihin ei kaikkiin vaadita koulutusta tai kokemusta, MUTTA kun haen sellasta paikkaa, niin rekry ilmoittaa mulle suoraan ettei mun papereita lähetetä eteenpäin kun ei oo YHTÄÄN sitä kokemusta. kuitenkin ilmoittavat ettei istä tarvita??? Miten tästä pitäisi edetä? kielitaitoa mulla on vaikka kuinka paljon, mut tyhmänä kouluttauduin alalle jonka kokemus ja koulutus ei auta muulla alalla.

[QUOTE="a p";23531188]Kyllä, täällähän minä ja koko ajan alkaa enenevässä määrin tuntumaan että ihan väärä paikka asua, jos koulutusta katsotaan :/ 7-vuotta ehdin olla automaatiopuolen hommissa ja nyt ollaan taas alkupisteessä.
Kiitos vinkistä, eipä ole tullut mieleenkään tuo terveydenhuollon laitepuoli! Soittelenki keskussairaalaan heti tänään. Itsekin yritän kovasti uskoa omaan ammattitaustaan, että siitä jotain etua olisi työmaailmassa..[/QUOTE]
Jos haluat, niin rekkaudu ja laita mulle y-viestiä. Mä olen tosiaan ollut 11 vuotta just terveydenhuollon it-puolella ja voisin koittaa ehdotella myös jotain muita firmoja sieltä pohjoisen suunnalta. Hyvässä lykyssä antaa suoraan yhteyshenkilöiden nimiä.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;23531043:
No niin, eikös tämä menisi nyt hyvin niin, että keittis tarjoaa ap:lle töitä etänä? :D
Ap ei vielä halunnut töitä etänä :D Mutta tämä on nyt just sitä puskaradiota. Joku kertoo etsivänsä jotain, toinen kuulee sen ja saattaa tietää jonkun, jolla mahdollisesti olisikin tarvetta tälle etsijälle.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23531390:
Ap ei vielä halunnut töitä etänä :D Mutta tämä on nyt just sitä puskaradiota. Joku kertoo etsivänsä jotain, toinen kuulee sen ja saattaa tietää jonkun, jolla mahdollisesti olisikin tarvetta tälle etsijälle.

Ihana palsta! Otan sitten sinuun yhteyttä, kun tarvitsen työpaikkaa, jooko ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23531219:
Jos haluat, niin rekkaudu ja laita mulle y-viestiä. Mä olen tosiaan ollut 11 vuotta just terveydenhuollon it-puolella ja voisin koittaa ehdotella myös jotain muita firmoja sieltä pohjoisen suunnalta. Hyvässä lykyssä antaa suoraan yhteyshenkilöiden nimiä.

Yytä laitettu tulemaan :)

Ei järkeä olekaan hakea paikkaa, mikä ei yhtään kiinnosta. Olen kai outo, kun olen tähän mennessä pitänyt kaikkia työpaikkojani avartavina kokemuksina. Jopa sitä muutaman viikon käkkimistä mansikkapellolla :)

et ole outo :) itse pidän myös kaikkia työpaikkojani avartavana, jotain olen jokaisesta oppinut. ja hanttiduuneja tähän mennessä on listaan kertynyt, nyt olis pikkuhiljaa tarkoitus päästä sinne sisältöpuolelle.

Yhteistyössä