Ei kahvia/teetä juovat aikuiset kylässä.

• Viestiketjun aloittaja kunhan mietin ????
  • Ensimmäinen viesti
"Hellevi"
Mulle riittää ihan pelkkä kylmä vesikin juomaksi, sitä kun juon kotonakin leivonnaisten kanssa. Kovasti tuntuu joitakin häiritsevän jos aikuinen ei juo kahvia tai edes teetä. Miten tuo voi olla joillekin niin suuri ihmetyksen aihe?

• Tykkää
Reactions: päätön
"Minä vain"
Minä en ole koskaan pitänyt kahvista. En vain tiedä, että miksi en pidä siitä ja olen melko varma, että en tule koskaan sitä juomaan. Tästä johtuen tunnen usein syyllisyyttä vieraillessani esimerkiksi sukulaisten luona, kun he tuntuvat näkevän kovasti vaivaa siitä, että heillä varmasti on minulle jotain muuta juotavaa kuin kahvia. Jotenkin minua ärsyttää ne ihmettelyt, että "Etkö sinä tosiaankaan vieläkään juo kahvia", ihan kuin sitä olisi aivan pakko juoda.

Toisaalta taas olen ajatellut, että olisiko sekään isäntäväestä mukava katsoa, jos minä kylään mennessäni pakottaisin itseni väkisin juomaan kahvia, kun en kuitenkaan pystyisi täysin peittämään inhoani sen makua kohtaan. Vähän sama, jos minä pakottaisin omat vieraani juomaan kuravettä tai jotain.

Ihan oikeasti minulle ei ainakaan tarvitse tarjota mitään, kun menen kylään ja voisin ihan hyvin viedä vaikka omat juomat (esim. sen mehun tai limsan) mukaan, ettei isäntäväen tarvitse nähdä vaivaa sen asian suhteen.

Mä en juo kahvia tai teetä ollenkaan (enkä tykkää myöskään viinistä, oluesta, energiajuomista tai limpparista).
Kyläpaikassa ihan vesikin riittää, tai sitten mehua, kaakaota (kylmänä tai kuumana) tai vaikka maitoa. Tai voin vaikka olla ihan kokonaan ilman!

[QUOTE="Hellevi";30591420]Pelkkä vesi ainakin riittää mulle. En pidä vissystä enkä halua veteeni sitruunaa. Kai olet huomioinut tämänkin ettei nuo välttämättä kaikkien makuun.[/QUOTE]

Tottakai vierailta kysytään, mikä vaihtoehto on eniten omaan makuun, en nää järkeä tuputtaa oman makuni mukaisia juttuja väkisin. Tuo mun ensimmäinen viesti oli lähinnä ideaehdotus ap:lle, jos ei halua pelkkää kraanavettä tarjota. Vesi yksinkertaisimmassa muodossaan on mustakin paras vaihtoehto! :)

vesi on parasta
[QUOTE="Hellevi";30591420]Pelkkä vesi ainakin riittää mulle. En pidä vissystä enkä halua veteeni sitruunaa. Kai olet huomioinut tämänkin ettei nuo välttämättä kaikkien makuun.[/QUOTE]

Samoin. Minäkin tykkään tavallisesta vedestä ilman mitään sitruunoita, ylimääräisiä makuja tai hiilihappoja.

Mä tavallaan ymmärrän kyllä ap:tä. Kahvinjuojalla kun on tietynlainen riippuvuus siihen, niin että mitä meillä muilla sitten on. Mulla tulee välillä himo Pepsi Maxiin. Sellanen "nyt kyllä tekis mieli" -himo. Mutta kyllä mun päiväni alkaa ihan ilman Pepsiä, kun taas kahvinjuojilla se aamu on usein aika takkuinen ilman aamusumppia.

Mä en juo kahvia, teetä, olutta, viiniä, viinaa, lonkeroa, vissyä taikka energiajuomia. Mulle maistuu vesi, mehut, limpparit ja kaakao. Glögiä saan alas jouluisin sen pari kuppia. Kun menen kylään, kerron jo ennen kyläilyä, että mua varten ei tartte kahvia keittää (jos vaikka eivät itse muuten joisi). Yleensä multa kysytään, että mikä sitten maistuisi. Ja kuten muutkin ei-kahvinjuojat, mulle kelpaa ihan oikeasti vaikka hanavesi :).

Kun meille tulee ihmisiä kylään, mä annan vaihtoehdot, mitä on tarjolla. "Maistuisko sulle kahvi, tee, kaakao, mehu, limppari, vesi...." Noita meillä on kotona yleensä aina. Kahvinkeitin on mulla kaapissa, mutta äkkiäkös sen sieltä esiin kaivaa :D. Mä tykkään kahvin tuoksusta, pidän kahvin mausta esim. nameissa ja leivonnaisissa, mutta en tykkää siitä juomana.

"Samu"
Musta tuntuu, että vielä vaikeampaa on keksiä juotavaa illanistujaisiin niille, jotka eivät juo alkoholia. Helppoa tietty, jos juovat limppaa, mutta kun ei kaikki tykkää. Tai oikeestaan isompi ongelma tuntuu olevan se, että kaikki koittaa tuputtaa sitä viinaa. Ei oo ok juoda vettä tai limppaa, jostain kumman syystä. Se jos mikä on vaivaannuttavaa.

vierassss
Mä en juo kahvia, en ole koskaan juonut. Teetä juon. Mutta joskus on sellainen fiilis että ei tee mieli teetä, niin sitten juon mehua, kotona tai kylässä. Kyllä aikuinen ihminen (ja lapsikin) tietää mitä haluaa juoda, eikä se kuulu muille mitenkään. Ja jos olis niin että ei ole mehua (eikä teetä), niin sitten vaikka pelkkää vettä.
Mullekin kelpaa hyvin vaikka kylmä vesi =) en varsinkaan kesällä tykkää juoda kuumaa teetä, ja kahvista en tykkää.

Yhteistyössä