[QUOTE="Haha";25807962]No en meinaa. Mutta en silti tekisi noin. Teoriassa voi käydä niin, että kun olen laittamassa niitä toisia vaunuja perässä, hän tulee ripeästi sen toisen lapsensa kanssa perässä - ja minä olen edelleen ulkona ja juuri päästämässä irti vaunuista ja siirtymässä takaisin bussiin, kun kuski on jo kaasuttamassa. Bussit eivät yleensä seisoskele pysäkeillä kovin pitkään, ja havaintoni mukaan ne lähtevät liikkeelle heti kun viimeinenkin ulos tai sisään menijä on kulkenut ovesta. Eli periaatteessa voisi käydä niin, että bussi starttaisi ilman minua.
Enkä tekisi niin senkään vuoksi, että lapseni varmaan hätääntyisi nähdessään äidin poistuvan bussista vieraiden vaunujen kanssa hänen jäädessään sisään istumaan. Miksi minun pitäisi säikytellä häntä vain siksi, että joku ei selviä omien vaunujensa kanssa? Jos sen vauvan pitäisi siellä vaunuissa, pääsisi huomattavasti helpommin vaunujen kanssa ulos![/QUOTE]
Niin, nykyään on totuttu matalalattiabusseihin ja siihen, että ei tarvitse bussissa muita auttaa. Mulla on jo aikuiset lapset ja heidän vaunu/ratasaikoina bussit olivat toisenlaisia ja se nyt oli itsestäänselvää, että jos vaunuja oli bussissa useammat, niin toisia autettiin, jotta matka sujui kaikilta hyvin. Ei tullut mieleenkään tönöttää omien vaunujen kanssa tarjoamatta apua, koska sitten ei olisi itsekään päässyt bussista ulos ennenkuin sillä pysäkillä, missä toinen äiti jää.