Ei ikinä enää rattailla bussiin!

• Viestiketjun aloittaja no bus
  • Ensimmäinen viesti
no bus
Tapahtui pohjois-suomessa; olin jäämässä pysäkillä pois, bussissa oli kolmet rattaat vierekkäin. Äiti jonka rattaat oli minun edessä ei pystynyt siirtään niitä kunnolla kun toisessa kädessä oli pieni vauva ja rattaissa taapero. Yhtääkkiä kuski laittoi ovet kiinni, sanoin kuskille, että oon jäämässä pois johon hän huusi: ei se siltä kyllä näytä! Syyhän oli tämän toisen äidin kun hän ei "pystynyt" tietä raivaamaan aluksi, odotti vissiin mun hyppäävän heidän yli. Kuski avasi oven uudelleen ja pääsin kuin pääsin ulos. Tylyä kuskilta tuollainen. En ole koskaan änkenyt bussiin jos rattaille ei ole ollut tilaa vaan jääny odottaan seuraavaa. Osa äideistä änkeää rattaat väkisin kyytiin vaik ei enää virallista tilaa olis. Onko muualla suomessa samoja kokemuksia?

No se kannattaa laittaa kirjelmää menemään sinne varikolle eikä täällä märistä.
Siitä on eniten apua (tosin sinne vois myös laittaa ne positiivisetkin palautteet).

Ikävästi sanottu kuskilta mutta ei sekään voi siihen jäädä puoleksi päiväksi oottamaan että lähteekö rouva vai ei. Sillon jos toinen äiti ei saa aikaseksi toimia niin silloin voi sanoa kuskille että täällä on pikkasen ongelmia. Jos se sais vipinää samalla siihen toiseen äippään.

"vieras"
Kyllä ainakin täällä mahtuu 3:t rattaat bussiin ja ne saa ottaa jos/kun mahtuvat.

Bussikuskin törkeys on asia erikseen, törkeitä bussikuskeja jostain syystä on pilvin pimein. Milloin sulla on väärä summa rahaa, milloin ojennat kortin väärin päin, milloin viittaat väärään aikaan, milloin painat stop_nappulaa väärään aikaan, milloin lataat korttiasi väärään aikaan, milloin vastaat väärällä tavalla... mm. näistä minä olen saanut vähemmän ystävällisiä kommentteja kuskeilta. Kahteen kertaan on kuski jopa kiroillut mulle.

tiedän
Pohjois-Suomes on hulluja kuskeja. On tullut huomattua!!!!!!!!!

Yks kuski raivostui koulukyydissä, kun pojalla oli unohtunut kortti. Kuski alkoi huutaa pojalle ja laittoi istumaan etupenkille. Sit kuskit valittaa, jos laittaa kortin koneeseen väärinpäin. Yks kuski kyttää aina siitä kuskinpeilistä matkustajia.

"vieras"
Missä tällainen virallinen kahden vaunun politiikka on oikein määritelty? En ole koskaan kuullutkaan sellaisesta ja monessa kaupungissa olen vaunujen kanssa bussissa liikkunut. En tosin ymmärtänyt mitä pahaa se kuski oikein teki, eiköhän syypää ole nimenomaan se äiti jolla on vauva sylissä, mikä on kyllä selväsanaisesti kielletty monessakin bussissa.

[QUOTE="vieras";25807023]Missä tällainen virallinen kahden vaunun politiikka on oikein määritelty? En ole koskaan kuullutkaan sellaisesta ja monessa kaupungissa olen vaunujen kanssa bussissa liikkunut. En tosin ymmärtänyt mitä pahaa se kuski oikein teki, eiköhän syypää ole nimenomaan se äiti jolla on vauva sylissä, mikä on kyllä selväsanaisesti kielletty monessakin bussissa.[/QUOTE]
HSL Helsingin seudun liikenne - Lasten kanssa
Bussi- tai raitiovaununkuljettajan ei tarvitse ottaa kyytiin enempää vaunuja, rattaita tai pyörätuoleja kuin niille varattuun tilaan mahtuu. Busseihin voidaan yleensä ottaa vain kahdet lastenvaunut.

(oma mies ajanu useamman vuoden työkseen bussia pk seudulla ja siinä firmassa on tiukkaan painotettu 2vaunun politiikkaa)

"vieras"
HSL Helsingin seudun liikenne - Lasten kanssa
Bussi- tai raitiovaununkuljettajan ei tarvitse ottaa kyytiin enempää vaunuja, rattaita tai pyörätuoleja kuin niille varattuun tilaan mahtuu. Busseihin voidaan yleensä ottaa vain kahdet lastenvaunut.

(oma mies ajanu useamman vuoden työkseen bussia pk seudulla ja siinä firmassa on tiukkaan painotettu 2vaunun politiikkaa)
Ja pk- seutuko on nykyään pohjois-suomessa?

iiiiii
Voi kuinka tylsää.. Tuollaista ei ole koskaan sattunut omalle kohdalle ja bussilla on matkustettu päivittäin rattaiden kanssa jo kesästä 2009. Ikävä kuski, mutta ei ehkä täysin painava syy lopettaa bussissa liikkumista rattaiden kanssa. Kurjaa kun kanssaihmiset on joskus niin malttamattomia ja toiset ajattelemattomia.

Mutta, olisithan sä voinut auttaa sitä kahden lapsen kaa sinnitellyttä, eka niiden rattaat ulos, sitten omasi ja lopulta heidän rattaat takaisin sisään.
Reippaasti vaan kanssaihmiseen kontaktia niin selviää paremmin nää 'kuka jää pois ja miten' -tilanteet. Esim. täällä Helsingissä kun liikumme paljon myös ratikalla niin pitää kartoittaa jo hyvissä ajoin ennen poisjäämistä ketä pyytää auttamaan vaunujen nostamisessa, pyytää ihmisiä tekemään tilaa jos on porukkaa edessä jne.

[QUOTE="vieras";25807053]Ja pk- seutuko on nykyään pohjois-suomessa?[/QUOTE]
öö no daa ei tietenkään.. vastasin vain kysymykseen että missä tällainen kahden vaunun politiikka on ..pk seudulla...dadaa ;)

Kuulin yhdeltä tutulta ( joka siis bussifirmassa töissä ) että LAKI sanoo että saa ottaa vain kahdet vaunut/ rattaat kyytiin, vaikka mahtuisi kolmet.
Useimmat kuskit täällä kyllä ottavat ne kolmannetkin jos vaan mahtuu, mutta tosiaan vain kahdet saa oikeasti kuulemma kyytii ottaa.

täällä on välillä neljätkin rattaat/vaunut bussissa & sitten saa kailottaa " kuski odota, mie jään tässä nhan pääsen !!!" mutta sopu sijaa antaa & yleensä kuskit odottavat kärsivällisesti että selviää pihalle asti.

Viimeksi muokattu:
Välihuomautus
Mutta, olisithan sä voinut auttaa sitä kahden lapsen kaa sinnitellyttä, eka niiden rattaat ulos, sitten omasi ja lopulta heidän rattaat takaisin sisään.
Reippaasti vaan kanssaihmiseen kontaktia niin selviää paremmin nää 'kuka jää pois ja miten' -tilanteet. Esim. täällä Helsingissä kun liikumme paljon myös ratikalla niin pitää kartoittaa jo hyvissä ajoin ennen poisjäämistä ketä pyytää auttamaan vaunujen nostamisessa, pyytää ihmisiä tekemään tilaa jos on porukkaa edessä jne.
No en kyllä IKINÄ tekisi niin, että menisin vieraiden vaunujen kanssa hetkeksikään ulos, jos oma lapsi olisi rattaissa bussin sisällä. Mitä jos kuski luulisi minun jääneen pois ja painaisi kaasua? Enkä muutenkaan jaksa muiden romuja siirrellä, bussissa on tarpeeksi hommaa omienkin rattaiden kanssa.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
[QUOTE="jeps";25807126]Ja mamut on käsittänyt että ilmaiseen kyytiin riittää ne rattaat.Siis ilman lastakin...[/QUOTE]

on täällä joku kotimainen tätikin kuulemma lykkiny nukkea vaunuissa..en tiedä kenellä matkustajista on lippu ja kenellä ei..se kk-lippu voi olla siellä laukussa,kun metrossa matkustetaan..kuvittelisin,että busseissa kuskit kyllä sen verran kattoo peilistä matkustajiin päin,että jos näkee jollain vaunuissa muuta,kun ihmislapsen,niin pyytää eteen näyttämään lippua..tai sitten kanssa matkustaja voi käydä kuskille vinkkaamassa,että joku matkustaa ilman lasta vaunujen kanssa..vähenis edes vähän pummilla matkustaminen

Yhteistyössä