Ei heru sympatiaa rouvilta ei...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ehkäpä johtuu ihan siistä, että miehestä tulee HETI kykenemätn mihinkään, kun vähänkään on kipeä olo! Nainen ei voi muutoin kuin kuoleman kielissä ehkä hetken levähtää, muutoin on pakko toimia kipeänäkin. Meillä ei tapahdu mitään jos äippä sairastaa. Mies ei osaa edes kauppaan mennä -paitsi hakemaan kahvimaitoa, sitä kun on pakko olla.

Myönnän B) Meillä mies on tosi usein flunssassa ja tietty se flunssa estää kotitöiden teon, mutta töissä voi käydä ja baarissakin tietty. Kyl multa sitten saa mieskin sympatiaa, kun on niin kipeä, ettei voi töihin eikä baariinkaan mennä.

Itse olen harvemmin kipeä ja mies kyllä onneksi jaksaa silloin mua paapoa, jos vain on kotona :D

No jos mies ei valittaisi aina niin pienistä, niin ehkäpä sitten voisi sympatiat herua. Mutta miehille on aina pieni pipikin elämää suurenpi, etenkin jos se on edes hiukan sysättävissä naisen syyksi. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ehkäpä johtuu ihan siistä, että miehestä tulee HETI kykenemätn mihinkään, kun vähänkään on kipeä olo! Nainen ei voi muutoin kuin kuoleman kielissä ehkä hetken levähtää, muutoin on pakko toimia kipeänäkin. Meillä ei tapahdu mitään jos äippä sairastaa. Mies ei osaa edes kauppaan mennä -paitsi hakemaan kahvimaitoa, sitä kun on pakko olla.

Miksi olet ylipäätään noin avuttoman jälkeenjääneen urpon kanssa?
Täytyy ihmetellä.

HAAHAHAHAHAH

Noh tuo ei ole uutta. Dogmaattinen *nainen on empaattisempi* käsitys on kai romutettu todellisudessa pitkän aikaa sitten.

Tätä on testattu aika rankoillakin testeillä pariinkin otteeseen.
Mieleen tulee kuuluisa Milgramin testi joka osoitti *jos oikein muistan* että naiset olivat vähemmän empaattisempia.

Niin no empaattinen ja empaattine, nainen voi ja osaa asettua toisen asemaan, miestä se harvoin kiinnostaa.
Mutta jos tulee kyse naisen huolehtimisesta lasta kohtaan niin silloin ollaan miesten kanssa jopa eri planeetalla, naiset kun tinkivät menoistaan, perheen hyväksi.

Mulla ei ainakaan heru sympatiaa mitään krapulaista kohtaan. Ja eikös täällä palstallakin ole ihan tunnettua että jos mies sairastaa niin sitä voivotellaan ja taannutaan lapsen tasolle.
Nainen kun sairastaa niin se hoitaa kaiken vaikka valittaisikin.

No koska jotkut miehet valittaa niin eläimellisen paljon vaikkei niitä satu mihinkään. Ja yleensä jos nainen on kipeenä, niin se joutuu silti tehdä kotihommat, siitä sympatian puute.

Mun mies kyllä hoitaa mua eikä valita.

Mistäköhän tälläinen urbaanilegenda on lähtöisin että "mies valittaa aina vaikkei edes oikeasti koske, mutta nainen vaan urheasti tekee vaikka olisi kuinka kipeä"? Tämähän ei pidä ollenkaan paikkansa!

Mjooh...empaattinen empaattinen nimenomaan.

Monissa tähän threadiin tulleista vastauksista paistaa tyypillinen naisen rationalisointi läpi. Etsitään joku rationaalinen syy miksi -*juuri nyt ei tarvitse olla empaattinen*
-----------------
Empaattisuus
Milgramin koe

Niille jotka eivät tiedä niin kyseissä Milgramin kokeessa henkilön _käsketään_ antamaan sähköiskuja toiselle ihmiselle jos se ihminen ei kykene vastaamaan oikein kysymyksiin.
Sähköiskun suuruus kasvaa ajan kanssa kokoajan kunnes ylittää tappavan määrän.

Sähköiskun antaja kuulee koehenkilön tuskan huudon ja armon anelun mikrofonin kautta. Jossakin vaiheessa Koehenkilö vetoaa heikkoon sydämmeen ja pyytää lopettamaan. Koehenkilö on erihuoneessa ja sähköiskut eivät mene perille asti oikeasti mutta iskujen antaja ei sitä tiedä.

Päinvastoin kuin luulisi moni ei lopeta vaan jatkaa sähköiskujen antamista senkin jälkeen kun koehenkilö ei pidä ääntä enää ollenkaan (ainoa looginen selitys että hän on kuollut).

Vastaavia kokeita suoritetaan nykyään vähän jos ollenkaan, johtuen siitä että se aiheuttaa henkistä stressiä ja psyykkisiä oireita ihmisille ilmeisesti.

seuraavassa tietoa vastaavanlaisesta kokeesta missä koekaniinina on käytetty koiranpentua, siis oikeasti, tässä testissä sähköiskut menivät perille asti ja koira ei feikkaa tuskan huutoja ja ulinaa.

"Milgramin kokeen uusinta.

"Charles Sheridan and Richard King hypothesized that some of Milgram's subjects may have suspected that the victim was faking, so they repeated the experiment with a real victim: a puppy. They found that 20 out of the 26 participants complied to the end. The six who did not were all male; all 13 of the women obeyed to the end, although many were highly disturbed and some openly wept"

20 henkilöä 26:sta meni loppuun asti, ainoat 6 jotka eivät menneet loppuun asti olivat miehiä.

Ainakaan ei voisi sanoa että naiset todellisuudessa olisivat empaattisempia näiden tutkimusten perusteella.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Mistäköhän tälläinen urbaanilegenda on lähtöisin että "mies valittaa aina vaikkei edes oikeasti koske, mutta nainen vaan urheasti tekee vaikka olisi kuinka kipeä"? Tämähän ei pidä ollenkaan paikkansa!

No mies uikuttaa kuin pistettävä sika, kun kuumemittari heilahtaa kohtaan 37,1 ja on kykenemätön tekemään yhtään mitään muuta kuin itselle kivoja juttuja. Niitä jotka koskevat vain miestä itseään.

Nainen taas tekee pakolliset hommat, koska jonkun on ne pakko tehdä (huolehtii lapsista, kodista jne). Mutta nykynaiset luulevat jonkinlaisen tasa-arvon olevan voimassa ja kyllä valittavat ihan reilusti.

Miehen sairastaessa nainen tekee miehenkin osuuden, naisen sairastaessa mies voi jotenkuten tehdä oman osuutensa.

Haluaisin tavata sen poikkeuksen joka vahvistaa säännön ja vokottelisin sitä oitis :D!

Riippuu miehestä ja naisesta. Lääkäriin miehiä harvemmin saa kirveelläkään, mutta kotona pitäisi tulla teetä ja sympatiaa ja paapomista kun on vähän nuha. Meillä niitä saa kun on oikeasti kipeä, muussa tapauksessa voi mennä äidilleen... :whistle:

Pitäähän se paikkansa! Ei ehkä teillä eikä todellakaan meillä, mutta suurimmalla osalla.

Itse asun yksin ja jos kuumemittari menee 37 yli paljoakaan niin makaan kyllä sängyssä.

Että ihan kiva kun naiset täällä luulevat tietävänsä jotain miehistä vihjaten että he feikkaavat.
Kipeänä voi johonkin rajaan asti varmasti tehdä asioita mitkä ovat mukavia. Se on normaalia.

Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:

Riippuu miehestä ja naisesta. Lääkäriin miehiä harvemmin saa kirveelläkään, mutta kotona pitäisi tulla teetä ja sympatiaa ja paapomista kun on vähän nuha. Meillä niitä saa kun on oikeasti kipeä, muussa tapauksessa voi mennä äidilleen... :whistle:

Tää muuten oikeesti pitää paikkaansa, vaikka ollaan kuinka kipeetä niin lääkäriin ei voi mennä. Ennemmin sitten kotona ruikuttaa ja marttyyrina imeskelee asperiinia.
Mun isä kun meni lääkäriin niin silloin tiesin että on tosi kyseessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Itse asun yksin ja jos kuumemittari menee 37 yli paljoakaan niin makaan kyllä sängyssä.

Että ihan kiva kun naiset täällä luulevat tietävänsä jotain miehistä vihjaten että he feikkaavat.
Kipeänä voi johonkin rajaan asti varmasti tehdä asioita mitkä ovat mukavia. Se on normaalia.

*tyrsk* Nainen tietää kyllä itse mitä on tehtävä kun kuumemittari näyttää lukemaa 39,5. Pitää laittaa lapsille ruokaa, mahdollisesti ennen sitä käytävä kaupassa ja turvauduttava reilusti eineksiin, pitää pestä pyykkiä ja tiskiä. Lapsia on myös valvottava ja ohjattava, lohdutettava ja sylitettävä tarvittaessa. Miehellä kun on vaikka treeni-ilta...

Mut kiva kun sä tiedät mitä kaikki miehet tekevät :D!

Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:

Huomioidaan kohta.... asun yksin...
Jos mä asuisin yksin niin totta hitossa mäkin makaisin :D

Kotityöt ei muuten ole mukavia ainakaan mun mielestä ;) silti ne on tehtävä, oli miten kipeä tahansa.

No mies uikuttaa kuin pistettävä sika, kun kuumemittari heilahtaa kohtaan 37,1 ja on kykenemätön tekemään yhtään mitään muuta kuin itselle kivoja juttuja. Niitä jotka koskevat vain miestä itseään.

Nainen taas tekee pakolliset hommat, koska jonkun on ne pakko tehdä (huolehtii lapsista, kodista jne). Mutta nykynaiset luulevat jonkinlaisen tasa-arvon olevan voimassa ja kyllä valittavat ihan reilusti.

Miehen sairastaessa nainen tekee miehenkin osuuden, naisen sairastaessa mies voi jotenkuten tehdä oman osuutensa.

Haluaisin tavata sen poikkeuksen joka vahvistaa säännön ja vokottelisin sitä oitis :D!

Mulla on kyllä sitten varmaan harvinainen mies; ei valita turhia (mutta sillä on kroonista kipua) ja ollessani kipeä hoitaa sekä minua, että kotia yhtälailla.

Mä oikeasti menen aina ihan hämilleni, kun luen näin stereotypisia mielipiteitä asioihin. Jotkut näemmä kulkee laput silmillä tai jostain syystä pongaavat väestöstä vain lapsia eikä miehiä - siis henkisiä sellaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja Scindapsus:

Mulla on kyllä sitten varmaan harvinainen mies; ei valita turhia (mutta sillä on kroonista kipua) ja ollessani kipeä hoitaa sekä minua, että kotia yhtälailla.

Varohan, siskoseni ;)!

Alkuperäinen kirjoittaja Mie vaan:
Huomioidaan kohta.... asun yksin...
Jos mä asuisin yksin niin totta hitossa mäkin makaisin :D

Kotityöt ei muuten ole mukavia ainakaan mun mielestä ;) silti ne on tehtävä, oli miten kipeä tahansa.

Kukahan niitä kotitöitä pakottaa kipeänä tekemään? Missähän se isi lienee? Vai onko sittenkin mukava heittäytyä marttyyriksi? ;)

Hyvä että pystytte kontekstualisoimaan.

Se mitä todistin on se että kun mies on kipeä niin hän todellakin ottaa asian raskaammin jos näin voi sanoa, kotona siis. Töissä eriasia .
Ehkä tämä johtuu siitä että mies voi hyvällä omalla tunnolla antaa itselleen luvan sairastaa sen _harvoin kerran_ kun sairastaa. (viite alempana, linkki)

Eli ei voi sanoa että mies rojahtaa sängylle makaamaan vain sen takia että on nainen joka tekee työtä.
Voitte katsoa virheenne korjatuksi.
---------------------------------------------

Naisilla 50% enemmän sairaslomia kuin miehillä.
http://www.tekniikkatalous.fi/tyo/article58443.ece?s=l&wtm=tt-20022008

"Kunta-alalla työskentelevillä naisilla on enemmän terveysongelmia ja lähes 50 prosenttia enemmän lyhytaikaisia sairauspoissaoloja kuin miehillä. Tämä selviää Helsingin yliopiston kansanterveystieteen ja sosiologian laitosten yhteishankkeena tehdystä tutkimuksesta."

Yhteistyössä