Ei heru sympatiaa rouvilta ei...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja Minttuhirviö:
Joo, mulla on kyllä kans kokemusta siitä, että se vollotus alkaa samantien kun vähän on kurkku kipeänä tai nuha tai lämpöä. Ei heru sympatioita kyllä vielä siinä vaiheessa. Kyllä armeijan käyneen miehen pitäisi SEN VERRAN pientä epämukavuutta ja kipua kestää. Ja jaksaa se tiskikonekin tyhjentää, kaikesta huolimatta.

Varsinkin kun se "kipee olo" alkaa olla viikoittainen olotila.

Mulle on ollut aina suuri arvoitus se, että miksei mies saisi "teetä&sympatiaa" vaikka siihen aina ja joka kerta olekkaan 110% syytä?

Koska miehet ovat käyneet armeijan, pitää nyt sen verran olla miestä kuitenkin. Kestää vähän lyödä poskillekkin, ei miehiin satu.

Palaa päreet minulta näiden kanssa....

Joo, mulla on kyllä kans kokemusta siitä, että se vollotus alkaa samantien kun vähän on kurkku kipeänä tai nuha tai lämpöä. Ei heru sympatioita kyllä vielä siinä vaiheessa. Kyllä armeijan käyneen miehen pitäisi SEN VERRAN pientä epämukavuutta ja kipua kestää. Ja jaksaa se tiskikonekin tyhjentää, kaikesta huolimatta.

Mulle on ollut aina suuri arvoitus se, että miksei mies saisi "teetä&sympatiaa" vaikka siihen aina ja joka kerta olekkaan 110% syytä?

Varmaan siksi ettei sitä ole toiselle koskaan valmis tarjoamaan, luulen ma.

Tuo minun ihanan mies oli ennen tuollainen. Jos hän oli kipeä niin ei sitten tehnyt muuta kuin sairasti. Minä taasen tein keiken vaikka olinkin saman verran kipeä. Tilanne muuttui kummasti, kun olin liikuntakyvytön. En pystynyt tekee kotitöitä vaan miehen piti hoitaa koti hommelit ja lapset aina kotona ollessaan. Mä jotenkin pärjäsin sen ajan kun mies oli töissä. Huonosti tosin silloinkin. Sen jälkeen mies on tajunnut että mitä se oikeesti on ku kaikki ja KAIKESTA pitää huolehtia KOKO ajan. Nyt sitten saatan saada rauhassa jopa sairastaa flunssaakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:

Varmaan siksi ettei sitä ole toiselle koskaan valmis tarjoamaan, luulen ma.

Samaa mietin minäkin. Itselle ollaan kyllä kaipaamassa tukea, olkapäätä ja sympatiaa, mutta jos sitä pitäisi toiselle tarjota niin tulee joku kumma stoppi koko hommaan.

Kyllä joskus voi saadakin, mutta jos sitä alkaisi joka valituksesta hyysäämään, ei tässä kohta muuta ehtisi tekemäänkään :D

Mulla on täällä pikkunen joka tarvii ensisijaisesti mun huomion.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
No kuka ne sitten tekee? Kun isi ei tee, kun isi käy töissä, äiti on vaan kotona, eihän se voi rasittua, kipeänäkään?

No sepä onkin sitten toinen ongelma jos ei mies ei ymmärrä niitä tehdä! Mutta ei se koti tuhoudu sen työpäivän aikana vaikkei siellä hyysäisikään koko aikaa. Voihan se mies niitä kotitöitä tehdä töidensä jälkeen.

Niin, mutku pointti on se, että miehen ei tarvitse tehdä kotitöitä siksi kun se käy päivisin töissä, ei voida olettaa hänen tekevän kahta työpäivää...

Niin, että miehen työpäivä kestää 8h, naisen 12h ja joskus jopa vuorokauden ympäri :whistle:

Keskimäärin miehen työ on raskaampaa. Siitä että kuinka paljon sitä pitää ottaa huomioon on eriasia sitten.

Vaikka mitenkä paljon kotona tehtyä työtä arvostetaankin nykyään. niin joillakin tuntuu olevan harhakuvitelmia siitä että se on rinnastettavissa raskaaseen työhön.

Tyhmää melkeinpä.

Huonolla omallatunnollakaan minä vertaisi lapsen kanssa kotona oloa siihen että kaveri on telakalla hitsaamassa 8 tuntia tai enemmän.

siis kun on olemassa fyysisesti raskasta ja psyykkisesti raskasta. kotiäiteys voi olla molempia.

Ja ihan vaan tiedoksi mä oon tehny ihan samoja hommia kuin mieheni.

Eikö tämä kenenkään silmää pistä?

"Miehistä 64 prosenttia ilmoittautui halukkaaksi laittamaan illallisen. Miehistä myös jopa 70 prosenttia väitti pysyvänsä loppuun asti myönteisenä sairautta valittavaa partneriaan kohtaan.

Kuitenkin vain 13 prosenttia naisista kertoi, että heistä on pidetty huolta flunssan aikana."

Onko siis niin, että mies "luulee" hoitavansa, vaikka todellisuudessa näin ei olisikaan? Mies ei edes huomaa, kun nainen tekee flunssaisena aivan kaiken kodissa.... paitsi toki tuon yhden illallisen.. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:

"Miehistä 64 prosenttia ilmoittautui halukkaaksi laittamaan illallisen. Miehistä myös jopa 70 prosenttia väitti pysyvänsä loppuun asti myönteisenä sairautta valittavaa partneriaan kohtaan.

Kuitenkin vain 13 prosenttia naisista kertoi, että heistä on pidetty huolta flunssan aikana."

Onko siis niin, että mies "luulee" hoitavansa, vaikka todellisuudessa näin ei olisikaan? Mies ei edes huomaa, kun nainen tekee flunssaisena aivan kaiken kodissa.... paitsi toki tuon yhden illallisen.. :whistle:

:whistle:

Koska miehet ovat käyneet armeijan, pitää nyt sen verran olla miestä kuitenkin. Kestää vähän lyödä poskillekkin, ei miehiin satu.

Mä en läiski ketään poskille enkä harjoita väkivaltaa noin muutenkaan.

Halailen ja tykkään passata miestä joskus ihan vaikka ei olis kipeäkään, mutta sitä turhaa valitusta en jaksa kuunnella. Jaksasitko sä, kaiken muun hoitamisen ja talouden pyörittämisen ohella?

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:

Juu niinhän se usein on. Ei mies oikeesti aina keikkee huomaa mitä talossa tapahtuu. Jotenkin vaan ne sukat aina puhtaina korista löytyy.

:laugh: :laugh: miehistä jopa 64% oli valmis laittamaan illallisen?? eli lopuilla nainen tekee sen(kin) oli kipeä tai ei. ja siis pitäiskö tästä päätellä että näissä tapauksissa ruoan valmistus ja kotityöt kuuluu ehdottomasti naiselle muuten?
mä en kestä miehen valitusta pätkääkään. yleensäottaen mä en valita kipeenä, ku mun mies voihkii ja voivottelee ja ulisee sohvalla.. vähemmästäkii menee hermo :D siitä tulee niin vauva heti ku on vähänkii kipee olo. onneks ei oo usein.

Keskimäärin miehen työ on raskaampaa. Siitä että kuinka paljon sitä pitää ottaa huomioon on eriasia sitten.

Vaikka mitenkä paljon kotona tehtyä työtä arvostetaankin nykyään. niin joillakin tuntuu olevan harhakuvitelmia siitä että se on rinnastettavissa raskaaseen työhön.

Tyhmää melkeinpä.

Huonolla omallatunnollakaan minä vertaisi lapsen kanssa kotona oloa siihen että kaveri on telakalla hitsaamassa 8 tuntia tai enemmän.

No hei, kaikki miehet ei hitsaa telakalla 8tuntisia työpäiviä. Toiset hitsaa, toiset istuu koneen äärellä. Miten sä vertaat vaikka 4 alle kouluikäisen äitiä ja tietokoneella työskentelevää isää?

Jos sitä vaikka on yön hoitanut kipeää vauvaa, ja siihen päälle koittaa vielä hoitaa kotityöt surkeiden yöunien päälle, kyllä se ihan työstä käy. Puhumattakaan siitä jos niitä naperoita on taloudessa useampia.

Ja veikkaan että kotiäitiyden raskain puoli on just se psyykkinen jaksaminen. Se että päivästä toiseen pesee ne samat pyykit, ja seuraavana päivänä ne on taas odottamassa. Se että sä olet 24h kiinni niissä kotitöissä. Silloinkin kun niitä ei tee, ajattelee että pitäisi tehdä.. kyllä sitä silloin toivoisi myös että mies ottaa vähäksi aikaa vastuuta siitä kodin pyörittämisestä niin että että pääsee vähäksi aikaa ihan omien ajatustensa seuraan.

Halailen ja tykkään passata miestä joskus ihan vaikka ei olis kipeäkään, mutta sitä turhaa valitusta en jaksa kuunnella. Jaksasitko sä, kaiken muun hoitamisen ja talouden pyörittämisen ohella?

Probleema mielestäni on tässä se että sinun/naisten mielestä se on _turhaa_ valitusta. Millä perusteella näin ?

Jos kysymys on jostain psykologisesta/fyysisestä erosta niin millä perusteella voit sanoa sen valituksen olevan turhaa.?

Näen tämän kaltaisen tavan ajatella suurena kontrastina sille mitenkä miehet taas ajattelevat. Kokemukseni mukaan miehet eivät useimmiten syyllistä naisia niistä asioista missä naiset ovat huonoja vain sen takia että sattuuvat nyt olemaan naisia..tai hauku heitä sen takia.

Ellei nyt sitten puhuta jostain puolileikillisestä kritiikistä naisten ajotaitoa kohtaan. Joka ei sekään huono ole, monta kertaa parempi.

Voi olla että kokemukseni ei pidä yhtä sen kanssa mitenkä asiat yleensä ovat.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
No kuka ne sitten tekee? Kun isi ei tee, kun isi käy töissä, äiti on vaan kotona, eihän se voi rasittua, kipeänäkään?

No sepä onkin sitten toinen ongelma jos ei mies ei ymmärrä niitä tehdä! Mutta ei se koti tuhoudu sen työpäivän aikana vaikkei siellä hyysäisikään koko aikaa. Voihan se mies niitä kotitöitä tehdä töidensä jälkeen.

Niin, mutku pointti on se, että miehen ei tarvitse tehdä kotitöitä siksi kun se käy päivisin töissä, ei voida olettaa hänen tekevän kahta työpäivää...

Niin, että miehen työpäivä kestää 8h, naisen 12h ja joskus jopa vuorokauden ympäri :whistle:

Tyhmää melkeinpä.

tä on tietysti mielipidekysymys, mutta... mun mies, joka tekee töitä konehuoneessa 8-20tuntia päivässä 7päivää viikossa töissä ollessaan, tunnustaa avoimesti lähtevänsä töihin lepäämään. mun äiti joka puutarhalla lapioi 8 tuntia päivässä multaa, sepeliä tai muuta soraa on sitä mieltä että raskain työ mitä se on koskaan tehnyt, on lasten hoito kotona.

tässä on kuitenkin se ero, että yhden tai kahden rauhallisen lapsen hoito on aivan eri asia, ku esim se että mun äiti hoiti neljää vilkasta lasta. tai se, että meillä on kolme pientä lasta, joista kaksi on todettu ylivilkkaiksi.

työ voi olla raskasta fyysisesti ja henkisesti. mä uskon että lasten kasvattaminen ja kodin hoito saman aikaisesti on yks henkisesti rankimmista töistä mitä voi olla. siihen on niin sidoksissa, eikä työpaikalta pääse käytännössä koskaan pois. kuinkahan moni hitsari haluais olla 24h työpaikallaan, aina valmiustilassa?

Tyhmää melkeinpä.

No hei, kaikki miehet ei hitsaa telakalla 8tuntisia työpäiviä. Toiset hitsaa, toiset istuu koneen äärellä. Miten sä vertaat vaikka 4 alle kouluikäisen äitiä ja tietokoneella työskentelevää isää?

Jos sitä vaikka on yön hoitanut kipeää vauvaa, ja siihen päälle koittaa vielä hoitaa kotityöt surkeiden yöunien päälle, kyllä se ihan työstä käy. Puhumattakaan siitä jos niitä naperoita on taloudessa useampia.

Ja veikkaan että kotiäitiyden raskain puoli on just se psyykkinen jaksaminen. Se että päivästä toiseen pesee ne samat pyykit, ja seuraavana päivänä ne on taas odottamassa. Se että sä olet 24h kiinni niissä kotitöissä. Silloinkin kun niitä ei tee, ajattelee että pitäisi tehdä.. kyllä sitä silloin toivoisi myös että mies ottaa vähäksi aikaa vastuuta siitä kodin pyörittämisestä niin että että pääsee vähäksi aikaa ihan omien ajatustensa seuraan.

En ole erimieltä kanssasi noissa asioissa, missään tapauksessa.
Mitä vastustan on sen kaltainen yleinen ajattelutapa että kotona tehtyä työtä voidaan aina rinnastaa fyysiseen työhön, mitä monet meistä työväenluokan edustajista ainakin tekevät.

Sitten ne naiset käy täällä lukemassa näitä juttuja ja syytäävät niitä miesten silmille aivan kuin kysymys olisi tasa-arvosta.

8 (tai yli) tunnin keskitetty työpanos on eriasia monta kertaa kuin se että työtä ripotellaan pitkin päivää, välillä pari tuntia *vapaata* tai tunti siellä ja tunti täällä.

Tuollaisen keskitetyn työpanoksen jälkeen monesta varmaan tuntuu siltä että voisi rojahtaa kotona sohvalle.

Pointtisi kotityön psyykkisestä puolesta hyväksyn täysin toki ja se on fyysisesti voimille ottavaa myös. Mutta sama koskee tietysti miestäkin, ei fyysinen työ ole raskasta pelkästään fyysisesti vaan myös henkisesti. En usko että noita kahta voi eroittaa täysin toisistaan.

Niin Jaska, etkö sinä ollut yksinasuva mies jolla ei ole kokemusta parisuhteesta? Mistä kokemuksesta sitten ammennat tämän naisvastaisuuden? Tuntuu ettei sulla ole mitään hyvää sanottavaa naisista koskaan.

Probleema mielestäni on tässä se että sinun/naisten mielestä se on _turhaa_ valitusta. Millä perusteella näin ?

Hyvä pointti. Kiinnostaisi tietää.

Jos kysymys on jostain psykologisesta/fyysisestä erosta niin millä perusteella voit sanoa sen valituksen olevan turhaa.?

Näen tämän kaltaisen tavan ajatella suurena kontrastina sille mitenkä miehet taas ajattelevat. Kokemukseni mukaan miehet eivät useimmiten syyllistä naisia niistä asioista missä naiset ovat huonoja vain sen takia että sattuuvat nyt olemaan naisia..tai hauku heitä sen takia.

Ellei nyt sitten puhuta jostain puolileikillisestä kritiikistä naisten ajotaitoa kohtaan. Joka ei sekään huono ole, monta kertaa parempi.

Hmm.. Jaska, valitatko sinä, kun olet yksinäsi kotona?

Pidätkö valitusta ääneen; "voi voi voi, kun on kipeä olo"yms.? Jos et, niin miksi?

Kyllä yleensä tuolla valituksella haetaan jotain. Mies ehkä palveluksia, juomia/ruokia jopa sänkyyn, valmiiksihan ne muutenkin saa. Miksi mies valittaa?

-Minä en kyllä tunne valittavia miehiä. Isä oli tosi harvoin kipeä ja kun oli kipeä, niin sai kyllä olla sängyssä, koska kun oli kipeä (sängynpohjalla), niin oli kyllä todella kipeä. Pienissä flunssissa ei ikinä kummemmin valittanut. Samoin mun mies, ei hänkään ylimääräisiä valita.

Minä sen sijaan saatan voivoitella... Jopa yksinäni... :p

...ja kyllä osittain toivon, että sitä kautta mies huomaa sen että olen kipeä ja toisi sen kuuman mehun sängyn viereen... :whistle: -

Meillä asia menee niin, et jos mies valittaa oloaan / kipuaan, niin sillon se on TODELLA kipee, ja sillä on oikeus valittaakin jo. Pikku flunssa ei sitä kaada sänkyyn, eikä siitä valitusta aiheudu :saint:

Hah, kuulostaa tosi vieraalta tuo tutkimus.

Meillä minä hoidan lapset normaalisti vaikka vatsataudissa, mies lähtee vaan töihin, jos ei itse ole sairas. Mutta kun hän sairastaa on pedin pohjalla niin sairaana että, ja sitä voihkeen määrää. Aivan uskomatonta!

Hyvä pointti. Kiinnostaisi tietää.

mun mielestä se, että sanoo että on kipee, voitko tuoda teetä ja särkylääkettä ei oo valitusta ollenkaan. mut multa palaa hermo hyvin äkkiä, jos lapsilla on 40 astetta kuumetta ja miehellä vaan nuhaa ja siitäkin huolimatta mies on se joka ulisee eniten ja vaatii palvelua. ja siinä tilanteessa on se ja sama vaikka mä olisin samassa kunnossa lasten kanssa, oon silti se joka hoivaa lasten lisäksi vielä miestäkin.

huom! tää on vaan mun omasta parisuhteesta esimerkki, ei koske muita miehiä!

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Hah, kuulostaa tosi vieraalta tuo tutkimus.

Meillä minä hoidan lapset normaalisti vaikka vatsataudissa, mies lähtee vaan töihin, jos ei itse ole sairas. Mutta kun hän sairastaa on pedin pohjalla niin sairaana että, ja sitä voihkeen määrää. Aivan uskomatonta!

mä mietin et millähän toi vapaan ottaminen onnistuis töistä jos meinas puolisoa jäädä hoitamaan? suomessa ei ainakaan sen takia sairaslomaa saa ja palkaton vapaa taas... ei sitäkään oo työantajan kait pakko myöntää?

Ehkäpä johtuu ihan siistä, että miehestä tulee HETI kykenemätn mihinkään, kun vähänkään on kipeä olo! Nainen ei voi muutoin kuin kuoleman kielissä ehkä hetken levähtää, muutoin on pakko toimia kipeänäkin. Meillä ei tapahdu mitään jos äippä sairastaa. Mies ei osaa edes kauppaan mennä -paitsi hakemaan kahvimaitoa, sitä kun on pakko olla.

peesi!!! :kieh:

Turhan valituksen oppii kyllä tunnistamaan. Yleensä kipeä ihminen näyttää huonovointiselta tai väsyneeltä. Turhaa valitusta on se, että ei voi tyhjentää ja täyttää tiskikonetta kun "on niin kipeenä" (=siis mieletön fyysisesti rasittava tehtävä) mutta voi silti lähteä kaverille pelaamaan pleikkaria. Jos itse pystyn ne tiskit hoiteleen univajeessa törkeässä päänsäryssä niin silloin luulen tietäväni että turhaan valittaa.

Voi olla että joskus jää huomiotta vaikka olisi oikeastikin kipeänä, mutta jos valittaa koko ajan, niin oma syy jos ei sympatiat irtoa silloin kun niitä oikeasti tarvitsisi.

Yhteistyössä