Ei helv mitä 4 v tyttö tänään tokasi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ollaan yleensä sunnuntaina käyty mun vanhempien luona kylässä. Tänään ei käyty ja tyttö kysy miks ei menty. Sanoin että sen takia kun sä et kuitenkaan jaksa kuunnella mummin "valitusta" niin tyttö sano et käydään ostamassa hänelle korvatulpat!!! :D Mä sit sanoin ettet kuule kenenkään muunkaan puhetta niin sano ottavansa sit ne pois kun muut puhuu :D

Mun äiti aina välillä "höösää" vähän liikaa ja kyselee hirveesti tytöltä kaikkea viikon kuulumisia ja tyttö ei aina jaksa vastata ja välillä sanoo et mummi älä koko ajan kysele... ei se nyt oikea syy ollut miksi ei menty, kunhan vain kiusottelin tyttöä, mutta hänen vastaus kyllä huvitti ;)

[QUOTE="a p";22355926]No kyllä mä sen oikeankin syyn kerroin sit sen jälkeen.[/QUOTE]

ok,mitäs jos tyttö kertoo mummolle,et tarvii korvatulpat mummon luona kyläillessä :D lasten suustahan se totuus kuullaan :whistle:

Aika erikoiseen sävyyn teillä puhutaan lapselle hänen mummostaan... Meillä mummo on myös oikea papupata, mutta hän ei juurikaan jaksa keskittyä lapsiin, eikä kysele heiltä mitään, niitä omiaan vaan tykkää jorista. Silti emme koskaan tästä "hauku" mummoa lapsen kuullen tms. epäkunnioittavaa.

[QUOTE="vieras";22355954]Aika erikoiseen sävyyn teillä puhutaan lapselle hänen mummostaan... Meillä mummo on myös oikea papupata, mutta hän ei juurikaan jaksa keskittyä lapsiin, eikä kysele heiltä mitään, niitä omiaan vaan tykkää jorista. Silti emme koskaan tästä "hauku" mummoa lapsen kuullen tms. epäkunnioittavaa.[/QUOTE]

Miten niin erikoiseen sävyyn? Mä olen sanonut tytölle että ei saa tiuskia mummolle takas vaan nätisti pitää sanoa ettei jaksa vastailla enää...

Ärsyttää muakin välillä kun joka viikko mun äidin pitää kysyä lapselta esim. "no kävikö isi tällä viikolla". Olen siis yh ja lapsen isä näkee yleensä kerran viikossa tyttöä...

[QUOTE="a p";22356012]Miten niin erikoiseen sävyyn? Mä olen sanonut tytölle että ei saa tiuskia mummolle takas vaan nätisti pitää sanoa ettei jaksa vastailla enää...

Ärsyttää muakin välillä kun joka viikko mun äidin pitää kysyä lapselta esim. "no kävikö isi tällä viikolla". Olen siis yh ja lapsen isä näkee yleensä kerran viikossa tyttöä...[/QUOTE]

No tuollaiset jutut, että " et sä kuitenkaan jaksa kuunnella mummon valitusta". Valitusta? Puhut siis lapsellesi, että mummonsa "valittaa" kun tämä kyselee kuulumisia ja muutenkin juttelee lapselle. Aika outoa minusta. Jospa se mummo yrittää vaan saada aikaan keskustelua lapsen kanssa. Miksi sinä et voi lapsen puolesta vastailla, jos lapsi ei jaksa ihan täydentävästi kertoa kaikkea. Ettei mene siihen, että mummo "tenttaa" lasta ja muut istuvat tuppisuina. siis niin, että lapsi tietysti saa vastata sen verran mitä jaksaa ja sinä täydennät sitten lisää.

Voi elämä!
taas täällä ollaan ensi töikseen moralisoimassa miten kukin puhuu ja mistä. ei sen tarvitse olla epäkunnioittavaa, eri perheissä vain on eri tavat keskustella ja oma huumorinsa.
kyllä meidänkin kotona oli ihan omat jutut ja huumori, mikä varmasti olisi kuulostanut todella tylyltä muiden mielestä. mutta se oli meidän juttu, tiedettiin se vitsiksi ja osaamme kyllä kaikki käyttäytyä muiden läsnä ollessa.

en kyllä minäkään noin pienille puhunut tuohon sävyyn kenestäkään. nyt isommille koululaisille (10v ja ylöspäin) on kyllä tullut sanottua asioita jo, esim. sellainen, että toisilla nyt on isovanhemmat, jotka haluavat kustantaa ja tekevät kaikkensa lastenlasten eteen (on varaa käydä kylässä ja viedä lapsenlapsia paikkoihin) ja toisilla on sellaiset, jotka sitten ovat tosi pihejä ja säästävät omaa vanhuutta ja itseä varten omalle tilille. eivät raaski muistaa syntymäpäivnä mitenkään lapsenlapsia, kun korttikin kuulemma maksaa jne.

ärsyttää, että kaikki menee elämässä niin, että ne, jotka eivät osaa arvostaa saavat kaiken. Itse just olisin ikionnelllinen, jos lapsilla olisi isovanhemmat jotka tuputtaisivat itse tehtyä ruokaa ja juttelisivat lapsille.
kun meillä eivät kyllä jaksa nähdä vaivaa lasten takia, jotain makkarasoppaa voivat tarjota, halpaa ja nopeaa. ja tykkäävät kyllä enemmän puhua itsestään ja rahoistaan, kuin kysellä lapsilta heistä.

[QUOTE="juu";22356317]ärsyttää, että kaikki menee elämässä niin, että ne, jotka eivät osaa arvostaa saavat kaiken. Itse just olisin ikionnelllinen, jos lapsilla olisi isovanhemmat jotka tuputtaisivat itse tehtyä ruokaa ja juttelisivat lapsille.
kun meillä eivät kyllä jaksa nähdä vaivaa lasten takia, jotain makkarasoppaa voivat tarjota, halpaa ja nopeaa. ja tykkäävät kyllä enemmän puhua itsestään ja rahoistaan, kuin kysellä lapsilta heistä.[/QUOTE]

no mutta ei mikään ole liiallisuuksiin vietynä mukavaa.

Haha, joillakin ei kotona ole ollenkaan huumoria, puhutaan vaan päivänsäästä ja muusta turhasta, ettei vaan kellekkää tulis pahamieli ja ettei kukaan ole epäkunnioittava.

Täällä varmaan sais osa porukkaa karmeen kohtauksen jos vaan tietäsitte, mitä kaikkee juttuu heitetään äitini ja mummini kanssa :D. Vieläpä vanhankansan ihminen, mun mummini meinaa ja aikamoista juttuu heittää. Mutta, mutta, täälä on vähän tiukkapiposta porukkaa ny liikkeellä ;D

Yhteistyössä