Ehtiikö synnytyksessä saada puudutteen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Maisa

Vieras
Esikoispoika syntyi 4 tunnin päästä ekasta supistuksesta (sain epiduraalin)
Tosikkotyttö syntyi 1,5 tunnin päästä ekasta supistuksesta (ehdin juuri ja juuri saada minispinaalin)

Nyt odotan kolmatta viikolla 39 ja pelottaa, ehdinkö saamaan sen spinaalin :( se tuska kuopuksesta oli kauheaa! Jos menen HETI sairaalaan kun supistukset alkaa ja pyydän minispinaalia saman tien, millä todennäköisyydellä lääkäri ehtii paikalle ja sen mulle laittaa?

Joo tiedän että te ette voi sitä sanoa, mut sanokaa silti! KOKEMUKSIA!

Eihän sitä kukaan voi etukäteen ennustaa, mutta melko todennäköstä varmaankin on, että et ehdi saamaan? Luulisin... Itellä viimesimmästä synnytyksestä huonot kokemukset kun kätilö meni päättään mun puolesta, että laitetaan spinaali ja sepä ei sitten tehonnut laisinkaan. Lääkärikin oli ihan ihmeissään.. No mutta, vetelin sitten ilokaasua sitäkin enemmän ja hauskaa oli.

olen synnyttänyt kaksi lasta joista kumpikin on käynnistetty yliopistollisessa sairaalassa enkä ole kummankaan lapsen kohdalla "kerennyt"saada kivunlievitystä..

Mut miks en ehdi?Onko niitä lääkäreitä vaikea saada nopeasti paikalle?

Viimeksi meni viime tipalle sen takia, ku luulin (kätilökin luuli) että paikat on auki jonku 4-5 cm (just oli kattonu et 3 cm) ni sanoin etten vielä tarvi..kohta muutin mielen ja olinki jo 9 cm auki! Puudute tuli noin vartin päästä.

Mä en ole kerennyt saamaan missään mun synnytyksissä puudutusta. Kestoltaan ovat olleet 2,5-3h, sairaalassa olen ehtinyt olemaan 1-1,5h. Viimeisimmässä olisi joku lievitys ollut tarpeen, lapsi kun syntyi avotarjonnassa.

Spinaalin kyllä ehtii hyvin. Mun kaksi lasta on syntyneet 1,5h päästä siitä kun sairaalaan on menty ja ehdin saada molemmissa. Tokassa tosin spinaali ei auttanut... mikä lie meni pieleen.

Alkuperäinen kirjoittaja n:
Spinaalin kyllä ehtii hyvin. Mun kaksi lasta on syntyneet 1,5h päästä siitä kun sairaalaan on menty ja ehdin saada molemmissa. Tokassa tosin spinaali ei auttanut... mikä lie meni pieleen.

Oi tähän haluan uskoa myös mun kohdalla! Toki en siihen että spinaali ei auta...sen spinaalin voi onneks laittaa myös sitten kun on täysin auki, kuten mun TOSIKON synnytyksessä! Mä kyl kestän ne viimisien senttienkin supistukset jos tiedän että saan sen spinaalin ponnistukseen...

Pakko tulla kyl vastaileen tähän et miten käy :)

Mun synnytys kesti 9h ja en silti ehtinyt saada puudutteita :D Sairaalaan menin klo 10, henkilökunta oli sitä mieltä että kestää kauan ennenku lapsi syntyy ku esikoinen kyseessä. klo 12 aloin valitella kovia supistuksia ja klo 12-13 lähettiin saliin ku oli 4cm auki. Kätilölläkin ja lääkärilläkin tais kestää tulo aika kauan ku salissakaan en ehtinyt puudutetta saada vaikka ponnistamaan aloin vasta n. klo 14 (samantien ku lääkäri tuli laittamaan spinaalia. Ei kuulemma enää ehtiny pistää vaan piti vaan ponnistaa) :D

Alkuperäinen kirjoittaja martsu:
mä en ehtiny saamaan kivunlievitystä kolmannessa synnytyksessä joka kesti yhteensä noin 3 tuntia.

Miks et ehtinyt? Menitkö liian myöhään sairaalaan vai etkö pyytänyt tarpeeksi ajoissa vai miten?

Ajattelinki et pyydän..VAADIN sen heti ku pääsen ovesta sinne sisään :D

Apua...

kaksi luomua.. ekassa ei uskottu niin nopeaam ensisynnytykseen ja tokassa vähän sama, mutta kaikki meni hyvin ja kaksi pirteää "douppaamatonta" vastasyntynyttä ihanaa lasta!

joo, ehkä, muttei sekään oo tietenkään ollu oma valinta, Siis jos voisin synnytykseni itse valita niin ne olisi kai kuitenkin vähän muuta (ei luomua, ei pikasynnytyksiä jne)

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Omat synnytykset eka 4h, toka 1,5h, kolmas 1,5h ja neljäs 15h. Ja voin sanoa, että toi 15 tunnin synnytys oli kaikkein helpoin.

Noin se menee, luomuna kaikki pitkähköt synnytykset Mitään ei ole tarvinnut.

Yhteistyössä