Ehkäisyvaihtoehdoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hopeless
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hopeless

Vieras
Olen kokeillut kahta eri yhdistelmäpilleriä (diane nova ja yasmine), kummastakin aivan järisyttävät sivuoireet. Minipillereitä ei neuvolassa suositeltu, koska ton yasminen kanssa oli välivuotoja eli minipillerit on ilmeisesti "liian laimeita". Nuvaringiä olen kokeillut myös, meinasi limakalvot räjähtää kuivuudesta.

Menkkani ovat olleet vuoden ajan todella epäsäännölliset, joskus kesti pari päivää, joskus useamman viikon, joskus tuli 2 kertaa kuussa, joskus oli 3 kuukautta poissa jne. Nyt kesän jälkeen menkat on taas muutaman kuukauden jälkeen palannut, mutta esim tässä kierrossa mulla oli menkat 2 viikkoa sitten ja tänään ne alkoi taas kuin salama kirkkaalta taivaalta, ilman mitään ennakkoilmoitusta (normaalisti ilmoittaa kyllä tulostaan).

E-pillerit auttaisi pitämään kierron säännöllisenä, mutta ne sivuvaikutukset ei houkuta. Mitään laastarijuttuja en halua alkaa räpläämään, samoin kierukka kuulostaa vastenmieliseltä. Niin että onkohan tässä mitään mikä voisi auttaa?

Sukupuolitaudit ja tulehdukset on poissuljettu, gynekologilla kävin viimeksi viime talvena eikä silloin löytynyt uä:stä mitään poikkeavaa.

Ulkomailta voi tilata Femcapin (googlella löytyy lisää tietoa nimellä Femcap), käy useimmille naisille. Suosittelen myös tutustumaan famiin (fertility awareness method) jos joka-aamuinen lämmönmittaus ja oman kehon tarkkailu ei ole liian vaivalloista. Ainakin Android-puhelimille saa Ovuview -ohjelman jonka avulla oman kierron seurailu käy todella näppärästi.

Siis miksi ei minipillereitä jos on tiputteluvuotoa yasminellen kanssa? Ei toi mun mielestä mikään peruste ole.

Käytin siis yasmineita, en yasminelleja. Terkkarin mukaan on turha vaihtaa suht vahvoista yhdistelmäpillereistä minipillereihin, jos ne yhdistelmätkään ei pidä vuotoa kurissa, eli ilmeisesti se välivuoto vaivaisi todennäköisesti myös minipillereiden kanssa.

Viimeksi muokattu:
Terkkarisi on väärässä. Sillä, miten e-pillerit pitävät vuodot poissa, ei ole mitään tekemistä sen kanssa, miten kroppasi käyttäytyy minipillereillä. Joten rohkeasti vaan kokeilemaan!

Terkkarisi on väärässä. Sillä, miten e-pillerit pitävät vuodot poissa, ei ole mitään tekemistä sen kanssa, miten kroppasi käyttäytyy minipillereillä. Joten rohkeasti vaan kokeilemaan!

Täytyykin sitten ottaa selvää noista mineistä, olen pitänyt niitä ihan poissuljettuna vaihtoehtona sen Yasminen vaihtamisen jälkeen, koska tosiaan terkkarin mielestä minulle on oltava "vahvempaa" ja silloin vaihtoi Yasminet Diane Novaan.
Yasmine oli ainoa mistä tuli välivuotoja, Diane Nova ja Nuvaring aiheutti sitten kaikkea muuta mahdollista haittaa. En haluaisi noita hormonien tuomia sivuvaikutuksia enää yhtään, edes 3 kuukaudeksi kokeiluun.

Jos sinulla Mea on kokemusta minipillereistä, niin osaatko suositella mitään? Täytyy laittaa google laulamaan ja varailla aikaa uudestaan jos nyt vielä niitä kokeilisi.

Viimeksi muokattu: