ehkäisy stressaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tatti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tatti"

Vieras
Mies on tunnustanut että pitäisi enemmän seksistä jos ei kondomia tarvitsisi käyttää. Itsekään en pidä kumista se rikkoo ikävästi limakalvot, väliä ei ole millainen kondomi on kaikki yhtä huonoja eikä liukkarit juuri auta, tuntuu että nekin ärsyttää limakalvoja.

Ehdotin miehelle vasektomiaa puoli tosissani. Hän ei halunnut. Minä luulin että meillä on lapsiluku täynnä. Paljastuikin sitten että mies haaveilee vielä kolmannesta lapsesta.

Ei siinä mitään ehkä minäkin tahtoisin lisää lapsia mutta kuitenkin vasta 2-3vuoden kuluttua, minulla kun on juuri nyt ammatinvaihto kesken eli opiskelen.

Tuntuu että tää ehkäisy on tullut niin isoksi ongelmaksi että meillä ei edes enää seksiä harrasteta kun ei kukaan enää nauti siitä samalla tavalla niin kuin ennen.

Sterilisaatio ei siis käy koska tuli ilmi että molemmat saattaa vielä haluta lapsia.
Kuparikierukan laiton estää nikkeliallergia, kivuliaat ja runsaat kuukautiset.
Noin yleensäkin en kierukkaa halua ajatus vieras esineestä kohdussa saa voimaan pahoin. enkä usko että se yhtään parantaisi sitä kun minulla on taipumusta sisäsynnytintulehduksiin. Lisäks pyörryn jopa papakokeen otossa joten minut pitäis vähintään nukuttaa jotta kierukka saatais paikoilleen.

Ye-pillereitä söin jonkin aikaa ennen lapsia ja silloin ne kävi. Nyt toisen lapsen syntymän jälkeen mulle puhkesi aurallinen migreeni eikä ye-pillereitä enää mulle määrätä.
Sain vain cerazette minipillerit jota söin vajaa 4viikkoa. Lopetin koska vuosin joka päivä aivan älyttömiä määriä verta. hakeuduin jopa päiviystykseen kun luulin saaneeni keskenmenon tms. lääkärikin neuvoi lopettamaan silloin.

Nyt kävimme taas juttelemassa tilanteesta perhesunnitteluneuvolas ja sieltä sain vain taas reseptin toisen merkkisiin minipillereihin. en tiedä pitäiskö kokeilla niitä vai vaan suosiolla antaa olla?

Omistan myös sellaisen persona ehkäisy monitorin. toiminta perustuu siis varmat päivät menetelmään mutta kone siis on tarkempikin kui vain oma limojen tarkkailu, lämpöjen mittaillu ym. Mies ei kuitenkaan suostu tätä persona juttua kokeilemaan. Lisäks mies ei myöskään pidä minipilleri kokeilusta se automaattisesti ajattelee että tän toisen merkin kanssa tulee samoja ongelmia kun cerazettesta.

Multa alkanut hiuksia lähtee tän ongelman kanssa ja ankea pukkaa päälle....

Jos kokeilit niitä minipillereitä heti raskauden jälkeen (ennen hormoonitoimitasi asettumista) niin vuoto johtui ehkä siitä. Sinuna kokeilisin uudelleen niitä toisia minipillereitä.

Sama juttu, mut toisaalta kyl sen kestää kun ottaa sellasen asenteen ettei tää näin jatku ikuisuuksia... Kuitenkin meillä kortsu on monesta pahasta pieni paha.

mistä sen voi tietää ettei jatku ikuisuuksia? Mulla ainakin kondomit aiheuttaa niin pahat limakalvo ärsytykset että olen mieluummin kokonaan ilman seksiä.. itse en vois sterilisaatiota harkita missään tilanteessa.

Yhteistyössä