ehkäpä oli huono aika kertoa anopille...

Näin siis juhannuksena. Kerroin anopille tulevasta masuasukista joka siis on meidän 3. lapsi. Edelliset ovat syntyneet 2004 ja 2005. Ikää itselläni tulee tänä vuonna 36v. ja suunnitelmissa oli iltätähti niin että olen kotona vauvan kanssa kun vanhemmat lapset lähtevät kouluun ( ja onnistuttiin todella nopeasti )

Niin mitäpä sanoo rakas anoppini?!? Oliko ihan suunniteltu juttu? Eikä muuta.

En osannut siihen muuta että toki. Näin jälkikäteen alkoi tosiaan nyppiä. Mies on kiinni juhannuksen, ja hän ainakin suutahti puhelimessa pahemman kerran kun kerroin.

Nyt fiilikset melko :'(

Ja nyt anopin möläytykset pois mielestä!!! Ajattelematon lausahdus, joka varmastikin ensimmäisenä hänelle tuli mieleen, kun edellinen lapsi on syntynyt -05. Anoppi on varmastikin ajatellut, että teillä on lapsiluku täynnä. Oikeasti, älä vaivaa mieltäs moisella!!! Tyhmästi kyllä sanottu anopilta. Mutta oikein paljon onnea iltatähden odotukseen.
Itse osaan odottaa samnalaista kommenttia, kun lapsia on kolme ja neljäs saa tulla, jos on tullakseen. :)

Voi kurja :hug:

Jos yhtään lohduttaa, niin oma appiukkoni haukkui meidät molemmat pystyyn kun kerrottiin että odotetaan vauvaa (esikoinen tulossa siis :) ). Paha mielihän siitä molemmille tuli, mies suuttui ja minä väänsin itkua. Olen vain pyrkinyt ajattelemaan että ongelma on apen, ei meidän. Appivanhemmille tuntuu joskus olevan ylitsepääsemätön ongelma, että poika (vaikka kuinka aikuinen) elää omaa elämäänsä ja tekee omia valintojaan.

Vauva on kuitenkin teidän rakkauden hedelmä, unohda hölmö anoppi :hug:

Tuohon Olkkikseen kommenttiin sanoen on vähän pakko myös puolustellakin anoppeja :LOL: Mulla on tosi mukava anoppi ja se siellä on varmaan jo tähän mennessä (rv 14+jotain) kutonu muutamat villatöppöset ja mitä vielä :saint:

Meillä päin toisaalta on aika selkeä tuo suhtautuminenkin ihmisiin, jotka eivät osaa käyttäytyä. Senkus ei pidetä yhteyttä, niin aika nopeasti palaa mieleen ne hyvät käytöstavat. Mun mielestä läheisten ihmisten nimenomaan pitää osata olla onnellisia toisten puolesta ja vähintäänkin olla kunnioittavia toisia kohtaan. Koskee myös appivanhempia kuin omiakin vanhempia B) Jos toiset eivät sitten jostain syystä osaa käyttäytyä, niin siitä on myös syytä huomauttaa ja tehdä tarvittavat johtopäätökset. Ei kannata ruveta miksikään runtattavaksi kynnysmatoksi, vaikka joka asiasta ei kannata vetää hernettä nokkaan =)

kanssa mielenkiinnolla tuleeko sairaalaan kukkia yms.onnitteluja appivanhemmilta..kuopuksen aikaan niitä tuli ja soittivat koko ajan.Nyt kun kerrottiin raskaudesta,asia on vaan kommentoitu sanomalla jaa..ja muuten ei koko vauvasta puhuttu mitään koko raskausaikana vaikka nähty ja kyläilty yms..ja kohta syntyy :ashamed:

:hug:

Meillä tulossa kolmas lapsi, pienillä ikäeroilla ja kommentit on ajattelemattomilta ihmisiltä olleet just tota samaa luokkaa. Jo kolmas lapsi tuntuu olevan monille vaikeaa ymmärtää, kaksi lasta on kai sitten se "sallittu" määrä, kun vielä toista odottaessamme kommentit vaikuttivat kovin vilpittömiltä. Anopin kommenttia en onneksi tällä kertaa joutunut kuulemaan, kun en itse ole enää yhteyksissä hänen kanssaan (juurikin hänen ajattelemattomuutensa ja törkeiden kommenttiensa takia). Mies kertoi anopille nämä uutiset ja suodatti mulle vaan pelkät onnittelut.. :)

Anopit on anoppeja |O
No mulla anoppi ensin kyseli ties kuinka kauan että joko seuraava tulossa ja kun se kerrottiin oli vastaus tjaa....

Mut ihan hyvin suhtautuu nyt ja innolla odottaa 8:tta lapsenlastaan :D

todella kurja kommentti :hug:

mä en edes meidän äidille uskalla kertoa :ashamed: tiedän että suuttuu aivan kamalasti kun kuulee että kolmas tulossa. on suuttunut ensimmäisestä ja toisestakin. huutanut ja karjunut ja haukkunut.
mitään syytä suuttumiselle en tiedä. meillä miehen kanssa asiat hyvin ja töissä käydään molemmat ja itse ollaan AINA lapset hoidettu ja eläminen maksettu. Mun äidin mielestä lapsia ei saisi tehdä vissiin ollenkaan.
oiekin pelottaa kertoa asiasta. no toivonmukaan ei tule meille edes kyläilylle ennen sitä kun vauva on syntynyt. asutaan nimittäin 650km päästä hänestä joten voi olla pieni mahdollisuus salailla loppuun asti koko homma :LOL: siinäpähän saa sitten ihmetellä miksi ei kerrottu.
joskus aikanaan sanoin että en hälle aio kertoa jos kolmas tulee koska en halua raskautta pilata sillä että hän on vihainen ja siihen silloin sanoi että hän ei sitä halua edes kuulla!!

millama
Täällä myös jännittää ihan hirmusesti kertoa anopille. Ollaan miehen kanssa oltu vajaa vuosi yhdessä ja jo on jälkikasvua tulossa! Kun saman katon alle muutettiin oli anopin kommentti ollut, että onko mies ihan varma asiasta.. että näin :)

Olipas anopilta tökeröä! Yrität unohtaa, vaikkei helppoa varmasti olekaan.. :hug:

Oma mummoni totesi, kun kerrottiin 2008 että odotetaan toista (esikko 06 syntyny), "rupesko elämä olemaan liian helppoa?". Loukkas kyllä pahasti.. no, pari viikkoa sen jälkeen sainkin sitten keskenmenon, on mahtanu mummoa kommenttinsa harmittaa sen jälkeen. Tai en tiedä..

No oli kyllä täkerö kommentti. Mulla nyt ei ole enää appinahemmat elossa, mutta kyllä näitä tyhmiä kommentteja satelee. ikää mulla 38, kuudetta odotan, vanhin täytti jo 18v ja nuorin nytten kohta viisi.

- oliko ihan oikeesti suunniteltu?
-eikö jo noi viis olis riittäny?!
-oliko vahinko? (takana pitkän linja yritys hoitoineen, arvaa tekiskö tos hetkes mieli lataasta keskelle taulua)
- kyllä nyt varmaan sitten jo riittää.
-miten jaksat, mä en jaksais.
-ai kamala, ei oo totta!
- mihin sä meinaat ne teillä saada mahtuun?
- eikö tuu jo kalliiks kuus tenavaa?
- ihanko molemmat tota halus?

näitä on siis loputtomiin. Vain aniharva on ollut aidosti hymy kasvoilla ja onnitellut. Muutamia mahtuu mukaan, jotka onnittelee, mutta naamasta näkee, että voi ..... Mut tää on tätä. en jaksa enää välittää, en niin pätkääkään, vaikka alkuun kyllä teki kipeetä.

Tsemppiä ihmisten ja niiden typerien kommenttien kans. pääasia on, että me olemme onnellisia vauvoistamme :flower:

Yhteistyössä