Ehkäisypino

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja viivi harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Kevätaurinko:
Alkuperäinen kirjoittaja elokuu19:
Alkuperäinen kirjoittaja elokuu19:
Miten saa kelan korvauksen ehkäisyyn?
Liittyykö lapsilukuun vai mihin?
En mä tiedä.
Aina ku mä oon sen reseptillä hakenu niin on antaneet sen Kela korvauksen.
En tiä mihin perustuu et miks saa.
Mun kaveri ei sitte oo taas saanu vaikka silläkin on kolme lasta ja mulla myös ja oon saanu sen aina.

Apteekissa on toimittu väärin. Tietokone ohjema antaa korvauksen jos sinne syöttää koko henkilötunnuksen, koska kyseistä lääkettä käytetään myös sairauden hoitoon ja silloin siitä saa korvauksen.
Ai.
No joha on.
Siinä reseptissäkin lukee että ehkäisyyn.
 
viivi harmaana
no ei sitä korvaus kohtaa välttämättä aina muista muuttaa. ja jos seuraavalla kerralla ottaa tarran viivakoodilla niin tulee samat tiedot kuin ed. kerralla, jolloin virhe toistuu uudelleen.
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja ImpiEllenAnna:
Cerazette. 4 vuotta kohta putkeen ollut käytössä eikä mitään kummempaa valittamista. Menkat on ja pysyy poissa enkä osaa yhdistää noihin pillereihin mitään kummia sivuvaikutuksia.
Onkohan tuo ihan "tervettä" että kuukautiset noin kauan pois vai pitäisikö "tyhjentyä" välillä?
Joku joskus sanoi että lääkäristäkin saisi jotain tyhjennystabletteja tms.
Itse en ole koskaan huomannut lääkäriltä kysyä miten menkkojen kanssa.
Menkat olleet pois 1.5v

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Tällä hetkellä vaihtoehtoina joko kumi tai sit ei seksiä lainkaan.Tammikuun puolivälissä aika sterilisaatioon ja samassa yhteydessä lämpöpallohoito.
Aiemmin oli Mirena ja se petti.
Mikä on lämpöpallohoito?

 
vieras
mini-pill, muuten tyytyväinen, mutta hitosti finnejä selässä ja naamassa kipeitä paukamia. Lisäksi kasvojen iho todella rasvainen. Mutta ei kiristä hermoja niinkuijn cerazettet...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mini-pill, muuten tyytyväinen, mutta hitosti finnejä selässä ja naamassa kipeitä paukamia. Lisäksi kasvojen iho todella rasvainen. Mutta ei kiristä hermoja niinkuijn cerazettet...
auttaakohan muuten näiden pillereiden aiheuttamiin iho-ongelmiin mitkään lääkkeet tai kasvojen hoitoaineet? vai pitääkö vaan kokeilla taas uusia nappeja?
 
Tällä hetkellä ei mitään ku "vahinko" on käyny jo... :p
Ennen raskautta oli monen monituista vuotta pillerit, ei mitään ongelmia niiden kanssa, vaihdoin kuitenkin vuosi sitten ehkäisyrenkaaseen kun neuvolassa täti sitä suositteli, noh...oon nyt raskaana vaikka ehkäisyä käytettiin, joten raskauden jälkeen ei ainakaa enää rengasta, kovasti tässä on koitettu miettiä et mitäs sit, pillereitä en kuitenkaa haluis ottaa.
 
IhanaValo
Rengas, ja kun alkukuukausien tiputtelusta selvittiin niin oon tykännyt..nyt vaan on menkat kadonnu kokonaan, pitänee pian tehdä testi jos ei ala mitään kuulumaan.
On ollut renkaan aikana kyl muutenkin tosi niukat ja kivuttomat.
Jos vertaa aikaan, kun käytin pillereitä tai en mitään, niin menkkojen osalta iso plussa renkaalle.
 
vieras
Keskeytetty yhdyntä käytössä ollut kuopuksen synnyttyä, eli jo 1,5 vuotta. Ennen kahta lastani käytettiin myös suunnilleen vajaa 2 vuotta samaa menetelmää hyvällä menestyksellä, tyytyväinen olen. Ainoa ehkäisyväline, joka meille kävisi on kondomi. Pilelrimerkit lähet kokeiltu, aiheuttaa jatkuvan päänsäryn ja voimakkaita mielialamuutoksia minipilleritkin.
 
Viime viikolla kävin laitattamassa kierukan, miten kauan tää tiputtelu kestää?

Aiemmin oli nuvaring, tyytyväinen olin muuten mut on aika kallis kun 16e/kk. Menkat kestivät kolme päivää ja kivut hävisivät kokonaan.
 
Noita e-pillereitä ainakin saa kela korvauksella jos lääkäri on laittanut reseptiin rastin kohtaan "sairauden hoitoon" ja tosiaan pillereitä määrätään mm.pahan aknen hoitoon jolloin korvauksen saa! Terv.apteekissa 8v.työskennellyt...
 

Yhteistyössä