Ehdottakaa ruokia, mitä laihduttajan kannattaisi syödä?

• Viestiketjun aloittaja "laihduttaja"
  • Ensimmäinen viesti
"laihduttaja"
Nyt ei mitään ihan perusruokia kuten uunilohi ja kasvikset, broilerinfile ja salaattia, kaalilaatikko, kasvis- tai jauhelihakeitto, broileriwokki. Tiedän nuo kaikki ja ei huvita enää yhtään nuo ruoat tulee jo korvista ulos.

Ihan tavallista perussafkaa? Häh. Siis onko sulla nyt joku erityinen tavoite tai ruokavalio muuten jota noudatat vai..?

Terveellisiä ja suht kevyitä ruokia voi tehdä miljoonia erilaisia. Suosittelen esim. tutustumaan (jos erilaista haluaa) aasialaiseen tai intialaiseen ruokakulttuuriin. Paljon kasviksia, hyvin erilainen maustemaailma, voi jättää riisit ym. pois kokonaan jos ei tykkää (eikä nyt muutenkaan hulluna kannata vetää).

Pelkästään vaihtelemalla rehuja ja mausteita saa perus kasvissosekeitosta tuhat ja yksi erilaista variaatiota :) T. hammasleikkauksen jäljiltä puremaan kykenemätön, pakon edessä tätäkin kokeillut..

tertuu
En ehdota mitään erityistä ruokaa. Syö kuitenkin ruokasi täysrasvaisena, älä koske kevyt-juttuihin. Tee ruokasi itse ja syö kun on nälkä ja vältä ns. välipaloja. 3-4 kertaa ateriointi päivässä riittää aivan hyvin aikuiselle ihmiselle.

"vieras."
Syö ihan normaalia ruokaa. Näin itsekin laihdutan. Ainoat muutokset on se, että olen lopettanut leivän syönnin ja iltapalaa en syö. Näin tulee jo usean sadan kalorin vaje entiseen, kun olen ollut leipäsyöppö ja iltapainotteisesti tuota leipääkin syönyt.

"emma"
Olen syönyt ennen esim. pizzaa, hampurilaisia (siis ihan itsetehtyjä, ei valmiita) jauhelihakastike ja spagetti, makaronilaatikko, kasvispasta, broilerikastike ja riisi yms.

Unohdin mainita, etten syö vehnää tai ruista, joten leipää en juurikaan syö. Enkä siis myöskään pastaa. Maitotuotteitakin välttelen, varsinkin maitoa ja kermaa. Pitäisi vaan tietää mitä jää jäljelle kun ei voi käyttää maitotuotteita, eikä viljoja paitsi riisiä. Quinoaa multa kyllä löytyy myös kaapista, eli jotain reseptiä mihin sitä voisi käyttää?

Niih
Siis sä pystyt syömään/tykkäät syödä pastaa ja vehnää, mutta välttelet sitä nyt vain koska laihdutat?
Meinaatko jatkaa laihisruokavaliota lopun ikääsi, vai sallia noita entisiä sitten taas kun olet tavoitepainossa?
Mä sanoisin vain että syö mitä tahansa, mutta lisäten sitä kasvisten osuutta lautasella ja pienentäen niitä ns. lihottavien osuutta.
Eiköhän ne laihikset kaadu just tuolla tyylillä, ettei tiettyjä asioita vaan koskaan voi syödä, ja sitten se pelkkä kaalisoppa alkaakin tökkiä.

"emma"
En välttele siksi koska laihdutan, vaan mun täytyy olla syömättä niitä. En voi siis syödä ja eipähän ole turvonnutta oloa niiden vuoksi.

Selasin juuri intialaisia reseptejä, mutta niissä käytetään mm. jogurttia ja muita maitotuotteita. Mielelläni en tosiaan käyttäisi. Ja kerran tein jotain kikhernesoosia missä oli kanelia mausteena ja suoraansanottuna en pystynyt syömään.

"Miisu"
Täytettyjä paprikoita, tomaatteja tai kesäkurpitsoja. Sisälle esim jauhelihaa, sipulia, sieniä, kasviksia. Kana käy myös täytteeksi. Lisää jauhelihaa ruskistaessa pannulle lopuksi vielä pienennettyä tomaattia niin ei tule kuivaa täytettä.

Yhteistyössä