Ehdottakaa pieniä koirarotuja

  • Viestiketjun aloittaja Elli
  • Ensimmäinen viesti
Elli

Eli etsin pientä koirarotua, koirakuume kun jyllää kovana! Siis todellakin pientä enkä edes keskikokoista. Mikä vaan ehdotus käy, olen muuten kaikille koiraroduille avoin! Pienikokoisen koiran tarvitse siksi, että asun ulkomailla ja haluan lentää Suomeen, tarvittaessa, lomilla koirani kanssa. Maksimirajoitus taitaa olla neljä kiloa koiran lentäessä ns. "käsimatkatavarana", vissiin siitä joustavat joskus kylläkin. Ruumaan en halua turhaan koiraa laittaa ja se on muutenkin erittäin kallista. Kyseeseen varmaankin tulisi jonkin pienen rodun narttukoira.. Alkuperäinen toiveeni oli ottaa sekarotuinen löytökoira tuolta paikalliselta eläinyhdistykseltä, mutta tarpeeksi pieniä ei tunnu osuvan kohdalle. Eli voin ottaa rotukoirankin, mutta se ei siis ole mulle kovin tärkeä juttu.
 
tällänen
Maltankoira on todella ihana rotu. mutta tarvitsee paljon seuraa ja on oikein sylikoira. Menee kainalossa mukana :)
Turkki vaatii hieman töitä.

Ihana rotu kaikenkaikkiaan, melkein kuin kissa!
 
maltankoira
Maltankoira on todella ihana rotu. mutta tarvitsee paljon seuraa ja on oikein sylikoira. Menee kainalossa mukana :)
Turkki vaatii hieman töitä.

Ihana rotu kaikenkaikkiaan, melkein kuin kissa! Niin ja turkkia ei tarvitse pitää pitkänä niinkuin näyttelykoirilla. Ovat söpöjä kun turkki on lyhyempänä, pörrökasoja.
 
Elli

Kiitti ehdotuksista! Maltankoira on kyllä syötävän söpö! Mutta se turkki.. No mä varmaan kävisin trimmauttamassa sen säännöllisesti ettei kasvaisi liian pitkäksi (edellisen koirarodun kanssa omat yritykset trimmata päättyi aina siihen että koirareppana näytti aivan kauhealta!) :) No, joko mä petraisin tai sitten etsisin vakiotrimmaajan.. Onko spanieleissa sellaisia pikkurotuja? Vissiin King Charleson spanieli tietämäni mukaan, mutta onkohan muita?
 
papillon
meillä on perhoskoira.todella iloinen,pirteä ja seurallinen.sylikoira,mutta tykkää myös pitkistä lenkeistä.7v koskaan ei ole sairastanut mitään.tottelevainen aina irrallaan.
maksoi 500 euroa.keski suomesta papilloneja ja monia muitakin rotuja kasvattavasta kennelistä ostettu
 
Elli
Alkuperäinen kirjoittaja Rivella:
Ma olen just tuosta samasta syysta ( lentomatkat ) suunnitellut myos pienen koiran ottamista. Talla hetkella meilla on saksanpaimenkoira. Ihastuin minikokoiseen yorkshiren terrieriin.

Yorkit on kyllä ihania, mutta sukulaiseni niitä kasvatti ja totesin että tosi kovia räksyttäjiä olivat! Eli ei voida meille kerrostaloon ottaa..

Tuo phalene näyttää todella söpöltä myös! Ja cavalier king charles spaniel (mikä se on suomeksi?)..
 
Elli
Alkuperäinen kirjoittaja Rivella:
Ma olen just tuosta samasta syysta ( lentomatkat ) suunnitellut myos pienen koiran ottamista. Talla hetkella meilla on saksanpaimenkoira. Ihastuin minikokoiseen yorkshiren terrieriin.

Onko sulla muuten tietoa vaihteleeko painoraja kovasti lentoyhtiön mukaan? Ja onko se yleensä sen 4 kg? KLM:llä oli neljä kiloa mutta kuulin että Finnairilla oli pari vuotta sitten ainakin vielä 6 kg.
 
Elli
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Meillä on nelikiloinen kääpiövillakoira, joka kulkee kätevästi matkoilla. Eikä karvasta paikkoja.
Mua kovasti kiinnostaisi myös tämä rotu! Onko kova räksyttäjä? Olen tuntenut vain yhden aiemmin ja se koira vierasti paljon perheen ulkopulisia ihmisiä ja jopa usein koiria ja räksytti paljon. Ei mua muuten se haukkuminen haittaisi, mutta kun vielä asutaan kerrostalossa, en haluaisi kaikkien naapureiden vihoja niskaan..
 

Yhteistyössä