Tämä ei ole rotuun sidonnaista paitsi riistaviettisten ja kiimaisten koirien osalta. Koira pysyy lähellä kun sillä on hyvä kasvatus ja omjistaja on rakentanut hyvän kontaktin koiraansa.Alkuperäinen kirjoittaja tuumailija:..muttamuakin kiinnostaisi pieni koira, joka vielä lähes varppina pysyisi pihalla irti?
Cockeri ei ole pieni rotu,vaan keskikokoinen.Turkki melko työläs tälläkin..Alkuperäinen kirjoittaja Cockerspanieli :Cockerspanieli, myös söpö rotu ja pieni rotu ja spanieli.
Meidän koira haukkuu jonkin verran silloin, kun ei tajua, mistä joku ääni tulee. Se pitää ihmisistä ja tervehtii kaikkia iloisesti. ei ole epäluuloinen. Ei myöskään hauku, jos emme ole kotona. (olen siis kokeillut koputella oveen, kun koira on yksin ja availla postiluukkua ja rapistella. ei inahdustakaan, paitsi jos joku ihmisistä on sisällä.)Alkuperäinen kirjoittaja Elli:Mua kovasti kiinnostaisi myös tämä rotu! Onko kova räksyttäjä? Olen tuntenut vain yhden aiemmin ja se koira vierasti paljon perheen ulkopulisia ihmisiä ja jopa usein koiria ja räksytti paljon. Ei mua muuten se haukkuminen haittaisi, mutta kun vielä asutaan kerrostalossa, en haluaisi kaikkien naapureiden vihoja niskaan..Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Meillä on nelikiloinen kääpiövillakoira, joka kulkee kätevästi matkoilla. Eikä karvasta paikkoja.
Alkuperäinen kirjoittaja Cockerspanieli :Cockerspanieli, myös söpö rotu ja pieni rotu ja spanieli.
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Toy-villakoira? Vähänkö kätevä, ei tiputtele karvoja, syö naurettavan vähän, istuu mielellään sylissä.