Ehdottakaa pieniä koirarotuja

  • Viestiketjun aloittaja Elli
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tuumailija:
..muttamuakin kiinnostaisi pieni koira, joka vielä lähes varppina pysyisi pihalla irti?
Tämä ei ole rotuun sidonnaista paitsi riistaviettisten ja kiimaisten koirien osalta. Koira pysyy lähellä kun sillä on hyvä kasvatus ja omjistaja on rakentanut hyvän kontaktin koiraansa.

 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Elli:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Meillä on nelikiloinen kääpiövillakoira, joka kulkee kätevästi matkoilla. Eikä karvasta paikkoja.
Mua kovasti kiinnostaisi myös tämä rotu! Onko kova räksyttäjä? Olen tuntenut vain yhden aiemmin ja se koira vierasti paljon perheen ulkopulisia ihmisiä ja jopa usein koiria ja räksytti paljon. Ei mua muuten se haukkuminen haittaisi, mutta kun vielä asutaan kerrostalossa, en haluaisi kaikkien naapureiden vihoja niskaan..
Meidän koira haukkuu jonkin verran silloin, kun ei tajua, mistä joku ääni tulee. Se pitää ihmisistä ja tervehtii kaikkia iloisesti. ei ole epäluuloinen. Ei myöskään hauku, jos emme ole kotona. (olen siis kokeillut koputella oveen, kun koira on yksin ja availla postiluukkua ja rapistella. ei inahdustakaan, paitsi jos joku ihmisistä on sisällä.)
 
silvery
pomeranian on mun mielestä tosi nätti ja sulonen koira ainakin nuitten kuvien perusteella.Olen ajatellut että ehkä joskus tässä lähiaikoina sellaisen haluaisin.Meillä on aina ollut vain isoja koiria kuten newfoundlandinkoira ja karkeakarvainen saksanseisoja. Onko jollakin pomeraniania. Haluaisin tietää onko se ystävällinen ja seurallinen sylikoira.paljonko sellaiset yleesä noin maksavat.paljonkohan mahtavat painaa... :D
 
ei ap.



Kai sä tajuat, että toi koira on aivan aivan aivan ihq, mutta on todella vaikeaa löytää!!!! Mistä voi löytää ja miten sä löysit?

Kirjotan täl palstal toisessa ketjussa, mut tulin tähän, kun siihen ketjuun tulee vaan häiriköitä!

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Toy-villakoira? Vähänkö kätevä, ei tiputtele karvoja, syö naurettavan vähän, istuu mielellään sylissä.

Tällanen!


Meillä on kääpiövillakoira. Painaa 4,2kg uros. Ei räkytä pahemmin, kun on opetettu olemaan räkyttämättä.

+ ei ole aiheuttanut mulle allergiaoireita
+ ei karvaa huushollia
+ kätevä nostaa kainaloon tarvittaessa esim. tassupesulle
+ nukkuu jalkopäässä ja nuolee mun varpaita - rentouttavaa ennen nukahtamista
+ uroksella ei ole juoksua eli ei verta lattioilla

+/- suuhun tunkeevan sylikoira

- turkki trimmattava useamman kerran vuodessa

 
vieras
Niin ja mun enolla on kaksi bichon friseetä. En tykkää ainakaan niistä yksilöistä. Aina takkusia ja sottasen näkösiä vanumoppeja ja kauheita räksyttämään. Vielä kun on kaksi niin yllyttävät toinen toistaan. :(

Omasta villiksestä vielä, se on musta eli ei koskaan likaisen näköinen.
 
kahdenkoiranäiskä
Kaikilla pitäis olla oma kiinanharjakoira.
Karvallinen tai karvaton oman maun mukaan. Ei karvasta, ei kuljeta kuraa. Ei tartte paljo liikuntaa mutta jaksaa kyllä lenkkeillä miten paljon vaan. Ei viihdy ikävällä säällä ulkona niinku ei yleensä ihmisetkään. Nartut on paljon pienempiä ku urokset. Tykkää reissata, varsinkin autoilu on kivaa. Viihtyy sylissä, myös vieraiden. Pieniruokainen. Nauttii lämmöstä, tykkää pukeutua.
Miks kukaan haluaa ison koiran?
 
aussin omistaja
Aussiterrieri! Maailman paras ISO koira tiiviissä paketissa, maailmanomistajan luonne, mahtava sosiaalinen ja nopeaälyinen tapaus. Tosin isompi kuin nelikiloinen, mutta parempaa kaveria saa hakea!
 
Chihu
Chihuahua ei meillä pärjännyt lasten kanssa, stressaantui raukka. Onneksi isäni otti sen hoiteisiinsa. Meidän perheessä on aina tykätty pienistä koirista. Tiibetinspanieli sopi hyvin lapsiperheeseenkin.
 

Yhteistyössä