Ehdotelkaas hyviä ruokia, maidottomia.

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kippuravarvas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Mä tartten hyviä ideoita, ruokia mitkä kelpaa miehelle ja taaperollekin. Ja siis maidottomia.

Meillä suosikiksi nousut jauheliha-perunalaatikko, jossa kerman tilalla nesteenä 0,5l purkki paseerattua tomaattia. Lapset erityisesti tykkää!

Keitot, niihinhän harvoin edes tulee maitoa, tai sen voi hyvin jättää pois.

Mä olen kokenut, että ainakin ruokaan laitettavista kerman korvikkeista tuo Alpron soijakerma on paras, se kaura-vastaava maistu ihan järkylle..
 
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Mä tartten hyviä ideoita, ruokia mitkä kelpaa miehelle ja taaperollekin. Ja siis maidottomia.

Taaperolle lihapiirakka nakilla ja miehelle lihapiirakka neljällä nakilla. :p

Lihapiirakkahan on tehty usein sokerittomaan pullataikinaan, ja mikähän mahtais olla pullataikinassa useimmiten käytetty neste?? Villiä arvauksia? =)
 
Joo, aika kivasti on löytynyt tietoa..välillä vähän ulalla kun viikko tässä vasta takana. Ja on mulla nyt jo lääkärin siunauskin tälle :D
Kannatasko sitä naudanlihaakin välttää?
 
Makaronilaatikkoa, mä teen usein myös lihaperunalaatikkoa (eli pakasteesta peruna-sipulisuikalepussia, ruskistan jauhelihan, lihaliemikuution sulatan kuumahkoon veteen ja hutkasen sen perunan ja jauhelihan sekaan, uuniin), keitot, spagettivuoka onnistuu myös ihan veteenkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Makaronilaatikkoa, mä teen usein myös lihaperunalaatikkoa (eli pakasteesta peruna-sipulisuikalepussia, ruskistan jauhelihan, lihaliemikuution sulatan kuumahkoon veteen ja hutkasen sen perunan ja jauhelihan sekaan, uuniin), keitot, spagettivuoka onnistuu myös ihan veteenkin.

Et laita munaa siis?
 
kaupauthan nykyään pursuaa myös laktiisittomia tutteita. esim. maidot, kermat, juustot ym tosi helppo löytää laktoosittomia. mut jos ei saa olla maitoproteiiniakaan niin se on sit vaikeempaa. nimittäin jopa maitzenassa on maitoproteiinia...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Joo, aika kivasti on löytynyt tietoa..välillä vähän ulalla kun viikko tässä vasta takana. Ja on mulla nyt jo lääkärin siunauskin tälle :D
Kannatasko sitä naudanlihaakin välttää?

Se ihan riippuu.. Minkäikäinen vauva? Syökö vielä soseita? Oireileeko jos sä syöt naudanlihaa?
Meillä tuli siis vauvan itsensä syömänä, ja myöhemmin totesin myös että minun syömänä naudanlihasta samat oireet kun itse maidosta. Eli jos kyse on siitä maitoproteiini-allergiasta, niin samaa proteiinia löytyy myös naudanlihasta.

Ja sit kaikki ne "salanimet" millä maito esiintyy, tiedätkös ne kaikki jo?

Me ollaan maitoaltistukseen menossa ensi ma, ja nyt vältettävä myös kananmunaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kaupauthan nykyään pursuaa myös laktiisittomia tutteita. esim. maidot, kermat, juustot ym tosi helppo löytää laktoosittomia. mut jos ei saa olla maitoproteiiniakaan niin se on sit vaikeempaa. nimittäin jopa maitzenassa on maitoproteiinia...

Siinähän se itsessään jo tulikin, laktoositon eri juttu kuin maidoton.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Makaronilaatikkoa, mä teen usein myös lihaperunalaatikkoa (eli pakasteesta peruna-sipulisuikalepussia, ruskistan jauhelihan, lihaliemikuution sulatan kuumahkoon veteen ja hutkasen sen perunan ja jauhelihan sekaan, uuniin), keitot, spagettivuoka onnistuu myös ihan veteenkin.

Et laita munaa siis?

Tuohon lihaperunalaatikkoonko? Joskus laitan, yleensä en. Pitää vaan ottaa huomioon se nesteen määrä ettei sitä laita liikaa koska sitä nestettä tuppaa tulemaan sitten myös tuosta perunasipulisekoituksesta sulaessaan.
 

Yhteistyössä