Efexor vai cymbalta?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mietteliäs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kysynpä tuosta Cymba jotain lääkkestä..
Äidilleni vaihdettiin tuo lääke ja aloitti se viime torstaina. No sunnuntaina kun mentiin äitienpäivä kahville äiti oli ihan pellit seis hoiperteli tukka pystyssä ihan ku kolmen promillen humalassa, silmät seisoi päässä. No mä tietty ajattelin heti että ei v.ttu se on taas juonu (taipumusta tällaseen..) ja lähettiin lasten kanssa pois. Suutuin ja loukkaannuin tietty...
No soitti illalla ja sanoi ettei ollut juonu mitään. Huijasko vai voiko tuosta lääkkeestä muka oikeesti tulla noin mieletön sivuoire..?????

mulla efexor toiminut loistavasti, pelasti elämäni. monia muita kokeiltiin ennen eikä ollut apua, en muista mitä kaikkia lääkkeitä ensin kokeiltiin. ei ole ollut sivuvaikutuksia tai muutakaan haittaa.

Onhan teillä kaikilla masennuslääkkeitä syövillä myös terapia rinnalla menossa? Pelkät lääkkeet voivat aiheuttaa jopa tilanteen pahenemista. Ensisijaisesti hoidoksi terapiaa ja rinnalle sitten lääkkeet tueksi tarvittaessa.

terv. vaikeaa masennusta sairastaneen vaimo sekä psykologi

Alkuperäinen kirjoittaja toivottavasti:
Onhan teillä kaikilla masennuslääkkeitä syövillä myös terapia rinnalla menossa? Pelkät lääkkeet voivat aiheuttaa jopa tilanteen pahenemista. Ensisijaisesti hoidoksi terapiaa ja rinnalle sitten lääkkeet tueksi tarvittaessa.

terv. vaikeaa masennusta sairastaneen vaimo sekä psykologi

On on!

Molemmista kokemusta. Cymbalta väsyttää ja lihottaa , mut muuten auttaa. Vetämätön ja lievä sumuinen olo siinä sivussa. Asioita saa kuitenki yllättävän hyvin hoidettua.
Efexorilla kävin hirveillä ylikierroksilla koko sen ajan. En suosittele sitä muille kuin väsymystä poteville. Vieroitus onnistui kuitenki helposti ilman sivuvaikutuksia.
Molemmat lääkkeet aiheuttivat suun kuivumista, hikoilua ja haluttomuutta.

olen syönyt kumpaakin lääkettä cymbaltaa ja efexoria kumpikaan niistä ei käynyt minulle. cympaltasta tuli ihan ihme olo...yli energinen vaikka toisaalta väsytti kauheesti. en pystynyt hetkeäkään olla paikoillani ,jopa yöllä oli noustava vaikka kävelemään ja ahdistus senkuin lisääntyi. efexorissa on myös paljon sivuvaikutuksia ainakin minun kohdallani ollut. huimaa.olo on ärtynyt ja lihakset kouristelee. mulle ei tunnu millään löytyvän sopivaa lääkettä jo 3-vuotta olen kamppaillu näiden samojen asioiden kanssa.

Joo, efexor/venlaflaksiini pelasti mut cymbaltan vierotusoireista. Enempiä sanomatta: Itsetuhoisuusa js itsetuhoisuus... Ja Cynbaltan vaikuttavaa lääke shittiä ei ole ees kunnolla tutkittu!!!!!!!! Jenkeissä HUOMIO amerikassa yrittävät saada cymbaltan pois markkinoilöta!!!!

Tiedöän, tää on mun henk.koht.kok.

Yhteistyössä