Edullisia ja terveellisiä ruokia ja välipaloja :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Köyhä laihduttaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Köyhä laihduttaja

Vieras
Rahaa on vähän mutta silti tekisi mieli syödä hyvin. Listataanko edullisia ruokia, jotka valmistuu nopsaan ja erilaisia välipaloja :)
Ei ole allergioita joten kaikkea saa ehdottaa!! Syömme kaikki kerran päivässä töissä/hoidossa ja illasta kellekään ei "kunnon " ruoka maistu, joten niitä välipaloja/iltapaloja varsinkin jos saisi :)

Kuulin ystävältäni Hopottajat-nimisestä sivustosta, joka järjestää erilaisia tuotekokeilujuttuja. Huomasin sivustolla uuden kamppanjan, jossa pääsee kokeilemaan Semperin Småfolk-nimisiä välipaloja, mukana on keksejä ja naksuja ja semmoista. Tuotteet ovat lisäaineettomia ja luomua eli terveellisiä! Kannattaa ainakin tutustua, tuotteet saa kokeiluun ihan ilmaiseksi:) Itsellä on 5-vuotias reipas tyttö, ja ajattelin ottaa osaa että tyttö pääsee maistelemaan vähän uuttakin välipalaa välillä.

Melkoinen vaatimus lapselle että syödään kunnon ruoka 11-12 aikoihin ja sen jälkeen eletään välipaloilla seuraavaan päivään!!!!!!! Entäs kun ruoka ei olekaan niin hyvin maistunut, tai tuskin sellasta tulee, voi olla jo tuossa vaiheessa sellanen nälkä lapsella että syö vaikka etanoita.

[QUOTE="vieras";21986921]Melkoinen vaatimus lapselle että syödään kunnon ruoka 11-12 aikoihin ja sen jälkeen eletään välipaloilla seuraavaan päivään!!!!!!! Entäs kun ruoka ei olekaan niin hyvin maistunut, tai tuskin sellasta tulee, voi olla jo tuossa vaiheessa sellanen nälkä lapsella että syö vaikka etanoita.[/QUOTE]

Kuule, lapseni ei vaan syö kahta lämmintä ateriaa. Ei vaan syö, kokeiltu on.
Sen sijaan syö iltapäivällä hoidosta tulon jälkeen välipalaa ja illalla sitten vähän jämäkämmän iltapalan, esim. munakasrullaa, lämpimiä voileipiä tms.
Ei sitä kato voi oikein pakottaakaan syömään :D

Kuule, lapseni ei vaan syö kahta lämmintä ateriaa. Ei vaan syö, kokeiltu on.
Sen sijaan syö iltapäivällä hoidosta tulon jälkeen välipalaa ja illalla sitten vähän jämäkämmän iltapalan, esim. munakasrullaa, lämpimiä voileipiä tms.
Ei sitä kato voi oikein pakottaakaan syömään :D

Tän palstan mukaan oot melko huono äiti :stick:
:D

Ei meilläkään pienin syö kotona enään lämmintä ruokaa. Välipalan vaan ja iltapala on vähän tukevampi. Justiinsa jotain munakasta tai jotain.

Välipalana meillä syödään monesti turkkilaista jugua ja soppaa. Porkkanoita tai leiipää.

[QUOTE="hih";21986985]Siis ap hei, kutsuisit tuota "jämäkämpää iltapalaa" mieluummin illalliseksi, niin kenenkään ei tarvitsisi valittaa teidän ruokailuista.[/QUOTE]

:) Eli lapseni syö siis ILLALLISTA päivällisen sijaan niin ei tarvii nipottaa tuosta lämpimästä ruoasta :D Tosin ei kerrota kellekään, että ei se aina ole lämmintä se illallinen, voi nyyh :(

No mun mielestä kuulostaa, että lapsesi on vaan nirso, jolle äiti on opettanut nirsoilun. Kukapa haluaisi syödä perunaa ja kastiketta, kun syömättä jättämättä saa sit lämpimiä voileipiä, munakasrullaa tms. Ruokaahan noikin on sinällään, mutta en totuttaisi lasta tuollaiseen, koska kyllähän "kunnon ruoka" on parempi vaihtoehto kuin "pikkusyömiset".

Ihanaa kun ne ovat kaupasta saatavissa ja lapsi varmaan tosi pian oppii avaamaan pussin ja ottamaan ihan itse niin ei tarvitse kun hommata niitä keittiön alakaappiin! Jihuu! Jää enemmän aikaa palstailla ja ostaa nettikaupasta tavaroita kun ei tartte kiisseleitä keitellä, juureksia kuoria, puuroja haudutella eikä muuta mummonmössöä laittaa.

Keksejä! Naksuja! Kaikkia ihania snäksejä! Jess! Ne ovat varmaan vielä pakattu silleen kätevästi annospakkauksiin jonkinlaisella muovilla ja repäisysysteemillä että on hygieenista ja helppoa ja kätevää. Niitä voikin varata nättiin ikean kulhoon lapsen muumiläppärin viereen niin se pysyy siinä kiltisti paikallaan. Potta ja laita-lapsi-nämä-itse-vaipat siihen viereen niin ei ole taaperoillakaan ongelmia.

No mun mielestä kuulostaa, että lapsesi on vaan nirso, jolle äiti on opettanut nirsoilun. Kukapa haluaisi syödä perunaa ja kastiketta, kun syömättä jättämättä saa sit lämpimiä voileipiä, munakasrullaa tms. Ruokaahan noikin on sinällään, mutta en totuttaisi lasta tuollaiseen, koska kyllähän "kunnon ruoka" on parempi vaihtoehto kuin "pikkusyömiset".

Sä et varmaan oo koskaan ollu näkemässä kun viiden aikaan meillä tarjotaan lämmintä ruokaa ja se ei lapselle maistu. Ehdotatko että väkisin pitäis syöttää?
Anteeks, en oo ap, mutta meillä poika tekee samaa. Muut kyllä syö.
Monesti tarhassa syö paljon lounaalla ja välipala on kans melko runsaan olonen.

Sä et varmaan oo koskaan ollu näkemässä kun viiden aikaan meillä tarjotaan lämmintä ruokaa ja se ei lapselle maistu. Ehdotatko että väkisin pitäis syöttää?
Anteeks, en oo ap, mutta meillä poika tekee samaa. Muut kyllä syö.
Monesti tarhassa syö paljon lounaalla ja välipala on kans melko runsaan olonen.

Juu en ole, ei meilläkään aina syödä. Iltapala on 2 leipää tai puuroa. Ruoka-ajat on tietyt ja niistä pidetään kiinni. Pakko ei ole syödä, mutta en mä sit rupea sen takia väsäileen jotain pikkupurtavaa, että "lapsi ei HALUNNUT syödä" kunnon ruokaa. Välipalana meillä on vaan hedelmiä. Tarkoitus on täyttää vatsa ruualla. Ei välipaloilla. Ja lapsi kyllä syö, kun on nälkä.

Juu en ole, ei meilläkään aina syödä. Iltapala on 2 leipää tai puuroa. Ruoka-ajat on tietyt ja niistä pidetään kiinni. Pakko ei ole syödä, mutta en mä sit rupea sen takia väsäileen jotain pikkupurtavaa, että "lapsi ei HALUNNUT syödä" kunnon ruokaa. Välipalana meillä on vaan hedelmiä. Tarkoitus on täyttää vatsa ruualla. Ei välipaloilla. Ja lapsi kyllä syö, kun on nälkä.

Aivan. Lapsi syö, kun on nälkä. Päivällisaikaan ei oo nälkä, mutta iltapalalla on.

Jaa. No kai nyt kaikki puurot / itse tehnyt kiisselit, lämpimät voileivät jne on edullisia, riippuu tietty leivänpäällisistä. Viiliäkin voi tehdä itse on helppoa. Erilaisia puurojahan voi syödä joka päivä illalliseksi kunhan sit on muutakin. kauden hedelmiä jne.
Maistuisko lapselles sosekeitto kylmänä? Niitäkin miljoonia erilaisia...

Pinaattikeitto ja -letut ja kaikki muutkin "ruokaletut", varsinkin, jos viitsii itse tehdä (ei ole edes vaikeaa), riisipuuro kiisselin kanssa maistuu meillä aina, tortillat esim. jauhelihalla tai kanalla.. Noi on oikeastaan enemmänkin niitä "illallisia" kuin välipaloja. Meilläkään ei 2v. syö vielä viiden maissa toista isompaa ateriaa vaan syö sitten just "illallista".

Hei haloo, me syödään miehenikin kanssa vasta illalla. En tosiaan lapsen takia ala vaan erikseen väsätä sapuskaa :D
Ja meillä ruoka-ajat nyt on vaan erilailla kuin teillä. Lapsi syö aamupalan ja lounaan kiltisti ja syö ihan kaikkea mitä annetaan, mutta ns. päivällisaikaan ei ruoka maistu. Ei maistu meille vanhemmillekaan.

JA sille yhdelle älypäälle tiedoksi, että meillä ei tosiaan syödä vaan jotain keksejä ja naksuja, vaan esim. marjasalaattia ja rahkaa, lämpimiä leipiä ja salaattia, munakasrullaa kinkku-kasvistäytteellä jne. Tosi paljon syödään kasviksia ja hedelmiä, mut tekis mieli kokeilla välillä jotain uusia reseptejä. Varsinkin semmoisia missä on kaalia, kiinankaalia, kesäkurpitsaa jne.

Hei haloo, me syödään miehenikin kanssa vasta illalla. En tosiaan lapsen takia ala vaan erikseen väsätä sapuskaa :D
Ja meillä ruoka-ajat nyt on vaan erilailla kuin teillä. Lapsi syö aamupalan ja lounaan kiltisti ja syö ihan kaikkea mitä annetaan, mutta ns. päivällisaikaan ei ruoka maistu. Ei maistu meille vanhemmillekaan.

JA sille yhdelle älypäälle tiedoksi, että meillä ei tosiaan syödä vaan jotain keksejä ja naksuja, vaan esim. marjasalaattia ja rahkaa, lämpimiä leipiä ja salaattia, munakasrullaa kinkku-kasvistäytteellä jne. Tosi paljon syödään kasviksia ja hedelmiä, mut tekis mieli kokeilla välillä jotain uusia reseptejä. Varsinkin semmoisia missä on kaalia, kiinankaalia, kesäkurpitsaa jne.

Meinasin juur tulla ehdottamaan yksinkertaista ja hyvää ruokaa nimeltään kaalipata! Tiedä sitten onko siitä "illallisruoaksi" ;), mutta on edullista ja terveellistä. Googlettamalla löytyy varmaan ohjeita. Meillä syötiin sitä eilen ja jopa 6-v nirppispoika tykkäsi.

[QUOTE="Rohmu";21995430]Meinasin juur tulla ehdottamaan yksinkertaista ja hyvää ruokaa nimeltään kaalipata! Tiedä sitten onko siitä "illallisruoaksi" ;), mutta on edullista ja terveellistä. Googlettamalla löytyy varmaan ohjeita. Meillä syötiin sitä eilen ja jopa 6-v nirppispoika tykkäsi.[/QUOTE]

Ah, kaalipataa, nam! joo kaalipata, -keitto ja -laatikko on meillä suosittua ja kaalista voisikin kokeilla jotain uutta välillä mutta pää lyö tyhjää. oon kokeillu lisätä tomaattia ja paprikaa yms. mutta olisko jollain jotain ihanaa kaaliruokaohjetta mihin tulis vielä reilusti muitakin kasviksia?

Sen enempää puuttumatta tuohon nirsoiluasiaan, meillä syödään munakasta ihan ruuaksikin. Toki usein kasviksilla, kinkulla, nakkipaloilla tai millä milloinkin höystettynä. Ja salaattia, jos jaksetaan tehdä.

Ai niin, miten muuten joku kastike ja pottu on terveellisempää kuin vaikka munakasrulla, jonka sisällä on kinkkua ja kasviksia? Ei aukee nyt mulle :D Ai niin, ne potut vissiin on niin terveellisiä...

Ah, kaalipataa, nam! joo kaalipata, -keitto ja -laatikko on meillä suosittua ja kaalista voisikin kokeilla jotain uutta välillä mutta pää lyö tyhjää. oon kokeillu lisätä tomaattia ja paprikaa yms. mutta olisko jollain jotain ihanaa kaaliruokaohjetta mihin tulis vielä reilusti muitakin kasviksia?

Mene kotikokki.net -sivustolle ja laita reseptihakuun sanaksi "kaali". Alkaa löytymään ohjeita...

Yhteistyössä