Edessä ensimmäinen IVF

Milli81 :hug: Täällä vähän sama juttu, vain yksi isompi rakkula, toinen vähän pienempi ja yks rupu, vasemmalla puolella ei taaskaan mitään. Ihan hirvee olo on täälläki. Ilmeisesti mun munasarjat on alkanu jo hiipumaan :'( Tänä iltana pistän taas 300, huomenna 225 ja sit taas 300. Perjantaina ultrassa katotaan miltä näyttää, mennäänkö edes punktioon. Ihan kauheaa tää kyllä on, enpä uskonu 32vuotiaana vielä hormonitoimintani vähentyneen :'( Koita Milli jaksaa ja toivottavasti pääsette siirtoon asti! Itse en uskalla sitä edes toivoa.

Anteeksi, nyt en jaksa kommentoida muuta, sulattelen asiaa jonkun aikaa ja palaan sitten!
 
Nemi :hug:
No voi paska, suoraan sanottuna! Toivoin jo et sulla olis parempia uutisia.
Tsemppiä, ja toivotaan et nää meidän muutaman munat kasvaa hyvin ja päästää molemmat kuiteski siirtoon ja piinaileen!


Mä ihmettelen kans et onko munasarjat ollu niin unessa ettei niistä 7-8 alkusolusta oo lähteny kasvamaan kuin max 3 solua ..per"#%le..

Kyllä katos mun hyvät tuulet niiku tulivuoren tuhka taivaalle!
Vähän on niiku luovutusfiilis ja katseet jo toisessa hoidossa joka toivon mukaan ehtis vielä tälle vuodelle niin sais ees jotain hyötyä lääkekatosta..

Karmilla hieno et sait kuitenkin ultran haluamallesi päivälle.

Halle toivotaan et se vuoto sieltä tulis! kohtahan sullaki alkaa pistokset!
 
Karmilla, kiitos vinkistä. Soitin AVA-klinikalle ja sain postitse Orgalutran-ruiskut sun muut. Tsemppiä ultraan ja onneksi Puregon ei ole haitannut elämää. Mulla sama, ei ole tuntunut missään vaiheessa huonolta.

Hope, tosi kurja tilanne sulla että yhtäkkiä alkasi tulemaan jotain ihmevuotoa, varmaan iso pettymys! :(

HaLLeBeRRy, aika jännä että sulla mies haluaa pistää vaikka itse olet ammattilainen ;) Meillä mies kauhistui kun spekuloin että jos en pystykään pistämään että hänen pitäisi pistää. No lopulta hän kyllä tuli siihen tulokseen että pakon edessä kyllä tekee sen mutta onneksi ei tarvinnut kun itse pystyin helposti pistelyyn. Tuntuisi ehkä inhottavammalta jos joku muu "sorkkisi" neulalla. Mulla myös on ihana mies siinä mielessä että hän yrittää koko ajan pysyä positiivisena ja lohduttelee jos on paha mieli. Mutta yritän aina sitten muistaa myös hänen tunteet ja vähän aina pakottaa puhumaan tunteistaan ja peloistaan koska tiedän että hän ajattelee näitä asioita mutta ei ehkä niin verbaalisesti ilmaise tunteitaan.

Milli81 ja Nemi voi kun tylsää kuulla että ultran tulokset oli pettymyksiä. Ymmärrän täysin fiiliksenne koska näihin hoitoihin on tosi kovat lataukset (uskon että suurella osalla) ja sitten jos pettymyksiä tulee niin pohjallehan sitä menee. Toivotaan kuitenkin että noi mitä löytyi pitää sisällään juuri ne oikeat kipaleet :) Itse en ole halunnut vielä edes ajatella mahdollisuutta että punktioon asti ei pääsisi, se olisi niin raju pettymys ja tarkoittaisi meillä myös yli 6kk odottelua koska nyt olemme yksityisellä ja sitten olisi edessä julkinen puoli. Nemi onko sulla eka hoito? Pistätkö Puregonia tuon 300?

ON: Mulla oli tänään eka ultra 6. pistopäivänä ja jännitti älyttömästi että näkyykö siellä yhtään mitään kun ei ole ollut mitään tuntemuksia. Ja ei ollut tulokset ihan sellaisia mitä olisin toivonut :( Oikealla puolella oli 5 isompaa solua joista isoin 9x7mm ja vasemmalla vaan 3 kpl jotka kaikki vaan noin 6-7mm. En tiedä mitä yleensä pitäisi olla tässä vaiheessa mutta jäin siihen käsitykseen että olisi pitänyt yli 10mm olla? Orgalutrania ei kuulemma kannata aloittaa ainakaan ennen perjantain toista ultraa ja nyt pistän siihen asti Puregonia 175. Osaatteko kokeneemmat sanoa, onko tuon kokoisista vielä toivoa saada kypsiä soluja?







 
nemi :hug: toivotaan että tällä kertaa olisi kuitenkin parempi onni kuin viimeeksi!
Nelli79 kyllä tuon kokoisilla vielä toivoa on ja jos ne puregon hoidon päätyttyä ovat vielä raakileita, niin pregnylia laitetaan suurempi annos, sen tarkoituksena on kypsyttää ne loppuun punktiota varten.
Milli88 laatu korvaa määrän =) (miulla punktioitiin viimeeksi 29 ja yksi saatiin siirtoon ja pakastimeen ei mitään)
 
Kiitos tsempeistä ja tästä palstasta :heart:

Mieliala hiukan kohonnut iltapäivän epätoivosta. Pitihän sitä pienet itkutkin tirauttaa mut onneks mies tuli sit lohduttaan ja sanoi et eikös siihen tarvita vain yks solu..
voihan sitä jossitella oman mielensä ihan pyörryksiin onnistumisesta tai epäonnistumisesta, mutta totuushan on et ens viikolla selviää miten hoito menee. Odotan siis sitä.
Toivotaan et ovat sit hyvä laatuisia ku lukumäärä on pieni.

Nelli toivotaan et sun munikset ottaa kasvupyrähdyksen!
Mun hoito menee pitkällä kaavalla niin en osaa kommentoida tuota solujen kokoa lyhyellä kaavalla.

Garfield puhaltelen sulle kuitenki plussatuulia :whistle:
Tsemppiä viimeisiin piiniksiin!
 
tänää oli tarkotus käydä apteekista ne primolutit, perjantaina alotan. nyt tosiaan puregon alotetaa 125 vasta kierron 5. päivä, tarkoitus olisi saada muutama laadukas solu, eikä montaa tusinaa sekundoja :LOL:
 
Milli ja Nemi: Kannattaa pitää mielessä että jos on sattuakseen niin yksikin riittää. Mulla saatiin neljä solua ja vain yksi siirtokelpoinen. Toivotaan että pääsette siirtoon, se helpottaa kun pääsee edes yritämään. Mie pidän teille peukkuja!

Leiskalle toivotan oikein onnistunutta toista kierrosta. Lekurit varmasti osaa nyt homman paremmin, kun on yksi kerta "harjoiteltu". =)

ON: olen tulossa mielipuoliseksi. :LOL: Siis oikeasti en tiedä itkeäkö vai nauraa itselleni. Välillä olen jo ihan sinut sen kanssa, että pieleenhän tämä meni ja sitten taas hetken päästä "jospa kuitenkin" aatoksissa. Maanantaina (pp11) siis alkoi tuhrutella ja eilen, pp12, oli jo ihan oikeaa vuotoa, joten kaipa se on aika varma merkki. Tuhruvuodon vielä ymmärrän, mutta tuo eilinen vuoto, ei siitä mikään selviä elossa. Tänä aamuna taas on niukempaa ja lugetkin pysyy vielä sisällä (tämä hullu optimisti tietenkin tunkee niitä sisään, vaika tulisi mummoja vastaan :LOL: ). Testaan nyt huomenna kuitenkin varmuuden vuoksi.
Miten tokalla kierroksella olijat: oliko teillä negan jälkeen ihan normaalit menkat vai jäikö vuoto normaalia vähäisemmäksi tai kestikö vähemmän aikaa?
 
garfield negan jälkeen sain mieheltäni lempinimen "niagaranputous" :LOL: , eli vuoto oli sen mukainen. kysyin jo hädissäni lääkäriltäkin, että onko normaalia:eek:n kuulemma kun limakalvot on kasvateltu paksuiksi ja munasarjoistaskin tulee ulos jos vaikka mitä. miulla oli veritesti pp12 ja pp13 olin aamulla vielä laittanut luget, päivällä sain nega vastauksen ja luget lopetin, pp14 alkoi vuoto ja pp15 sitä tuli tosi hurjasti ja kestihän sitä lystiä yli viikon. Seuraavat menkat sit tosin venyivät aikataulusta ja nyt uutta hoitoa varten niitä ajoitetaan primolutilla.
 
Mä täällä olen jo melkein luovuttanut. On semmoinen tunne et ei se alkio edes päässyt perille asti. Lääkäri oli kyl vähän....
No odotellaan silti rauhassa toukokuun alkuun. Mulla on turvotus jo lakannut melkein kokonaan. Onko se huono vai hyvä merkki?
Tsemppiä kaikille! Kyl me vielä täältä noustaan :heart:
 
Heippa kaikille! Millille ja Nemille tsemppihalit, mulla on tuo kans pelkona jo NYT, ettei muniksia kasva.. en yllättyis yhtikäs yhtään jos niin kävis enkä myöskään siitä ettei hedelmöittyis tai jos edes saadaan mieheltä niitä siittiöitä nyt sitten, kun oli se alentunut tiheys :( On niin kaikki vastoinkäymiset sattunu meille ja kaikki putkeen, ettei mikään enää yllätä. Enemmänkin meen shokkiin varmaan jos muniksia tai alkioita syntyisi!!!

Täällä nettilakkoo vähän kun remontti ja muutto päällä. Ylihuomenna se eka lapsett.pkl käynti! Mulla alkoi menkat just sopivasti :/ mitä ne sieltä ultralla muuten kattoo nyt sitten? 4. vuotopäivä olis perjantaina. Ja ihan ku kiertokin vaan muuten lyhenisi koko ajan, nyt oli 26pv! Ja kerran oli jopa 25pv. Ennen kuitenkin oli melkein sääntö ett 28-30pv. Noh, ei kai sillä enää mitään väliä oo...?

Hope ja Garfield ja muut, toivoa teille, älkäähän luovuttako!! ?

Takaisin pakkaamaan....
 
Heippa kaikille ja onnea jo plussanneille ja piinapäiväilijöille paljon plussatuulia :) Olen seurannu tätä palstaa jo kauan ja nyt uskaltaudun mukaan.Lapsettomuutta takana jo 5 vuotta ja nyt edessä eka ivf,jänskättää.Sumuttelut vasta aluillaan,puregonit sit alkaa 5.5.ja punktio olis viikolla 20,jos kaikki menee hyvin.<<mitään oireita ei ole tosta synarelasta tullut,onkohan se ihan normaalia näin alussa?Vai joko pitäs huolestua,ettei se ehkä tehoakkaan :/
 
barbapörrö: tosi hauska nimimerkki! Tervetuloa joukkoon jakamaan kokemuksia.

Leiska: jahhas, että silleen, no ennustan siis näin, huomenna testaan negan ja lopetan luget ja sitten... Tervtuloa Niagara! Oon muuten käyny noilla putouksilla... Tuleehan sitä sitten aika paljon... :LOL: :LOL:

hope: sulla on sellainen nimimerkki että sana "luovuttanut" ei kuulu siun sanavarastoon, vai mitä? Pää pystyyn! :)
 
Onko joltain tullut nenästä verta? Mulla tuli aamulla ja lämmöt illalla 36.6->37.2. Kivut loppuneet yön aikana kuin seinään...voiko ennen pp11 testausta saada lääkkeistä plussan? Mulla vielä viikko kärtsäilyä!!!

Puuh!!! :heart:

barbapörrö13: teretulemast :) Meilläkin 5 vuotta takana ja sama hoito myöskin ekaa kertaa menossa (samat lääkkeet). Pp6 menossa... :headwall:
 
Leiska, kiitos kannustuksesta ja tiedosta että Pregnylillä voi vielä kypsyttää munasoluja. Sinullahan on viimeksi ollut huima määrä munasoluja kun 29! Tuo mitä sinulle nyt tehdään eli aloitetaan vasta 5.pvä Puregon niin sekö tarkoittaa että tulee vähemmän määrässä mutta toivottavasti laadukkaampia?

Oletteko muuten ennen punktiota lukeneet paljon netistä tarinoita? Mä en ole kovin paljon koska tuntuu että se vaan lisää jännitystä ja loppujen lopuksi sen kokeminen ja kipu ovat niin yksilöllisiä ettei kannata stressata etukäteen. Ja kun se kuitenkin tarvittaessa pitää käydä läpi niin better not knowing than knowing minun kohdallani että mihin olen matkalla :D

Milli kiva että olet jo pirteämmällä mielellä, todellakin kannattaa keskittyä vaan siihen tulevaan ja toivoa että se yksi ainoa olisi päässyt määränpäähän ja jäänyt kiinni!

Garfield voin kuvitella sun fiilikset vuoristoradassa kun joka toinen päivä vaihtelee. Toi on varmaan tosi raskasta aikaa kun epätoivo ja toivo vaihtelee.

Hope älä vielä luovuta, ei kai mitään voi sanoa varmasti ennen kuin testaa veritestin.

Barbapörrö tervetuloa!

Miimii mä olen myös aika negatiivisella fiiliksellä vaikka yritänkin ajatella positiivisesti mutta jotenkin tämä parin vuoden lapsettomuusjakso on vienyt sen tietyn uskon niin jotenkin ei ymmärrä sitä että tämä hoito on kuitenkin todennäköisyyksien kannalta edes vähän parempi kuin luomuilu. Meillä on miehen vata-aineiden takia käytännössä ilmeisesti melkein mahdotonta saada luomuraskautta. Niin kai sitä jotenkin yrittää suojella itseä ettei turhaa toivo kun on kuukausikaupalla kohdannut sen saman pettymyksen...

ON: Ei edelleenkään juuri mitään tuntemuksia tuolla alhaalla, ehkä aavistuksen vatsa pömpöttää mutta se voi olla herkuistakin ;) Eli ei kai tässä muuta voi kun odottaa perjantain ultraa jolloin sitten ilmeisesti päätetään jos punktioon päästään että koska se on.

 
barbapörrö13 mäkin olen sumutellut jo 11.4. alkaen, eikä mullakaan ole tullut niistä mitään oireita. jospa aine kuitenkin tehoaa.

tänään alkoi menkat, viikon päästä on eka ultrakin takana. mulla on varmaan tuossa nenäsumutteessa jotain onnellisuus -ainetta. tosi positiivinen olo on ollut, ehkä täältä vielä tiputaan :D. mua rupes huolettaa tuo nenäsumutteen riittävyys. oon sumuttanu siis 11.4. alkaen suprecuria. eka purkki loppuu tänään ja enää yksi jäljellä, tässä olisi kuitenkin vielä monta viikkoa jäljellä ?!
 
No moikka pitkästä aikaa! Joku taisi kysellä aikoja sitten tuosta minun pitkästä Procrenhoidosta. Olen käyttänyt sitä vaikean endometrioosin hoitoon sen reippaat 3 vuotta.
Ensi viikolla olisi IVF-info, vähän jo jännittää!

Onnittelut plussanneille ja oikein paljon voimia muille!
 
miiru82 tsemppiä piinapäiviin,mulla vielä niihin piiiitkä matka |O tuulia84 kiva kuulla et oireet puuttuu,heh,siis itse odotin et jotain ihan kamalaa tapahtuu kropassa heti sumuttelun alettua,oli sen verran myrskyistä jo clomien aikaan,mut jospa se sit kuitenkin tehoais...
 
Nelli79 edellinen hoito aloitettiin kp2 ja 150iu puregonia, munasoluja tuli valtavasti ja suurimmat olivat toisessa ultrassa jo 23mm, siis kolme päivää ennen punktiota :eek: , olo oli todella tukala ja suurin osa olikin sitten punktion jälkeen pelkkiä munarakkuloita, ilman solua. 11/29 sisälsi hedelmöityskelpoisen solun :( 6/11 hedelmöittyi ja 1/6 selvisi alkioksi. Nyt hoito aloitetaan kp5 125iu, eli kokonaisuudessaan puregonia tulee heti alkuun 450iu vähemmän kuin viimeeksi, tarkoituksena tosiaan kasvatella vain muutamia laadukkaita munasoluja, toivotaan et myös toimii tuolla tavalla kuinka lääkäri on nyt sen suunnitellut!! Miun tuurillahan siellä ei tietysti ala noin pienellä lääkkeellä kasvamaan sitten kuin 1 tälläkertaa :headwall:
 


ENSIKERTALAISET

...................................................................PUNKTIO......SIIRTO
Tavallisen tyttö.........IVF..............lyhyt........22.3.....................
nukkapallo................IVF..............pitkä.........vko 16
Nelli79.......................ICSI............lyhyt.........vko 17
wiltsu1974...............IVF...............pitkä....... vko 17
karmilla........................................................vko 17
Mörkötys..................IVF/ICSI.......................kevät
Milli81.......................IVF...............pitkä........vko 17
dreamar1.................IVF/ICSI.......lyhyt.........vko 19
tuulia84....................IVF..............pitkä.........vko 19
HaLLeBeRRy.............IVF/ICSI......pitkä.........vko 19
barbapörrö13...........IVF..............pitkä.........vko20
Pieni tiikeri...............IVF...............pitkä.........kesäkuu
tiu83........................IVF................................kesäkuu
Miimii-75...................IVF................................kesäkuu


PAS
.....................................................................SIIRTO
Mandalay.................1.PAS............................kevät
Mansikkainen79.......1.PAS............................vko 21


TOISELLA KIERROKSELLA

.....................................................................PUNKTIO.....SIIRTO
nemi77....................pitkä.............................vko 17
leiska.......................lyhyt............................vko 20


PIINAILIJAT



................................................................SIIRTO........TESTIPÄIVÄ
garfield.....................................................8.4..................20.4??
Hope-75...................................................19.4.......





MYÖHEMMIN PLUSSAAVAT:
sadko, peppi1981, hertta1981, Solakka Silakka, MaM2




:heart: PLUSSANNEET :heart:



Helmikuussa: subway, Annabell-77, RouvaPapunen

Maaliskuussa
: alexsandria, Selma123 (luomu+), Silent whisper, hygsy










 
karmilla onnea ultraan!

Milli ja Nemi :hug: voi hitto..toivottavasti pääsette siirtoon asti! Mä pidän peukkuja b:)d

Nelli kai mun mies haluaa osallistua jotenki tähä hommaan muutenki, ku näytteen antamalla..se on niin utelias ja haluaa aina oppia jotain uutta :D Tsemppiä huomiseen ultraan!

Garfield, Hope ja Miiru b:)d

tervetuloa barbapörrö :flower: mä luulin myös, et Synarela tekee yhtä kamalat fiilikset, ku clomit, mut onneks ei tehnykkään!

tuulia mä oon laskenu, et hyvin se sumute riittää, koska annos puolittuu, ku pistokset alkaa.. me mennään kyl aika samoissa, paitsi mul ei oo vielkää alkanu vuoto :kieh:

Pieni tiikeri tsemppiä infoon!

leiska hurja kato käyny sul tos edellisessä hoidossa! Toivottavasti tällä kertaa onnais b:)d

on: mieli on maassa, ku paras ystäväni(siskoni) ei ymmärrä mun tunteita..tuli sellanen olo, et oon paha ihminen enkä ansaitse lasta..
Lisää blogissani. Jos joku haluaa käydä lukemassa sekavaa tekstiä mieleni syövereistä, ni voin yksärinä antaa osoitteen ja salasanan.
Tulis jo se vuoto |O
 
Heippa vaan,
kirkastakin kirkkaampi nega pamahti testiin tänään ja nyt odottelen että vuoto lähtee okein kunnolla käyntiin kun jätin luget pois.
Huomenna olis yhden työkaverin karonkkajuhla illalla, pitkiä puheita yms. Kuitenkin, jos vuotaa kunnolla pitäisi päästä jopa tunnin/parin tunnin välein vessaan (joo näin runsasta mulla joskus). Tosi kiva ilta siis odotettavissa. =) Pitäis varmaan varata iso vaippa. Ohuen ohuen juhlakoltun alla se näyttäisikin varmaan tosi hyvältä. Mutta on tässä hoitojen aikana rikottu monia muitakin muotiennätyksiä, erityisesti kasvatteluvaiheessa, joten samaan konkurssiin!

Kilinikalle soitin ja pyysin neuvotteluajan lekurille, että saadaan kelata tätä meidän hoitokertaa ja saada palautetta. Niin monia kysymyksiä jäi kysymättä vastaanotoilla, kun milloin oli kiire vessaan ja milloin sattui niin hiivatisti ettei olisi voinut vähempää kiinnostaa. Saatiin aika kuukauden päähän. Mutta muutoin katse kohti ensi syksyä, silloin uusi ivf, kun meillä ei jäänyt pakkaseen mitään.

Ei nyt siis ehkä ole suuria tarinoita kerottavana lähiaikoina, mutta käyn kyllä seuraamassa teidän kuulumisia. Monta jännitysnäytelmää täällä luvassa.
 
Kiitos kaikille tsemppaajille ja lohduttajille!

Jäin saikulle lääkärin suosituksesta ja omasta halustakin. Eilen itku meinas tulla niin monta kertaa töissä ja hermot tiukalla, että parempi jäädä kotiin. Toivon todella, että tää olis vaan joku välikierto. Mutta edellisessä hoidossa myös huono tulos, eikä vasen munasarja ole ollut missään vaiheessa oikein aktiivinen. Huomenna ultra, joka pelottaa ja paljon. Onneksi mies pääsee mukaan ja on laitettu kysymyksiä paperille ylös. 1-ultrassa en älynny kysyä mitään, kun pää tyhjeni saman tien huonot uutiset saatuani. Pitäkää ihanaiset siskot sormet ja varpaat pystyssä, että saataisiin edes 1 tai 2 kypsää munasolua!

Garfield :hug: Voimahalit sulle tässäkin ketjussa!

leiska Parempaa onnea sullekin tässä hoidossa, jospa ne lääkärit olis nyt viisaampia...

Nelli79 Toinen hoito menossa, ekassa pistin puregonia ja tosiaan tuli vaan 3 rakkulaa, joissa vaan yhdessä solu ja sekin epäkypsä :/ . Nyt olen piikittänyt menopuria pitkällä kaavalla ja ihan yhtä huonot tulokset näyttäs olevan tulossa :( Tsemppiä sulle perjantain ultraan ja toivottavasti on hyvät näkymät!

Halleberry :hug: Toivottavasti vuotosi alkaa pian! Mullaki oli vuoto myöhässä 5 päivää. Laitatko mulle blogisi osoitteen ja salasanan. Mulla samanlaisia kokemuksia ystävien puolelta...

Tsempit vielä kaikille :flower:
 
Milli81 Ihanaa, että olet jo paremmalla tuulella! Itsellä ehkä vähän helpottunut olo, kun sain viime yönä nukuttua paremmin ja olen tosiaan kotona lepäilemässä. Toivottavasti saataisiin molemmat edes se yksi hyvälaatuinen kultahippunen ja päästäisiin siirtoon!
 
Ultrakuulumisia tulin tänne kirjoittelemaan..toisella puolella 8 ja toisella 10, kooltaan kaikki n 8mm 150puregon annoksella.Nyt nostettiin annostus 200 4 pv ja orgalutran alkaa huomenna myös.Maanataina toinen ultra,ollaan taas viisaampia, luultavasti/ehkä ke/to olis punktio.Että mennäänkö tässä nyt"kultaista keskitietä" vai miten, lääkäri sanoi että ihan hyvä tilanne.Itellä ei oo oikeen mitään päässä :whistle: "
 
Garfield :hug:
Voi harmi kun hoito ei onnistunut. Kiva jos sulla ajatukset kuitenkin jo tulevassa, toivotaan et saatte lääkäriltä vastauksia teitä arvoittaneisiin kysymyksiin.

Nemi jos nää muutamat lepopäivät tekis sulle hyvää ja huomenna ultrassa köllöttelisi kuitenkin 2 hyvää solua. Tosiaan, se yksikin alkio riittäisi, todella toivon että molemmat päästäisiin siirtoon.

Karmilla sinulla on hienosti tulossa soluja, toivotaan et kaikki kasvaa hyvin!

leiska tsemppiä uutteen kierrokseen, jospa pienemmällä annoksella tulis vähemmän laadukkaampia soluja.

Tsemppiä kaikille muillekkin!

on: huominen jännittää, onneks käynti on jo aamusta ja olen huomisen jo vapaalla, samoin ens viikon.. heh, ompahan aikaa roikkua täällä :LOL:
En oikein tiedä fiiliksistä, toisaalta toivoo et siel olis 3 hyvän kokoista solua, toisaalta osa ajatuksista on jo seuraavassa hoidossa.. noh, huomenna se selviää.
 

Yhteistyössä