Edessä ensimmäinen IVF

Hope, onnittelut hyvästä saalista, toivotaan että moni hedelmöittyy!

Nemi, Hepat on kyllä ihania, mäki voisin käydä vaik vaan hoitamassa niitä :)

Mä olen ihan kohtuu hyvin saanut pidettyä ajatukset tässä hetkessä, tiedän jos alan punktiota miettimään et alan jännittään sitä ihan hirveesti, mut pysytään tässä päivässä ja odotellaan tiistaita ja lisätietoja munatilanteesta :D
 
Halleberry ja Milli ja kaikki muut, kiitos tuesta ja neuvoista! Mitä mä tekisin ilman tätä paikkaa?? Ei mulla oo ketään kelle puhua oikein, paitsi ihana mieheni, jolla silläkin on rajansa mun stressaamiselle ja itkemiselle... Ja Milli, älytöntä, mulle sit kans piikit ja muut varustettuna mielialalääkkeellä! :D Tässä on tullut tänäänkin itkettyä ja stressattua niin kamalasti ja niin kaikkia mahdollisia asioita lähtien remontista ja lapsen uhmasta ja pottailun aloittamisen pähkäilystä ja vaikeudesta ja tietenkään puhumattakaan tästä meidän päähuolesta... Välillä tuntuu että kertakaikkiaan aivot on niin ylikuormitettu että mä oon niin sekaisin ja väsynyt että en pysty edes nukkumaan enkä saa asioita päässä järjestykseen. Toisaalta laskeskelin että nyt ois jotain viikko menkkoihin että tää järkky ahdistus saattaa olla mun perus PMS:ää...

Ja leiska, voi kiitos, huomasin just että mäkin olin päässyt listalle! <3
 
Moikka taas.

Ihana lukea tätä palstaa kun kaikilla on pää yhtä sekaisin kun itselläkin on... :LOL:

Miusta on tullut vainoharhainen... eka piinaviikko meni hyvin, en paljon hermoillut, rauhassa vaan odottelin. Nyt on pp9 ja olen tulossa hulluksi tämän kehoni ja sen tarkkailemisen kanssa. Miksi, miksi keho ei voi reagoida niin voimakkaasti suuntaan tai toiseen, että tietäisi mitä siellä tapahtuu?!!

Mie olen nyt seuraillut lämpöjä. Eilen sain sen hikoilukohtauksen ja silti lämmöt olivat siis koholla. Mutta tänään hoksasin, että miehän mittasin lämmöt lugejen jälkeen. No, tänä aamuna oli taas hikoilukohtaus ja mittasinkin lämmöt saman tien. 36,8. Vitutusta ja masennusta... No, sitten lugejen ottamisen jälkeen (n. 20 min.) lämmöt nousikin 37.2:een. Mie en tajuu!!! Laskeeeko ne lämmöt vai ei. Nuo luget siis nostaa sitä? Mutta onko se vain "huijausta".

Muista tuntemuksista ei osaa sanoa. Menkkamaisia aaltoiluja on alavatsalla silloin tällöin, tissit on ihan löysät, ei mitään tuntemuksia. Ei siis myöskään sitä särkyä joka mulla yleensä on ennen menkkoja.

Osaako joku kertoa mulle, tuleeko ivf hoitojen jälkeen lainkaan omaa keltarauhasta tuonne punktioituihin rakkuloihin, vai ei? Eli onko luget ainoa hormonin lähde vai vain tukemassa omaa tuotantoa?
 
Tänään tuli soitto labrasta. Kaikki 13 oli ollut kypsiä, 7 icsillä ja 6 ivf:llä. Kaikki ivf:t hedelmöittyi hienosti mut vain 2 icsiä. Ei osannut sanoa miksi näin mut ainakin 8 on nyt kuulemma hienon näköisiä ja sit maanantaina siirretään ilm. 1.
Olo on edelleen turvonnut mut kuitenkin parempi kuin eilen. Vessan ja sohvan väliä ravataan tääkin päivä =)
 
Mimii-75 Kuulostaa niin tutulta, itelläki välillä pää ihan sekaisin ja itkettää. Sit taas joinaki päivinä hyvä mieli ja aurinko paistaa. Mulla helpotusta toi vyöhyketerapia ja akupunktio ja se, että uusi hoito alkoi. Vyöhyke+akupunktio auttoi nukkumaan paremmin. Voimia ja toivottavasti saat nukuttua paremmin, väsyneenä kaikki asiat tuntuu vielä pahemmilta!

Garfield Hmm, en uskalla antaa tarkkaa vastausta kysymykseesi. Löytyskö googlettamalla vastausta? Voimia piinapäiviin, olen itse varmaan ihan samanlainen, jos piinapäiviin asti pääsen.

Hope-75 Hienoa, että 8 hedelmöittyi =) ! Siitähän jää hyvin pakkaseenki. Miksiköhän ivf:llä noin paljon parempi hedelmöittymisprosentti? Mietin, vaan kun meillä mietinnässä tehdäänkö ics vai ivf (ollaan yksityisellä), jos muniksia tulee tarpeeksi, niin osaan sit ics ja osaan ivf. Lepäilehän ja juo nyt kunnolla, et pikkasen on hyvä asettua taloksi masuusi maanantaina =)

on: aika voimakkaita nippailua ja poltteen tunnetta munasarjoissa tänään, toivottavasti merkki siitä, että jotain hyvää tapahtuu!
 
Miimii, kyllä nuo sekavat ajatukset on tuttuja.. välillä tuntuu ettei päähän muuta mahdukkaan kun tämä asiat. Mut onneks niitä selvempiäkin hetkiä tulee.

Hope hienosti tuli hedelmöittyneitä soluja! Tsemppiä siirtoon!

Garfield taasen hyvä neuvoa kun ei omaa kokemusta ole, mutta mitä olen tätä palstaa lukenut niin luget nostavat lämpöjä. Mutta toivotaan että pikkuinen on tarranut kiinni ja pysyy siellä. Tsemppiä loppu piinapäiville!
Tuosta keltarauhas asiasta en osaa sanoa.

Nemi Kiva, toivotaan et munikset siellä kasvaa hyvin!! Onhan sulla toki aika iso lääkeannostus.

Ilmeisesti icsissä on hankalaa valita juuri parasta siittiötä, kun arvio niitä tehdään ilmeisesti vain liikkuvuuden perusteella. Ivf:ssä tapahtuu varmaan jonkin verran sitä luonnon valintaa kun siittiön pitää itse läpäistä munasolunkuori.

on: ei kauheesti tuntemuksia munasarjoissa, vähä mietityttää tapahtuuko siel mitään.. :/
huoh, tulispa se tiistai äkkiä!
 
Hope75: kiva kuulla että on joku aika samoilla lähtötiedoilla piinailemassa =)
Mulla melkein sama saalis ja IVF toimi paremmin kuin ICSI kuten teilläkin.
Nyt menossa pp2 :headwall: JA MÄ OON RAIVOHULLU tästä odottamisesta!! Onneks alkaa työviikko tän saikuttelun jälkeen niin menee päivät muutenkin kuin soffalla köllötellen.

Garfield:
mulla olis sellainen käsitys että se on omaa hormonituotantoa tukemassa se Luge...

Onks kellään tietoo, monentenako pp:nä kiinnittyminen on varmasti tapahtunut, jos on?? Olen todella vainoharhainen ja kävelen täällä himassakin soffan ja jääkaapin väliä kuin olisin puolessa välissä raskaana! Hiivin ja hipsin ja voivottelen elämäni rankkuutta B)
 
Hei, mahtuisiko mukaan vielä yksi ICSI-hoitolainen? Olen 30-vuotias nainen, lapsettomuutta takana pian pari vuotta ja syy miehen sperman vasta-aineet ja niistä johtuva liikkumattomuus. Olemme olleet marraskuusta 2009 asti julkisella jonossa mutta jonon loputtomuuden (tai siltä tuntuu...) takia nyt aloitimme ICSI-hoidon AVA-klinikalla. Hoitoni alkoi Primoluteilla edellisessä kierrossa löytyneen kystan takia ja nyt olen torstaista asti piikittänyt Puregonia 125 annoksella. Piikitys jännitti tietenkin paljon mutta kummasti sitä toimi niin kuin parempikin ammattilainen kun vaan luki kirjasen ohjeet eikä ajatellut yhtään, toimi vaan :) Itse en saanut pistosopetusta mutta onnistui hyvin ilmankin. Onko Pregnylin ja Orgalutranin pistäminen yhtä helppoa kuin Puregonin?
Tosi kiva oli lueskella teidän juttujanne täällä ja varsinkin kun on samassa aikataulussa ihmisiä saman asian ympärillä niin tulee jotenkin itsellekin helpompi olo kun tietää että muitakin on samassa veneessä :)
 


ENSIKERTALAISET

...................................................................PUNKTIO......SIIRTO
Tavallisen tyttö.........IVF..............lyhyt........22.3.....................
Hope.........................IVF/ICSI......................16.4....................19.4
nukkapallo................IVF..............pitkä.........vko 16
Nelli79.......................ICSI............lyhyt.........vko 17
wiltsu1974...............IVF...............pitkä....... vko 17
karmilla........................................................vko 17
Mörkötys..................IVF/ICSI.......................kevät
Milli81.......................IVF...............pitkä........vko 17
dreamar1.................IVF/ICSI.......lyhyt.........vko 19
tuulia84....................IVF..............pitkä.........vko 19
HaLLeBeRRy.............IVF/ICSI......pitkä.........vko 19
Pieni tiikeri...............IVF...............pitkä.........kesäkuu
tiu83........................IVF................................kesäkuu
Miimii-75...................IVF................................kesäkuu


PAS
.....................................................................SIIRTO
Mandalay.................1.PAS............................kevät
Mansikkainen79.......1.PAS............................vko 21


TOISELLA KIERROKSELLA

.....................................................................PUNKTIO.....SIIRTO
nemi77....................pitkä.............................vko 17
leiska.......................lyhyt............................vko 20


PIINAILIJAT



................................................................SIIRTO........TESTIPÄIVÄ
garfield.....................................................8.4..................20.4??





MYÖHEMMIN PLUSSAAVAT:
sadko, peppi1981, hertta1981, Solakka Silakka, MaM2




:heart: PLUSSANNEET :heart:



Helmikuussa: subway, Annabell-77, RouvaPapunen

Maaliskuussa
: alexsandria, Selma123 (luomu+), Silent whisper, hygsy








 
karmilla toivottavasti vuotosi pian alkaa, tiedän kuinka turhauttavaa on niitä odottaa.
mörkötys Felicitas pitää heinäkuun klinikan kiinni.
nelli79 tervetuloa! ja tsemppiä pistelyyn, puregon on kaikkein vaivattomin pistää, orgalutran on hieman hankalampi, kun piikin täytyy olla oikeassa kulmassa ja sen piikki on todella tylsä, eli voimaa saa käyttää sen pistämisessä, tai sit oon tosi paksunahkainen tyyppi :LOL: , pregnyl täytyy itse sekoittaa, mutta on kyllä ihan helppo. yritin tässä miettiä et kumpikohan se oli joka kirveli alussa ihan vietävästi, puregon tai orgalutran...
 
Milli mahtava homma, et sumutteet tekevät sulle positiivisen mielen! Mä oon kyl kans tosi positiivinen, mut äärettömän herkkä.. Synkät ajatukset on pysyny poissa

Nemi kiitos tsempeistä! Toivotaan todella, että nyt siellä sun masussa tapahtuu! Tsemppiä pistelyyn ja tiistain ultraan =)
Mä muuten käyn myös vyöhiksessä (nyt kyl ollu pitempi tauko, mut 27.4 meen taas ) ja sit alotin taas joogan..ihanasti ne kyllä rentouttaa

Miimii :hug: mulla myös kestona pää sekaisin.. :LOL:

Garfield :hug: koita vielä jaksaa muutama päivä tuota piinaa! mä en osaa vastata tuohon sun kysymykseen.. :/

Hope ja Miiru tsemppiä piinailuun!:) Hope tulipa sulle hyvä määrä hedelmöittyneitä!

tervetuloa Nelli :flower: toivotaan, että masussasi kasvaa hyvä saalis munia :)

leiska kiitos listan päivittelystä! :)

on: ensimmäinen itkupotkuraivari koettu..voi mies raukkaa :ashamed: ..eilen jo tuntu vahvasti, että vuoto alkaa vaikka tänään vasta dpo10 (tikutin oviksen ) paras ajankohta olis sellanen, et vuoto kerkeis loppua ennen 0-ultraa

Tsemppiä edelleen kaikille :hug:
 
Kiitos Leiskalle ja HaLLeBeRRylle tervetulotoivotuksista ja listan päivityksestä!
HaLLeBeRRy, toi on kyllä sääli miehiä kohtaan kun he joutuvat ottamaan vastaan kaiken kurankin meiltä naisilta mutta toisaalta sit taas, kyllähän naisille fyysisesti on isommat haasteet tässä kaikessa.
Nostin tänään Puregon-annokset -->150 ja en tiedä onko kuvittelua mutta jonkinlaista elämää tuntuu munasarjoissa, hieman sellaista menkkamaista jomottelua. Tiistai-aamuna sitten ultrassa näkee mitä siellä on :) Tsempit kaikille!
 
Täällä pp11. Eilen oli sellainen olo kuin menkat olisi käynnissä, vuoto vain puuttui. Mieliala aika maissa. Tänä aamuna oli lugemössö vaaleanpunaista, joten jonkin verran on vuotoa. Tiedän että tämä ei vielä tarkoita varmaa negaa, mutta vaikea on muutakaan uskoa, kun muita raskauteen viittaavia oireita ei ole. Yritän nyt kuitenkin rauhoittua ja testaan vasta torstaina, silloin tulee 14 päivää siirrosta. (Eilen oli pakko ottaa varaslähtö ja testasin negan)

Kohta on listalla uusia piinailijoita. Toivotan kaikille onnea ja hyviä tuntemuksia!
 
Garfield, tosi kurja jos sulla on negatiivinen fiilis onnistumisesta, toivotaan kuitenkin että tuo testinega ei tarkoita mitään.
Karmilla, onko sinulla myös Orgalutran jatkossa käytössä? Mietin äsken sitä että kun käyn ostamassa Orgalutranin ja Pregnylin apteekista niin onko niiden mukana tarvittavat neulat ja ruiskut vai pitääkö ne ostaa erikseen? Katsoin äsken tuon Pregnylin sekoitusohjeen niin siinä oli kaksi eri neulaa. Orgalutranin pistosta ei ole vielä mitään ohjetta eli siitä en tiedä mitään. Vähän huolestuttaa jo etukäteen kun joudun pistämään todennäköisesti lauantaina yksin tuon Pregnylin ja luin jostain kauhutarinoita hajonneista ampulleista :D

Miten teillä muuten miehet on mukana tässä kaikessa? Mulla mies ei ole päässyt ultraan enkä sinne ole häntä kaivannutkaan mutta punktioon tulee mukaan enkä uskaltaisi mennä yksin... Selkeästi huomaa että hänellä ei ole niin paljon tietoa koko ICSI-hoidosta koska luonnollisestikin mä olen imenyt paljon netistä tietoa. Niin yritän aina kertoa hänelle mahdollisimman paljon koska mä olen sen ensisijainen tietolähde ;) Musta on tärkeää että molemmat on tässä "mukana" eikä tuu siten sellanen "kärsi yksin"-olo missään vaiheessa. Sen kyllä huomaa myös että miestä säälittää se että mä joudun pistämään mutta sille nyt ei voi mitään.
 
Nelli!Orgalutran,joka mulla on myös käytössä jatkossa on valmis pistos.Olikohan siinä paketissa 5 annosta.Sain kliniklata pussukan jossa on kaikista ohjevihkoset, neularoskis, sideharsoliinoja ,puhdistyspyyhekeitä , pegnyllin sekoitusneulta ja ampullin avaaja yms tarpeelliset.Olen ostanut vasta puregonin,koska mulle suositeltiin ostettavan yksi lääke kerrallaan.Helpompi, ettei mene sekaisin sitten, kun muutenkin päässä on miljoona ajatusta.Orgalutranin ostan kun on se eka ultra, samalla reisulla yliopiston apteekista hesasta.

Meillä mies tulee punktioon, onhan se vähän pakollista että saadaa simppoja :) ja on ollu muutenkin nyt mukana,luultavasti tokaan ultraan ei tule eikä siirtopäivään.
Meilläkin mies surkuttelee mun kohtaloa" siis että mulle tehdään nää kaikki,mutta hienosti se tsemppaa vaikka mä en pytykkään ajattelemaan näitä asioista kovin postiivisesti.Yrittää täyttyy kuitenkin vaikka epätoivo ja toivo vaihtelee :|
 
Eli kävin tänään verikokeissa ja samalla määrällä jatketaan perjantaille 150. Mutta nyt jäin miettii että riittääkö puregon 600 perjantaille asti vai jatketaanko puregonia myös tämän jälkeen? Sen meinasin käydä huomenna ostamassa.
Eli onko tietoa miten ton perjantain lekurikäynnin tarkoitus on?
Päätetään se punktiopäivä, sen tiedän mutta jatketaanko piikittelyä puregonilla myös viikonloppuna vai pelkästään se irrotuspiikki?
 
Tänään oli sit siirtopäivä mihin lähdettiin korkein odotuksin lauantain uutisten jälkeen. Eiku tuoliin ja jalat asentoon. Lääkäri laittoi vehkeet paikoilleen ja sanoi sit yhtäkkiä et mitäs tää on? Katetria pitkin tuli kohdusta ruskeaa nestettä, ei verta siis. Sanoi heti et ei kannata siirtää kun saattaa tulla tuon nesteen kans pois eli ei kiinnittyisi. Kutsu onneksi toisen lääkärin paikalle joka sanoi et ei ole vaarallista, tyhjennä se ja siirrä sitten. Limakalvokin oli hieno. Alkio oli hieno 8-soluinen top. Muita viljellään vielä perjantaihin asti kun olivat 6 ja 7 soluisia. Biologin mukaan niissä oli osassa sitä fragmantaatiota. Saas nähdä jaksaako kaverit pakastukseen.
No nyt on yksi kyydissä, saa nähdä kuinka käy. Hieman mietityttää se neste. En selvää vastausta saanut mistä se johtui. Osaako kukaan sanoa? Ehkä se on sit ollut syynä aikaisemmin. Varpaat ja sormet pystyyn!
 
Hope: täällä on sormet ja varpaat kippuralla! ;) Voimia! Itse ajattelisin kai tilanteessasi että parempi edes yrittää...
Vuodon syyhyn täytyy odottaa muiden vastausta...Eivätkö lekurit osanneet sanoa mistä johtuu?? Tuliko vuoto siis kohdusta vai vuosivatko kenties punktiokohdat?
 
Nelli totta, kyl miesten on meitä jaksettava meidän kiukuttelut, ku meidän on jaksettava nää kaikki sumut, piikit, ultrat, punktiot yms.
Meillä mies itse sano, et se haluaa pistää mua, vaik mä oon hoitsu ja osaan ne hommat vaikka unissani.. Oon selittäny miehelleni tarkasti kaiken sen mitä se on halunnu tietää, mutta kaikkea se ei halua tietää, koska tieto lisää tuskaa. Mies ei varmaan ultriin pääse mukaan, mutta punktioon totta kai luovuttamaan oman osansa ja kuskiksi mulle. Tässä vaiheessa jo voin sanoa, et mies on ollu korvaamaton tuki ja osannut suhtautua minuun just niin, ku pitää..sillä tavalla se osottaa, että tää on meidän yhteinen projekti :heart:

Garfield :hug: toivotaan vielä kuitenki parasta

karmilla :hug: tsemppiä piikittelyyn! Toivottavasti sait hyvään kohtaan sen ultran

wiltsu eiköhän sillo perjantaina asiat selviä :)

Hope toivotaan, et vuoto oli harmitonta ja kiinnittyminen tapahtuisi! Tsemppiä piinailuun! :)

on: malttamattomana täällä odottelen vuotoa..tänään on apteekkiin tullu tilaamani Puregonit, pitää käydä hakemassa

Mukavaa tiistaita kaikille!
 
sori, pikana vain omaa napaa..

Vasemmalla puolen vain yks 7mm solu, vaikeessa paikassa endon takana tuskin ehtii kasvamaan ja oikealla puolen VAIN 2 hyvää solua ja yksi pienempi jonka toivotaan ehtivän mukaan.. :'(
Vähänkö paska fiilis, toivotaan että päästää edes siirtoon asti, pakkaseen tuskin saadaan mitään ja jos tää ei onnaa niin taas se stnan 6kk odottelu edessa :/

Toivottavasti muilla menee paremmin!
 

Yhteistyössä