Edessä ensimmäinen IVF

Milli81 Voi ei, harmi et se endomöllykkä on niin suuri :hug: . Toivottavasti saatte hyvän saaliin ja jotain pakkaseenki! Sitä mekin todella toivotaan...

Wiltsu1974 Unohdin aivan, et sinäkin kävit tänään ultrassa :ashamed: Hyvä, et kaikki on hyvin =) Miksi käyt verikokeissa? Siis voiko sen nähdä verestä, onko annostus sopiva? Onko multa menny joku juttu ohi :ashamed: Saat sinä kunnon tropit punktioon, kunhan vaadit niitä! Sano, vaikka jo seuraavassa ultrassa, että haluut sit kunnon lääkityksen! Kyllä siitä punktiosta selviää, kipu on niin yksilöllistä. Yleensä punktio ei ole hirveän kivulias, mutta tietenkin ikäviä poikkeuksiakin löytyy. Mutta toivotaan, ettet sinä ole niitä poikkeuksia ja punktio menee hyvin, tsemppiä!

Mansikkainen79 Hyvä, että syy kierron pitkittymiseen selvisi. Turhauttaa varmasti syödä pillereitä, kun haluaa raskaaksi, mutta toivottavasti se seuraava PAS toisi toivotun tuloksen! Yritä rentoutua (tietty helpommin sanottu kuin tehty) ja helli itseäsi, että kroppasi olisi sitten valmis ottamaan pikkusen vastaan toukokuun lopussa :)

on: ensimmäinen menopur pistetty. Aikamoista sähläystä aineiden sekoittaminen kyllä oli :eek: , onneksi mies oli tukena ja välissä apuna. Muuten olis aineet varmaan ruiskunneet pitkin seiniä :LOL: . Itse piikin pistäminen oli ihan helppoa, mutta se sekoitus :/ .
 


Wiltsu1974 Unohdin aivan, et sinäkin kävit tänään ultrassa :ashamed: Hyvä, et kaikki on hyvin =) Miksi käyt verikokeissa? Siis voiko sen nähdä verestä, onko annostus sopiva? Onko multa menny joku juttu ohi :ashamed: Saat sinä kunnon tropit punktioon, kunhan vaadit niitä! Sano, vaikka jo seuraavassa ultrassa, että haluut sit kunnon lääkityksen! Kyllä siitä punktiosta selviää, kipu on niin yksilöllistä. Yleensä punktio ei ole hirveän kivulias, mutta tietenkin ikäviä poikkeuksiakin löytyy. Mutta toivotaan, ettet sinä ole niitä poikkeuksia ja punktio menee hyvin, tsemppiä!

Hesassa Naistenklinikalla ainakin on kait tällänen käytäntö, joku voi korja jos ei ole?
Eli tosiaan ma meen labraan ja iltapäivällä soittavat tuloksen, ymmärsin että sitä puregon lääkitystä voidaan korja tässä tilanteessa vielä, esim lisätä jos on tarvetta.
 
Nemi hienoa että mies on tukena ja turvana :)

Ilmeisesti jossain on tapana seurata verikokeilla miten pistoshormoni vaikuttaa, olen vain jostain lukenut asiasta, en osaa muuta kertoa..

Mun miehellä kädet hikos jo siellä pistosharjoittelussa ja kun leikillään kysyin sen jälkeen että niin etkö ala pistämään mulle lääkettä? niin hän totes vaan et EN ja perään tuumas et siinä sulle sitä tukea sitten! No onneks tuumas hymyssä suin. Mut ihan ok, meni pistäminen, neula oli vaan tosi tiukassa saada pois et tökkäsin itseäni sormeen ku yritin vetää pois sitä. :/ no onneks ei sen isompaa tapaturmaa tullu :LOL:
Mulla tulee tosi helposti mustelmia niin voin vaan kuvitella miltä maha näyttää viikon päästä..
No mitäpä sitä ei tekis nyytin eteen :D

Mansikkainen Odottelu on tosiaan kaikista pahinta näissä hoitojutuissa..
Toivotaan et pääsette toukokuussa piinaileen :hug:
 
leiska: Meillä ainoa vaihtoehto ivf koska mulla ei oo munanjohtimia. Tuo miehen huomattavasti alentunut siittiötiheys tuli ihan yllätyksenä. Ekan kerran siis tulin raskaaksi helmik-08 ja siitä syntyi tyttö marrask-08. Sektion ja komplikaatioiden takia meille annettiin vuoden raskautumiskielto ja syysk-09 olinkin jo raskaana, joka oli kohdunulkoinen ja toinen munatorvi tuhoutui. tammik-10 tulin uudestaan raskaaksi ja taas kohdunulkoinen ja nyt meni toinenkin tuuba sitten. Nyt sitten ehkä vieläpä icsi mikäli tuo siittiötiheys on pysyvää..

Mulla on piikkikammo, on niin paljon elämän aikana pistelty ja imetty verta ja tehty verensiirtoja ja leikkauksia että jo pelkkä hb:n otto kammottaa nykyään :( ja kanyylit kädenselkämyksessä on ehkä pahinta.. Enkä yhtään pysty kyllä katsomaan kun se piikki menee ihosta läpi, en todellakaan! Toivottavasti onnistuisi sillai että mies pistäisi. Se kyllä pystyy ja jos ei pysty niin silti raivokkaalla päättäväisyydellä toteuttaa mitä on toteutettava :D Silläkin niin paljon menoja ja urheiluharrastuksia ja aamulla aikaisin lähtee töihin ennenku me edes tytön kanssa herätään, että saapa nähdä sopiiko aikataulut. Voiko sen pistämisen ajankohdan päättää itse? Ja onko se kerran päivässä vai useammin? Hyi kauheeta, hirvittää ja kammottaa ajatellakin. Mutta tietenkin mitä tahansa teen. Ja onneksi mulla on sentään vielä turta ja hieman tunnoton tuo alavatsa noista leikkauksista ettei niin ehkä tunnu. Vaikka ehkä pahinta on se katsominen, ei se kipu. Kipua kyllä kestän.
 


ENSIKERTALAISET

...................................................................PUNKTIO......SIIRTO
Tavallisen tyttö.........IVF..............lyhyt........22.3.....................
nukkapallo................IVF..............pitkä.........vko 16
wiltsu1974...............IVF...............pitkä....... vko 17
karmilla........................................................vko 17
Mörkötys..................IVF/ICSI.......................kevät
Milli81.......................IVF...............pitkä........vko 17
dreamar1.................IVF/ICSI.......lyhyt.........vko 19
tuulia84....................IVF..............pitkä.........vko 19
HaLLeBeRRy.............IVF/ICSI......pitkä.........vko 19
Pieni tiikeri...............IVF...............pitkä.........kesäkuu
tiu83........................IVF................................kesäkuu
Miimii-75...................IVF................................kesäkuu


PAS
.....................................................................SIIRTO
Mandalay.................1.PAS............................kevät
Mansikkainen79.......1.PAS............................vko 21


TOISELLA KIERROKSELLA

.....................................................................PUNKTIO.....SIIRTO
nemi77....................pitkä.............................vko 17
leiska.......................lyhyt............................vko 20


PIINAILIJAT



................................................................SIIRTO........TESTIPÄIVÄ
garfield.....................................................8.4..................20.4??





MYÖHEMMIN PLUSSAAVAT:
sadko, peppi1981, hertta1981, Solakka Silakka, MaM2




:heart: PLUSSANNEET :heart:



Helmikuussa: subway, Annabell-77, RouvaPapunen

Maaliskuussa
: alexsandria, Selma123 (luomu+), Silent whisper, hygsy










 
miimii-75 miulta on tainnu mennä jotakin ohi :ashamed: , mut harmillista epäonnee on sit teilläkin ollut matkanvarrella.
Mansikkainen78 ai siulla käynnistetää kierto pillereillä, miulle ei edes ehdotettu sitä vaan kokoajan puhuttiin tuosta primolutista, jolla niitä nyt kuitenkin joudutaan ajoittamaan. Ens perjantaina alotan niitten popsimisen ja menkkojen pitäis alkaa heti toukokuun alussa.

Yritin päivitellä listaa, ilmotelkaa jos omat tiedot ei täsmää.
 
Leiska: Joo yhdistelmäpillerit kuulemma tarvii ,kun pelkkä keltarauhashormoni, terolut, ei toiminu, otin siis teroluteja kp 15-24 ja odottelin pariviikkoa, eikä vuoto alkanut. Aina ennen siis on teroluteilla vuoto tullut. Ja kun kävin ultrattavana lääkäri totesi että limakalvo vain 2mm ja ei sieltä mitään vuotoa saa aikaseksi ellei ensin saa limakalvoa kasvatettua jollain. Eli siis primolutitkaan tuskin olis toiminu. Sano että mulla on kuulemma liian vähän estrogeeniä elimistössä kun ei terolutit toimi. En sitten tajunnu kysyä mihin se estrogeeni on yhtäkkiä kadonnu, kun munasarjat kuitenki liiankin tehokkaasti toimi hoidon aikana. En sitten tiedä menikö jotenkin vaa nyt koko hormonitoiminta sekasin hoidosta vai mistä nyt johtuu tää. No yasmineilla kuitenkin nyt sitten kokeillaan josko vuoto liuskan jälkee tulis.
 
dreamer1 Oletko saanut selvyyttä tilanteeseen ? Mä olen myös kummastellut kun meillä ultra käynti ajoitettu kierron alkuun ja silloin jos kaikki kunnossa, hoito aloitetaan kyseisestä kierrosta. Mullla ei myöskään ole reseptejä valmiina enkä ole saanut pistos opetusta tosin asumme kaupungissa mutta silti... Olen myös ihmetellyt mitä sitten tapahtuu jos vuoto alkaiskin etuajassa ja sitten se käynti aika ajoittuisikin vaikka kp 6 niin eiköhän olis hieman myöhäistä aloittaa hoitoa ja sit ei enään ehtisi seuraavasta kierrosta kun niiden kesätauko alkaa juhannukselta :( Blaah tätä odottamista ja epätietoisuutta...
 
Joo, ne tulokset tuli tänään. Diagnoosi: oligozoospermia. Siittiöitä 5milj/ml (>20), normaaleja 7% (>14), A-nopeat 18%, TZI 1,06 eli vähän lohduton olo tuli miehellekin nyt :( Mut minä muistin vasta että hänellä oli joku ihme kipujuttu mahassa ja alapäässä joku aika sitten, oisko pari kuukautta... vähän pissatulehdusoireita muistuttavaa, ei osannut oikein selittää sitä tunnetta. Olisiko sillä voinut olla joku ohimenevä (pissa/eturauhas?)tulehdus päällä ja tuo olisi vaikuttanut tuloksiin...?? Mut nyt tää prosessi jokatapauksessa jälleen kerran pitkittyy kun hän joutuu nyt 2-3kk päästä antamaan kontrollinäytteen :(
ja me kun oltiin varmoja että näyte olisi priimatavaraa kun kolme raskautta 2v aikana alkanut, ja yksi lapsi syntynyt joten luultiin tietenkin että vain minusta ja tuhoutuneista tuubistani johtuu meidän ongelma :( Ja eikös se icsi ole kalliimpaakin?? Ei sillä että lapsen arvoa vois rahassa mitata mutta jostain se raha on ensin nyhdettävä..
 
Miimii-75 kyllä noilla varmaan vielä ivf onnistuu ja jos ei niin ivf.n ja icsin hintaero on ainakin yksityisellä loppujenlopuksi aika pieni, katsoin laskuerittelyä, että kalleinta oli punktio, siirto ja viljely, eli juuri ne joita tarvitaan molemmassa hoidoissa. p.s. jos teillä lopullinen hoitomuoto on jokatapauksessa vähintäänkin ivf, niin aivan turhaan odotatte uusintanäytteesseen.
 
hope-75: toivottavasti punktio menee hyvin!

Miimii75: samoilla linjoilla kuin leiska. ivf tai icsi hoidossa aika hyvin pystytään erottelemaan ne hyvät siittiöt. Ei homman pitäisi kaatua siihen. Miunkin miehellä simpoissa ongelmaa ja kaikki kerätyt solut hedelmöittyi icsillä.

ON: ei hyvältä vaikuta. Yöllä sain hikoilukohtauksen joka mulla yleensä oireilee alkavista menkoista. Mahassa myös menkkamainen fiilis.
Kuitenkin aamulla oli lämpöä vielä 37.15. Eli aika korkea, joten en tiedä mitä pelleilyä tämä nyt on, mutta silti tunne on se että vuoto on alkamassa. Rinnatkaan ei oo enää arat.
 
Kyllä vi....Mun menkat on yleensä säännölliset,kroppa toimii kuin kello!!Nyt sitten ei tietookaan koska vuoto alkaa.. :'( Mua niin ärsyttää ja masentaa.Tekis mieli luovuttaa jo nyt, hittosoikoon!Olin ajatellu että saisin sovittua ekan pistosultran ensi viikon to kun mulla on vapaata,niin eiköhän sekin mee nyt sitten uusiks,joudun solkkaan taas työvuoroja!!!ARGH!!! :headwall: :headwall:
 
Milli81: kerroit että sulla oli möllykkä vatsassa. Muista että peliä ei ole menetetty!! Mulla leikattiin vuosi sitten nyrkin kokoinen endo (kummassakin munasarjassa endoa) ja tiistaina olin punktiossa. Tuo vioittunut munasarja jossa se suuri köntti oli, oli tuottanut yhden muniksen! Ja toisessakin oli 10 kpl. Ja viime perjantain ultrakäynnissä (jossa sain siis luvan pistää irrotuspiikin) näkyi taas jo sormenpään kokoinen endo.
Möllykät ovat siis vain hidaste :) Tsemii!!! :heart:
 
No luojan kiitos jos ei tarvis missään uusintanäytteessä miehen käydä. Toivon niin kovasti että sieltä saatais ronkittua ne priimauimarit sitten talteen.. Käyköhän täällä kuinka moni eri kaupungissa hoidoissa? Meidän kotikaupungissa ei tehdä hed.hoitoja, joten joudumme reissaamaan junalla aina Tampereelle.. :/ tosi tylsää vielä nuo matka-asiatkin kaiken muun stressin päälle aina sumplia ja lapsenvahti järjestää ja miettiä miljoonaa asiaa.. Toivon että edes ne ultrat vois käydä täällä omassa kaupungissa, eihän siinä ole herranjumala mitään järkee käväistä pari minuuttia Tampereella vastaanotolla, ja aikaa ja rahaa kuluu tuhottomasti jo siihen!

Meillä alkaa ensi viikolla remontti ja sitten muutto, joten toisaalta tässä nyt vissiin saa väkiselläkin ajatuksia vähän muualle tästä järkyttävästä odottelusta ja huolesta...

Miirulle ja Garfieldille ja muille piinailijoille paljon voimaa ja kärsivällisyyttä!
 
Miiru82, kiitos kannustuksesta! Toivotaan et teillä tärppää tästä hoidosta!

Hope-75 Tsemppiä punktioon!


Karmilla, toivotaan että vuoto tulee pian ja pääset ultraan.


Garfield, tsemppiä piinapäiviin, aamulämpöily kuulostaa hyvältä!


dreamer1
, onhan se inhottavaa asioida tuollaisen hoitajan kanssa kun itselle ne asiat ei ole niin selviä, luulisi että heillä on kokemusta asiasta, eiköhän lääkkeitä jostain apteekista löydy.

Miimii, kela ilmeisesti korvaa noita matkakuluja omavastuu-osuuden jälkeen (olisko joku 160eur) Kannattaa tarkistaa asia kelan sivuilta, itse olen vain täältä lukenut siitä


on: 2 pistosta takana, ei hirveesti tuntemuksia, muutamia vihlaisuja munasarjojen alueella.
Onneks on vkl, niin saa munia ihan rauhassa :)


mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Miimii :hug: miehesi tuloksista! Kyllä niillä pärjää ihan hyvin näissä hoitomuodoissa ja kyllähän nuo tulokset vaihtelee aika paljon (ainaki mun miehellä ) Tsemppiä! :)

nukkapallo sul on nyt jännät paikat! Tsemppiä punktioon!:)

Nemi mullaki varmaan varovaisesti alottelevat tolla Puregonilla, ku clomit toimi vähän liianki hyvin..toivottavasti kuitenki saa edes jonkulaisen saaliin ja siirrettävää Tsemppiä pistelyyn!:)

tuulia84 meil on samana päivänä 0-ultra! =)

Milli toivottavasti kasvaa hyvä saalis endometrioomasta huolimatta!

wiltsu tsemppiä pistelyyn ja tulevaan punktioon :)

mansikkainen jaksamista odotteluun!

hope toivottavasti tuli hyvä saalis ja et puntio ei tehny kipeää:)

garfield jaksamista piinailuun :hug:

karmilla ompa turhauttavaa :hug:

dreamer ja Mörkötys toivotaan, et hommat hoituu:)

Miiru b:)d

on: Sumutuspäivä: 5. oiresaldo: päänsärky, voimakkaat munasarjatuntemukset ja mies väittää, et oon äkänen

 
Mä alan kyllä olla vakuuttunu siitä et siihen mun sumutteeseen on sattunu mukaan jotain mieli-alalääkettä.. :LOL:
Mä olen jotenki oudon positiivinen.. toki hyvä juttu, mut itseäkin oikein ihmetyttää..


Halle mullaki tuli hyvin nopeesti alavatsalle poltteleviä tunteita sumutteen aloittamisen jälkeen.. mut meni kuiten viikko enneku ne menkat sit oikeesti alkoivat..
Tsemppiä sumutuksiin!
 
Punktio ohitse. Suhteellisen hyvin meni. Vasemmalla puolella tuntui ikävältä mut en halunnut lisää kipulääkettä kun se tuntui päässä ikävältä. 13 munista tuli ja nyt sit odotellaan huomista soittoa kuinka kävi. Vatsa turvoksissa mut muuten ihan ok olo.
Kiva liittyä teidän joukkoon.
 
Mimii-75 Samoilla linjoilla myös minä kun muutkin. Ihan hyvin tekin pärjäätte noilla simpoilla näissä hoidoissa. Eikä kannata uusintanäytettä odottaa, vaan heti hoitoihin, kun mahdollista. Saattaahan sun miehen uimarit parantua jo hoitoon mennessäki :) Ja hyvä, että saatte muutakin ajateltavaa rempan ja muuton muodossa. Voi tehdä hyvää, kun saa miettiä muitakin asioita :) Voimia teille odotteluun!

Mörkötys ja dreamer Toivottavasti teillä pääsee hoidot alkuun hyvin. Eiköhän ne hoitajat tosiaan tiedä asiat, mutta voisivat kyllä olla hieman empaattisempia stressaavia asiakkaita kohtaan :kieh: Tsemppiä!

Karmilla Toivottavasti vuoto alkaa pian!

Hope Miten voit ja millanen saalis tuli?

Halleberry Kiitos tsempityksestä. Onneksi mies on vielä kotona, kun pistän seuraavat 3 pistosta. Maanantaina se on töissä, et joudun itse sekotteleen :eek: , onneks silloin pitää sekottaa enää 3 ampullia, eli 225 yksikköä. Eiköhän sulla puregon toimi hyvin, aika harvinaista kai on, että se toimis niin huonosti, kun mulla tai muutamalla muulla. Tsemppiä sumutteluun! Äkäsyyttä on ollu täälläki jonnin verran ilmassa ;)

Milli81 Hienoa, että olet ollut hyvällä tuulella! Huomaa, että itelläki auringon valo on piristänyt =) Tietenkin ajoittaisia äksyily / itkukohtauksia on tullut, mutta sehän nyt olikin odotettavissa. Eilen kävin tällä erää muutamaan viikkoon viimeisellä ratsastustunnilla, vähän tuli haikea mieli, kun peruin tunnit ainakin toukokuun puoleenväliin. Tietysti toivon, etten vois mennä senkään jälkeen ratsastaan... Pitää sit käydä muuten paijaamassa ja käyttää vaikka kummipoikia ratsastamassa.

on: olen tuntevinani munasarjoissa toimintaa, (nipistelyä ja vihlontaa) mutta en uskalla vielä ilahtua. Pitäis malttaa mieli ensi tiistain ultraan, toivottavasti siellä näkyis hyvin muniksia!

Tsemppiä kaikille piinailijoille, munijoille ja odottajille!!
 
dreamer1 Jos alkaa myöhässä niin jospa ne kaivaa sulle sen ajan sitten jostakin, vaikka ruokatunnista :whistle: Mutta toivotaan et jospa ne nyt tulis ajallaan, vaik eihän ne tietenkään silloin kun pitäisi... Mulla taas pelko et jos etuajassa alkavat, on tää sitten pirullista. Sulla on käynti reilu viikko aiemmin kun mulla, kerrothan sitten heti miten käynti meni. Kohta se on jo käsillä, aika humpsahtaa niin nopeasti =)
 

Yhteistyössä