Edessä ensimmäinen IVF

Milli81 Tsemppiä kipujen kaa! Mullaki nipistelee ja vääntää mahassa siihen malliin, et menkat kohtapuolin alkaa. Kyllähän tuo kieltämättä vähän jo jännittää... :)
Garfield :hug: Ikävää, että punktio oli sulle niin kivulias! Ymmärrän, että 4 munasolua on pettymys, mutta se yksikin hedelmöittynyt voi riittää ja näinhän siinä teidän kohdalla käy :) Tsemppiä kipujen kaa ja lepäile ja juo nestettä paljon! Toivottavasti paranet hyvin ennen siirtoa!
 
garfield kuulostaa niin tutulta toi siun punktio :x , ite ajattelin et oli muuten ensimmäinen ja viimenen kerta, mut niin vaan taas sitä joudun odottelemaan :'(
miekin olen kuullut/lukenut monen kertovan sen olleen ihan ok, mut kai miul on herkkä kipukynnys tai jotakin kun itkee vollotin koko toimenpiteen. Lääkäri yritti tsempata et miul on kolme synnytystäkin takana et eihän se oo mitään niihin verrattuna, no ei todella olekkaan mut teki silti niin pirun kipeetä.
 
Täällä taustalla edelleen seurailen, kysta on nyt pois päiviltä ja pikkuhiljaa toivuttu. Tähystyksessä todettiin myös endo vaikka mitään siihen viittaavaa ei ole ollut, paitsi ensimmäinen vuotopäivä vaatii särkylääkettä aina.. Kaipa se on sitten se oire ollut. Meillä nyt sitten toukokuun alussa uusi "kontrolli", toivon mukaan kaikki kunnossa siihen malliin että vihdoin päästäisi hoito aloittamaan. Kovasti lupailtiin että ennen kesää ensimmäinen hoito pitäisi saada tehtyä mutta hieman arveluttaa kun puskee nuo kesä tauot sun muut :/ Todella turhauttavaa ajoittain tämä junnaaminen, tuntuu edelleen että palataan aina takaisin lähtökuoppiin ja uutta harmia vaan löytyy. Tyhmä kysymys varmaankin, mutta onkohan tuo lyhyen kaavan hoidon aloitus aina kp 2 ? Vai onko tapauskohtainen sekin ? Voimia kaikille :hug:
 
Mörkötys miulla ensimmäinen hoito, lyhyellä aloitettiin kp2. uskon et se on aika normaali käytäntö aina ensimmäisessä stimulaatiossa, mutta nyt tää toinen stimulaatio, lyhyellä edelleen, aloitetaan kp5 koska edellisellä oli liian kova vaste.
 
Garfield Olipas ikävän kuuloinen punktio sinulla ja sattui vielä tollanen lääkäri.. Tiedän ettei lääkärit halua nostella turhia toiveita, mut kuitenkin 4 hyvää soluja.. Kyllä niistä teille vauva saadaan!
Tsemppiä siirtoon ja toivotaan että pikkuinen tarraa lujasti kiinni :hug:

Onneks omat kivut on jo helpottuneet..
Itse en edes uskalla ajatella punktiota, vaikka tiedän että jokainen kokee sen eri tavalla.. pelottaa silti..
Ja Garfiel älä nyt syyttele itseäsi meidän pelottelusta, se on varmasti kaikille ensikertalaisille todellä jännä ja pelottava paikka, kun ei tiedä yhtään mitä odottaa..
Mutta yritän elää tätä päivää ja ajatella punktiota vasta sitten kun se on edessä.. luotan kuitenkin siihen että lääkkeet auttaa kipuihin.

Mörkötys Toivotaan että pääsette toukokuussa tositoimiin, odottelu on tosi turhauttavaa.


Tsemppiä kaikille!
 
Mörkötys Mulla eka hoito lyhyellä kaavalla alotettiin myös kp2, tää toinen onki sit pitkällä kaavalla. Hermoja odotukseen ja toivottavasti pääsette hoitoon heti toukokuussa!
On: Osaisko joku auttaa? Onnistuin just hieman sähläämään sumujen kaa :eek: , suhautin ajatuksissani toiseen sieraimeen kaks suhausta, ekasta ei tuntunu tulevan mitään, eikä se menny ees pohjaan, suhautin sit ajatuksissani toisenki suhauksen, onkohan tästä nyt jotain haittaa :eek: ? Menkat ei ole vieläkään alkanu, no toisaalta nyt menossa kp28, edellinen kierto oli 29, mut se oli hoidon jälkeinen luomukierros. No mahassa juilii kyllä, jospa ne menkat alkais... Ei pitäis stressata niin hirmuisesti joka asiasta :ashamed:
 
dreamer1 Tervetuloa :flower: Hmm... kuulostaa kyllä hieman oudolta, että sitte vasta pitäs olla yhteydessä, ku menkat alkaa. Me käytiin suunnittelukäynnillä hyvissä ajoin,sain kaikki reseptit ja samalla hoitaja opetti pistämisen. Ollaan yksityisellä hoidoissa. Oletko itse yksityisellä vai julkisella? Itse varmaan sun sijassa soittaisin lääkärille / hoitajalle ennen menkkoja ja kyselisin asiasta. Kyselin lähiapteekistani jo etukäteen minkä verran heillä oli tarvitsemiani lääkkeitä varastossa ja kysyin, millä varotusajalla saavat tilattua lisää. Me asutaan kyllä isolla paikkakunnalla, joten valinnan varaa apteekeissa on. Toivottavasti asiat selviää mahdollisimman pian! Tsemppiä odotteluun ja tulevaan hoitoon! Näistä keskusteluketjuista saat kyllä ihanaa vertaistukea ja neuvoja =)
 
garfield - harmi että sulla oli noin kamala punktiokokemus. Missäs ootkaan hoidossa? Mulla oli myös ihan hirveä kokemus (löytyy aiemmista kirjotuksista tässä ketjussa) ja naikkarilla ainankin luvattiin seuraavaan punktioon anestesialääkärin antama vahvempi lääkitys. Ne hoitajat siellä ei voi antaa lääkettä kun tiettyyn pisteeseen asti, sitten tarvitaan anestesialääkäri paikalle, koska vahvempi lääkitys voi jo lamata hengitystä.

Mutta hengissä siitäkin selvittiin. Mullakin tuloksena oli vain neljä munasolua (tai viisi, mutta yksi ei ollut kypsä), niistä kolme hedelmöittyi, mutta siirtopäivänä vain yksi oli jakautunut oikein. Pakkaseen ei siis saatu mitään. Mutta siitä yhdestä tuli meille plussa! Tosin tässä on ollut kaikenlaisia alkuvaikeuksia, mutta huomenna ultrassa sitten selviää onko siellä vauvanalku vai ei.

Mutta älä luovu toivosta! Yhdelläkin solulla voi päästä pitkälle :) Tsemppiä! :hug:
 
dreamer1 tervetuloa
Yleensä apteekit saa tilattua tavaraa varmaan 1-2 päivässä jos sitä löytyy keskustukusta, mutta kannattaisi vielä kysellä reseptien perään.. Tuntuu kyllä vähä viimetinkaan jättämiseltä jos saat reseptit vasta kk alettua
Kyllähän täältä saa ihanasti tukea ja turvaa.. ku ei ne miehetkään aina ymmärrä =)


Nemi kyllä ne kk tulee sieltä, mullaki juili monta päivää alavatsaa ja aina piti tarkistella että joko ne tuli..

 
Tänään hain Puregonin ja 150 iui annoksella aloitellaan, kunhan vuoto ensi viikolla alkaa.VIHDOIN alkaa tapahtumaan jotain.Saatiin samalla miehen simppatestin tulokset ja ne oli kyllä tosi hyvät.Silti olen jalat maassa enkä päästä itseäni missään vaiheessa leijumaan.
 
MAM2: mitäpä sanoisin. Voimia. En tiedä kuinka isosti itse hajoaisin negasta. Varmaan ihan kokonaan. Onko tuo nyt viimeinen ja varma tieto?

Muille kiitos tsempistä, miusta tuntuu, että miun henkinen selkäranka katkesi tuossa punktiossa. Siinä mulle selvisi näiden hoitojen karu todellisuus. Mieli oikein murtui. Mutta nyt yritän taas piristyä. Tänään nimittäin siirrettiin yksi hyvälaatuinen kuusisoluinen ja aion pitää siitä tiukasti kiinni, koska pakkaseen ei jäänyt mitään. Neljästä hedelmöittyneestä vain yksi jakautui. Joten ihan samat sävelet kuin sulla Hugsy. (Oon julkisella puolella, PKKS:ssä. Lääkkeet tosiaan eivät auttaneet lainkaan. Pään pistivät sekaisin, ei muuta.) Toivon sulle kovasti, kovasti onnea. Ja kaikille muille piinailijoille.
 
karmilla Hienoa, et pääset kohta tositoimiin! Tsemppiä piikittelyyn ja munisten kasvatteluun!

MAM2 :hug: :hug: , ihan kauheeta :'( , sanattomaksi vetää... Voimia. Kyllä tosiaan välillä pistää miettimään mikä tällä kaikella surulla ja tuskalla, joita tässäkin ketjussa on koettu, on tarkoituksena???

Garfield ihanaa, et saitte pikkasen mukaan. Kovasti tarrasukkia ja liimaa pikkuisella ja sinulle tsemppiä :heart:
 
Karmilla Hienoa et miehen osalta tuli hyvät tulokset ja kyllä se positiinen mieli vaikuttaa myös hoitohin.
Sitten ei muutakuin piikittelemään :)

MAM2 Hirmuisesti voimia! :hug:
En osaa edes kuvitella miltä tuntuu kun ehtii jo iloita raskaudesta ja sitten se viedään pois.
:'(

Garfield Tsemppiä piinapäiviin ja paljon tarrasukkia ja liimaa :)

 
Moi!

Garfield hui, minkälainen punktio sulla ollu :hug: toivotaan, että ainokainen tarraisi kovasti kiinni :heart:

dreamer1 tervetuloa! :flower:

hugsy mites ultra meni?

MAM2 :hug: kamalaa :/ voimia..

karmilla tsemppiä piikittelyyn!:)

on: vähän viimetinkaan meni tuo reseptien saanti, ku tänään vasta tuli postista ja maanantai aamuna alkaa sumut. 28.4 nollaultra

Lääkkeinä Synarela-Puregon-Pregnyl-Lugesteron

Ihanaa, että viimein alkaa tapahtua :)

Tsemppiä kaikille
 
Nyt oon sumutellut reilun vkon ja ens keskiviikkona käynti taas naikkarilla. Mut onko oikein et mun menkat on alkamassa nyt tässä viikonlopun aikana? Eli jos mulla on esim ultra ke niin miten se voi ultrata jos vuodan?
Muuten tää sumuttelu on mennyt ihan hyvin:)
 
HaLLeBeRRy - Ultra meni hyvin, nähtiin 1,25 cm kokoinen pieni pompula ja syke. Koko vastasi rv 7+3 (lääkäri laski että siirrosta on rv 7+6). Meillä siis ilmeisesti todellakin kävi niin, että kiinnittyminen oli vasta pp7, niinkuin arvelin.

Kyllä helpotti omaa stressaamista kovasti tuo näky! Pitkä matka on edessä vielä ja toivon että kaikki menee hyvin, mutta nyt yritän vain nauttia ja ottaa rennosti.

Pidän tosi paljon peukkuja teille kaikille! Toivottavasti tavataan tuolla odotuspuolella :heart:
 
hugsu Onnea kovasti :flower: Toivotaan että kaikki menee hyvin :)

Mä jätin reseptin apteekkiin kun kävin hakemassa suprecurin, että tilaavat sen gonalin sitten ens keskiviikoksi.. No äsken soittivat sieltä on et ku tässä on 2 erivahvuista lääkettä (450UI ja 900UI) et tilataanko molemmat.. siis samaa lääkettähän se on vain erikokoisessa pakkauksessa... Niin siis mun piti selvittää tämä farmaseutille, jonka pitäsi tietää lääkkeistä :eek:
Nyt meinaa jo rueta jännittämään miten kroppa reagoi pistoksiin ja miten niitä soluja tulee..
Kaippa se hyvin menee..

Tsemppiä kaikille :)
 
Hugsy: JEE JEE JEE. Mahtavaa. On sulla ollut pitkä piina-aika.

ON: Mulla tänään siis eka pp? Kun eilen oli siirto? Kai? No, anyway, mulla tuhruttaa. Mie uskon, haluan uskoa, että tämä on vielä punktion jälkimaininkeja, mulla kun vuoteli sen jälkeen. tai sitten ehkä luget aiheuttaa vuotoa, niin luki pakkausselosteessa... :attn:

Wiltsu1974: miun käsityksen mukaan vuotelu ei estä gynen tutkimuksia yleensäkään eikä kai ultraamistakaan. Vuotelu voi olla ongelma, vain jos otetaan koepaloja, näytteitä tms, tietääkseni. Niin vastenmieliseltä kun se voi itsestä tuntuakin, niin näin mulle on vakuuteltu, kun olen aina vältelly gynen aikojen varaamista vuotopäiville. Ei siis huolta.
 
Wiltsu1974 Juu kyllä se on ihan normaalia että ultrataan vaikka on vuoto päällä, itse panikoin samaa kun tajusin että käynti ajoittuu juuri samaan aikaan vuodon kanssa ja hätäpäissäni soittelin jo ajanvaraukseen jossa sanoivat että se on ihan tarkoituksella ajoitettu niin... :ashamed:
 
On: On se jännää, miten voi iloita menkkojenkin alkamisesta =) , tänä aamuna ne vihdoin alkoivat, kp31, yleensä mun kierto 24-26. Ehdin jo pelätä, että sumuttelut on saanu mun kropan ihan sekaisin ja hoito myöhästyy sen takia :ashamed: . Nyt on ollu kuumia aaltoja, ei kylläkään pahoja ja ajoittaisia huonon olon puuskia ja päätä särkee vähän kyllä melkein joka päivä. Hirveen pitkältä ajalta tuntuu tää aika ennen 0-ultraa (14.4), tekis jo mieli päästä piikittään, et näkis mitä alkaa tapahtua :eek: Hieman joo olen kärsimätön =) Pitää purkaa energiaa ulkoiluun ja kukkien multien vaihtoon :p , päässy vähän venähtää myöhäseksi multien vaihto, ku on ollu kaikenlaista muuta mielessä...

Hugsy Jee, onnea ihanasta ultranäkymästä :heart: Ihanaa, että sait viimein rauhan mielelles! Toivottavasti me kaikki tullaan ennemmin tai myöhemmin perässä sinne odotuspuolelle!

Mukavaa viikonloppua ja tsemppiä kaikille!
 
Nemi Juu, se on hassua iloita menkoista, ku aikasemmin on ollu maansa myynyt ku täti saapuu ;)
Mulla on kans ollu jotain ihme mahavääntelyitä ja huonoa oloa, mietin vaan et voisko se sumute mennä mahaan asti ja aiheuttaa ärtymistä?? Kun valuuhan sitä kuitenki nielusta alas..Tiiä häntä. Me ollaan taas oltu vaihteeksi vähähiilarisella ruokavaliolla niin voi kai sekin vaikuttaa masun toimintaan.
Äkkiä se aika menee, keskiviikko on tuota pikaa.. Mä katselin jo Youtubesta videon missä näytetään gonal-kynän käytöstä, niin on sitten jotain hajua siitä ku alkaa itteä piikittään :)
Hyväkun muistutit et pitää vaihtaa kukkiin mullat, ku mulla on viime vuonna unohtunu :ashamed:
Saa siinä ihmetellä miksei kukat kasvat ja tuota kukkia :D
 
Menkat alko tänään ja ke ultraan+pistohoito näytetään kanssa. Mut mä osaan koska mulla on tehty 2 inssiä, pistäminen siis tuttua.
Voikohan niitä lääkkeitä hakee jo etukäteen kun tässä tuppukylässä ei välttämättä heti samana päivänä saa ellei ole hyllyssä.
Mietin et jos menis ma heti tilaamaan ne keskiviikoksi tai ainakin kysyy että onko siellä noita mun lääkkeitä!
 

Yhteistyössä